Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie kleurstelling.
succes met de wederopbouw.
Welkom terug, trouwens. :t
 
Is handelaar hè.
40 euro is een redelijk normale prijs voor een gebruikte, en daar het handelarentientje bij op dan.
 
Registratie dinges kun je voor klagen bij de mods. Kunnen we helaas niks aan doen. :Y

Check Boonstra parts eens voor de stepjes.

Oehhh kettingsmeersysteem. Handgemaakte?

Helaas niet nee, dus nog even doorzoeken. En kettingsmeersysteem is er door de vorige eigenaar opgeknutseld ja! Goed idee, alleen komt de olie niet boven de ketting maar er naast/tegen aan uit dus nog even aanpassen. So far een heerlijke motor wel!
 
Gezien de huidige staat van vakanties, overweeg ik deze zomer maar eens voor het eerst een motor-vakantie te hebben en duitsland/frankrijk door te rijden. Ik ben ooit 1x in 2 dagen met mijn GS500 en een grote backpack van +- 20kg naar zuid-frankrijk gereden. Dat was geen prettig ritje...

Wat is de beste manier voor extra bagage op een SV650? Naast een kleinere rugzak, met de lichte spullen zal er waarschijnlijk nog wel wat meer mee moeten. Is er een handige manier om stevig extra bagage op de SV te binden? Of kan ik toch beter eens kijken naar een tanktas of koffers?

Omdat een tanktas en koffers verder waarschijnlijk nooit meer zal gebruiken en ook niet genoeg ruimte heb om die weer makkelijk ergens weg te proppen, zou een tanktas evt de voorkeur hebben denk ik. Tenzij jullie echt koffers aanraden.
 
Wat een geweldig idee. Met de motor naar Duitsland of die contreien. Ik doe het al jaren. Ga je alleen of met duo? Ga je kamperen of B&Ben / hotellen? Voor 1 persoon zonder kampeeruitrusting moet je de bagage gemakkelijk kwijt kunnen in een roltas, of eventueel gewoon een sporttas met alles in plastic zakken die je op de duobuddy bevestigt, eventueel nog met een klein sportrekje boven het achterlicht.
universele zadeltassen die je over de duobuddy hangt werken ook. Als je dat vastzet wel even het plastic afplakken om schuurplekken door tassen of sjorriemen te voorkomen.
Voor de gewichtverdeling kunnen zware kleine spullen (slot, spanningsregelaar, remblokken, wat bouten en moeren en wat extra gereedschap) en haringen igv kamperen eventueel in een tanktas.
Ga je met twee man op kampeervakantie dan wordt het een ander verhaal en ontkom je niet aan heg maken van een pakezel, maar ook dat kan met redelijk universeel materiaal. Denk igv een vakantie in Duitsland aan een gekeurde uitlaat.
Fijne vakantie alvast. ☀️
 
Waarschijnlijk alleen, maar ik elk geval 1 persoon per motor :) Het leukste leek mij gewoon een klein opgooi tentje en een yogamatje etc., maar in Duitsland mag je niet wild-kamperen, in tegenstelling tot Frankrijk (voor 1 overnachting, bivakeren). Maar campings zijn er vast ook voldoende, vooruit boeken zal in deze periode ook niet meer hoeven denk ik..
Zo een roltas ziet er goed uit, het bevestigen heb ik wel mijn twijfels over. Op die vorige trip heb ik nog uit wanhoop een spin gekocht op een tankstation, maar kreeg de tas niet stevig (genoeg) en in evenwicht dat ik dat aandurfde. Zo een roltas is ook niet perse heel klein kwa formaat, en de SV duo zit is ook niet zo breed dat daar stevig wat op past, lijkt mij?
Extra materiaal zoals spanningsregelaar, remblokken, wat bouten en moeren had ik ook niet aan gedacht. Zeker een spanningsregelaar zou helemaal niet bij mij opkomen, is deze zo onbetrouwbaar dan?
 
Exact. Als je er toch een hebt liggen meenemen. Beter mee verlegen dan om verlegen. Een accu of ander universeel ding dat onverhoopt kapot gaat op vakantie koop je overal, maar een SR wordt lasiger. Ik neem /m altijd mee. Voor het vastzetten inderdaad geen spinnen of andere elastieken gebruiken, maar spanbanden die niet rekken. Een platte tanktas die je met magneten op de tank kunt plakken is ook erg handig voor dingetjes die je onderweg nodig hebt.
 
Afgelopen donderdag startte is 's morgens de motor om naar het werk te gaan en viel mij een lekkend geluid in de uitlaat op.
Een snelle blik leerde mij dat er niets serieus los hing, dus onder het motto 'dat zoek ik later wel uit' ben ik naar het werk gegaan.
Ergens gedurende de dag even gezocht of ik het lek kon vinden, en het bleek de uitlaatpakking te zijn tussen het kleine stukje pijp aan cilinder 2 en de erop aangesloten pijp. Ik vermoed dat het door beweging in het systeem langzaam omhoog is gekropen.
Vandaag het pijpenstelsel er maar eens onderuit gehaald en na het weer op zijn plaats zetten van de pakking (dieper deze keer) de boel weer gemonteerd.
Omdat ik toch bezig was heb ik gelijk maar eens gekeken of mijn gekeurde Leo uitlaat die ik heb gekocht voor gebruik buiten NL en in de winter erop past. Het BOS systeem is heel anders dan het Leo systeem. De Leo schuif je OM de linkpijp en de BOS schuif je IN de linkpijp en de diamater van de Leo linkpijp (die ik er niet bij heb voor de SV) is kleiner dan die van BOS.
Ik ging uit van een stukje vulbussen etc maken en de boel er een beetje ala mijn Alimura van mijn vorige SV aan te hobbyen, maar dit pakte 100% anders uit.
DE linkpijp van de BOS blijkt aan de uitlaatzijde dubbelwandig te zijn. De einddemper schuif je dus zowel IN een pijp als OM een pijp. En laat dat binnenste gedeelte van de linkpijp dat iets uitsteekt tov de buitenste nou net . . . . :Y *O*
De Leo is een absorptiedemper en de BOS een refelctiedemper. Een refelctiedemper is in de regel stiller dan een absorptiedemper, en dat is ook in bij mijn dempers het geval. Maar de Leo heeft een E-keur, dus ondanks dat ie luider is dan de BOS is die wel Duitsland-geschikt. Wel met de dB-killer geplaatst uiteraard.
IMG-0245.JPG
IMG-0246.JPG
IMG-0247.JPG
 
Waarschijnlijk alleen, maar ik elk geval 1 persoon per motor :) Het leukste leek mij gewoon een klein opgooi tentje en een yogamatje etc., maar in Duitsland mag je niet wild-kamperen, in tegenstelling tot Frankrijk (voor 1 overnachting, bivakeren). Maar campings zijn er vast ook voldoende, vooruit boeken zal in deze periode ook niet meer hoeven denk ik..
Zo een roltas ziet er goed uit, het bevestigen heb ik wel mijn twijfels over. Op die vorige trip heb ik nog uit wanhoop een spin gekocht op een tankstation, maar kreeg de tas niet stevig (genoeg) en in evenwicht dat ik dat aandurfde. Zo een roltas is ook niet perse heel klein kwa formaat, en de SV duo zit is ook niet zo breed dat daar stevig wat op past, lijkt mij?
Extra materiaal zoals spanningsregelaar, remblokken, wat bouten en moeren had ik ook niet aan gedacht. Zeker een spanningsregelaar zou helemaal niet bij mij opkomen, is deze zo onbetrouwbaar dan?
Ik ben nog even in mijn archief gedoken voor wat foto's.
Bijgaand de zadeltassen, roltas en tanktas die ik bedoel.
Je kunt het nieuw kopen, maar zeker als je het sporadisch gaat gebruiken is op MP ook nog wel eens wat te vinden. Deze dingen zijn universeel.
Voor 1 persoon is het veel te veel bagagecapaciteit, maar aangezie ik de laaste jaren ga kamperen met passagier kan ik de achterbuddy niet gebruiken voor bagage en moet er best wat mee.
Het is wel zo dat ik een rek op de SV heb gezet waardoor ik het spul wat gemakkelijker kwijt kan allemaal, maar zonder dat krijg je het er ook op als je een passagier mee hoeft te nemen. In mijn geval wordt de SV wel een pakezel en is met de passagier erbij het geheel ook redelijk aan het gewicht, maar goed. Als je zadeltassen neemt kan de tent er gewoon dwars overheen en heb je mogelijk niet eens een roltas nodig. Als je die ook hebt kun je die ook laten afsteunen op de zijtassen.
Het spul is universeel, dus ik knoop exact dezelfde zooi op een 390 Duke.
Succes met het uitzoeken van een geschikt bagagesysteem. De vakantie begint voor mij altijd al bij de voorbereiding ervan. :9
IMG_1734.JPG
IMG_1738.JPG
IMG_1752.JPG
IMG_2052.JPG
IMG_2150.JPG
IMG_5491.PNG
 
Staat een E-keurmerk altijd ook op de uitlaat, ik dacht van wel maar niks te vinden? Bij mij zit er een Mivv uitlaat op (deze), maar dan geen slipon denk ik. Als je goed tussen de rotzooi kijkt, ligt hier de oude demper met bochten, compleet behalve exaust manifold.
IMG_20200531_175559.jpg

Alles behalve de manifolds. Weet ook niet of er een catalyst in zit welke nodig is voor de e4/5 keuring, en of zij of ik dit kunnen zien.

Bij die een-na-laatste foto, kun je dan nog wel over de tanktassen heen kijken? 😂
 
Die originele pijp heeft een E-keur, dus als ik jou was zou ik die er om geen kans op gezeur of boete te krijgen gewoon even onder hangen. Het al dan niet ontbreken van exup kleppen etc ziet niemand. Het is niet gezegd dat het fout gaat zonder E-keur en velen hier zijn zonder problemen zonder keurmerk door Dld gegaan, maar het zal de komende tijd wel snel gebeurd zijn met luide motoren. Ik heb nooit zin in gezeur tijdens mijn vakantie, dus neem simpelweg de gok niet.
De klopjacht op motoren (met verbrandingsmotor dus) lijkt in diverse landen incl. NL nu echt begonnen.
Op de Duke is een dubbele tanktas inderdaad te hoog, maar op de SV is het eigenlijk geen probleem, en het neemt wat winddruk van het bovenlichaam op de Autobahn. De reis van de foto’s ging naar Oostenrijk toen.
 
Laatst bewerkt:
@roger_SV wat voor rekje heb je op je SV gemaakt? Lijkt me ook ideaal voor de mijne. *O*
Het achterdragertje is er een van Hepco & Becker, en is modelspecifiek. Krauser levert exact hetzelfde rek. Ook met een K-wing eraan voor topkoffergebruik. De zijdragers komen van zo’n universeel jaren 80 Krauser kofferrek, dat veel werd gebruikt op BMW en Honda. Er zijn ook K-wing zijdragers voor de SV, maar ik vind de koffers die eraan horen te lomp en te breed.
De K-wing topkoffer en bijbehorende drager heb ik ook, en dat gaat er wel eens op als de motor als (vracht)auto ingezet moet worden.
Zo’n achterdrager is in 5 minuten gemonteerd op de montagepunten van de duogreep, en twee punten aan de stangen die parallel aan de onderste buis van het achterframe worden gemonteerd en daar permanent aan kunnen blijven, en er bij mijn SV dus ook permanent aan zitten.
Niet zichtbaar op de foto, maar op de duke heb ik het hele rek inclusief de achterdrager gemaakt van een Krauser jaren 80 rek, een staalplaat, een Z1000 led achterlicht, een paar universele led knippers en een witte led voor kentekdnverlichting. Zoiets kun je natuurlijk ook doen. Dan ben je voor een paar tientjes op MP en wat gehobby wel klaar. De uitdaging was groter op de Duke. Die motor is zo kort dat ik igv gebruik van een rek icm duo de originele verlichting niet kon gebruiken. Op de SV is dat zelfs met duo niet nodig. Wel de plaat op het rek monteren als je de originele taartschep hebt verwijderd bij gebruik van zijkoffers en duo. Anders vind oom agent de plaat waarschijnlijk te onzichtbaar. Voor alleen het toprek hoeft verdere aanpassing niet.
 
Laatst bewerkt:
ik heb volgens mij op zolder nog mooie zadeltas liggen die wel weg mogen :)
kan ze wel even opsnorren maar ik dacht dat je ze ook los kon koppelen en dat ik er schouder banden bij had voor het lopen met de tassen.


nooit mee op vakantie geweest maar wel te logeren in eigen land.
zitten ook regenhoezen bij en hebben aardig wat inhoud.
daarbij zou er nog iemand achterop kunnen of een tas er nog boven op :t

oxford tas.JPG


21-09-07004.jpg


hier wat nadere info: oxford tassen x50
 
Keurige tassen. Ideaal voor incidenteel gebruik. Wel eerst boekenfolie oid op de kontpanelen plakken om lakschade te voorkomen, maar als dat is gedaan een superhandige set. :t
 
Sleutelen, en anders toch rijden. 🤪
Hij zal inmiddels al wel om door een oogje te halen zijn 👍🏻.
Ik ben gisteren nog op de SV weggeweest, dus ga straks mijn Kawasaki eens even uitlaten.
 
Sleutelen, en anders toch rijden. 🤪
Hij zal inmiddels al wel om door een oogje te halen zijn 👍🏻.
Ik ben gisteren nog op de SV weggeweest, dus ga straks mijn Kawasaki eens even uitlaten.
Haha ik zou wel willen rijden maar door een kleine miscalculatie op het werk kwam ik iets te vroeg omhoog waardoor ik 'vol' tegen de laatste trailer as aan liep met als gevolg dat ik nu dus mijn helm niet op kan🤦🏼‍♂️.
Ach ja dan straks maar een rondje met de puch dan hoef ik iig die helm niet op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan