Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
@grrtjuhh heb ik al gedaan. in de olie zaten geen metaalsnippers/stukjes
@mick85 nope uitlaat is er niet af geweest. de tick echt uit het blok
de boutjes van de deksel over de dynamo zijn losgetrilt. daar is de olie eruit gelopen.
 
Euhm over het filter; dat zul je moeten open slijpen.
de olie komt via de gaatjes in de schroefplaat in het filter. De vervuiling zit daarom aan de buitenkant van het filter materiaal.
De binnenzijde welke je dus een beetje kunt zien als je zo op het filter kijkt is de retour kant.

dus als je wilt weten of er metaal schraapsel in het filter zit moet je de schroefplaat eraf slijpen.
als het filter zijn werk goed gedaan heeft zit alle bevuiling dus aan de buitenkant van het filter materiaal.

zo dus;
1576273149959.jpeg
 
@grrtjuhh niet goed aangedraait....(de boutjes) ik denk dat het me big end lager is.
las op een ander forum nog een goede tip.
haal 1 bogie dop los en starten. als het geluid niet weg is. dan de bogiedop er weer op en de andere bogie dop los halen. zo is het mogelijk om te checken bij welk lager het probleem mogelijk zit.ben nu de handleiding aan het napluizen of het mogelijk is om dat lager te vervangen.

wat is overleden? sure een ander blok is makkelijker :D maar wil toch wel graag weten wat de schade nou precies is. en of er wat aan te doen is.
 
Ja alles is te maken maar je loopt leeg op de kosten áls je alles al zelf doet. Vaak als het krukas lager defect is dan is vaak ook de krukas zelf aangevreten en uiteraard de lager schalen.. om daar allemaal bij te komen en te vervangen ben je een hee boel tijd en pakkingsets verder.. het loont de moeite niet en het blok vervangen is sneller en goedkoper.
 
@grrtjuhhwat is overleden? sure een ander blok is makkelijker :D maar wil toch wel graag weten wat de schade nou precies is. en of er wat aan te doen is.

Ik snap helemaal dat je wilt weten wat het probleem is. Maar vermoedelijk lopen de reparatie kosten hoger op dan een blok wissel. Verder las ik dat je er vanwege de leeftijd niet al te veel geld in wil pompen? Wat is je limiet?
 
Ga toevallig een gen2 blok opbouwen, alleen een pakkingset is al €135,- lagers enz moet ik nog uitzoeken.
Zal bij mij ook nieuwe spanners/ketting enz in moeten.
En dan je tijd en gereedschappen.
 
Gebruikte blokken bij particulieren zo'n beetje vanaf 250 euro. Bij de handelaren 500.
 
vandaag een gebruikt blok opgehaalt. ga hem zaterdag erin hangen. ben benieuwt of het hij dan weer helemaal loopt.
 
Vandaag heb ik een een setje led-verstralers van de Versys 650 (2018) op de kop getikt met als doel dit op de SV winterbike te monteren.
Anders zou het natuurlijk ook een beetje misplaatst zijn in dit topic. ;)
Het valt mij keer op keer op dat ik met name in het donker op de snelweg in de spiegels, of op provinciale weg tegemoetkomend de BMW, Honda en Kawa 'adventure bikes' met zult soort verlichting veel eerder herken als 'niet-auto' dan de motoren met alleen een koplamp, dus dat voertuigen met zulk soort afwijkende verlichting mij echt eerder opvallen. En als dat voor mij werkt, werkt dat wellicht ook op de appende koekblikkers. Aan gezien we al motorrijders niet genoeg kunnen opvallen in de positieve zin van het woord heb ik zo'n setje gekocht. Als ik er zelf meer mee zie zou dat leuk meegenomen zijn, maar dat is niet mijn primaire doel. Medeweggebruikers 'triggeren' op een ander voertuig dan een auto en opvallen in de breedste zin van het woord vind ik belangrijker. En misschien ziet het er op de SV nog wel stoer uit ook! :P
De breedte van de radiateur van de 1st gen is zo'n 36 cm. Dat is ongeveer de hartmaat van de lampen, dus ze zullen de breedte van een halve lamp buiten de radiateur uitsteken. Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Er prijkt wel 'Kawasaki' op de kapjes, dus zeker als ik mijn huidige geel/zwart een keer ga vervangen door limegroen/zwart met de wielen in hoogglans zwart wat ik nog steeds op mijn wensenlijstje heb staan, zal een groot aantal niet-echt-kenners er toch echt van overtuigd zijn dat Kawa óók een sports-V heeft gebouwd ergens in de 90 's ;)
92653547-609d-4670-938a-a57ad79b8f9e.JPG

Wordt vervolgd.....
 
Laatst bewerkt:
Dat kawa embleem moet er natuurlijk voorafgaand aan installatie worden afgesloopt héh ;)
 
Dat kawa embleem moet er natuurlijk voorafgaand aan installatie worden afgesloopt héh ;)
oei. een boze smilie. blijkbaar is slopen niet de juiste optie. Laat ik het dan anders opdragen voorstellen;
Dat kawa embleem moet natuurlijk voorafgaand aan installatie wel vakkundig worden verdoezelt met suzuki/SV stickers of emblemen héh ;)


wellicht zo beter? :+
 
oei. een boze smilie. blijkbaar is slopen niet de juiste optie. Laat ik het dan anders opdragen voorstellen;
Dat kawa embleem moet natuurlijk voorafgaand aan installatie wel vakkundig worden verdoezelt met suzuki/SV stickers of emblemen héh ;)


wellicht zo beter? :+
Smiley aangepast :)
 
Vandaag heb ik een een setje led-verstralers van de Versys 650 (2018) op de kop getikt met als doel dit op de SV winterbike te monteren.
Anders zou het natuurlijk ook een beetje misplaatst zijn in dit topic. ;)
Het valt mij keer op keer op dat ik met name in het donker op de snelweg in de spiegels, of op provinciale weg tegemoetkomend de BMW, Honda en Kawa 'adventure bikes' met zult soort verlichting veel eerder herken als 'niet-auto' dan de motoren met alleen een koplamp, dus dat voertuigen met zulk soort afwijkende verlichting mij echt eerder opvallen. En als dat voor mij werkt, werkt dat wellicht ook op de appende koekblikkers. Aan gezien we al motorrijders niet genoeg kunnen opvallen in de positieve zin van het woord heb ik zo'n setje gekocht. Als ik er zelf meer mee zie zou dat leuk meegenomen zijn, maar dat is niet mijn primaire doel. Medeweggebruikers 'triggeren' op een ander voertuig dan een auto en opvallen in de breedste zin van het woord vind ik belangrijker. En misschien ziet het er op de SV nog wel stoer uit ook! :P
De breedte van de radiateur van de 1st gen is zo'n 36 cm. Dat is ongeveer de hartmaat van de lampen, dus ze zullen de breedte van een halve lamp buiten de radiateur uitsteken. Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Er prijkt wel 'Kawasaki' op de kapjes, dus zeker als ik mijn huidige geel/zwart een keer ga vervangen door limegroen/zwart met de wielen in hoogglans zwart wat ik nog steeds op mijn wensenlijstje heb staan, zal een groot aantal niet-echt-kenners er toch echt van overtuigd zijn dat Kawa óók een sports-V heeft gebouwd ergens in de 90 's ;)
Bekijk bijlage 1450169
Wordt vervolgd.....

Niet alleen jij hebt dat hoot, als ik 1 koplamp zie, weet ik niet of het een motor is, of dat het een auto is met een kapotte koplamp.
De adventure rijders zie ik wel heel duidelijk :)
 
Niet alleen jij hebt dat hoot, als ik 1 koplamp zie, weet ik niet of het een motor is, of dat het een auto is met een kapotte koplamp.
De adventure rijders zie ik wel heel duidelijk :)
Precies. Om dié reden ga ik rondrijden met Kawa-lampjes :+
 
Dat is inderdaad een nette prijs.
Met een beetje geluk en als het goed behandeld is (en gaat worden ;) ) gaat het nog een ton mee.
Nu geen bouten meer losdraaien hè ;)
Of na 5 km kijken of er niets lekt daarna.
En houd vooral de olie in de gaten. Je weet nu uit ervaring dat het vrij belangrijk is. :t
Succes met inbouwen.
 
kogel is door de kerk, SV gaat de deur uit.

heb hem nu voor 1450 staan Suzuki SV650S 2004

mocht die niet na de kerst weg zijn dan gaat die origineel naar de dealer.

de aftermarkert spullen gaan er dan af en hier in de verkoop, heb ook nog zo originele Suzuki topkoffer die op de plek van het duo zitje komt, werkt echt super, iets van 45l koffer kan echt giga veel in.
Laat het hier wel weten mocht het spul los te koop komen.

Voor iedereen trouwens Prettige feestdagen 🎅🎅🎅
 
Vanmorgen op weg naar het werk bij terugschakelen werd ik nog even verrast op een wat heftig blokkerend achterwiel bij terugschakelen en remmen op de motor. Door bevriezing in de carburateurs liep de motor helemaal niet goed. Onderin beter merkbaar en daar kwam ik dus bij terugschakelen in de eerste bocht na de snelweg achter. 😳
Normaal vang ik 'm altijd op met het gas waardoor dat allemaal soepel gaat, maar bij de gewenste gasgreepstand had de motor er geen zin in
Gelukkig ging het niet fout, maar wel even een momentje.
Fijne Kerst🎅🏻
30366945-7A0B-4BF8-ACDA-DF224B0B2027.jpeg
 
  • Wow
Waarderingen: OMB
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan