Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de suggesties. Kende sommige nog niet.



Ik heb dezelfde pomp voor mijn fiets. Nooit aan gedacht om daarmee de motor te doen. Heb je wel eens gekeken hoe nauwkeurig die ongeveer is?
 
Niet nieuw voor het motorrijden, wel voor de sv650. Vond het blok/vermogen/schakelen een heerlijke combi tijdens proefrijden op de vstrom van m'n broertje. Beetje doorzoeken en een Sv gekocht.

Is al gedaan:
- kroonplaat vervangen/recht stuur
- andere demper
- kuipruitje en kontkapje
- staalomvlochten r.l voor

De vorige eigenaar was omgevallen, toen voorkap vervangen voor een zwarte.
Motor is technisch in goede staat, optisch is die liefde nodig.

Denk er over na om een naked van te maken. Volgens mij ben ik het volgende nodig:
Koplamp origineel of Alibaba
Koplamp oren
Cockpit frame van n versie
Stukje kabelboom vooraan van n versie
Verder ... ?
Als iemand heeft liggen hoor ik graag.


De bellypan mag weg gratis, wie maar wil.
Kan op beunmanier vast of heeft werk nodig.
 

Bijlagen

  • IMG_20200712_185231775~2.jpg
    IMG_20200712_185231775~2.jpg
    982,4 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20200711_194819003.jpg
    IMG_20200711_194819003.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 15
  • IMG_20200712_105443463_HDR.jpg
    IMG_20200712_105443463_HDR.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 19
Niet nieuw voor het motorrijden, wel voor de sv650. Vond het blok/vermogen/schakelen een heerlijke combi tijdens proefrijden op de vstrom van m'n broertje. Beetje doorzoeken en een Sv gekocht.

Is al gedaan:
- kroonplaat vervangen/recht stuur
- andere demper
- kuipruitje en kontkapje
- staalomvlochten r.l voor

De vorige eigenaar was omgevallen, toen voorkap vervangen voor een zwarte.
Motor is technisch in goede staat, optisch is die liefde nodig.

Denk er over na om een naked van te maken. Volgens mij ben ik het volgende nodig:
Koplamp origineel of Alibaba
Koplamp oren
Cockpit frame van n versie
Stukje kabelboom vooraan van n versie
Verder ... ?
Als iemand heeft liggen hoor ik graag.


De bellypan mag weg gratis, wie maar wil.
Kan op beunmanier vast of heeft werk nodig.
Ik wil de bellypan wel als het mag!😍

verder zou ik, als je 'm naked maakt, voor een koso dashboard gaan, de originele N versies zijn van goud gemaakt denk ik, vrij prijzig!
 
Koppelingskabel gaskabel remleidingen zul je ook nodig hebben zijn korter bij een S.
 
Ik wil de bellypan wel als het mag!😍

verder zou ik, als je 'm naked maakt, voor een koso dashboard gaan, de originele N versies zijn van goud gemaakt denk ik, vrij prijzig!
Dan is die nu van jou.
Stuur maar pb voor x op te halen.

Is de huidige cockpit niet te gebruiken bij ombouw naar naked?
 
Dan is die nu van jou.
Stuur maar pb voor x op te halen.

Is de huidige cockpit niet te gebruiken bij ombouw naar naked?

Is wel te gebruiken hoor en zal je creatief moeten zijn om de cockpit te plaatsen.
 
Goedemorgen allen,
Sinds een week ben ik ook een sv eigenaar. Heb een sv650 uit 2005. Nu heb ik de motor verlaagd gekocht, maar dat heb ik met mijn 1,96m niet echt nodig. De originele dogbones heb ik wel, alleen het originele zadel niet. Heeft iemand interesse om het verlaagde zadel en de verlagings dogbones te ruilen tegen een origineel zadel? Of heeft iemand nog een origineel zadel te koop?

Toevallig heb ik de bellypan van die motor net afgelopen week gekocht :-P.
 
Heb even de tank balans opgemaakt van gister. dat houd ik altijd bij.
Toen ik van huis weg ging stond er 74km op de teller, en bij aankomst in Apeldoorn 210. Heb exact 1 op 21 gereden op die tank.
Toen de hele route tot aan de pomp in kampen gereden, daar kwam ik op 1 op 23.

Het eerste groepje weet wel hoe ik aan het gas hang, het gaat niet overdreven hard maar doorgaans wel vlot.
Geduld is niet mijn sterkste punt (soms... ) :+

En dat bewijst maar weer:
De SV houd niet van lage toeren. Heb een heel poosje terug al een beetje mijn schakelgedrag aangepast. En dat zie ik terug in het verbruik. Nu wederom opnieuw. Meestal ga ik pas bij 60km naar 4. Als ik keurig 50-54 rijd in de stad rijd ik altijd in 3. Voor het gehoor denk je van ; ik moet een verzet omhoog. Want met de Leovince pijp maakt ie voor het gevoel dan net even teveel toeren/herrie. Maar als ik "keurig" in 4 ga zitten met 50km per uur dan zie ík in ieder geval het verbruik toe nemen. Boven de 80 ga ik pas naar 5. Heb gister dus echt hele stukken 70-75km/u in 4 gereden. En boven de 100 ga ik eens een keer naar 6.

Het verbruik vanaf kampen naar den haag weet ik nog niet.. ben ik ook benieuwd naar want dat ging vanaf ermelo tot aan den haag zuid met 145km op de teller afgezien van de paar 100km stukjes bij utrecht/prins clausplein.

Maar dat laagtoerige "nieuwe" rijden is op de K8 SV iig niet echt van toepassing.. ik rijd overigens altijd met 98 van BP.
Maar dat weten de BP SV Meeters wel inmiddels ha!
 
Laatst bewerkt:
@Bercimod

Heb even gekeken naar het onderdeel diagram van de nieuwe SV met de olie cooler, zit inderdaad (was uiteraard heel duidelijk te zien) een nieuwe constructie voor de olie cooler. Maar wat ik al zei: zorg dattie niet lek gaat, olie coolers zijn duur en dat is bij deze niet anders; 417 dollar! 😱

Schermafbeelding 2020-07-13 om 12.14.35.png
 
De SV houd niet van lage toeren. Heb een heel poosje terug al een beetje mijn schakelgedrag aangepast. En dat zie ik terug in het verbruik. Nu wederom opnieuw. Meestal ga ik pas bij 60km naar 4. Als ik keurig 50-54 rijd in de stad rijd ik altijd in 3. Voor het gehoor denk je van ; ik moet een verzet omhoog. Want met de Leovince pijp maakt ie voor het gevoel dan net even teveel toeren/herrie. Maar als ik "keurig" in 4 ga zitten met 50km per uur dan zie ík in ieder geval het verbruik toe nemen. Boven de 80 ga ik pas naar 5. Heb gister dus echt hele stukken 70-75km/u in 4 gereden. En boven de 100 ga ik eens een keer naar 6.

Het hangt er helemaal van af hoe je rijdt. Ik heb het curvy model, en bij erg lage belasting kan ik prima het toerental laten vallen tot 2500-3000 toeren. Dan rijd ik heel gezapig mee met het autoverkeer. Gashendel raak ik amper aan, verbruik is dus ook erg laag. Hell, die motor is zó soepel dat ik in z'n 2 het toerental kan laten vallen tot 1500 toeren, en dan nog soepel (en traag, want auto's voor me) zonder bokken weg kan rijden

Ga ik in hetzelfde toerenbereik vlot proberen te rijden, dan moet ik veel teveel gas geven om een beetje vermogen te krijgen. En dan gaat je verbruik dus omhoog.

Meestal zit ik in de stad op 3500-4000 toeren. Daar loopt ie rustig en lekker. For shits and giggles wel eens gezien in welke versnelling ik nog weg kan rijden - in z'n 3 wegrijden gaat nog moeiteloos :+

Van lawaai heb ik geen last, ook niet op hoge toeren, want originele pijp. Klinkt mooi als iemand anders er op rijdt :+ maar voor de rest hoor ik 'm alleen in tunnels.
 
@Bercimod

Heb even gekeken naar het onderdeel diagram van de nieuwe SV met de olie cooler, zit inderdaad (was uiteraard heel duidelijk te zien) een nieuwe constructie voor de olie cooler. Maar wat ik al zei: zorg dattie niet lek gaat, olie coolers zijn duur en dat is bij deze niet anders; 417 dollar! 😱

Bekijk bijlage 1522580

Ha leuk dat je het nog ff op heb gezocht, ik was her zelf alweer vergeten haha. Grappig systeem eigenlijk en opzich minder kwetsbaar dan zo'n radiator achter je voorwiel lijkt mij. Alleen wel oppassen met o.a. het verwisselen van de oliefilter want de prijs om hem te vervangen is niet mis inderdaad. :X
 
Er zal allicht een beschermcover te koop zijn voor de oliekoeler, en zo niet altijd zelf te maken van stevig gaas.
 
Dat maakt de motor er niet bepaald mooier op. Daarnaast kunnen stenen gewoon langs de spijlen van het framewerk door. Zijn er geen aluminium covers zoals die er ook voor radiators zijn? Evt wat extra ‘afzuigkapgaas’ tussen cover en koeler en je bent er.
 
Volgens mij praten we langs elkaar heen :P

Ik heb dus geen olie koeler zoals op de oudere generaties. Die van mij zit achter het oliefilter verwerkt.
IMG_20200713_140913.jpg


Schermafbeelding 2020-07-13 om 12.14.35.png
 
O, ok inderdaad langs elkaar praten dan. Wat is het probleem dan? Je hebt zo’n fraaie koeienvanger toch helemaal niet nodig. :r
Wat jouw motor heeft lijkt mij meer een warmtewisselaar dan een oliekoeler, maar werkt vergelijkbaar. In de opwarmfase van het blok zelfs nog beter.
niets meer veranderen aan die café racer. Hij is prachtig zo.
 
O, ok inderdaad langs elkaar praten dan. Wat is het probleem dan? Je hebt zo’n fraaie koeienvanger toch helemaal niet nodig. :r
Wat jouw motor heeft lijkt mij meer een warmtewisselaar dan een oliekoeler, maar werkt vergelijkbaar. In de opwarmfase van het blok zelfs nog beter.
niets meer veranderen aan die café racer. Hij is prachtig zo.

Haha thnx, was ook eigenlijk niet echt van plan nog iets te veranderen. Behalve de vering misschien, maar dat komt nog wel.
 
Dat zal zeker een verbetering zijn. HyperPro zal vast iets moois hebben. Noud’s motorbazaar is daarin waarschijnlijk het goedkoopst.
YSS zal ook wat moois kunnen leveren verwacht ik.
 
Mooi hoor, goed gedaan :t

@Danton ik zie dat je een Cordo hoge druk fietspomp hebt. Voldoet dat wat? En geeft die het aantal bar wat betrouwbaar weer?

Ik heb vandaag een voetpomp gehaald, maar dat voldeed niet naar mijn verwachting. Dus die gaat weer terug. Zag toevallig dat de Cordo Easy Royal in de aanbieding is bij Profile.

Iedereen die morgen naar de SV meeting gaat, have fun :]:W
Volgende keer hoop ik er ook bij te zijn, ik ga ervan uit dat de SV dan weer helemaal top is :z

Klopt! Het is een prima fietspomp en het pompen vereist weinig inspanning (was zelf verbaasd gezien dit de eerste keer was, althans bij de motor). Zeker betrouwbaar! Gebruik 'm al een langere tijd voor mijn MTB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan