Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er hier mensen die een schokbreker van een ZX10-R hebben ingebouwd? (1gen sv)

ik weet dat er voorheen een paar waren met die van de ZX6-RR maar de 10? ben even nieuwsgierig in hoeverre deze past.
accubak aanpassen maar verder . .

99-02 SV650 337mm 510# 250mm 75mm

04 ZX10R 338mm 540#
03-04 ZX6RR(636) 340mm 540# 257mm 82mm
 
03-04 ZX6RR(636) 340mm 540# 257mm

ZX6 schokbreker ook gemonteerd in de SV van m'n vriendin. Werkt perfect. Je hebt wel een andere (langere) bout nodig voor de onderste shockmount. Ook moet je de accu 'houder' van de tankbeugel eraf Dremelen en de accubak een flink stuk verlagen. Foto's kan ik zo even niet vinden in mijn idiote collectie aan Whatsapp foto's.
 
Ik heb zelf een zx6r shock, in t begin heb ik de accuback met spacers lager gemaakt. Nu heb ik de accubak aangepast en een li-on accu erin omdat die kleiner is.
Opzich heel makkelijk om te doen. Staan in t oude topic nog wel fotos van toen ik t heb gedaan
 
Heeft de zx10 schokbreker je voorkeur? Anders heb ik er volgens mij nog wel een van een 636 liggen, in de buurt van Haarlem. Hoeft de wereld niet te kosten..
 
Heeft de zx10 schokbreker je voorkeur? Anders heb ik er volgens mij nog wel een van een 636 liggen, in de buurt van Haarlem. Hoeft de wereld niet te kosten..
Nee hoor maar bij gebrek aan 636 veren te koop verder aan het kijken.

Heb je een fototje en prijs O-) ( 636 was alleen bwj 03 / 04 toch)
 
Veel extra werk om zon vork te plaatsen?. Zit er ook aan te denken nu voor de 3e keer de keeringen overleden zijn in 1200km.



het valt mee ,ik was er een volle dag mee bezig
het orginele wiel met schijven past er zo in (bij een 2008 vork).
als je de voorpoten met kroonplaten, remklauwen hebt, en een setje nieuwe balhoofdlagers kan hij er in .
wat je dan moet bekijken is wat wil je , clip ons? ik heb er een abm kroonplaat op gezet met een fatbar stuur .
bij een fatbar stuur heb je wel een langere remleiding nodig.
het enige wat ik nog moet doen is een stuurdemper er op zetten, ik heb nogal last van tankslappers
 
4 tientjes?
AiRWqzM.jpg

Cb0Tvz1.jpg

Mn0ReOX.jpg
Xk76pQs.jpg
 
het valt mee ,ik was er een volle dag mee bezig
het orginele wiel met schijven past er zo in (bij een 2008 vork).
als je de voorpoten met kroonplaten, remklauwen hebt, en een setje nieuwe balhoofdlagers kan hij er in .
wat je dan moet bekijken is wat wil je , clip ons? ik heb er een abm kroonplaat op gezet met een fatbar stuur .
bij een fatbar stuur heb je wel een langere remleiding nodig.
het enige wat ik nog moet doen is een stuurdemper er op zetten, ik heb nogal last van tankslappers

Dan heb je een fundamenteel probleem met je setup wat je moet oplossen... Vooral niet het symptoom verdoeselen met een stuurdemper. 8)7Iets met je eigen veiligheid enzo. Je snapt het wel.

Kans is groot dat je of... te weinig gewicht op je voorkant hebt, of je voorkant staat te zwaar afgeveerd (preload helemaal in). Hierdoor gaat je voorkant 'zweven' en krijg je rare fenomenen als tankslappers.

Draai of je preload eruit en geef je vorken 10mm meer doorsteek. Rij een rondje en laat me weten hoe/wat.
 
Eerder minder doorsteek toch, dus een minder stijle vork en geometrie met meer naloop. . . .
 
ik heb de vork al wat minder preload gegeven een paar weken terug . de hoogte voor is precies gelijk aan orgineel .
achter staat hij wat hoger door tailrisers, daarom wil ik hem niet lager maken aan de voorkant .
dan veranderd de geometrie te veel..
ik heb er alleen last van met vol doortrekken in 3 en boven 200 word het stuur erg licht en zweverig .
het is heel goed beheersbaar ,maar ik vind het niet prettig . (het doet me teveel denken aan mijn tls)
ik denk dat het grootste probleem is dat er nu een hoger stuur op zit wat ook veel verder naar achter zit dan de clip ons .
er is gewoon veel minder gewicht op de voorkant omdat ik veel rechterop zit .
ik wil nog wel een keer langs hyperpro om de vering goed af te laten stellen binnenkort.

Verder ben ik wel happy met de motor. voor de ombouw heb ik er niet mee gereden maar nu een paar ritjes gedaan en hij bevalt goed .
ik heb hier en daar nog wat onderdelen zwart laten coaten , een radiale rempomp gemonteerd enzo .
 

Bijlagen

  • sv1000.jpg
    sv1000.jpg
    114 KB · Weergaven: 8
  • sv1000-2.jpg
    sv1000-2.jpg
    109,4 KB · Weergaven: 8
Eerder minder doorsteek toch, dus een minder stijle vork en geometrie met meer naloop. . . .

Zweverige gevoel is juist dat er niet genoeg gewicht op je voorkant staat. Heb het ook gehad met Bertha toen ik de R6 veer eronder had gezet. De oplossing is echter; verlaag je voorkant met doorsteek.

De UPSD vorken verkorten sowieso je wielbasis en veranderd je geometrie. Mijn SV is ruim een 5 tot 10 cm korter geworden op wielbasis dan de (OEM) SV van m'n vriendin. Ik merk dat de mijne het lekkerst rijd met 7,5mm doorsteek, terwijl mijn vriendin haar SV geen doorsteek heeft. Het is niet meer met elkaar te vergelijken.

Om het in praktische termen te zeggen. Mijn voorkant is stabiel ongeacht optrekken of snelheid. Is geen 1000 kwa trekkracht, maar rijd wel een top van 210. :+

Ik laat het de professional wel uitleggen. :t
 
Dat is waar, maar ik had niet begrepen dat het alleen bij 200+ was. Een snelheid die ik 20 jaar geleden voor het laatst heb gereden. Mijn GSX haalde dat maar net. Ik ging uit van instabiliteit op wat normalere snelheid, en in dat geval is meestal de geometrie wat te stijl. Misvatting van bij welke snelheid het probleem zit van mijn kant dus.
succes met fixen.
 
Beste mederijders,

ik heb nog een ixil uitlaat liggen met E-keur en een andere uitlaat voor de sv 1ste gen.
De ixil uitlaat geeft nog een beschaafd geluid, de andere uitlaat is erg luid.
Als je interesse hebt in een van de uitlaten mag je vrij bieden.

Martijn
 

Bijlagen

  • IMG_20200607_112125.jpg
    IMG_20200607_112125.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 6
  • IMG_20200607_112137.jpg
    IMG_20200607_112137.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 4
  • IMG_20200607_112143.jpg
    IMG_20200607_112143.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 5
  • IMG_20200607_112256.jpg
    IMG_20200607_112256.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 4
  • IMG_20200607_112311.jpg
    IMG_20200607_112311.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 6
  • IMG_20200607_112335.jpg
    IMG_20200607_112335.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 5
  • IMG_20200607_112347.jpg
    IMG_20200607_112347.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 6
  • IMG_20200607_113348.jpg
    IMG_20200607_113348.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 4
Vraagje; zoekend naar andere remleidingen voor mijn 650 uit 2006 moet ik kiezen uit verschillende layouts. Nu ben ik benieuwd voor welke layout jullie hebben gekozen, vanaf de pomp met twee leidingen naar de klauwen, of met één leiding naar de rechter klauw en vandaar met een kortere leiding naar de linker klauw?....en waarom heb je voor deze layout gekozen?
 
Vraagje; zoekend naar andere remleidingen voor mijn 650 uit 2006 moet ik kiezen uit verschillende layouts. Nu ben ik benieuwd voor welke layout jullie hebben gekozen, vanaf de pomp met twee leidingen naar de klauwen, of met één leiding naar de rechter klauw en vandaar met een kortere leiding naar de linker klauw?....en waarom heb je voor deze layout gekozen?
Vanaf de pomp 2 leidingen naar de remklauwen. Makkelijker ontluchten en was ook goedkoper om te bestellen.
 
Ik gewoon de standaard 3 delen en het koppelstukje blijven gebruiken. Ik denk dat op een N twee lange leidingen een beetje vreemd zal staan. Omdat je mn. de linker niet goed kunt geleiden. Op een S speelt dat minder. Daarnaast was dit goedkoper. ;)
 
Ik gewoon de standaard 3 delen en het koppelstukje blijven gebruiken. Ik denk dat op een N twee lange leidingen een beetje vreemd zal staan. Omdat je mn. de linker niet goed kunt geleiden. Op een S speelt dat minder. Daarnaast was dit goedkoper. ;)

Want jij maakt je van dit forum wel het drukst om het uiterlijk van je Suus _O-
 
Absoluut!
het uiterlijk staat voor mij niet synoniem voor schoon.
 
Over schoon gesproken, ik heb maar een Osco kettingsmeersysteen gekocht en gemonteerd. Ik spoot altijd zo enthousiast mijn ketting in dat het werkelijk overal terrecht kwam. Dus vanaf nu weer schone velgen/wielen :+

IMG_20200608_103422.jpg

IMG_20200608_103318.jpg
 
Ik heb een osco gehad en heb m er weer afgehaald.. ik vond het maar een onding.. zelf spuiten is meer moeite, maar dat kun je tenminste doseren daar waar je het hebben wilt.. die osco moet maar net voldoende laten lopen dat je hele ketting mee gepakt word en er niks word overgeslagen.


maare; wil je bubbel niet leksteken; volgens mijn zit hij zo verkeerd gemonteerd.Beter had geweest om hem onder op je ketting te laten druppelen met iets van een lange naald nabij het achterkettingwiel. Nu heb je best kans dat het eraf slingert tijdens het rijden..
 
Ik heb een osco gehad en heb m er weer afgehaald.. ik vond het maar een onding.. zelf spuiten is meer moeite, maar dat kun je tenminste doseren daar waar je het hebben wilt.. die osco moet maar net voldoende laten lopen dat je hele ketting mee gepakt word en er niks word overgeslagen.


maare; wil je bubbel niet leksteken; volgens mijn zit hij zo verkeerd gemonteerd.Beter had geweest om hem onder op je ketting te laten druppelen met iets van een lange naald nabij het achterkettingwiel. Nu heb je best kans dat het eraf slingert tijdens het rijden..

Ha thnx! Dit stelt me gerust :+

Je kunt hem inderdaad ook onderaan bij het tandwiel in de ketting laten druppelen, maar volgens de gene wie dit systeem heeft ontworpen kan het op deze manier ook. Zo wordt hij ook gemaakt en beschreven in de handleiding. De bedoeling is, dat je na je rit, stapvoets rijdt en dan laat lopen door aan de hendel te trekken. Dan krijgt hij overal zijn olie en loopt het vanzelf naar beneden als hij stil staat.

Ik kijk het komende weken wel ff aan hoe het werkt.
 
Ik dacht dit juist zo’n slim systeem was dat via het motorvacuüm heel nauwkeurig afgestemd permanent een laagje peperdure olie op de ketting doseert. Wat je nu hebt klinkt handmatig, met kans op overdosering en als gevolg hiervan een vet achterwiel. 😢
stapvoets rijden doe ik sinds 15 maart niet meer. Geen file meer gehad ;)
 
Ik dacht dit juist zo’n slim systeem was dat via het motorvacuüm heel nauwkeurig afgestemd permanent een laagje peperdure olie op de ketting doseert. Wat je nu hebt klinkt handmatig, met kans op overdosering en als gevolg hiervan een vet achterwiel. 😢
Het systeem werkt dmv een plunjer die je omhoog trekt en die dan door zijn eigen gewicht weer zakt en zo een vast bepaalde hoeveelheid olie op de ketting druppeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan