Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Remblokjes vervangen wordt plots meer werk.
20200706_145817.jpg
 
Het beste is ATE remcilinderpasta, zie hier een voorbeeld, ATE 03.9902-0501.2/02 ATE-cilinderpasta 180 g: Amazon.nl maar het kan ook gewoon met remvloeistof. Het doel is dat het soepel loopt.
of bedoel je de glijpennen die ervoor zorgen dat de remklauw kan bewegen tov de bevestiging? Geen idee, maar ik doe daar altijd kogellagervet aan/in
 
Ok, iets van wiellagervet, kogellagervet of iets dergelijks, al zal Suzuki er allicht iets specifieks voor hebben. Dat witte OEM vet hard wel uit na verloop van tijd. De vetten die ik gebruik blijven soepel.
succes ermee. :t
 
Laatst bewerkt:
Ja tourmax idd, goed japans alternatief ten opzichte van OEM.
stuk goedkoper ook.
 
Volgens mij zijn de originele suzuki ringen nóg duurder.
ik had destijds mazzel; ik ging de 650 voorzien van 4 zuiger klauwen van een 1000, die klauwen had ik tweedehands maar die mochten wel revisie. Toen opzoek naar ringen en toen vond ik een complete set inclusief zuigers van een GSX-R. mooie daarvan was dat dit aluminium (dikwandige) zuigers waren ipv staal met dezelfde buitenmaat en diepte. En die kerel had ze bestekd voor een klant die ze niet meer wilde en hij zat ermee. Via ebay van hem voor de helft van de prijs gekocht :t

edit; jij blij dat je dan geen 4 zuigers hebt anders was je 130 euro kwijt geweest ;)

plaatje is van een hayabusa klauw maar het zijn dit soort pistons welke ik er nu in heb zitten..
dacht dat de wand wel 2x zo dik is..
12B792EE-F0D6-4A95-BC29-C5CD095DBDCE.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik had de rubbers mee besteld met de blokken voor 't geval dat..
Voor de Honda en Duc had ik ze in Engeland besteld, scheelt bijna de helft en dan heb je een compleet set, ook met nieuwe koperen ringetjes voor de leidingen.
En ach, op de grote hoop zijn die paar tientjes ook niks en door de Scottoiler en koffer verkoop waren ze eigenlijk gratis :).

Toen ik de oude blokjes opruimde zag ik een metalen plaatje achterop, ben er maar vanuit gegaan dat die er weer op moet. Toch maar even een wph scoren, naslagwerk/plaatje erbij is toch wel makkelijk.
 
In heb ook nog wel een (ingescande) service manual voor de gen3. Ik weet niet of daar behoefte aan is?
 
Beste forum leden,

Ik ben opzoek naar het originele voorspatbord voor mijn sv650 uit 2008 kleurcode YLF(Metallic Thunder Gray ).
Heeft iemand deze toevallig nog liggen in redelijk nette staat?
 
@ThunderT ; zoek een 2003 en later spatbord en ga ermee naar een spuiter. Een gebruikt spatbord vinden in dezelfde kleur is heel lastig.
 
Als er een nieuw deeltje komt dan wil ik er ook weer in *O*
voor hij rijdt zal nog even duren maar het gaat wel weer gebeuren.

afgelopen zaterdagavond maar eens begonnen na 6 jaar stilstand :X

SV650 wk 1.jpg


2000 SV650S

Mods:
- Srad 750 1999 voorkant
- Tl1000R voorspatbord
- Snelgas van R6 met Ducati knoppenkast
- Full Akra RVS uitlaatsysteem
- Mivv gp demper
- Zx6r Achterveer
- Gilles rem/schakelset
- Divers kuipwerk en tierelantijntjes

komt vast nog mooi spul bij tegen die tijd dat hij weer rij klaar is :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan