Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren!
En misschien ook wel dames...
Na 3 jaar ben ik weder gekeerd met welgeteld mijn 3e Suzuki SV650S!🎉
Tussendoor nog een heel aantal andere fietsen gehad maar een paar weken geleden een dagje gereden op de sv van een vriend van me begon het bij mij ook weer te kriebelen.
Gister deze uit 2003 in de beste kleurstelling opgehaald👌
Bekijk bijlage 1499128

Nieuwe achterband besteld en nu alleen nog zoekende naar een herriepijp, iemand die toevallig nog iets heeft liggen?

welkom terug! En je zoekt een herriepijp? Dat komt mooi uit. Ik heb er binnenkort 1 over.
Het is een Laser extreme. E.e.a. staat op pagina 79 als ik mij niet vergis en mocht interesse of vragen hebben, stuur maar even een pb’tje 😄
 
welkom terug! En je zoekt een herriepijp? Dat komt mooi uit. Ik heb er binnenkort 1 over.
Het is een Laser extreme. E.e.a. staat op pagina 79 als ik mij niet vergis en mocht interesse of vragen hebben, stuur maar even een pb’tje 😄

Ik zoek idd nog een herriepijp maar het liefst wel iets dat er ook nog uit ziet als een uitlaat demper dus sorry, maar die laser extreme is niet echt mijn smaak🤷‍♂️
 
Heren!
En misschien ook wel dames...
Na 3 jaar ben ik weder gekeerd met welgeteld mijn 3e Suzuki SV650S!🎉
Tussendoor nog een heel aantal andere fietsen gehad maar een paar weken geleden een dagje gereden op de sv van een vriend van me begon het bij mij ook weer te kriebelen.
Gister deze uit 2003 in de beste kleurstelling opgehaald👌

Nieuwe achterband besteld en nu alleen nog zoekende naar een herriepijp, iemand die toevallig nog iets heeft liggen?

Als je de DB killers eruit haalt geeft het vast genoeg herrie :)

 
Als je de DB killers eruit haalt geeft het vast genoeg herrie :)


Ziet er tof uit en had ook zoiets op mn vorige sv maar is me net wat te veel werk om pas te maken.
 
Een hele goede middag, sinds zaterdag heb ik een prachtige SV650S 2004 gekocht en er inmiddels de eerste kilometers op gereden. Wat een genot, zeker na mijn trouwe maar wat verouderde Kawasaki ER5 uit '97.
81ab91d0-d719-4ef6-9618-8460686d32c9.jpg

Nu ben ik op zoek naar voetsteuntjes voor de passagier, maar echt alleen de kantelende steuntjes (en bouten). Dus niet de gehele set zoals op hier te zien: link. Ben al een tijd aan het zoeken en kom heel veel varianten tegen waarvan er zelden maten worden gegeven.Iemand die tips heeft? Tweede hands of aftermarket is geen probleem!

Overigens is de Captcha om te kunnen registreren erg bijzonder, aangezien het een open vraag is die schijnbaar gevoelig is voor spaties en formulering en na de eerste poging automatisch alle antwoorden fout rekent tenzij je het registratieproces opnieuw begint :?
 
Een hele goede middag, sinds zaterdag heb ik een prachtige SV650S 2004 gekocht en er inmiddels de eerste kilometers op gereden. Wat een genot, zeker na mijn trouwe maar wat verouderde Kawasaki ER5 uit '97.
Bekijk bijlage 1502006
Nu ben ik op zoek naar voetsteuntjes voor de passagier, maar echt alleen de kantelende steuntjes (en bouten). Dus niet de gehele set zoals op hier te zien: link. Ben al een tijd aan het zoeken en kom heel veel varianten tegen waarvan er zelden maten worden gegeven.Iemand die tips heeft? Tweede hands of aftermarket is geen probleem!

Overigens is de Captcha om te kunnen registreren erg bijzonder, aangezien het een open vraag is die schijnbaar gevoelig is voor spaties en formulering en na de eerste poging automatisch alle antwoorden fout rekent tenzij je het registratieproces opnieuw begint :?

Registratie dinges kun je voor klagen bij de mods. Kunnen we helaas niks aan doen. :Y

Check Boonstra parts eens voor de stepjes.

Oehhh kettingsmeersysteem. Handgemaakte?
 
Zie dat er in juli een SV meeting gepland staat, misschien ook maar aanmelden. De SV er inmiddels weer klaar voor.
Afgelopen weekend de vorkolie vervangen. Blij dat ik het gedaan heb, in één vork zat de olie 150mm van de top en de andere 190mm :? en bij de linkervork lag een spacer gewoon los in de vork :X verklaart wel het inconsistente gedrag al die tijd.

SVfork.jpeg
 
Na heel veel suzukis te hebben gehad (waaronder ook 3 tl`s) heb ik sinds 2 weken een sv1000.
Ik hou ervan mijn motoren een beetje naar mijn eigen zin aan te passen , dus van de motorzaak naar huis gereden en meteen de brug op:)
Gelijk de voorvork eruit gesloopt en ik ben er nu een 2008 gsxr 1000 vork in aan het bouwen.
De kont gaat met tailrisers iets omhoog , en er worden wat kleine onderdelen zwart gepoedercoat.

Nu had de vorige eigenaar rode hendels gemonteerd wat ik niet zo mooi vind,
is er hier toevallig iemand die een orginele koppelings hendel over heeft? (voor een hydroulische koppeling)
groet raymond.

Veel extra werk om zon vork te plaatsen?. Zit er ook aan te denken nu voor de 3e keer de keeringen overleden zijn in 1200km.
 
Veel extra werk om zon vork te plaatsen?. Zit er ook aan te denken nu voor de 3e keer de keeringen overleden zijn in 1200km.
Als je na 1200km het 3e setje keeringen kapot hebt dan zit er toch echt een pitje of iets dergelijks op je binnenpoten.
Heb zelf net de originele vervangen na 50k.
 
Veel extra werk om zon vork te plaatsen?. Zit er ook aan te denken nu voor de 3e keer de keeringen overleden zijn in 1200km.
Nou. Eerder kosten. Werk valt mee, maarja, wat versta je onder veel?..
Kwestie van SV omhoog en de boel demonteren en monteren. Uiteraard nieuwe lagers monteren. En schalen. Verder niet veel bijzonders. Remklauwen wisselen en ontluchten.

maar idd 3x keerring lek in 1200km is bijzonder veel. Of krom idd, of pitten in het chroom.
krom moet je kunnen voelen; poten eruit zonder olie zonder veer met de hand in draaiende beweging in en uit schuiven.. zou zonder al te veel weerstand, lees soepel, moeten kunnen. Als er echt een zwaar punt in zit dan heb je het gevonden.

eventueel laten richten indien krom? Maar ik denk dat een setje tweedehands poten goedkoper zal zijn.
 
Goedenavond,

na jaren afwezigheid (rond de jaren 2010 zeer actief :P ) meld ik me hier maar weer eens.
Weinig bekende uit mijn glorie jaren volgens mij maar ik ben Alex onder tussen alweer bijna 33 en ik kan geen afstand doen van mijn sv uit '00*D

mijn svtje staat ondertussen al 5jaar met veel kuipschade in de garage maar vorige week heb ik dan toch eindelijk een donormotor op de kop weten te tikken *O**O*

zwarte Sv met een tik in het blok maar wel prima in orde kuipwerk, subframes, elektronica en alle orginele boutjes. precies wat ik zocht.
ik zal binnenkort maar eens een foto maken van beiden.

doel is loop dit jaar de sv weer rijdend te hebben en ergens volgens jaar weer in opperste staat van :9~

zo zag ze er voor de schuiver nog uit

lexusOP2.jpg


lexusOP3.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan