Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat ik dat nou voor komende week van plan zijn. Nog tips qua plaatsen om aan te doen?

Ik weet niet welk gebied je zit? wat zaten in het hotel in Manderscheid, wij hebben meer richting het zuiden getoerd.
Piesport is een aanrader, mooi uitzicht als je van boven aan komt rijden en goed asfalt met leuke bochten. de grens bij Vianden over naar Luxemburg zijn ook mooie wegen.
 

Bijlagen

  • 1594281714012.png
    1594281714012.png
    2,4 MB · Weergaven: 524
Hey guys!
ik heb wat advies nodig... ik heb mijn motor vorige week weggebracht voor kleppen stellen & ze liep als een natte krant.. ploffen uit de uitlaat, zo nu en dan inhouden.

Nu zijn dus de kleppen nagekeken en ruim binnen de tolerantie.
Carburateurs gereviseerd + ultrasoon gereinigd + gesynchroniseerd
en de CDI is omgewisseld om te kijken of het daar niet in zou zitten

wat ik van de monteur begreep loopt ie stationair op 2 cilinders maar op toeren op 1 cilinder...

Wie helpt mij aan een oplossing? |(
 
Dat had ik ook. Het bleek vuil in het brandstofsysteem. Ergens tussen tank en carbs. Ik heb het schoongemaakt en ook de vlotterbakken waarin vuil zich had verzameld leeggemaakt. Een extra filtertje in de slang tussen kraan en pomp en sindsdien nergens last meer van.
zie evt vorige topic.
Die van mij plofte overigens niet echt, zoals wat je van een ontstekingsingknal verwachte. Dat is heel herkenbaar, dus misschien heb je toch iets anders. Wel vreemd dat het alleen bij hoge toeren zou zijn dan.
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik ook. Het bleek vuil in het brandstofsysteem. Ergens tussen tank en carbs. Ik heb het schoongemaakt en ook de vlotterbakken waarin vuil zich had verzameld leeggemaakt. Een extra filtertje in de slang tussen kraan en pomp en sindsdien nergens last meer van.
zie evt vorige topic.
Die van mij plofte overigens niet echt, zoals wat je van een ontstekingsingknal verwachte. Dat is heel herkenbaar, dus misschien heb je toch iets anders. Wel vreemd dat het alleen bij hoge toeren zou zijn dan.
Carbs zijn schoongemaakt en er zit een nieuwe brandstofleiding + filter op.. dus dat kan het niet zijn helaas...
ik heb wel contact met Geertje, die zegt dat de naald uit de naaldzetel kan zijn, dus dat laat ik vanavond controleren. Ploffen zou eventueel CO kunnen zijn, maar ik wil graag alle kwalen weten, dan kunnen we echt goed zoeken*O*
 
Er zou natuurlijk wel zooi in de pomp kunnen zitten.
Ik kan even in het WPH boek kijken hoe je dat kunt testen, je kunt een paar pootjes doorverbinden bij de stekker, en als je dan de slang eraf hebt en je laat de pomp brandstof pompen in een schone emmer dan moet er in een bepaalde tijd zoveel liter in zitten. Redelijk eenvoudige manier om zo het debiet van de pomp te checken zonder de boel te moeten demonteren.
 
Waar halen jullie zoal je SV650 onderhoudsonderdelen vandaan? Ik ben op zoek naar dingen als brandstofslangen, koelslangen, pakkingen en dergelijk.
De webwinkels die ik tot nu toe gezien hebt hebben zoal niet zo veel of/én zijn behoorlijk duur (Ten Kate, Goedhart.
 
Waar halen jullie zoal je SV650 onderhoudsonderdelen vandaan? Ik ben op zoek naar dingen als brandstofslangen, koelslangen, pakkingen en dergelijk.
De webwinkels die ik tot nu toe gezien hebt hebben zoal niet zo veel of/én zijn behoorlijk duur (Ten Kate, Goedhart.
Voor Japanse onderdelen ga ik naar Roukama/Japparts, CMSnl, of Ebay.
 
Goedemorgen allen,
Sinds een week ben ik ook een sv eigenaar. Heb een sv650 uit 2005. Nu heb ik de motor verlaagd gekocht, maar dat heb ik met mijn 1,96m niet echt nodig. De originele dogbones heb ik wel, alleen het originele zadel niet. Heeft iemand interesse om het verlaagde zadel en de verlagings dogbones te ruilen tegen een origineel zadel? Of heeft iemand nog een origineel zadel te koop?
 

Bijlagen

  • 851C8759-91DC-49D3-A80B-C0435FF2BE33.jpeg
    851C8759-91DC-49D3-A80B-C0435FF2BE33.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 12
  • 0A9A0A1B-B325-48D8-B74F-43F38D9ACD12.jpeg
    0A9A0A1B-B325-48D8-B74F-43F38D9ACD12.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 12
Ah kiek, zie dat m'n pa al gereageerd heeft :Y, zat 'm in de bougiekabel/bobine !
Bijzonder dat zich dat dan niet op lage toerentallen openbaart eigenlijk. Ik heb in het begin van inhouden van mijn motor ook gedacht dat het aan een bougiekabel oid zou liggen. Mede omdat ik de carburateurs kort ervoor gereinigd en gereviseerd had. Het is wel zo dat die van mij niet knalde, terwijl dat eigenlijk altijd gepaard gaat met af en toe wegvallende ontsteking.
Maar heel mooi dat het is opgelost.
 
Goedemorgen allen,
Sinds een week ben ik ook een sv eigenaar. Heb een sv650 uit 2005. Nu heb ik de motor verlaagd gekocht, maar dat heb ik met mijn 1,96m niet echt nodig. De originele dogbones heb ik wel, alleen het originele zadel niet. Heeft iemand interesse om het verlaagde zadel en de verlagings dogbones te ruilen tegen een origineel zadel? Of heeft iemand nog een origineel zadel te koop?
Hoi!
Ik werd gewezen op jouw berichtje. Ik heb nog een standaard zwart zadel liggen, deze kwam bij de mijn SV uit 2004 toen ik hem kocht. Zelf rijdt ik met het rode zadel. Stuur me anders even een pb:) Ik had jou een pb willen sturen maar dan kon niet🤷‍♀️
 
Waar halen jullie zoal je SV650 onderhoudsonderdelen vandaan? Ik ben op zoek naar dingen als brandstofslangen, koelslangen, pakkingen en dergelijk.
De webwinkels die ik tot nu toe gezien hebt hebben zoal niet zo veel of/én zijn behoorlijk duur (Ten Kate, Goedhart.
Voor originele onderdelen bel ik ook cmsnl, alles anders, online.. nr1 motor oid
 
Bij aanschaf van mijn motor zat er op het voorspatbord mat zwarte plasti-dip.
Deze was ongelijkmatig aangebracht en smoezelig.

Na het verwijderen van de dip, werd ook gauw duidelijk waarom het erop zat:X

Een mooie gelegenheid om eens proberen te wrappen.

Het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf:) en dat voor een eerste keerO-)

komende winter maar eens kijken om het spatbord te laten spuiten.
 
Netjes gedaan! Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar al snel opgegeven. Dat is niet mijn ding.
 
Een mooie gelegenheid om eens proberen te wrappen.

Het resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf:) en dat voor een eerste keerO-)

Mooi hoor, goed gedaan :t


Hahaha klopt helemaal, een kind van 10 maanden en dan ook nog eens verplicht thuiswerken... Verder gaat het allemaal prima ^^.

Maar!!! Vandaag de banden opgepompt en hij startte met de lithium accu direct😅. Straks even ergens anders stallen.

@Danton ik zie dat je een Cordo hoge druk fietspomp hebt. Voldoet dat wat? En geeft die het aantal bar wat betrouwbaar weer?

Ik heb vandaag een voetpomp gehaald, maar dat voldeed niet naar mijn verwachting. Dus die gaat weer terug. Zag toevallig dat de Cordo Easy Royal in de aanbieding is bij Profile.

Iedereen die morgen naar de SV meeting gaat, have fun :]:W
Volgende keer hoop ik er ook bij te zijn, ik ga ervan uit dat de SV dan weer helemaal top is :z
 
Een vriendin van mij gebruikt voor de auto een voetpomp met dubbele cilinder. Zij is een klein wijfie dus dan is zo’n dubbele pomp handig want dat trapt wat lichter. Weet alleen niet hoe nauwkeurig de manometer is. Ook via Amazon dacht ik.
 
Hoi!
Ik werd gewezen op jouw berichtje. Ik heb nog een standaard zwart zadel liggen, deze kwam bij de mijn SV uit 2004 toen ik hem kocht. Zelf rijdt ik met het rode zadel. Stuur me anders even een pb:) Ik had jou een pb willen sturen maar dan kon niet🤷‍♀️

heb je een pb gestuurd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan