Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na aanschaf van de motor alle holle ruimtes inspuiten met tectyl. Onderkant tank ook. Voor elke winter alle blanke delen inspuiten met vaselinespray en de remmen invetten met Ate Bremszylinder pasta. De boel incl. de glijpennen blijft dan gangbaar.
 
IMG_20191016_162449.jpg


Kiek, lekker mooi, zilveren velgen XD
 
Wat hangt daar aan een tiewrap onder je achterbrug?
Daar zit een kabel connector onder voor zijn aanhanger. Maar gezien zijn achteras stuk is gegaan is met de crash wordt die niet gebruikt. Maar je kan wel een leuke disco aansluiten op die connector :)

edit: Ik bedoel natuurlijk de OBDII uitgang jongûh!
 
Geinig bakkie, maar waarom zet je 'm niet vlakker? Of staat is nu zo hoog omdat ie niet beladen is en zakt ie ver in als er bagage in gaat? Als het zwaartepunt lager ligt zou ie wat minder merkbaar moeten zijn. Ik heb tzt zo'n bakkie in elkaar te hobbyen voor achter een bromfiets.
 
Geinig bakkie, maar waarom zet je 'm niet vlakker? Of staat is nu zo hoog omdat ie niet beladen is en zakt ie ver in als er bagage in gaat? Als het zwaartepunt lager ligt zou ie wat minder merkbaar moeten zijn. Ik heb tzt zo'n bakkie in elkaar te hobbyen voor achter een bromfiets.
hij is inderdaad te hoog, en was hem nog van plan aan te passen, maar ik moet hem nu eerst weer fixen zodat hij er wel achter past.
hij is hier wel onbeladen, en ligt al redelijk stabiel erachter!
Met 110 kilo veert hij NET helemaal in, en met 70 kilo erin is hij mooi vlak.
Maar hij wordt nog wel aangepast
 
Hoi allemaal. Ik ben vandaag bezig geweest met het gereedmaken van mijn SV (650x '18) voor de winterstalling.

Nu kwam ik de volgende 'slijtage' tegen bij het schakelmechanisme.

IMG_20191018_151823.jpg

Is dit iets wat vaker voorkomt? Bij het onderdeel in z'n algemeen of bij Suzuki? Kan ik het nog 'mooi' krijgen?
 
Je zou kunnen proberen de oxidatie eraf te schuren en met iets van spuitlak weer zwart te maken.
Even de schakelstang eraf draaien en de stofhoes eraf.
Vervangen kan ook. Maar goedkoop is het niet. Denk bij de dealer ruim 70 euro. Flinke prijs voor zo'n klein onderdeeltje.
Die draaiknikker die erin zit, weet niet hoe die heet, maar die kan er niet uit. Dat is 1 onderdeel. Zal wel geperst zijn of iets dergelijks.

Onderdeel nummer 27: (60 pond)
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal. Ik ben vandaag bezig geweest met het gereedmaken van mijn SV (650x '18) voor de winterstalling.

Nu kwam ik de volgende 'slijtage' tegen bij het schakelmechanisme.

Bekijk bijlage 1436769

Is dit iets wat vaker voorkomt? Bij het onderdeel in z'n algemeen of bij Suzuki? Kan ik het nog 'mooi' krijgen?
Vies...
Ik ben bang dat de kwaliteit wat achteruit aan het lopen is bij de spuiter. Het is lijkt op aluminium oxidatie. Die kun je er met licht schuren(schuursponsje beginnen), hopelijk afschuren.
Goed invetten voorkomt het een tijdje, maar eigenlijk denk ik dat de laklaag te slecht is en je die moet overspuiten.

Heb je hem bij een dealer gekocht? Zo ja, dan zou ik het aankaarten. Misschien krijg je nog een nieuw pookje in de toekomst ;)
 
Na heel veel suzukis te hebben gehad (waaronder ook 3 tl`s) heb ik sinds 2 weken een sv1000.
Ik hou ervan mijn motoren een beetje naar mijn eigen zin aan te passen , dus van de motorzaak naar huis gereden en meteen de brug op:)
Gelijk de voorvork eruit gesloopt en ik ben er nu een 2008 gsxr 1000 vork in aan het bouwen.
De kont gaat met tailrisers iets omhoog , en er worden wat kleine onderdelen zwart gepoedercoat.

Nu had de vorige eigenaar rode hendels gemonteerd wat ik niet zo mooi vind,
is er hier toevallig iemand die een orginele koppelings hendel over heeft? (voor een hydroulische koppeling)
groet raymond.
 

Bijlagen

  • sv10000-2.jpg
    sv10000-2.jpg
    66,5 KB · Weergaven: 12
  • sv1000-1.jpg
    sv1000-1.jpg
    69,4 KB · Weergaven: 14
Heb een ombouwkit om van mijn sv1000s een N tr maken. Alles zat er bij, behalve een koppelings slang, weet iemand hoelang deze moet zijn?
 
Hi,

Heeft iemand van jullie slopers nog ergens een Gen2 contact slot liggen? Ik wil van me racer het slot verwijderen maar ook weer terug kunnen bouwen (je weet het niet he O-) ) dus ben voornamelijk geinteresseert in die groene stekker die aan het kabelboompje naar het slot zit. Ja bij boonstra liggen er zat maar die vraagt €50-75 en dat wil ondergetekende niet betalen :X, op Aliexpress heb je ook nep sloten voor $3,75 inclusief kabeltjes maar dat is weer een gok qua passen. Maar veel meer in het budget *O* (eigenlijk nog te duur :+)
 
contactsloten zijn overgewaardeerd ;) er is 2x een motor van mij gestolen, en dat was 2x door het contactslot te trekken... dan draai je hem daarna zo op contact en hobbelen maar. Was ook 2x een motor die nog geen €700,-- waard was. Dus ik heb nu gewoon een knopje op een "verstopte" plek omdat het contactslot niet meer zo heel sjofel was. Werkt volgens mij beter tegen diefstal dan een contactslot in het zicht. En aan kettingsloten heb ik een hekel _O- ook al werken die beter tegen diefstal.... :/
 
contactsloten zijn overgewaardeerd ;) er is 2x een motor van mij gestolen, en dat was 2x door het contactslot te trekken... dan draai je hem daarna zo op contact en hobbelen maar. Was ook 2x een motor die nog geen €700,-- waard was. Dus ik heb nu gewoon een knopje op een "verstopte" plek omdat het contactslot niet meer zo heel sjofel was. Werkt volgens mij beter tegen diefstal dan een contactslot in het zicht. En aan kettingsloten heb ik een hekel _O- ook al werken die beter tegen diefstal.... :/

Dus stuur mij effe dat stekkertje dat je nu over heb :)
 
Was GEN1... en of die in de kliko is verdwenen weet ik niet meer. Maar is dat zo'n bijzonder stekkertje dan?
Nou, gaat me dus om dat groene stekkertje (Boonstra, set kost €100):
000000528735-2.jpg

Als ik die heb, hoef ik het originele contactslot niet te verknippen en kan ik de linker versie bouwen (bij de rechter versie doet het instrument paneel het niet meer):
61224e795651b2972.jpg
 
Ok, snap je punt. Maar bij gen 1 zit er een stekker aan met 6 aders.... zag ik net bij Boonstra op een plaatje. Helaas. Ik zou gewoon netjes afknippen, linker situatie maken en in gevalletje "ooit nodig" netjes solderen :t

Mijn kabelboom is op meer puntjes al niet meer zo heel netjes ben ik achter.... Ben al isolatie tape tegen gekomen op plekken waar eigenlijk stekkertjes horen.
 
Dit ziet er uit als een standaard automotive stekkertje. Zal ff kijken voor je of ik wat heb liggen.

Edit: niet standaard, maar zal alsnog ff kijken!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan