Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi allemaal. Na verschillende motoren weer terug bij een sv 650 gen 1. 10 jaar geleden ook gehad en ik blijft dit toch het mooiste model vinden. Heerlijke smijtfiets
 

Bijlagen

  • 20210206_161947.jpg
    20210206_161947.jpg
    342,8 KB · Weergaven: 14
Ik zoek een (evt met werk) sv650 gen1 of 2
Als jullie wat weten/ hebben stuur rustig een pb

staan er 3 of 4 in het verkoop topic, op mp stonden ook wat leuke ook met werk, die vraagprijzen zijn soms wat hoog maar goed meestal als je echt serieus gaat kijken is mijn ervaring dat je meestal wel tot elkaar kan komen.
 
Als je echt voor iets gaat zonder frame (of met frameschade) en iets koopt zonder frame heb ik dat laatste nog met kenteken. SV650N, 1999
 
Goedemorgen,

De SV1000s kwam ik toevallig tegen en heeft mijn interesse. Het lijkt een wat onbekendere motor, de SV650 zie je veel meer. Ik ben op zoek naar een sportieve toermotor voor weekendjes weg en vakanties zodra het weer kan. De volgende advertenties kwam ik zo tegen, misschien kunnen jullie er wat (motor/aanbieder) over zeggen.

SUZUKI SV 1000 S (bj 2006) Yoshimura
€ 4.290,00

Bovenstaande ziet er erg mooi uit, wel wat plekjes. Maar een mooie kleur en met sportuitlaten en hyperpro vering. Maar is dit een kleur die origineel in NL is geleverd?

Suzuki SV 1000 S (bj 2003)
€ 3.450,00

Bovenstaande is 1e eigenaar en ziet er ook netjes uit. Heel ander geld dan de bovenste.

Suzuki SV 1000 S
€ 3.350,00

Beetje hetzelfde als de vorige. Rood ipv blauw, moet dat toch eens in het echt zien denk ik.

Alvast bedankt voor de hulp :)
Iemand die mij hier nog bij zou willen helpen?

Nu zag ik bij die van Gebben motoren op een andere website een foto van het display, heeft de motor hier nu een FI error of is dit normaal?

media.0026-1024w (1).jpg
 
Iemand die mij hier nog bij zou willen helpen?
Ik snap niet zo goed wat je vraag is.

In dit topic is meerdere malen uitgelegd wat het verschil is tussen een SV650 en de SV1000.

De SV650 een gooi en smijt fiets met genoeg kracht. Een alleskunner. En ja je kan er mee op vakantie. De SV1000 is wat lomper.

Prijs of kleur is echt aan jou. Ik vindt de modellen na 2002 persoonlijk mooier. Vooral de S modellen met volledige kappen. Zoals @Disaster-Master heeft. Alleen is dat een SV650.

Gewoon uitproberen en je weet het vanzelf?
 
Ik snap niet zo goed wat je vraag is.

In dit topic is meerdere malen uitgelegd wat het verschil is tussen een SV650 en de SV1000.

De SV650 een gooi en smijt fiets met genoeg kracht. Een alleskunner. En ja je kan er mee op vakantie. De SV1000 is wat lomper.

Prijs of kleur is echt aan jou. Ik vindt de modellen na 2002 persoonlijk mooier. Vooral de S modellen met volledige kappen. Zoals @Disaster-Master heeft. Alleen is dat een SV650.

Gewoon uitproberen en je weet het vanzelf?

ja idd, het is een eigen keuze, veel proef rijden en keuze maken.

of je koopt ze alle 2, een voor de ene dag een voor de andere dag :)
 
Ik snap niet zo goed wat je vraag is.

In dit topic is meerdere malen uitgelegd wat het verschil is tussen een SV650 en de SV1000.

De SV650 een gooi en smijt fiets met genoeg kracht. Een alleskunner. En ja je kan er mee op vakantie. De SV1000 is wat lomper.

Prijs of kleur is echt aan jou. Ik vindt de modellen na 2002 persoonlijk mooier. Vooral de S modellen met volledige kappen. Zoals @Disaster-Master heeft. Alleen is dat een SV650.

Gewoon uitproberen en je weet het vanzelf?

Goed om te horen, wordt sowieso proefrijden. Ging mij ook meer om de advertenties, ik kwam erachter dat de blauwe in gsxr kleuren een SV1000SZ is. Een andere kleurstelling en ietsje meer vermogen.
 
Ik heb hiervoor een rvs mille gehad maar toch blij om weer te rijden op een 650 v-twin. Ook heb ik in het verleden gereden op een SV1000.
Het zijn allen indrukwekkende motoren met veel vermogen waar je zeker een kick van krijgt. Maar ik reed zelf minder ontspannen op een 1000. Het gaat allemaal wat sneller, het is lomper etc.

Dat is mijn reden om weer te kiezen voor een 650. Veel speelser, wendbaarder en veiliger voor je rijbewijs.
Ik vind zelf dat je in Nederland genoeg hebt aan een 600/650. Sterker nog veel mensen stappen ook over naar nog lichtere machine zoals de Kawasaki Z300. Ik vind het veel leuker om de grenzen te ontdekken van een wat lichtere motor. Bij een 1000 kom je al snel op illegale snelheden dan.
Maar mocht je meer willen gaan toeren in Duitsland of wanneer je echt op vakantie ermee wilt gaan dan is een SV1000 wel weer interessant.
Maar ook dat lukt prima met een 650.

Je moet echt gaan proefrijden. Een Aprilia RSV Mille was voor mij de droommotor maar ik ben er nu wel achtergekomen dat het niets voor mij is.
Scheelt ook dat ik na de geboorte van de kleine wel anders ben gaan rijden.
 
Vraagje. In mijn Sv 650 gen 1 met standaard uitlaat zit een K&N filter. Hij rijdt prima maar ik zie verder de toegevoegde waarde niet. Raden jullie aan om een normale luchtfilter te plaatsen?
 
Vraagje. In mijn Sv 650 gen 1 met standaard uitlaat zit een K&N filter. Hij rijdt prima maar ik zie verder de toegevoegde waarde niet. Raden jullie aan om een normale luchtfilter te plaatsen?
Ik heb mn k&n lekker laten zitten. Een keer in de zoveel tijd schoonmaken met zon goedje en t is prima. Laat iets meer lucht door dan standaard maar desnorkled standaard filter laat nog meer door, dat had @Prut_Potje
 
Ik heb hiervoor een rvs mille gehad maar toch blij om weer te rijden op een 650 v-twin. Ook heb ik in het verleden gereden op een SV1000.
Het zijn allen indrukwekkende motoren met veel vermogen waar je zeker een kick van krijgt. Maar ik reed zelf minder ontspannen op een 1000. Het gaat allemaal wat sneller, het is lomper etc.

Dat is mijn reden om weer te kiezen voor een 650. Veel speelser, wendbaarder en veiliger voor je rijbewijs.
Ik vind zelf dat je in Nederland genoeg hebt aan een 600/650. Sterker nog veel mensen stappen ook over naar nog lichtere machine zoals de Kawasaki Z300. Ik vind het veel leuker om de grenzen te ontdekken van een wat lichtere motor. Bij een 1000 kom je al snel op illegale snelheden dan.
Maar mocht je meer willen gaan toeren in Duitsland of wanneer je echt op vakantie ermee wilt gaan dan is een SV1000 wel weer interessant.
Maar ook dat lukt prima met een 650.

Je moet echt gaan proefrijden. Een Aprilia RSV Mille was voor mij de droommotor maar ik ben er nu wel achtergekomen dat het niets voor mij is.
Scheelt ook dat ik na de geboorte van de kleine wel anders ben gaan rijden.
Mee eens. Voor mij is +- 120PK echt wel de max. Daarboven is het maar lastig om het vermogen (vaak) te gebruiken. Vooral in Nederland.
Daarom heb op de 1000 ook een 16x tandwiel en alles gericht op makkelijker sturen, en heb ik mn bandit 400 na 12 jaar nog steeds :+

Voor sportief op straat lijkt mij de KTM 890 Duke wel een goeie balans. Maar SV1000>KTM 890 voor 10000+ euro is niet echt logisch.
 
Vraagje. In mijn Sv 650 gen 1 met standaard uitlaat zit een K&N filter. Hij rijdt prima maar ik zie verder de toegevoegde waarde niet. Raden jullie aan om een normale luchtfilter te plaatsen?

Sommigen zweren erbij. Maar ik heb het nooit begrepen.

Een luchtfilter is er om de lucht te filteren. Een filter dat meer lucht doorlaat roept bij mij vraagtekens op. Meer lucht door een compromis van wat? Meer zooi die er door heen komt? Als de motor verder standaard is, waarom zou je die compromis dan maken? Ik zou het standaard luchtfilter terug plaatsen.
 
Een K&N laat ook niet echt (veel) meer lucht door. Voordeel van een K&N is dat je wat leuker inlaatgeluid hebt, filter kan hergebruiken en langer onderhoudsinterval van het luchtfilter.
 
Mee eens. Voor mij is +- 120PK echt wel de max. Daarboven is het maar lastig om het vermogen (vaak) te gebruiken. Vooral in Nederland.
Daarom heb op de 1000 ook een 16x tandwiel en alles gericht op makkelijker sturen, en heb ik mn bandit 400 na 12 jaar nog steeds :+

Voor sportief op straat lijkt mij de KTM 890 Duke wel een goeie balans. Maar SV1000>KTM 890 voor 10000+ euro is niet echt logisch.
Ja, de 890 Duke. Dan noem je wel iets op. Totaal niet vergelijkbaar met een SV. Duur is ie inderdaad wel, dus daarin ook geen eerlijke vergelijking. Waanzinnig mooi!
 
Een K&N laat ook niet echt (veel) meer lucht door. Voordeel van een K&N is dat je wat leuker inlaatgeluid hebt, filter kan hergebruiken en langer onderhoudsinterval van het luchtfilter.
Die laatste twee zijn voor mij dan ook de reden dat ik m niet vervang. En het feit dat t er al inzat natuurlijk.
 
Hou er rekening mee dat de gen 1 als carburateur fiets opnieuw afgesteld moet worden als je de luchtinlaat veranderd. K&N filter op de SV laat dezelfde ~hoeveelheid lucht door als een standaard SV luchtfilter.
K&N filter + standaard pijp is standaard sproeier (keihin 137,5). Zet je er een open pijp op, moet je een maatje groter in sproeier naar keihin 140.
 
Ja, 'apart' is ie zeker.
2000 Euro voor een S in deze kleurstelling. Succes! ;)
Deze heb ik eerder gezien in mijn zoektocht naar een circuitmotor. Stond toen op Facebook als zodoende te koop en is daar ook een aantal dagen voor gebruikt. Is dezelfde motor, heeft zo te zien wel nieuwe bandjes gekregen en de verlichting is gemonteerd. Verkoper had het toen wel over een benodigde servicebeurt voor de voorpoten. Dus mocht iemand interesse hebben, just so you know ;)
Ik zal jullie ook weer moeten verlaten, de circuit SV is overgedragen aan een ander. Misschien dat zij zich hier gaat melden, zit wel op MF.
En mijn zoektocht naar een circuitmotor leidde me uiteindelijk naar Jasper's SV :W Ik begon op Motor-Forum met een SV650 uit '99 en heb er nu dus weer een SV'tje bij. *D
 
Deze heb ik eerder gezien in mijn zoektocht naar een circuitmotor. Stond toen op Facebook als zodoende te koop en is daar ook een aantal dagen voor gebruikt. Is dezelfde motor, heeft zo te zien wel nieuwe bandjes gekregen en de verlichting is gemonteerd. Verkoper had het toen wel over een benodigde servicebeurt voor de voorpoten. Dus mocht iemand interesse hebben, just so you know ;)

En mijn zoektocht naar een circuitmotor leidde me uiteindelijk naar Jasper's SV :W Ik begon op Motor-Forum met een SV650 uit '99 en heb er nu dus weer een SV'tje bij. *D
Mooie aankoop.
Op welke circuits ga je rijden dit jaar?
 

Deze staat echt al heel lang te koop. Apart gezien de km stand van 12000 km
 

Deze staat echt al heel lang te koop. Apart gezien de km stand van 12000 km

Mijn motor komt ook bij Jan motors vandaan. Fijn bedrijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan