Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verkocht
Iemand nog interesse in (Givi) koffers voor de SV650/1000 (2nd gen dus)? Ga ze denk niet zo snel meer monteren en ze liggen in de weg. Incl mounting rek en sleutels uiteraard. TEAB MF prijs

Volgens mij zijn het deze:

 
Laatst bewerkt:
Ziet er ook uit alsof er sws veel lucht doorheen kwam _O-
Zolang er geen water uitkomt niet zo'n probleem toch? Het verdient zeker niet de schoonheidsprijs, al zie je het bij een S toch niet. ;)
Wel een soort rijdende tijdbom. Vroeg of laat een nat, stomend blok. Ook als het niet regent.
Nette tweedehandse is inmiddels op weg naar het hoge Noorden. Succes ermee @grrtjuhh, en nu niet meer de schroevendraaier er doorheen steken, hè ;)
C7ACE878-8F7B-4323-9DA3-4AF4DBBD43D0.jpeg

Het is wel een beetje rustig hier. Is niemand meer aan het sleutelen afgezien van grrtjuhh, of de SV eens even lekker aan het uitlaten?
Mijn nieuwe heeft er in 3 weken alweer 1000 km woon-werkverkeer opzitten. Wel oeeeersaai. Bijna 100 km nagenoeg lege snelweg met een stuk of 8 bochten van deur tot deur met 100 km/u 🤮. Dankjewel grote vriend R*tte.
Alleen nog een nieuwe led in mijn boordspanningscontroleding (3x woordwaarde) solderen en het ding weer een plaatsje geven en dan is mijn SV weer 'klaar.'
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt nog steeds rond, wel alleen of samen met m'n vader en stops maak ik enkel op stille plekken. Deze week de 5000km op de teller aangetikt.

IMG_20190816_152156.jpg


Verder vandaag bericht gehad dat mijn uitlaat klaar staat voor verzending, dus dat is goed nieuws! Zal deze, of volgende week binnen komen. Ik ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Die uitlaat zal 'm zeker goed doen. We zien de foto van verder verfraaide café racer wel verschijnen neem ik aan. :Y
Af en toe een ritje zonder massale groepsactiviteit is helemaal niets mis mee. Alleen close racing mag met het anderhalve-meter-beleid even niet, maar in de praktijk heb je daar op de openbare weg weinig last van.
 
Ook ik heb alweer wat rondjes gemaakt, en ben nog aan het wachten op een seat cover van ricambi-weiss, wilde er eerst zelf een maken maar dat schuif ik op naar de winter omdat ik nog te druk ben met de voorbereidingen op het race-seizoen als dat nog van start gaat.
 
Heeft er iemand ervaring met een mivv oval of scorpion serket slip on? Ben opzoek naar een niet asociaal luidde slip on, maar naar één waarmee wel wat meer van het mooie diepe v-twin geluid vrij komt. Alvast bedankt!
 
Ja, en hij is er erg tevreden over, en geeft juist aan dat de mivv de uitlaat is met het diepste geluid.

het antwoord 'prut' zou anders inderdaad een van meest onzinnige antwoorden in een forum geweest zijn. 8)7
 
Is voor een gen 2 neem ik aan? Dat geeft toch wel weer een heel ander geluid als de gen 3 met een flinke katalysator. Anders had ik mijn leovince even laten horen welke deze week binnen komt :t

Scorpion is geloof ik kwalitatief een goede demper, maar daar betaal je ook voor. In mijn zoektocht kwam mivv inderdaad naar voren met het 'leukste' geluid. Echter viel de bouwkwaliteit bij heel veel mensen flink tegen.
 
Ik heb een gen 1 met een laser duo-tech en volgens mij vinden de meeste hier op het forum het niet zo prettig om er achter te rijden🙉🙉🙉
 
Met die uitlaat was niets mis, hoor. Alleen met de kwaliteit van je achterband en bijbehorende bochtsnelheid, maar daar is inmiddels aan gewerkt. ;)
Ik begreep wel dat @PH-SVS wel een mooi diep geluid wilt, maar juist geen enorme herriepijp. De Yoshi klinkt ook mooi en diep, maar ook die zal te luid zijn. Beetje inherent aan absorptiedempers.
 
Dat was idd wel een dingetje ja🤣 maar er wordt nog steeds aan gewerkt vandaag ook weer lekker met 'Suzi' naar het werk.
De laser klinkt wel diep vooral als de motor goed op temp is.
 
Hier Raymond (aka @Prut_Potje) in actie. Zijn mivv is in actie ook goed te horen, en er staan meer dingen die je met de SV kunt doen op zijn kanaal.
Hier de uitlaat ook goed te horen in geval van de opnames van de niet-GoPro
Prut is zuinig op zijn SV. Dat wordt weer pijnlijk duidelijk 😂
En nog een omdat het kan.
Leuk om te bekijken, al is het einde weer goed voor een paar uurtjes kuipdelen herstellen.;(
Genoeg materiaal lijkt mij ;)
 
Laatst bewerkt:
Met die uitlaat was niets mis, hoor. Alleen met de kwaliteit van je achterband en bijbehorende bochtsnelheid, maar daar is inmiddels aan gewerkt. ;)
Ik begreep wel dat @PH-SVS wel een mooi diep geluid wilt, maar juist geen enorme herriepijp. De Yoshi klinkt ook mooi en diep, maar ook die zal te luid zijn. Beetje inherent aan absorptiedempers.
Heb zo'n lange yoshi op de racert, nog nooit geluids klachten gehad.
 
ja, lang is ie inderdaad wel. De mivv is een stuk compacter. De BOS die ik nu heb is ook redelijk aan de maat en geeft ook best een leuk geluid voor een reflectiedemper, en zeker wat dieper dan de originele, maar slechts een beetje luider dan de originele. Hij had van mijn iets meer geluid mogen maken, al zijn de buren wel blij met deze :t
 
Ik ga er nu zelf ook een mivv oval opzetten ipv de bos die ik heb. Vooral omdat die e-keur heeft en gwn mooi diep klinkt. Prut zn uitlaat is nu naar de kloten door een crash maar hij klonk irl top.
 
Ja asociaal hard.
Dat kan tegenwoordig eigenlijk niet meer. Door zulk soort pijpen mag straks geen motorrijder meer de dijk op. En ik kan de dijkbewoners eigenlijk nog geen ongelijk geven ook. Een beetje 'hoorbaar' is leuk en veiligheidverhogend, maar er zijn toch echt grenzen.
 
Ja asociaal hard.
Dat kan tegenwoordig eigenlijk niet meer. Door zulk soort pijpen mag straks geen motorrijder meer de dijk op. En ik kan de dijkbewoners eigenlijk nog geen ongelijk geven ook. Een beetje 'hoorbaar' is leuk en veiligheidverhogend, maar er zijn toch echt grenzen.
Een keer aangehouden omdat ik te hard reed (meneer zat wel 25 meter achter me). Dus ik zet motor uit, zegt "hij wat maakt dat ding een tering herrie", kijkt naar de achterkant, mompelt "ik zie het al". Checkt me gegevens en vraagt waar ik werk, toen ie erachter kwam dat ik voor een ziekenhuis werkte en dus ook "ambtenaar" was, zie ie "niet meer zo hard rijden he, we krijgen klachten uit de buurt, werkze". Trekt dat ding van hem toch open bij het wegrijden :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan