Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi mensen,

Na de verkoop van de SV heb ik nog wat onderdelen liggen.

BMC filter in Nieuwstaat (zie marktplaats)

IXIL high mount uitlaat met een beetje werk (zie marktplaats)

CNC rem/koppeling hendels zwart met zilveren adjusters met SV 1000 logo erin gelasert

Tankrisers, gedraaid uit zwart POM voor een betere airflow.

Bij interesse, doe eens een bod.


heb je de CNC rem/koppeling hendels zwart met zilveren adjusters met SV 1000 logo erin gelasert nog?

gr wachter
 
Ja hoor, heb ik weer XD
Eindelijk de wel begeerde 123.456 (ook) gepasseerd, valt mijn mobiel uit op het moment dat ik foto wil maken!
Helaas geen foto van kunnen maken dus.

Heb vandaag wel 250 km gereden!
En of het koud was?
Oordeel zelf maar...
_O-

IMG_20191201_081823.jpg
IMG_20191201_081832.jpg
IMG_20191201_081837.jpg
IMG_20191201_081840.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20191201_081840.jpg
    IMG_20191201_081840.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 2
Net ook nog ff 150km gereden,maar zo koud als op die foto was het niet in het zonnig Zuiden,wel lekker fris met een graadje of4.:]
 
Brrrr.....
hier op de Veluwe alleen koud, maar geen neerslag.
ik denk dat jij wel eerder bij 125k zult zijn. Daarna haal ik jou waarschijnlijk niet meer in.
 
Helaas niet gereden vandaag, Suzi staat nog steeds in de stalling ziek te zijn. Nog steeds geen tijd gehad om te kijken wat het schakelprobleem is en denk ook niet dat daar zeer binnekort tijd voor komt helaas met de klasse/regelements wijziging voor de puchshop cup #keuzestress
 
Is jouw Puchblok ineens niet meer wettig? 😳
Misschien verder in het 50cc klassiekers topic om te voorkomen dat we hier geroyeerd gaan worden. 🤪
Wat is er aan de hand met de regels?
 
Terughaalveer van de schakelpook toch, of weet je dat nog niet zeker. Je hebt in elk geval nog even tot de volgende zomermeeting.

gerelateerd aan dit: zijn er nog mensen die 'warm lopen' voor een winter meet?
 
Terughaalveer van de schakelpook toch, of weet je dat nog niet zeker. Je hebt in elk geval nog even tot de volgende zomermeeting.

gerelateerd aan dit: zijn er nog mensen die 'warm lopen' voor een winter meet?
Ja idd heb het vermoeden dat het daar in zit maar wat ik al zei nog geen tijd gehad om er naar te kijken
 
Ik werd net als voetganger bijna aangereden door de pekelwagen. Moraal van het verhaal: wie zijn/haar SV mooi wilt laten doet er verstandig aan 'm vanaf nu in het schuurtje laten.
 
Ik zit net tussen de Siberische toestanden van Prut en het Mediterrane Zuiden in, dus ook hier is het sinds vandaag gebeurd met de pret.
Geniet er nog maar van, zolang het nog kan. :t
 
Lijkt me volslagen ruk rijden. _O- Wordt dus weer een rondje voorste bougie voor jou. Kut werkje om te doen. :YY

Tijdens mijn defecten onderzoek heb ik ook het hele vonkjes systeem een beurt gegeven. Bleek mijn O-ring van de voorste pit ook kapot te zijn. Nooit geen 325 gehad, doordat ik een spatlap heb gemaakt en gemonteerd aan een boutje van de ventilator. Dé oplossing voor de gen1. *O*

(Gen2 heeft ook een spatlap)
 
Lijkt me volslagen ruk rijden. _O- Wordt dus weer een rondje voorste bougie voor jou. Kut werkje om te doen. :YY

Tijdens mijn defecten onderzoek heb ik ook het hele vonkjes systeem een beurt gegeven. Bleek mijn O-ring van de voorste pit ook kapot te zijn. Nooit geen 325 gehad, doordat ik een spatlap heb gemaakt en gemonteerd aan een boutje van de ventilator. Dé oplossing voor de gen1. *O*

(Gen2 heeft ook een spatlap)
Het rijdt idd kut, helemaal omdat je op 1 cilinder wegrijdt, dus MOET je met 5.000 toeren wegrijden, anders slaat hij af.
Dan heb je feest als de cilinder dan weer denkt WEL mee te gaan werken _O-

Maar hij doet af en toe niet meer mee, soms wel, soms niet, net zoals de carb icing.
Je hebt dus 4 rijsituaties (normaal, carb icing, SV325, SV325&carb icing) maar je weet bij goed niet in welke je zit, of wanneer hij naar een andere gaat _O-

Nieuwe bougie is misschien niet nodig, gewoon schoonmaken, en ontwateringsgaatje ontstoppen, dan denk ik er wel weer tegenaan te kunnen.
Huidige bougies zitten er ook al ruim 80.000 km in, zonder schoon te maken :]

Het zijn dan ook iridium bougies.
Vanavond maar even kijken wat er allemaal loos is met de motor.
 
Een fantastisch spelletje roulette, waarbij je altijd weer verrast wordt door de uitkomst. And the house always wins. :$_O- Dat terwijl je best wel een lange commute hebt. :X

Ik denk dat de seal bij de dop niet echt waterdicht meer is en er roest in je bougiedop zit door het vele vocht. :Y

Ben benieuwd!
 
dampstart.jpg

Hiermee alles vanaf de bobines tot en met de rubberen dop in de kleppendeskel die het gat naar de bougie schoon en droog moet houden inspuiten.
Eerst het rubberen dopje goed in de uitsparing plaatsen uiteraard zodat er geen grote kieren zijn. Het spul vormt een isolerende 'laklaag' die voorkomt dat vocht en bagger in het bougiegat komen. Daarnaast isoleert het eventuele scheurtjes in de hoogspanningskabels waardoor geen vonken lang de kabel wegglijden igv rijden in de regen of pekelwater dat nog beter geleidt dan schoon water. Het werkt perfect. SV325 is zo ongeveer het enige waar ik net mijn SV, die toch flinke lading ellende over zich heen krijgt nog nooit las van heb gehad. ;)
Een spatlapje heb ik ook overwogen, maar met dit spul blijkt het niet nodig.
@Danton heeft het ook in gebruik, alleen weet ik niet of ie na het aanbrengen nog heeft gereden ...
 
Laatst bewerkt:
de aftapplug in de sv gen 2, is dat toevallig m12x1.5 ? De standaard plug van suzuki is magnetisch, wil zo’n dergelijke plug ook in de SH draaien.. en die is dus m12x1.5 (lengte 23,5mm)
 
Staat dat niet in het WPBH, bij de specificaties en aanhalmomenten van bouten en moeren.
Het verbaast mij eigenlijk dat de 1st gen géén magneetje aan de aftapplug heeft.

Als het er niet in staat even de motor op de kant leggen en de plug eruit draaien. _O-
De olie blijft er dan gewoon in. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan