Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een beetje aan het oriënteren voor een quickshifter voor mijn SV650X. Iemand hier ervaring mee op een sv650?

Healtech hoor ik best positieve verhalen over indien goed afgesteld. Maar die is enkel voor up-shifts. Bestaan een een modellen voor een sv650x voor zowel up- als down shifts?

Hij zal waarschijnlijk geïnstalleerd worden door de dealer ivm garantie. Weet niet of er ook een originele variant van Suzuki is?
 
Garantie waarop?
Ik weet vrijwel zeker dat als jij er een quickshifter op laat zetten en er zou een schakelvork krom gaan dan geeft suzuki en die dealer echt niet thuis hoor.
 
Ga je ermee racen?
Als je dat niet gaat doen voegt het niet zoveel toe. Alleen maar extra slijtage. Op de normale weg is er toch niets mis met gebruik van de koppelingshandle?
 
Een beetje aan het oriënteren voor een quickshifter voor mijn SV650X. Iemand hier ervaring mee op een sv650?

Healtech hoor ik best positieve verhalen over indien goed afgesteld. Maar die is enkel voor up-shifts. Bestaan een een modellen voor een sv650x voor zowel up- als down shifts?

Hij zal waarschijnlijk geïnstalleerd worden door de dealer ivm garantie. Weet niet of er ook een originele variant van Suzuki is?

zolang de quickshifter geen origineel suzuki onderdeel en toepassing is heb je nergens garantie op :+
 
Ga je ermee racen?
Als je dat niet gaat doen voegt het niet zoveel toe. Alleen maar extra slijtage. Op de normale weg is er toch niets mis met gebruik van de koppelingshandle?

slijtage van wat?
Op straat is een quickshifter ook wel lekker om te hebben hoor :)
 
Heg gaaf er wat bruusker aan toe dan bij zelfbediening, dus kan nooit langer heel blijven
 
De drukgroep word niet onttrokken; die blijft altijd gekoppeld.
Doormiddel van het onderbreken van de ontsteking krijg je de mogelijkheid te schakelen omdat er op dat moment geen last staat op de bak door de aandrijving van het blok.

je kunt bij bepaalde toerentallen, met juist ligt gas erop of juist het gas eraf met een handbak (auto/motor) ook schakelen zonder de drukgroep te ontkoppelen.
 
De assen worden op die manier niet gesynchroniseerd
 
Laatst bewerkt:
Als je de koppeling gebruikt wel. Als je ‘m ineens doorragt naar een ander even niet
 
Ga er niet mee racen, tenminste, niet op het circuit :+

Quick shifter is/wordt een stukje gemak en gewoon lekker doorschakelen zonder koppeling. Meningen zijn wel verdeelt zo te zien, maar dat is natuurlijk nooit verkeerd.

Maar garantie is sowieso dus een kansloos verhaal? Dan zet ik hem we zelf wel op.

Ik heb nergens een originele kunnen vinden van Suzuki zelf, bestaan die ook niet?
 
Als je de koppeling gebruikt wel. Als je ‘m ineens doorragt naar een ander even niet


De koppeling onderbreekt de aandrijving van de krukas naar de versnellingsbak, het synchroniseert niks.

De versnellingen staan altijd verbonden met elkaar, het enige wat je verschuift met de schakelvork is de 'dog' koppelingen.. Voorwaarde om die dogs te kunnen verplaatsen van het ene paar tandwielen naar het andere paar tandwielen is dat er geen belasting op de bak staat, dit kan je in dit voorbeeld op 2 manieren doen, door de koppeling tussen de krukas en de bak te verbreken met de koppelingshendel op je stuur, of met een quickshifter, waarmee je door de ontsteking of brandstoftoevoer (of beide) te onderbreken, zodat de bak ontlast is, en de dog kan verschuiven over de as.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ga er niet mee racen, tenminste, niet op het circuit :+

Quick shifter is/wordt een stukje gemak en gewoon lekker doorschakelen zonder koppeling. Meningen zijn wel verdeelt zo te zien, maar dat is natuurlijk nooit verkeerd.

Maar garantie is sowieso dus een kansloos verhaal? Dan zet ik hem we zelf wel op.

Ik heb nergens een originele kunnen vinden van Suzuki zelf, bestaan die ook niet?

Hoe wil je garantie claimen dan? Een fabrikant schrijft doorgaans wel ergens op de motor, of in het eigenaarshandboek wel dat aansprakelijkheid op achteraf gemonteerde delen niet van toepassing is...
 
Je kan ook gewoon met wat goed handen en voetenwerk zonder koppeling schakelen, geen qs voor nodig

Als je je bak dan alsnog sloopt heb je alsnog garantie :+
 
Dikke vinger daar. Een bak en koppeling zijn slijtage delen. 0,0 garantie daar. Leer mij de kleine regeltjes van de importeur kennen. Hoogstens dat je een vorm van coulance kunt krijgen. Kost iig geld uit jouw knip.
 
Hoe wil je garantie claimen dan? Een fabrikant schrijft doorgaans wel ergens op de motor, of in het eigenaarshandboek wel dat aansprakelijkheid op achteraf gemonteerde delen niet van toepassing is...
Garantie op de gehele motor. Het is meer dat ik niet achteraf gezeur wil hebben als er wat stuk gaat aan mijn motor waar ik garantie op heb en ze zeggen; 'tja meneer dat komt door de fout gemonteerde Quick Shifter'.
 
Je kan ook gewoon met wat goed handen en voetenwerk zonder koppeling schakelen, geen qs voor nodig

Als je je bak dan alsnog sloopt heb je alsnog garantie :+
Heb ik wel eens gedaan inderdaad, werkt ook maar vergt wat (meer) behendigheid.
 
Garantie op de gehele motor. Het is meer dat ik niet achteraf gezeur wil hebben als er wat stuk gaat aan mijn motor waar ik garantie op heb en ze zeggen; 'tja meneer dat komt door de fout gemonteerde Quick Shifter'.
Die vlieger gaat niet op. Quickshifter is geen origineel accessoire, dan vervalt elke vorm van garantie op de aandrijving..
 
Laatst bewerkt:
OK duidelijk. Dan denk ik dat ik het maar laat zoals het is. Misschien toch maar eerst de vering aanpakken dan.

Voor de juiste instelling ga je naar HK :+
 
Hey allemaal.
Ben bij de garage opruiming een 100% nette koppelingsdeksel en een zeer licht beschadigde dynamo deksel (verf losgebladerd, bijna geen krasjes en helemaal geen schaafplekken) tegen gekomen. Voor de gen1 SV650.
Mocht iemand er baat bij hebben zijn ze voor jou. Eerste die reageert en alleen ophalen.
Greetz!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan