Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
82106ebc-288d-4ca0-9ea4-931508eda6fa.JPG


fbac2d90-3206-45af-b930-9f7a064c3ad7.JPG
 
Eer van je werk, maar eerlijk gezegd teken ik al voor 'voor.' _O-
Wat een lange blufspijkers eigenlijk ...
 
Vanmiddag een beetje bezig gehouden aan de SV van mijn lief.

- Oliefilter en oliewissel
- Remvloeistof
- Ketting en tandwielen volledig proper gemaakt
- Beetje uitgeleefd op de uitlaatbochten

Voor:
Bekijk bijlage 1627781

Na:
Bekijk bijlage 1627782

Eigenlijk nog de bougies vergeten te doen...
Ach, die bougies ziet niemand, dus of die nou glimmen of niet maakt niet uit :')

Ik heb net een klein experimentje voorbereid en ga het zo een rondje testen: de normale gashendel vervangen door eentje van een R6. De slag van dicht naar vol open is een stuk korter, dus ik ben benieuwd hoe dat voelt! Schijnbaar een stuk veller. En nooit meer overpakken om echt vol gas te kunnen geven :]

Hebben anderen hier dit ook al eens geprobeerd? Of ben ik de laatste die nu eindelijk zo'n ding erop schroeft? :$
 
Ik had mij beter de moeite bespaard. Als ge nu denkt dat die dat opmerkt 8)7
"Ja bol, wat moet ik daar nu aan zien, ge hebt hem toch gewoon nieuwe olie gegeven. Zet gij hem dan nog binnen?" :')
 
Ach, die bougies ziet niemand, dus of die nou glimmen of niet maakt niet uit :')

Ik heb net een klein experimentje voorbereid en ga het zo een rondje testen: de normale gashendel vervangen door eentje van een R6. De slag van dicht naar vol open is een stuk korter, dus ik ben benieuwd hoe dat voelt! Schijnbaar een stuk veller. En nooit meer overpakken om echt vol gas te kunnen geven :]

Hebben anderen hier dit ook al eens geprobeerd? Of ben ik de laatste die nu eindelijk zo'n ding erop schroeft? :$
Je bent niet de laatste hoor, bij mij staat deze mod ook al een tijdje op mijn lijstje.

Ik twijfel alleen, omdat deze mod niet helemaal vlekkeloos schijnt te werken op de gen2.
 
Je bent niet de laatste hoor, bij mij staat deze mod ook al een tijdje op mijn lijstje.

Ik twijfel alleen, omdat deze mod niet helemaal vlekkeloos schijnt te werken op de gen2.
Ik las daar verschillende dingen over. Het meest bekende artikel over de mod is die van CanyonChasers en die staat vol disclaimers.
Ik heb het gewoon maar geprobeerd met als grootste risico dat ik de hele boel in 2 minuten werk weer naar origineel zou moeten bouwen.
Resultaat: geen centje pijn! Alles past out of the box, draait soepel van helemaal dicht naar helemaal open en keert zonder enig probleem terug naar helemaal dicht.
Gasrespons is duidelijk feller, maar het is natuurlijk nog steeds geen 200pk fiets :YY

Persoonlijke conclusie: super makkelijke en goedkope modificatie met een leuk effect!

Volgende klus: die superbike kit er op bouwen
 
Ach, die bougies ziet niemand, dus of die nou glimmen of niet maakt niet uit :')

Ik heb net een klein experimentje voorbereid en ga het zo een rondje testen: de normale gashendel vervangen door eentje van een R6. De slag van dicht naar vol open is een stuk korter, dus ik ben benieuwd hoe dat voelt! Schijnbaar een stuk veller. En nooit meer overpakken om echt vol gas te kunnen geven :]

Hebben anderen hier dit ook al eens geprobeerd? Of ben ik de laatste die nu eindelijk zo'n ding erop schroeft? :$

Ja. Maar ik merk weinig verschil
 
Klopt, en zo zit het met alle onderhoudstaken die preventief zijn. Als je het wèl zou merken ben je eigenlijk al een beetje aan de late kant ;)
 
20-30% korter lijkt mij wel prettig maar een snelgas niet. Is er nog een gematigd alternatief tot die r6 gashendel??

Overigens, over wel/niet merken gesproken. Iemand hier die nog sterke meningen heeft over iridium bougies (bij carb motoren)? Was wel benieuwd wat de ervaringen hier zijn.
 
Langere vervangings interval. That’s it. Hij zal er niet sneller/zuiniger/beter van worden. Bij de sv kun je vrij makkelijk bij de bougies, bij mijn vfr is het een kutklus, dus iridium....
 
Ik las daar verschillende dingen over. Het meest bekende artikel over de mod is die van CanyonChasers en die staat vol disclaimers.
Ik heb het gewoon maar geprobeerd met als grootste risico dat ik de hele boel in 2 minuten werk weer naar origineel zou moeten bouwen.
Resultaat: geen centje pijn! Alles past out of the box, draait soepel van helemaal dicht naar helemaal open en keert zonder enig probleem terug naar helemaal dicht.
Gasrespons is duidelijk feller, maar het is natuurlijk nog steeds geen 200pk fiets :YY

Persoonlijke conclusie: super makkelijke en goedkope modificatie met een leuk effect!

Volgende klus: die superbike kit er op bouwen

Interessant! :t

Heb je de 1/5e of 1/6e versie? En zou een R6 'throttle tube' kunnen werken in combinatie met handvatverwarming?
 
20-30% korter lijkt mij wel prettig maar een snelgas niet. Is er nog een gematigd alternatief tot die r6 gashendel??

Overigens, over wel/niet merken gesproken. Iemand hier die nog sterke meningen heeft over iridium bougies (bij carb motoren)? Was wel benieuwd wat de ervaringen hier zijn.

Snelgas is het zeker niet, hoor. Het gaat niet van 0 naar 100% met een keer knipperen ;)
Maar ik merkte eerder dat als ik bijvoorbeeld de snelweg opdraai en even hard doortrek, ik voor volgas echt een soort overpakactie moest uitvoeren. Nu is het alsnog een volle slag van mijn pols, maar dan zit de hendel uiteindelijk wel echt tegen de stop aan in plaats van dat je nog een stukje over hebt.

Interessant! :t

Heb je de 1/5e of 1/6e versie? En zou een R6 'throttle tube' kunnen werken in combinatie met handvatverwarming?

Tuurlijk, het is niet anders dan met een originele gashendel. Het enige verschil is de diameter van het deel waar de gaskabel zich omheen windt. Die diameter is bij de R6 hendel iets groter, waardoor je met dezelfde draaibeweging meer kabel inhaalt.

Ik heb bij mijn lokale yamaha dealer dit productnummer besteld: 5SL-26240-02-00
 
Heren,

Ik volg ondertussen dit thread al voor 2 jaar, echter post ik sporadisch wat. Ik heb een Sv650s uit 1999. Ondertussen ongeveer ~75.000km op de teller. Nu begint mijn zadel grote scheuren te vertonen. Weet iemand waar je goedkoop aan een zadel kan komen? Overal betaal je de hoofdprijs. Ik zit eraan te denken om naar een auto bekleder te gaan om er wat nieuws over te laten trekken. Hebben jullie nog tips/ideeën?
Met vriendelijke groet,
Martijn
 
Heren,

Ik volg ondertussen dit thread al voor 2 jaar, echter post ik sporadisch wat. Ik heb een Sv650s uit 1999. Ondertussen ongeveer ~75.000km op de teller. Nu begint mijn zadel grote scheuren te vertonen. Weet iemand waar je goedkoop aan een zadel kan komen? Overal betaal je de hoofdprijs. Ik zit eraan te denken om naar een auto bekleder te gaan om er wat nieuws over te laten trekken. Hebben jullie nog tips/ideeën?
Met vriendelijke groet,
Martijn
MJ-Seats in Groningen levert goed werk voor een betaalbare prijs.
 
Interessant! :t

Heb je de 1/5e of 1/6e versie? En zou een R6 'throttle tube' kunnen werken in combinatie met handvatverwarming?
R6 tube is overrated. Ik merk het verschil niet. Mijn Sv heeft een R6 tube en m'n vriendin heeft een originele. Merk weinig/geen verschil.

Oxford handvat verwarming gaat gewoon over je gasschuif heen. Dus ja, dat werkt met een R6 of whatever schuif. :Y
 
Zelf proberen? Lijkt me leuk om een keer gedaan te hebben.

FortNine heeft er een kort stukje over.
om 7:15
 
Langere vervangings interval. That’s it. Hij zal er niet sneller/zuiniger/beter van worden. Bij de sv kun je vrij makkelijk bij de bougies, bij mijn vfr is het een kutklus, dus iridium....

Dat sowieso. Sneller, zuiniger, beter geloof ik ook niet. Wel las ik dat mensen de ervaring hadden dat die (met name carb bikes die misschien niet helemaal perfect afgesteld zijn) wat makkelijker koud start en koud loopt. Dat leek me al wat aannemelijker? Weet het voor de rest ook niet.
 
Tuurlijk, het is niet anders dan met een originele gashendel. Het enige verschil is de diameter van het deel waar de gaskabel zich omheen windt. Die diameter is bij de R6 hendel iets groter, waardoor je met dezelfde draaibeweging meer kabel inhaalt.

Ik heb bij mijn lokale yamaha dealer dit productnummer besteld: 5SL-26240-02-00

Ik was gisteravond druk aan het Googlen en kwam wat fora tegen over de verschillende R6 gashendels/tubes. Ze hebben het over een witte en een zwarte. Zit geloof ik verschil tussen de jaartallen. Jouw gashandel productnummer wijst naar de oudere R6 en R6S, wat denk ik de 1/5e is?

SV heeft geloof ik een gashendel draai van 1/4e. Er zijn verschillende R6 gashendels van 1/5e en 1/6e. De 1/6e heeft de kortste draai. De OEM productcode daarvan is 2C0-26240-00-00 (als ik de fora mag geloven).

1/4 turn means 90* rotation.
1/5 turn means 72* rotation.
1/6 turn means 60* rotation.

999-2005 R6 - 1/5th turn = part number 5SL-26240-01
2006-2009 R6S - 1/5th turn = part number 5SL-26240-01
2006-2009 R6 - 1/6th turn = part number 2C0-26240-00-00

Oem R6 gashendel zou zonder aanpassingen op de Gen 1 SV moeten passen. Voor Gen 2 is er een aanpassing nodig aan de behuizing.

Maar dat is wat ik allemaal lees. Zelf geen verstand van _O-

R6 tube is overrated. Ik merk het verschil niet. Mijn Sv heeft een R6 tube en m'n vriendin heeft een originele. Merk weinig/geen verschil.

Oxford handvat verwarming gaat gewoon over je gasschuif heen. Dus ja, dat werkt met een R6 of whatever schuif. :Y

Jij bent ook wat langer dus grotere handen? :P
Ik vind het 'overpakken' naar vol gas wel irritant.
 
Laatst bewerkt:
[...]

Oem R6 gashendel zou zonder aanpassingen op de Gen 1 SV moeten passen. Voor Gen 2 is er een aanpassing nodig aan de behuizing.

[...]

Op mijn gen2 heb ik niets aangepast aan beide onderdelen (motor en gashendel :YY), en alles werkt helemaal naar verwachting.

@grrtjuhh: Het is ook zeker geen wereld van verschil, maar het is wel merkbaar. Vooral de respons helemaal onderin het gas (dus net iets meer dan 0 gas) is duidelijk feller. Daarnaast is het idee dat volgas zonder rare truckjes te behalen is gewoon fijn. Of de SV in dat laatste stukje tussen 80% en 100% gas, dat nu makkelijker bereikbaar is, nou echt nog veel harder trekt laat ik even in het midden..
 
Worden alle fietsen met de R6-gasgreep voor circuit gebruikt? Ik kan mij voorstellen dat het in dat geval een zeer waardevolle mod is.
Voor de niet-circuitgebruikers van de SV: Hoe vaak gebeurt het nou eigenlijk dat je 'm in een keer van nul vol naar de stuit ramt?
Ik raak 'm ook wel eens, maar meestal gaat het toch wat meer 'begeleiding en dosering in het geheel.'
Ook bij snel optrekken (geen race start) zit er een opbouw in het geheel om te voorkomen dat het voorwiel het luchtruim verkiest. ;)
Waarschijnlijk verschillen de rijstijlen van de mensen die 'm zeer regelmatig tegen de nok hebben en die van mij enorm, maar ik heb eigenlijk alleen bij vol dooraccelereren (als je dus al snelheid hebt voor de kraan openmoet :p) wel eens dat de piempiem niet verder kan. 't Lijkt me nog steeds leuk om een keer te proberen en het verschil te voelen hoor, maar rijden de mannen/vrouwen met R6-mod ook met 15t-49t? De flexibiliteit in mijn pols is het probleem niet, en ik verwacht dat rijden van een constante snelheid wat lastiger zal worden doordat de motor meer zal reageren op hoekverdraaiing van de gasgreep.
In één regel: Is deze mod ook aan te raden voor 'normaal gebruik?'

Wat kost het ding bij een motorzaak (lees: Yamaha dealer) waar je 'm gewoon heel ouderwets kunt bestellen en ophalen?
Geen on-line shoppie-shoppie dus.
21 Euro?? Of is dat de Ali-prijs?

Er wordt hier al zo lang en zo veel over die super-piempiem gepraat dat ik het eigenlijk gewoon een keer wil proberen om te ervaren waarover het nou eigenlijk gaat. Heeft iemand in omgeving Veluwe er toevallig een keer een en half dagje te leen? (durf te vragen ;) )
Misschie ga ook ik uiteindelijk 'om.'
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: R&zo
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan