Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
WhatsApp Image 2019-09-20 at 13.07.27.jpeg


Vanmorgen nieuwe radiateur binnengekregen. Met een half uur de oude gedemonteerd en de nieuwe erop 💪

Vanmiddag op Midland wezen rijden. Niet helemaal mijn type circuit met alle krappe bochten daar en muren langs de stukken waar het wat harder gaat. Bij opkomen rechte stuk wilde ik opschakelen, maar miste ik ineens een vrij essentieel onderdeel daarvoor 😅
Voor de laatste 2 sessies even opgelost met een boutje.
WhatsApp Image 2019-09-20 at 19.11.42.jpeg
 
Bekijk bijlage 1429272

Vanmorgen nieuwe radiateur binnengekregen. Met een half uur de oude gedemonteerd en de nieuwe erop 💪

Vanmiddag op Midland wezen rijden. Niet helemaal mijn type circuit met alle krappe bochten daar en muren langs de stukken waar het wat harder gaat. Bij opkomen rechte stuk wilde ik opschakelen, maar miste ik ineens een vrij essentieel onderdeel daarvoor 😅
Voor de laatste 2 sessies even opgelost met een boutje.
Bekijk bijlage 1429273
Dit is de radiateur van een N.
Kon je die van de S niet vinden?
Daar gooien ze je bij wijze van spreken mee dood en die van de N een stuk minder gemakkelijk te vinden zijn, zoals bijna alles wat N-specifiek is.
Ik heb er nog een liggen van een S voor 'als de nood aan de man (lees: SV) is.'
Ruilen voor die van een N is mogelijk ;)
 
Kon je die van de S niet vinden?

Heb hem besteld voor een S. Enige verschil is dat de originele beugeltjes had aan de zijkant, maar die waren toch ongebruikt bij mij.
Zag tweedehands wel wat voorbij komen, met steenslag/verbogen steuntjes. Verschil ten opzichte van nieuwe was 4 tientjes... Daar ga ik niet voor tobben. ;)

Maar nu, de bandjes? Eindelijk op?

Neuh, die gaan nog wel ff mee. Moet er iig dit jaar mee volmaken, rij voor de kerst nog Suus naar de 60k. Dan zitten deze er 14-18k op (niet de km stand genoteerd toen _O-)
 
Laatst bewerkt:
Als je die steuntjes voor de topkuip toch niet gebruikt maakt het inderdaad niets uit.
 
Bekijk bijlage 1429272

Vanmorgen nieuwe radiateur binnengekregen. Met een half uur de oude gedemonteerd en de nieuwe erop 💪

Vanmiddag op Midland wezen rijden. Niet helemaal mijn type circuit met alle krappe bochten daar en muren langs de stukken waar het wat harder gaat. Bij opkomen rechte stuk wilde ik opschakelen, maar miste ik ineens een vrij essentieel onderdeel daarvoor 😅
Voor de laatste 2 sessies even opgelost met een boutje.
Bekijk bijlage 1429273
Dat is een makkelijkere oplossing dan bij mij denk ik, ik wou opschakelen toen ik een rotonde af kwam maar kon geen versnelling meer vinden heb nog geen tijd gehad om te kijken ( ben nog op zoek naar een overdekte sleutelplaats) maar hoop op een gebroken retourveer van het schakelmechanisme.
 
Heeft er iemand de bedrading van een sv1000 (sv650) vanaf 2003 van de voor verlichting?

Dus de korte kabelboom met koplamp, stads en knipperlicht verlichting.


Vorige eigenaar heeft er in geknipt en de knipperlichten werken niet, weet ook niet welke draden waar in het blokje moeten.
 
Dat is een makkelijkere oplossing dan bij mij denk ik, ik wou opschakelen toen ik een rotonde af kwam maar kon geen versnelling meer vinden heb nog geen tijd gehad om te kijken ( ben nog op zoek naar een overdekte sleutelplaats) maar hoop op een gebroken retourveer van het schakelmechanisme.
Komt goed hoor @ivoderksen Moet allen nog ff de tijd vinden om haar open te maken.
 
Mag de bijlage niet zien.

Iemand nog tips voor een complete overhaalkit voor een gen 2 blok.
Pakkingen, lagers enz.

Zag dat Athena wel een mooi pakking setje heeft maar geen lagers enz.

Ik denk dat je nergens een compleet setje met pakkingen, ringetjes en lagers zult vinden... dat wordt niet gemaakt door dezelfde fabrikanten dus komt ook niet zo snel in een setje terrecht. Maar lagers zijn natuurlijk overal voor schappelijke prijzen te koop, en zo'n pakkingset is dan ook wel prima.

Maar ga je echt je hele blok tot op het laatste schroefje opnieuw doen? Leuk project om hier met veel foto's te posten ;)

Succes ermee!

Later,

Loek
 
Ik denk dat je nergens een compleet setje met pakkingen, ringetjes en lagers zult vinden... dat wordt niet gemaakt door dezelfde fabrikanten dus komt ook niet zo snel in een setje terrecht. Maar lagers zijn natuurlijk overal voor schappelijke prijzen te koop, en zo'n pakkingset is dan ook wel prima.

Maar ga je echt je hele blok tot op het laatste schroefje opnieuw doen? Leuk project om hier met veel foto's te posten ;)

Succes ermee!

Later,

Loek
Was ik al bang voor idd, ook geen probleem maar het is zo lekker lui als je 1 set kan bestellen.

Heb twee halve blokken gekocht, wil er 1 blok van maken met wat verbeterde aanpassingen in en misschien rond het blok.
Wilde er al langzaam mee beginnen maar komen steeds dingen tussendoor, dus hoop van de winter toch wel wat te doen.

Weet alleen nog niet hoe ik het blok uiteindelijk ga testen.
Of me huidige blok er onder uit en die er in heb een extra cdi om hem dan daar op af te stellen, of wegbrengen waar ze hem ergens kunnen testen maar ja wie doet dat nog in zuid-holland (in de buurt) zelf een test opstelling maken kan ook maar ben bang dat het een duure optie is, kabelboom, brandstofpomp dummy gas enz.
 
Was ik al bang voor idd, ook geen probleem maar het is zo lekker lui als je 1 set kan bestellen.

Heb twee halve blokken gekocht, wil er 1 blok van maken met wat verbeterde aanpassingen in en misschien rond het blok.
Wilde er al langzaam mee beginnen maar komen steeds dingen tussendoor, dus hoop van de winter toch wel wat te doen.

Weet alleen nog niet hoe ik het blok uiteindelijk ga testen.
Of me huidige blok er onder uit en die er in heb een extra cdi om hem dan daar op af te stellen, of wegbrengen waar ze hem ergens kunnen testen maar ja wie doet dat nog in zuid-holland (in de buurt) zelf een test opstelling maken kan ook maar ben bang dat het een duure optie is, kabelboom, brandstofpomp dummy gas enz.
Eronder hangen is wel het makkelijkst. De switch is in een paar uur te doen, zeker met extra handjes.
Daarvoor wel even een Castle Nut tool halen voor een dragend schroefdraad.
Een bokje voor het blok. Het is net een Ducati, wat dat betreft.
 
Was ik al bang voor idd, ook geen probleem maar het is zo lekker lui als je 1 set kan bestellen.

Heb twee halve blokken gekocht, wil er 1 blok van maken met wat verbeterde aanpassingen in en misschien rond het blok.
Wilde er al langzaam mee beginnen maar komen steeds dingen tussendoor, dus hoop van de winter toch wel wat te doen.

Weet alleen nog niet hoe ik het blok uiteindelijk ga testen.
Of me huidige blok er onder uit en die er in heb een extra cdi om hem dan daar op af te stellen, of wegbrengen waar ze hem ergens kunnen testen maar ja wie doet dat nog in zuid-holland (in de buurt) zelf een test opstelling maken kan ook maar ben bang dat het een duure optie is, kabelboom, brandstofpomp dummy gas enz.

Testopstelling is inderdaad wel een dure denk ik. Maar je eigen motor is natuurlijk de beste testopstelling die je kan hebben. Lambda metertje kopen en monteren, weet je heel goed wat er gebeurt. Maar is de ECU / CDI dan makkelijk te herprogrammeren?
Wat ga je aanpassen IN het blok? dat is leuk om te weten :P Mooi motorblok opbouwen blijft leuk om te doen! en omdat er veel met die blokken in racemotoren is gedaan is er VEEL te vinden over wat er allemaal kan aan de binnenkant.

Later,

Loek
 
Eronder hangen is wel het makkelijkst. De switch is in een paar uur te doen, zeker met extra handjes.
Daarvoor wel even een Castle Nut tool halen voor een dragend schroefdraad.
Een bokje voor het blok. Het is net een Ducati, wat dat betreft.

Ja zat ik ook aan te denken, dan kan die met motor en al de dyno op om af te stellen.
Castle Nut heb ik idd, ooit een GSX-R 1000 fighter en ZX10-R volledig gedemonteerd (geen blok overhaald)
540.jpg


bokje is wel te maken, zijn te bestellen uit Engeland maar met een paar koker profiel ook vast zelf te bakken.
 
Testopstelling is inderdaad wel een dure denk ik. Maar je eigen motor is natuurlijk de beste testopstelling die je kan hebben. Lambda metertje kopen en monteren, weet je heel goed wat er gebeurt. Maar is de ECU / CDI dan makkelijk te herprogrammeren?
Wat ga je aanpassen IN het blok? dat is leuk om te weten :P Mooi motorblok opbouwen blijft leuk om te doen! en omdat er veel met die blokken in racemotoren is gedaan is er VEEL te vinden over wat er allemaal kan aan de binnenkant.

Later,

Loek

ECU/CDI heb ik met dit huidige blok bij Ruud Frederiks ook iets laten aanpassen met zo Yhoshi box, dit i.v.m laser systeem en SV1000 lucht snorkel en filters.
Mocht ECU aanpassen niet voldoende zijn kan er altijd nog iets extra's achter maar liever niet i.v.m storingen.

er zijn wat aanpassingen besterft de schakel ster, oliepomp tandwiel (zit al in een van de twee donor blokken) en je kunt de timing iets verleggen.
Denk niet dat ik voor een big-bore kit ga, heel misschien andere nokkenas tandwielen maar het moet wel leuk en betrouwbaar blijven, hoef er geen 100pk uit te persen maar het blok moet soepel lopen, goede koppel cuve hebben en ja mag best iets meer vermogen hebben dan origineel.
 
@roger_SV
inmiddles zit ik ok de 121k, maar morgen is mijn laatste dag op het project, dan worden er geen woonwerk kilometers gemaakt.
Denk dus dat jij toch zult gaan winnen :P
nog geen meter meer gereden dan bij het vorige bericht, maar het weer wordt langzaamaan viezer, dus de SV gaat weer uit (eigenlijk in) het vet! Zeker als gepekeld gaat worden blijft de rest binnen. We zullen zien.
 
Hallo mensen,

Ik wil een sv 650 s van 2006 met 7000km aanschaffen.

Nu is mijn vraag of dit een beetje betrouwbare en goeie bike is? En of er bepaalde dingen zijn waar ik op moet letten?

Groetjes !
 
Hallo mensen,

Ik wil een sv 650 s van 2006 met 7000km aanschaffen.

Nu is mijn vraag of dit een beetje betrouwbare en goeie bike is? En of er bepaalde dingen zijn waar ik op moet letten?

Groetjes !
7000km 🙄 dan moet die haast nog ingereden worden.

Waar op te letten, is het echt een 2006 model wellicht.
Geen condensvorming door lang/veel stilstaan wellicht.
Oude uitgedroogde banden

Algemene staat van onderhoud.
 
7000km 🙄 dan moet die haast nog ingereden worden.

Waar op te letten, is het echt een 2006 model wellicht.
Geen condensvorming door lang/veel stilstaan wellicht.
Oude uitgedroogde banden

Algemene staat van onderhoud.

Banden zijn pas vervangen (dotcode 4818)

Ik bedoel meer: is er iets bijzonders waar ik op moet letten als een kwaal van een bepaald bouwjaar?

Het gaat ook echt om modeljaar 2006
 
Als ie 'eerlijk' lijkt kopen!
Zulk soort machines met dergelijke maagdelijke kilometerstand zijn redelijk unieke kansen.
 
Een Sv, ongeacht bouwjaar; Zit er olie in? Ja? Onverwoestbaar! :t Nee? Lekker laten staan.

Verder moet je afvragen waarom er zo weinig kilometers op staan in ruim 12 jaar en welk onderhoud er wel niet allemaal gepleegd moet worden. Denk bijvoorbeeld aan letterlijk alle vloeistoffen en slijtagedelen. Naja in jouw geval dus exclusief banden.

Vaak zijn pakkingen uitgedroogd als een motor zo lang niks heeft gedaan. Kan heel goed voorkomen dat hij dan na even rijden lekke kleppendeksel pakking of schakelas kering heeft. Niks bijzonders, maar heb het zelf wel meegemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan