Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij met hiflo filters dit zijn in principe oem filters.. voor olie gebruik ik 10w40 kroon expulsa rr.
Maar inderdaad; zoveel mensen, zoveel wensen.
 
Heb een fillempie gezien van een amerikaan welke diverse oliefilters open sleep en de hiflo’s hebben toch een wat merkwaardig filter patroon. En dan is het de manier van vouwen van het filtermateriaal.
geloof ook dat het overdrukventiel wat te wensen over liet..
 
Heb een fillempie gezien van een amerikaan welke diverse oliefilters open sleep en de hiflo’s hebben toch een wat merkwaardig filter patroon. En dan is het de manier van vouwen van het filtermateriaal.
geloof ook dat het overdrukventiel wat te wensen over liet..
En toch word het aangeraden door mijn suzukidealer... merkwaardig
 
En toch word het aangeraden door mijn suzukidealer... merkwaardig
opzich vreemd dat de dealer niet kiest voor het oem filter als eerste keuze..

Maar heb de videos gevonden;
video van lange adem maar opzich wel de moeite. Op 4:30 zijn referentie Honda filter en op 16:30 de Hiflo in deel 1;

En in deel 2 op 4:05;
 
opzich vreemd dat de dealer niet kiest voor het oem filter als eerste keuze..

Maar heb de videos gevonden;
video van lange adem maar opzich wel de moeite. Op 4:30 zijn referentie Honda filter en op 16:30 de Hiflo in deel 1;

En in deel 2 op 4:05;
Deel 1 op 2:08, "the only way I'm gonna be testing these is to open them up and see what's inside". (Dus een zeer wetenschappelijk onderzoek gebaseerd op feiten en metingen, kuch)

waardeloze filmpjes, zonde van de tijd om naar te kijken tenzij je wilt weten hoe die filters in elkaar zitten
 
Ben ik niet met je eens. De constructie van zo’n filter vertelt zeker wel het een en ander ten opzichte van elkaar.
 
volsyntheet geeft een veel lager olievervuiling dan halfsyntheet in mijn sv. Zelfde B-merk in beide gevallen. Ik zou voor de volstntheet gaan. 1 euro per liter duurder, maar door lager verbruik zou je het nog terugverdienen ook, als je het daarom te doen zou zijn. Scheelt ruim 500 ml op 10 dkm
500 ml op 10k km is bij mij niet genoeg verschil.
Ik verbruik nu 500ml per 1000 km :P

Ik heb net nieuwe remblokken erop gezet en de klauwen gereviseerd, WAT EEN VERSCHIL!
ZEER goed te modeleren, en remt strak
 
Ja, die remmen had je altijd al goed voor elkaar.
500 ml olie op 1000 km = revisie. :(
Daar zal een andere olie ook niets aan veranderen.
Bij milde slijtage kan het nog wel eens wat schelen.
Bij mij is het verschil een klein litertje op 10 dkm vs bijna niets.
momenteel 129.000, dus over 1000 km als de olie ruit gaat zal ik een fototje maken van het niveau in het peilglas voor het aflaten.
Ik heb er niets bij hoeven doen in 10 dkm.
 
Ja, die remmen had je altijd al goed voor elkaar.
500 ml olie op 1000 km = revisie. :(
Daar zal een andere olie ook niets aan veranderen.
Bij milde slijtage kan het nog wel eens wat schelen.
Bij mij is het verschil een klein litertje op 10 dkm vs bijna niets.
momenteel 129.000, dus over 1000 km als de olie ruit gaat zal ik een fototje maken van het niveau in het peilglas voor het aflaten.
Ik heb er niets bij hoeven doen in 10 dkm.
klopt, maar ik weet dus niet waar die lekt.
of zuigerveren of klepseals
 
Of beide. Blauwe rook bij starten na een tijdje stilstaan en bij afremmen op de motor is klepseals. Blauwe rook bij flink op het gas gaan is lekkage langs de zuigers in het algemeen. Een keer iemand achter je laten rijden en laten observeren wanneer ie rookt. Met dit verbruik kan het niet zo zijn dat je het niet ziet. De uitlaatmond is zwart, maar droog waarschijnlijk. Als dit bij een auto zou zijn zou die zeker zwart en vochtig zijn aan de binnenkant van het eindpijpje.

Jouw inschattende ga je het blok reviseren neem ik aan toch?
of ga je voor een ander, verser blok?
 
Of beide. Blauwe rook bij starten na een tijdje stilstaan en bij afremmen op de motor is klepseals. Blauwe rook bij flink op het gas gaan is lekkage langs de zuigers in het algemeen. Een keer iemand achter je laten rijden en laten observeren wanneer ie rookt. Met dit verbruik kan het niet zo zijn dat je het niet ziet. De uitlaatmond is zwart, maar droog waarschijnlijk. Als dit bij een auto zou zijn zou die zeker zwart en vochtig zijn aan de binnenkant van het eindpijpje.

Jouw inschattende ga je het blok reviseren neem ik aan toch?
of ga je voor een ander, verser blok?
ligt aan de prijs, de blokken zijn nog relatief goedkoop volgens mij :P

Monding van de demper is COMPLEET zwart XD
ik zal de GoPro eens naar achteren richting, dan moet het ook zichtbaar worden gok ik zo :P

Ik dacht dat het op het gas gaan was.
Tis volgens mij best een pens met werk om de zuigerveren te vervangen...
als je de zuigerveren vervangt, moet je de cilinerwand dan ook hoonen?
 
Dat van dat honen weet ik niet, dat het veel werk is ongewtijfeld. Blok moet er toch uit om er fatsoenlijk bij te kunnen; je zou eerst de cilinder kop kunnen demonteren en de status van de kleppen inspecteren. Kun je daarna altijd nog de cilinderbank demonteren om te laten honen als dat nodig blijkt te zijn.. en als je dat allemaal open hebt misschien gelijk maar even kijken naar de krukaslagers (mits je daar dan bij kunt) gezien dat altijd een zwakke plek is bij de SV’s.

hier mooi filmpje hoe je dat zelf even kunt testen, zou het alleen niet met water doen maar met diesel. Mocht het lekken; je wilt daar geen water. Uiteraard kan met benzine ook.

 
Ik denk dat jij zoiets zeker leuk zult vinden, maar een bok reviseren is zoveel werk (en materiaalkosten) dat het voor een SV650 niet uitkan.
Zeker als je toch bezig bent en gezien de km-stand doe je alles, inclusief de krukaslagers, dus dan zit je waarschijnlijk al op of over de kosten van een net gebruikt blok.
Voor een echte klassieker wordt het een ander verhaal, maar gebruikte SV-blokken zijn er zat, dus de prijs is relatief laag.
In een dagje te wisselen schat ik zo in en jouw eigen oude blok kun je altijd nog voor onderdelen bewaren.
 
Heeft iemand interesse in frame en kenteken van 1st gen SV650N uit 1999?.
Keurig recht en schadevrij. Het hoeft niet weg, maar voor een beetje 'normaal' bedrag mag het overgenomen.
Bruikbaar voor 99-02 SV650 in N en S uitvoering.
De listprijs van de N in 1999 was 500 gulden lager dan die van de S, dus de verzekering is daardoor ook iets goedkoper dan die van een S. ;)
De 1999 SV650N is de goedkoopste ooit gemaakt. De 2000 en later modellen zijn een tikkie duurder geworden dacht ik, al heb ik het lijst nooit compleet gekregen.
Bij interesse even een PBtje.
 
Laatst bewerkt:
Zo ik dacht zal ook maar weer eens met een update komen, Suzi's schakelprobleem os opgelost en ik heb haar maar weer tot leven gewekt.

Dus ik dacht zo nu dicht bouwen en dan kunnen we weer rijden, zoals elk jaar na de winterstop haal ik de remmen ff los om ze te controleren en schoon te maken nu vond ik dat de linker klauw wat vettig was t.o.v de rechter kijk ik omhoog en ja hoor vork keering lek dus op naar het volgende klusje.
 
Zo ik dacht zal ook maar weer eens met een update komen, Suzi's schakelprobleem os opgelost en ik heb haar maar weer tot leven gewekt.

Dus ik dacht zo nu dicht bouwen en dan kunnen we weer rijden, zoals elk jaar na de winterstop haal ik de remmen ff los om ze te controleren en schoon te maken nu vond ik dat de linker klauw wat vettig was t.o.v de rechter kijk ik omhoog en ja hoor vork keering lek dus op naar het volgende klusje.
Kun je gelijk de demperolie verversen ;)
Moet het fatsoenlijk > setje originele keerringen/stofringen bestellen.
Liever iets goedkoper dan origineel? Kijk dan even bij Tourmax, is een japanse aftermarked producent voor keerringen (produceren o.a. ook remklauw en remcilinder revisiesets)
Geld over? Dan mooie (groene) van SKF monteren, die zijn wat soepeler dan origineel en daar loopt/glijd de vork mooi in.
 
Kun je gelijk de demperolie verversen ;)
Moet het fatsoenlijk > setje originele keerringen/stofringen bestellen.
Liever iets goedkoper dan origineel? Kijk dan even bij Tourmax, is een japanse aftermarked producent voor keerringen (produceren o.a. ook remklauw en remcilinder revisiesets)
Geld over? Dan mooie (groene) van SKF monteren, die zijn wat soepeler dan origineel en daar loopt/glijd de vork mooi in.
Bedankt voor de tip, denk dat het een skf setje word deze zijn bij Hyperpro goedkopen dan de originele bij cmsnl.
 
cmsnl is sowieso duur.. en skf goedkoper dan origineel? Heb een keer met @JappieF87 zijn keerringen gedaan, kwamen we achter toen hij hier eens jaren terug op bezoek was, en die had toen een setje tourmax voor onder de 20 euro ? Skf is toch al gauw 60-70 euro dacht ik..
 
cmsnl is sowieso duur.. en skf goedkoper dan origineel? Heb een keer met @JappieF87 zijn keerringen gedaan, kwamen we achter toen hij hier eens jaren terug op bezoek was, en die had toen een setje tourmax voor onder de 20 euro ? Skf is toch al gauw 60-70 euro dacht ik..
Skf is €36,30 per set originele €30 ex btw per set dus zoveel scheelt het niet.
Kan ook nog een setje all-balls bestellen maar daar heb ik zo mijn twijfels bij dan nog liever een setje van athena of tour max idd.
En dan dan is er nog het feit dat ik de motor niet veel gebruik dus dan denk ik dat de skf keeringen langer mee gaan omdat deze soepeler zijn van zichzelf.
 
Skf is €36,30 per set originele €30 ex btw per set dus zoveel scheelt het niet.
Kan ook nog een setje all-balls bestellen maar daar heb ik zo mijn twijfels bij dan nog liever een setje van athena of tour max idd.
En dan dan is er nog het feit dat ik de motor niet veel gebruik dus dan denk ik dat de skf keeringen langer mee gaan omdat deze soepeler zijn van zichzelf.
Ik heb die skf’s er ook omheen zitten hoor :t
 
Skf is €36,30 per set originele €30 ex btw per set dus zoveel scheelt het niet.
Kan ook nog een setje all-balls bestellen maar daar heb ik zo mijn twijfels bij dan nog liever een setje van athena of tour max idd.
En dan dan is er nog het feit dat ik de motor niet veel gebruik dus dan denk ik dat de skf keeringen langer mee gaan omdat deze soepeler zijn van zichzelf.
Ik heb afgelopen jaar een setje van all balls op m'n voorpoten geplaatst, tot nu toe erg tevreden over! Bij m'n tweede sv met gsxr poten zijn de keringen ook aan vervanging toe, dus weer een setje all balls gekocht☺️
 
Ik heb afgelopen jaar een setje van all balls op m'n voorpoten geplaatst, tot nu toe erg tevreden over! Bij m'n tweede sv met gsxr poten zijn de keringen ook aan vervanging toe, dus weer een setje all balls gekocht☺
Klopt ik zeg ook zeker niet dat het slecht spul is alleen het feit is dat ik mijn motor veel te weinig gebruik waardoor zulk soort dingen dus heel gauw uitdrogen en hard worden.
En ik zie nu net je avatar foto volgen mij volgen wij elkaar ook op Instagram 😅
 
Klopt ik zeg ook zeker niet dat het slecht spul is alleen het feit is dat ik mijn motor veel te weinig gebruik waardoor zulk soort dingen dus heel gauw uitdrogen en hard worden.
En ik zie nu net je avatar foto volgen mij volgen wij elkaar ook op Instagram 😅
Hahah zou maar zo kunnen! Volg inmiddels zoveel sv-rijders op instagram☺️.
 
cmsnl is sowieso duur.. en skf goedkoper dan origineel? Heb een keer met @JappieF87 zijn keerringen gedaan, kwamen we achter toen hij hier eens jaren terug op bezoek was, en die had toen een setje tourmax voor onder de 20 euro ? Skf is toch al gauw 60-70 euro dacht ik..
kan me iets van 30 herrinneren

sweer nog bij die SKF's, plakken het minste
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan