Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan die ketting zou ik nooit gedacht hebben, haha.

Slipstream zou niet lukken, maar er is wel wat voor te zeggen dat de motor in z'n hoogste versnelling tot hoge toeren door kan draaien. En een klein beetje overhoudt voor... euhh... heuveltje af of wind mee, ofzo.

Maar de meeste rijden met de standaard verhouding?
 
originele bericht bewerkt: niet meer nodig.
RTFM ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje nu. Het antwoord kan ik niet in het WPHB vinden en de boel slopen door proefondervindelijk vaststellen hoe het al dat niet moet wil ik ook niet.
Ik wil de O-ring (11) van de gasnaalden vervangen. Hiervoor moet het hele boeltje uit de gasschuif. Ik ben gewend van andere motoren dat je de gasnaaldhouder (12) met een spitbektang oid naar binnen moet drukken en een tikje naar links moet draaien waarna deze uit een soort van bajonetsluiting komt waarna alles eruit gehaald kan worden. Bij de SV gasschuiven is dat niet zo. Hoe haal ik de gasnaald uit de gasschuif zonder de spullen kapot te maken?

Naamloos.png
 
Met een lange neus tang nr. 12 pakken en als een schroef eruit draaien zonder hard te trekken. De o-ring zit erin geklemd door 4 palletjes. Eruit gaat makkelijk. Erin is moeilijk. Dan maak je namelijk de kans om die palletjes te breken.

Bij het monteren zonder veel druk als 'schroef' erin draaien. Je merkt wel als hij erin 'klikt'. Bij montage gebruik ik vaak siliconenolie of WD40 om alles net even wat soepeler erin te laten glijden.

Vage omschrijving, ik weet, maar hopelijk heb je er wat aan. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad wel een tijdje linksom gedraaid, maar kreeg niet de indruk dat ik iets uitdraaide. Ik draai mog even door 😜
 
Ja, ik heb het gemerkt. Het bleek een beetje 'draaien en trekken' te zijn.
Op het aansluiten van de slangen na zit de carburateurset weer in elkaar.
a.s Vrijdag ga ik ze in de motor zetten en synchroniseren.
 
Mooi tooltje inderdaad.
Kan je makkelijk zien wat de theoretische topsnelheid wordt.
Moet je alleen zien uit te vissen tot waar hij de kracht heeft om door te lopen.

Mijn neef had een CBR 600 en die liep met een kleiner voortandwiel harder dan standaard, terwijl hij theoretisch natuurlijk langzamer zou zijn.
 
Mooi tooltje inderdaad.
Kan je makkelijk zien wat de theoretische topsnelheid wordt.
Moet je alleen zien uit te vissen tot waar hij de kracht heeft om door te lopen.

Mijn neef had een CBR 600 en die liep met een kleiner voortandwiel harder dan standaard, terwijl hij theoretisch natuurlijk langzamer zou zijn.
precies dat inderdaad!
mijn SV haalt niet de toerenbegrenzer in de 6e, dus in theorie moet hij sneller kunnen, ook met een groter tandwiel achter :)
 
Dit kwam ik tegen op Facebook, misschien iets voor iemand hier?
 
Niet mijn model denk ik. 03 - 15?
Ik heb inmiddels wel een e-keur leovince einddemper gevonden met dB killer die met een extra vulbusje in de linkpijp van mijn BOS systeem geschoven moet kunnen worden.
 
Niet mijn model denk ik. 03 - 15?
Ik heb inmiddels wel een e-keur leovince einddemper gevonden met dB killer die met een extra vulbusje in de linkpijp van mijn BOS systeem geschoven moet kunnen worden.
Gen 2 en verder, de curvy ofzo hoe je het ook wel noemen.
Weet niet zo welk model je hebt
 
Ik heb ook die geweldige carburateurs :) en als de brommer een weekje heeft gestaan lijkt et starten wat minder te gaan op E10, maar anders alles normaal. Ben inmiddels 3 tankjes op weg ofzo. Wat betreft E10 dan.... vingers gekruist!

Zie trouwens net dat er een "nieuw" tanqyou station zit met 102 octaan.... nog geen km van mn vaste tankstation, daar zit in ieer geval geen ethanol in volgens mij. Dus kan altijd nog overstappen, met de weinige kilometers die ik rij is dat wel te verantwoorden. Kan dat ook weer mooi in de circuitbrommer :t kijkenhoe lang ze het blijven leveren....

Later,

Loek
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook die geweldige carburateurs :) en als de brommer een weekje heeft gestaan lijkt et starten wat minder te gaan op E10, maar anders alles normaal. Ben inmiddels 3 tankjes op weg ofzo. Wat betreft E10 dan.... vingers gekruist!

Zie trouwens net dat er een "nieuw" tanqyou station zit met 102 octaan.... nog geen km van mn vaste tankstation, daar zit in ieer geval geen ethanol in volgens mij. Dus kan altijd nog overstappen, met de weinige kilometers die ik rij is dat wel te verantwoorden. Kan dat ook weer mooi in de circuitbrommer :t kijkenhoe lang ze het blijven leveren....

Later,

Loek

Tank blijkbaar ook al een tijd E10 (dacht dat het E5 was maar hebben ze al een tijd geleden veranderd) maar de motor rijd er niet minder zuinig op, deze week zelfs erg zuinig 1:20.8 op E10.
Heb wel het idee dat de motor wat meer geluid maakt, maar kan ook zijn omdat de nokkenasketting wat geluid gaat maken.

Nu wel E5 getankt alleen €0.15,- duurder per liter '( eens kijken of de motor stiller wordt of het niet uitmaakt.
Motor is wel afgesteld op octaan98 voor circuit gebruik dus zal wellicht anders gaan lopen met E10.
 
Ik verwacht dat er een hoop ellende gaat komen door E10. Voor mijn klassieke kawa ga ik de ethanol eruit extraheren tegen de tijd dat ethanol-vrij niet meer te koop is. Voor de SV zie ik wel waar het schip strandt Ik denk dat de prijs van revisiesetjes voor carb en de brandstofpomp zeker niet lager zal worden. 😜
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan