Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan bedoel ik waarschijnlijk de Scott- olier. Die Osco klinkt wel goedkoper dan. Ik houdt het lekker bij Putoline O/X ring kettingspray voor nat en droog en of-Road. Naar eigen testervaring van flink wat sprays verreweg de beste. Blijkt lang zitten. Ook in regen en pekel.
Ook niet de duurste, dus goede prijs:prestatie verhouding. 👍🏻
 
@roger_SV dit is inderdaad een Osco systeem. Een soort van semi-automatisch. Door aan de hendel te trekken komt er precies genoeg olie uit de nippel voor de gehele ketting lengte. Dit doe je bijvoorbeeld aan het einde van je rit zodra je stapvoets je straat in rijdt. Doordat je stapvoets rijdt verspreid de olie zich over de ketting.

Je moet dus nog wel wat zelf doen, maar een stuk minder dan een spuitbus.
 
Zeker. Klinkt goed. Ik heb mij er nooit enorm in verdiept, maar ken de Scott oiler, en dacht dat Osco hetzelfde, maar van ander merk was, maar niet dus. Klinkt wel handig. Zeker in de winter. Ik zit in de winterperiode altijd met een zaklantaarn de ketting te smeren met vaak koude handen ook nog. Ik neem aan dat er gewoon motorolie in kan (?)
 
Zeker. Klinkt goed. Ik heb mij er nooit enorm in verdiept, maar ken de Scott oiler, en dacht dat Osco hetzelfde, maar van ander merk was, maar niet dus. Klinkt wel handig. Zeker in de winter. Ik zit in de winterperiode altijd met een zaklantaarn de ketting te smeren met vaak koude handen ook nog. Ik neem aan dat er gewoon motorolie in kan (?)

Kettingzaag olie schijnt beter te zijn. Is wat dikker en plakt meer dan motorolie. Qua prijs ongeveer 4 a 5 euro voor een liter waar je pakweg 50.000km mee kunt doen.
 
Ook biologisch afbreekbaar, dus minder slecht voor het milieu
 
Dat zou er vast in kunnen; maar osco heeft “speciale” flacons met olie. Ik denk echter dat het gewoon kettingzaag olie is of iig een varriant ervan. het is geel van kleur.
 
De eerste gen heeft sowieso al geen katalysator. Ook niet in de originele pijp.
 
O. In mijn Gen2 zaten er zelfs 2..

1591639317254.jpeg
 
Dan vervuilt jouw SV nu waarschijnlijk meer dan die van mij.
per kilometer dan ;)
 
Achwelnee joh. Dat compenseer ik nu met het gewichtsverlies a 4 kilo (behalve als ik bij LeMac ben geweest ;))
 
Hallo,

Heeft iemand een truukje om de schokdemper van een SV1000 te verwijderen zonder de uitlaat te demonteren? Heb er naar gezocht op dit forum maar kon niets vinden. OP een engelse site staat wel wat. Er wordt geschreven dat de rechter wishbone verwijderd moet worden. Is dat het voorste deel van de ' schommel'? Indien ja, iemand nog tips om die moer los te krijgen? zit echt muur vast..

alvast bedankt!
 
Voor alle vastgerotte bouten en moeren geld; kruipolie en veel geduld. Dagen. Indien geen geduld; dan heet stoken.
 
Ik zit te twijfelen om een gsxr k4 voorvork in mijn sv1000 te plaatsen. Ik ben MP aan het afzoeken, maar weet jullie een adresje waar ik zo complete gsxr k4 voorvork kan halen?
ik zie meer losse onderdelen dan een complete set.

Alvast bedankt

Gr,
Deen
 
Complete "onbeschadigde" vorken uit die categorie zijn natuurlijk best zeldzaam of takkeduur. Heb je die op het oog omdat die het makkelijkst past? Check even de diameters van verschillende vorken, er zijn veel poten met gelijke diameters, kun je met een T-stuk en kroonplaat van de K4 uit de voeten en heb je wellicht meer keuze uit poten....
En altijd de geometrie blijven checken!! daar lees je vaak te weinig over bij de verschillende ombouwprojecten.

Even googelen op USD fork database, kun je puzzelen. Alleen niet zomaar klakkeloos vertrouwen.
 
Complete "onbeschadigde" vorken uit die categorie zijn natuurlijk best zeldzaam of takkeduur. Heb je die op het oog omdat die het makkelijkst past? Check even de diameters van verschillende vorken, er zijn veel poten met gelijke diameters, kun je met een T-stuk en kroonplaat van de K4 uit de voeten en heb je wellicht meer keuze uit poten....
En altijd de geometrie blijven checken!! daar lees je vaak te weinig over bij de verschillende ombouwprojecten.

Even googelen op USD fork database, kun je puzzelen. Alleen niet zomaar klakkeloos vertrouwen.
Dank je wel voor de info. Ik ga in de database kijken. Ik wil mijn stuurslot blijven gebruiken. Wat ik gelezen heb is de k4 of k5 kroonplaat de beste optie.
Ik ga rustig kijken welke poten in de k4 kroonplaat passen.
 
zo compleet mogelijk kopen scheelt echt een bak ellende....
Dank je wel voor de info. Ik ga in de database kijken. Ik wil mijn stuurslot blijven gebruiken. Wat ik gelezen heb is de k4 of k5 kroonplaat de beste optie.
Ik ga rustig kijken welke poten in de k4 kroonplaat passen.

zo compleet mogelijk kopen scheelt echt een bak ellende.... Ik kocht mijn SV650 met alle onderdelen voor de ombouw naar USD er los bij. Vorige eigenaar had alles verzamelt en kwam er toen achter dat zijn snelheidsmeter niet meer zou werken _O-. Dat boeide mij niet zo en het bleek achteraf toen ik de ombouw deed niet eens zo moeilijk op te lossen met wat soldeerwerk.
 
Mijn snelheidsopnemer heb ik aan de achterzijde gebouwd. De snelheid die op die digitale snelheidsmeters langs de weg wordt weer gegeven komt altijd wel zo goed als overeen met mijn teller.
Moest overigens wel wat van de remklauw houder af frezen voor deze oplossing O-)
 
Er wordt hier nogal eens wat aan achterschokdempers gewisseld. Ik zoek een 310 mm schokdemper met twee ogen, dus geen oog en gaffel. Hoe kom ik erachter van welke motor ik een demper zou kunnen gebruiken. Bestaat er een schokdemperdatabase, of halen de swappers onder ons de kennis uit een maattabel van aftermarketleveranciers?
 
Geometrische info voor de SV: svracingforum. Gozer genaamd 'Zoran' van TWF racing heeft daarin een goddelijke status.

Bestaat er een schokdemperdatabase, of halen de swappers onder ons de kennis uit een maattabel van aftermarketleveranciers?

Ja, als je een schokbreker zoekt van een andere motor wel. Typ voor de beeldvorming maar eens 'sv650 shockchart' in in Google.

Anders zit je aan een aftermarket schokbreker met bijbehorende prijs. Al is mijn YSS het na 2 jaar tijd nog steeds waard.
 
Misschien is dit wat voor je, leverbaar in elk gewenste lengte.
Zeker mooie, maar de halve dagwaarde van de brommer waar het in moet komen. Gaat ‘m niet worden ;)
De Pro-X past meer in de kwaliteit en prijs die bij de brommer past, maar die heb ik nog niet in de gewenste lengte kunnen vinden met twee ogen. Alleen met oog en gaffel. Ooit gaat het lukken. Wens bij YSS in de week gelegd ...
Verder off topic in het SV topic, dus dank voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan