Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt helemaal. De faseovergang van vloeibaar naar vast voor water is 0 graden Celsius bij 1 bar, maar de temperaturen waarbij de organische componenten die in benzine zitten van vloeibaar naar vast gaan heeft daar volgens mij helemaal niets mee te maken. Die stoffen gaan namelijk niet naar vast, maar naar damp. Hoogstens de hoeveelheid energie die dáármee gepaard gaat die gecorreleerd zou kunnen zijn aan de temperatuurdaling in de carb bij het verdampen van een volume organische stoffen in de benzine. Het vriespunt van de benzine imo niet.
EDIT: Dit bedoel ik. de verdampingswartme.
De energie die gaat zitten in het verdampen van een volume vloeistof waarbij de energie in de vorm van warmte aan de omgeving wordt onttrokken igv het verdampen van benzine in een carb. Waar het vriespunt van die vloeistof ligt doet er niet toe. Daarnaast is het vriespunt de temperatuur waarbij een faseovergang plaatsvindt en niet de energie die daarbij betrokken is, nog los van het feite dat het niet de goede faseovergang is.Verdampingswarmte - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Maar genoeg over dit theoretische geneuzel. carb heater setje erop als het bevriezen ernstige vormen aanneemt, een beetje olie in de peut of andere benzine tanken als het slechts mild is. . . . . of de motor lekker in het schuurtje laten staan natuurlijk
Heeft iemand nog een gasschuif liggen waar hij/zij niks mee doet?
Yes! Rij je wel op 25kw
Zal even voor je kijken, ik ben een zogenoemde horder van reserveonderdelen. Ondanks dat ik geen catalogi heb, herinner ik me nog een carburateur met vloeibare pakking Hou meestal wel de voorkeur aan hele (setjes) reserveonderdelen, maar SV rijders hè. Stuur maar een DM, ik ben woonachtig in Enschede.Sad times Ik denk niet dat ethanol er mee van doen is. De schuif blijft mooi droog bij mij. Vrees dat het vele naaldpositie wisselen het tabje heeft verzwakt.
Ach ik heb momenteel een experimenteel bakje MEK staan. Tot noch toe lost dat het plastic van de schuif niet op. Solderen is de boel te lastig voor te bereiken helaas. Epoxy is m'n laatste optie.
Maar als iemand nog een carb in onderdelen heeft is dat het aller beste.
(Ga geen cmsnl sponsoren. )
Ja. Hallo. Ik ben niet zomaar even op te sturen hoor.. en al helemaal niet naar pluskut. (uitleg: en = plus, schede= ja dat behoeft toch verder geen uitleg )Stuur maar een DM, ik ben woonachtig in Enschede.
Wat is het verschil tussen deze en de normale gasschuif?
@DUCKI3S weet dat wel, die heeft 25 kw gasschuiven gekocht voor zijn SV.Wat is het verschil tussen deze en de normale gasschuif?
Motoport allerlei dealerzaken. Zijn van een universele shimmaat wel shim under buckets 7,63mm ofzo.Vraagje aan de experts:
Ik ben van plan om zelf m'n klepspeling te gaan checken. Mocht het nodig zijn om shims te vervangen zou ik graag originele gebruiken. Is er een website (anders dan een Suzuki dealer) die deze verkoopt?