Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Roest aan op de bougie is er sowieso. De dop hoop ik niet voor je, maar gezien je commute zou ik idd een flapje stevig rubber oid monteren, nadat je alles hebt losgehaald, schoongemaakt en... dampstart hebt gespoten. Vertrouw de andere 123.456 commuter en de tips. Rubber kost geen drol. En een stukje alu weet je ook wel te vinden voor weinig ;)
 
Grappemaker.. ik zal jou eens even op je kant leggen ;)

maar goegol wist t me te vertellen; m12x1.25 dus ik kan geen SV plug bestellen ;)
 
Laatst bewerkt:
Roest aan op de bougie is er sowieso. De dop hoop ik niet voor je, maar gezien je commute zou ik idd een flapje stevig rubber oid monteren, nadat je alles hebt losgehaald, schoongemaakt en... dampstart hebt gespoten. Vertrouw de andere 123.456 commuter ;)
pekel vreten zullen ze! *O*
 
Hoe bevallen die heidenau’s nou op de SV. want het zijn geen radiaal banden toch ?
heb een lekke band op de SH, overweeg er meteen maar 4 seizoenen onder te zetten..
 
Ze bevallen prima, maar ze zijn niet leverbaar in de originele , maten.
Eerlijkheidshalve moet ik je schuldig blijven of het radiaalbanden zijn of diagonaal.
Ze sturen iets zwaarder in dan zomerbanden, en zijn intrinsiek wat slapper, maar dat hoort juist bij winterbanden.
Ze horen wat meer te vervormen om warm te worden, wat meer contactvlak op de weg te hebben, en voor het lossen van sneeuw uit de lamellen.
Al met al bevallen ze erg goed en de levensduur is vergelijkbaar met die van zomerbanden. Dat valt mij ook niet tegen. De rechtdoorstabiliteit is prima. De stabiliteit in snelle bochten (lees: snelwegafritten waar je gewoon met 140 door kunt) is wel een stuk lager dan met zomerbanden, maar zo vaak pak je een afrit toch niet met 140 in de winter ;) . Ik wil nooit meer zonder op motoren waarmee ik ook door de kou rijdt.
Ik heb ze in 100/80-17 (+2.8%) en 140/70-17 (+0.6%) op de SV.
Tussen haken de extra omtrek tov. de originele banden.
Tegenwoordig is de voorband ook leverbaar in 110/70-17 (+1.7%) die wat meer de originele contour van de band zal volgen waardoor ik verwacht dat die wat lichter zal sturen. Die gaat er de volgende keer om dus.
Op de Duke heb ik exact dezelfde maten. 110/70-17 (+0%) en 140/70-17 (+2.6 %) in dat geval, want voor die motor bleek nu net de achterband niet in een mooiere maat leverbaar.


 
Ahja. Mooi. Ik had op de snorbrommer altijd de K66 LT (4 seizoen met lamellen in de blokken) ga dan op de honda denk ik de reguliere k66 zetten. De voorband slijt ik dan wel weer.
 
K66 M&S hè. De gewone K66 is geen winterband. De LT ken ik niet. Zal iets voor het scootervolk zijn ?
 
Hoi mensen,

Na de verkoop van de SV heb ik nog wat onderdelen liggen.

BMC filter in Nieuwstaat (zie marktplaats)

IXIL high mount uitlaat met een beetje werk (zie marktplaats)

CNC rem/koppeling hendels zwart met zilveren adjusters met SV 1000 logo erin gelasert

Tankrisers, gedraaid uit zwart POM voor een betere airflow.

Bij interesse, doe eens een bod.
Op de tankrisers en IXIL uitlaten na is alles weg. Wil graag een beetje ruimte in mijn garage, dus wie heeft er interesse in de dempers of tankrisers 😁. Tankrisers passen ook op een 650!
 
K66 M&S hè. De gewone K66 is geen winterband. De LT ken ik niet. Zal iets voor het scootervolk zijn ?
Ja de LT is alleen in 12 inch te krijgen, echt 2 maten ook maar.
ik hoef onder de Honda geen winterband; heb geen andere set voor de zomer. Dus ik neem dan de reguliere K66 welke een vier seizoen is.
 
ik reed op de snelweg. ineens begint de motor flink te tikken en de motor verloor veel vermogen.
zijn er wat bouten los getrilt en is er olie uitgelopen.

https://video-ams4-1.xx.fbcdn.net/v...c7decd7c99e273982382839d9f13&oe=5DF41C7D&dl=1
hierboven is een link naar een video waar het geluid te horen is.
ik heb de koppen er al af gehad. kleppen gestelt. er was ook geen schade te zien
nokkenassenspanners vervangen. maar helaas is het geluid er nog steeds.

de bogies vonken allebei.

heb geen idee wat er verder nog stuk zou kunnen zijn.

mocht er iemand een idee hebben of tijd/zin hebben om te helpen hoor ik het graag.
garage's beginnen vanaf 60 euro per uur. dan is het het niet meer waard om het nog te laten maken aangezien de motor al op leeftijd is.
 
Kan het niet heel goed horen want het is vrij schel, maar uitlaat, dus je pakking bij je voorbocht lek? Of tikt er echt iets heel hard intern?

Welke bouten en waar de olie weggelopen?

Zuur man :(
 
Brrrr.....
hier op de Veluwe alleen koud, maar geen neerslag.
ik denk dat jij wel eerder bij 125k zult zijn. Daarna haal ik jou waarschijnlijk niet meer in.
Tis zo ver XD
IMG_20191212_172135.jpg
 
ik reed op de snelweg. ineens begint de motor flink te tikken en de motor verloor veel vermogen.
zijn er wat bouten los getrilt en is er olie uitgelopen.

https://video-ams4-1.xx.fbcdn.net/v...c7decd7c99e273982382839d9f13&oe=5DF41C7D&dl=1
hierboven is een link naar een video waar het geluid te horen is.
ik heb de koppen er al af gehad. kleppen gestelt. er was ook geen schade te zien
nokkenassenspanners vervangen. maar helaas is het geluid er nog steeds.

de bogies vonken allebei.

heb geen idee wat er verder nog stuk zou kunnen zijn.

mocht er iemand een idee hebben of tijd/zin hebben om te helpen hoor ik het graag.
garage's beginnen vanaf 60 euro per uur. dan is het het niet meer waard om het nog te laten maken aangezien de motor al op leeftijd is.
Klinkt als de bigend :(
Heb je olie tekort gehad?
Of veel wheelies gemaakt?
 
Klinkt als de bigend :(
Heb je olie tekort gehad?
Of veel wheelies gemaakt?
Gaat dat zo ineens? Van niets aan de hand naar kapot. Als gevolg van olielekkage kan ik het mij wel voorstellen dat het in enkele km's voorbij is. Gefeliciteerd met de 125.000. Mijn SV zit er nog net niet aan. Vanaf nu loopt die van jou alleen maar uit.

EDIT: 124886, dus dan ook maar net 🤪
 
Laatst bewerkt:
Gaat dat zo ineens? Van niets aan de hand naar kapot. Als gevolg van olielekkage kan ik het mij wel voorstellen dat het in enkele km's voorbij is. Gefeliciteerd met de 125.000. Mijn SV zit er nog net niet aan. Vanaf nu loopt die van jou alleen maar uit.

EDIT: 124886, dus dan ook maar net 🤪
Oeh, was dus erg close! :P

Ik wil steeds liever weten waar hij olie verbruikt, dat is mijn enige minpunt aan de SV.

Welke olie gebruik jij?
En merk je veel verschil met bepaalde soorten oliën?


Carb icing kwam eerder/sneller voor met 98 benzine? Ik meen mij te herinneren dat iemand dat hier zei.
Sinds ik echt alleen maar 98 tank, door die E10 shit, heb ik nu met lagere temperaturen vaker/sneller last van carb icing.

Of ik moet iets anders hebben natuurlijk :P
Bij constant gas (lees constante snelheid) is er niks aan de hand. Als ik dan ineens has geef, dan valt ineens een halve seconde lang al het vermogen weg, en dan pakt hij het weer op.
Dit gebeurt heel sporadisch, en niet met een bepaald ritme :P
 
mocht er iemand een idee hebben of tijd/zin hebben om te helpen hoor ik het graag.
garage's beginnen vanaf 60 euro per uur. dan is het het niet meer waard om het nog te laten maken aangezien de motor al op leeftijd is.

Waar woon je ergens?
 
@Prut_Potje nope geen wheelies. 2 wielen is al eng genoeg hahaha jup olie tekort.
@HopHopGasErop Oss. bij Den bosch. noord brabant. ik ben ook om de mogelijkheid om iemand op te halen of kilometers te vergoeden.
bijna elke garage begint vanaf 60 euro per uur. beetje geinformeert en dan wordt het zo ontzettend duur dat is hij helaas niet meer waard.
en uiteraard wil ik best betalen om het weer te repareren. kennis/ervaring is ook niet gratis. maar het moet wel leuk blijven.
 
Sv's net als GS500's staan erom bekend om big-end lagers op te vreten binnen no-time als ze droog komen te staan. Je komt er heel gauw achter als je nu alle olie eruit laat lopen en het oliefilter eraf draait. Even met een zaklamp in je olie en oliefilter schijnen. Ziet de olie en binnenkant filter eruit als een glitterparty, dan is je blok overleden. Ik heb je filmpje niet gekeken/geluisterd, maar als het ritmisch en toer afhankelijk is, is dat een slecht teken.

Maarr aan de andere kant: Blijven Sv blokjes lekker in een oliebad, blijven ze eeuwig goed. Kijk maar naar de kilometerstanden. :+
 
Oeh, was dus erg close! :P

Ik wil steeds liever weten waar hij olie verbruikt, dat is mijn enige minpunt aan de SV.

Welke olie gebruik jij?
En merk je veel verschil met bepaalde soorten oliën?


Carb icing kwam eerder/sneller voor met 98 benzine? Ik meen mij te herinneren dat iemand dat hier zei.
Sinds ik echt alleen maar 98 tank, door die E10 shit, heb ik nu met lagere temperaturen vaker/sneller last van carb icing.

Of ik moet iets anders hebben natuurlijk :P
Bij constant gas (lees constante snelheid) is er niks aan de hand. Als ik dan ineens has geef, dan valt ineens een halve seconde lang al het vermogen weg, en dan pakt hij het weer op.
Dit gebeurt heel sporadisch, en niet met een bepaald ritme :P
Ja, dat was ik. Met BP ultimate heb ik last van icing. Met 95 had ik er geen last van, maar 95 gaat er momenteel niet meer in. Jouw symptomen komen overeen met die van mij. Met een carburateur verwarmingssetje moet het over zijn.
De olie die ik nu gebruik is 5W40 volsyntheet. Het verbruik op basis van twee oliewissels en flink wat wissels ervoor met de halfsynthetische 10W40 is serieus lager. Daarnaast ruikt de olie veel beter als het eruit gaat. Ik doe 10dkm met olie en filter.
 
Ja, dat was ik. Met BP ultimate heb ik last van icing. Met 95 had ik er geen last van, maar 95 gaat er momenteel niet meer in. Jouw symptomen komen overeen met die van mij. Met een carburateur verwarmingssetje moet het over zijn.
De olie die ik nu gebruik is 5W40 volsyntheet. Het verbruik op basis van twee oliewissels en flink wat wissels ervoor met de halfsynthetische 10W40 is serieus lager. Daarnaast ruikt de olie veel beter als het eruit gaat. Ik doe 10dkm met olie en filter.
oh!
Dan moet ik maar eens naar de 5W40 volsyntheet kijken! welk merk gebruik je?
Dan ga ik daar ook eens naar kijken :P

Is er ook veel prijsverschil? met normaal en volsyntheet?
 
Volsyntheet is een euro duurder dan halfsyntheet. Eurol in mijn geval. Goudkleurige flessen van 1 liter. 4 liter cans hebben ze niet in bij de premium olie van dit merk. Ik bestel altijd bij oliehandel.nl
 
@Prut_Potje nope geen wheelies. 2 wielen is al eng genoeg hahaha jup olie tekort.
@HopHopGasErop Oss. bij Den bosch. noord brabant. ik ben ook om de mogelijkheid om iemand op te halen of kilometers te vergoeden.
bijna elke garage begint vanaf 60 euro per uur. beetje geinformeert en dan wordt het zo ontzettend duur dat is hij helaas niet meer waard.
en uiteraard wil ik best betalen om het weer te repareren. kennis/ervaring is ook niet gratis. maar het moet wel leuk blijven.

Dat is dichtbij... Woon ook in Oss maar heb totaal geen tijd/ energie... 😅

Maar zoals al eerder gevraagd is, welke bouten zijn losgekomen en waar kwam de olie vandaan?

Volg de bovenstaande tips sowieso even, zijn zeer ervaren SV monteurs/ rijders 👍🏻
 
Als ik dat allemaal zo lees heb ik zo'n zin om te rijden/ hobbien... Het is dat ik zelf ook maar op 1 cilinder loop 😬

Even iets anders, in de toekomst wil ik dit aanschaffen: Home - Infento
Ik kende het al voordat ik een kind wilde dus dat komt nu mooi uit haha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan