Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook het stof er maar eens afgereden.
A53864A5-2EB3-42CB-862C-742FD1A32975.jpeg
😎
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend ook niet. Ik ben er niet met de motor uitgeweest, maar heb er wel meer dan 100 gezien op de weg.

edit. Er zitten alweer wat berichten tussen. Mijn bericht sloeg op het niet alleen hoeven rijden op een circuitdag.
 
Hoi mede SV'ers,

iemand belangstelling voor een SV1000s als pluk/sleutelfiets? De mijne heeft de nokkenasketting gebroken en ik ga zelf niet meer tijd en moeite steken om alles open te halen en te repareren. Als ik er niemand blij mee kan maken dan zal het helaas een sloper worden vrees ik...
 
Hoi mede SV'ers,

iemand belangstelling voor een SV1000s als pluk/sleutelfiets? De mijne heeft de nokkenasketting gebroken en ik ga zelf niet meer tijd en moeite steken om alles open te halen en te repareren. Als ik er niemand blij mee kan maken dan zal het helaas een sloper worden vrees ik...
Haha ik zag hem op MP staan. Zonde zeg. Ik zou de dempers, plastic, rem/schakelspul eraf halen en op MP zetten of aanbieden als "pakketje" aan bijvoorbeeld dekker motorsport in Hapert. En dan de rest naar de sloop.
 
Sommige onderdelen zullen zeer gewild zijn en best wat opleveren. Sommige andere delen gaan inderdaad voor een knaak en een wortel. Demonteren en in onderdelen verkopen levert je waarschijnlijk nog het meeste op, maar kost wel tijd en een plaats waar je het even moet kunnen opslaan. Succes. Jammer dat het zo heeft moeten eindigen met jouw SV1000. ;(
 
Heeft mijn maat destijds op zn gsxr 750 ook gehad... vond het niks.. trok ze eraf en de 20 jaar oude lak ging er ook mee af.. kwam prachtig kaal staal onder vandaan..

dus opgepast bij loshalen.
 
hoe het er bij gen2 uitziet weet ik niet, maar gen 1 heeft een snorkel die het luchtfilter in gaat. Die van jou ook toch neem ik aan? De H&N versie heeft geen snorkel en een groter gat, of we hebben het over een ander K&N filter.

Op de bovenste foto het K&N filter zoals ik het ken. Alleen het filter rechts. Links een eigen maak 'snorkel afkomstig van OEM GSX600F luchtfiter dat een kortere snorkel heeft dan dat van de SV650. onderste foto is met de home-made snorkel in place, maar daar gaat het nu niet om. Het K&N filter zoals ik het ken heeft géén snorkel en een grotere doorlaat dan het OEM filter dat wèl een snorkel heeft. Het verschil is in elk geval dusdanig dat andere hoofdsproeiers nodig zullen zijn als de boel goed moet lopen zoals @grrtjuhh ook als liet weten. Het verschik tussen beide filters is niet klein, nog los van ander filtermateriaal.
Bekijk bijlage 1631559Bekijk bijlage 1631560
Wel verhelderend die foto's. Top!

Maar nee, het hiflo oem filtertje wat ik gekocht hebt is identiek aan deze minus de kleur en materiaal van het filter. Verder geen additionele onderdelen. Toch maar eens proberen of het wat uitmaakt, nu ben ik wel benieuwd.
 
Die ziet er wel bruut uit voor een Gladius.
Zonder dat ik er nou iemand mee wil beledigen, normaal best een 'wijveding'.
Maar des temeer een compliment eigenlijk dat dìt ervan is gemaakt. :t
't Zier er gewoon echt gaaf uit!
Alleen de dunne voorvork springt nog wel erg in het oog ...
 
hoe het er bij gen2 uitziet weet ik niet, maar gen 1 heeft een snorkel die het luchtfilter in gaat. Die van jou ook toch neem ik aan? De H&N versie heeft geen snorkel en een groter gat, of we hebben het over een ander K&N filter.

Op de bovenste foto het K&N filter zoals ik het ken. Alleen het filter rechts. Links een eigen maak 'snorkel afkomstig van OEM GSX600F luchtfiter dat een kortere snorkel heeft dan dat van de SV650. onderste foto is met de home-made snorkel in place, maar daar gaat het nu niet om. Het K&N filter zoals ik het ken heeft géén snorkel en een grotere doorlaat dan het OEM filter dat wèl een snorkel heeft. Het verschil is in elk geval dusdanig dat andere hoofdsproeiers nodig zullen zijn als de boel goed moet lopen zoals @grrtjuhh ook als liet weten. Het verschik tussen beide filters is niet klein, nog los van ander filtermateriaal.
Bekijk bijlage 1631559Bekijk bijlage 1631560

Kan mij niet heugen dat bij die van mij er een snorkel zit. Qua bouw is het hetzelfde als origineel behalve natuurlijk het filtermateriaal maar ik zal van de week even kijken.

Van de week beide filters geprobeerd ivm afstelling. Ik merk wel duidelijk verschil tussen de k&n filter. De motor is iets feller en meer geluid. Vooral het geluid was ik verbaasd over. Je hoort een aanzuiggeluid en het geluid bij 7000 toeren is harder. Maar dat valt ook op omdat.ik een standaard uitlaat heb.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier toevallig nog een linker remklauw over en er vanaf wil voor een leuk prijsje.
Denk dat zo'n klauw een mooie upgrade is voor mijn race project 😉. Als je nog wat hebt liggen laat maar horen. B.v.d
 
Ja verkopen als onderdelen levert zeker meer op, maar zoals gezegd kost dat veel tijd en ruimte. Bovendien moet je dan ook wel alles verkopen en niet alsnog met de helft blijven zitten. Er zijn al wel wat geïnteresserden, dus komt wel goed. Maar eens uitkijken naar een wat nieuwer exemplaar want ik zou niet weten welke fiets er anders moet komen? :)
 
Als je zo’n zelfde motor weer koopt is het zeker handig de oude nog als donor motor te hebben, of op zijn minst wat onderdelen te bewaren. Wegdoen kan altijd nog. Gaat iets kapot aan je nieuwe of twijfel je dan kun je gewoon het werkende onderdeel van je oude fiets halen en monteren. Zeker voor je de nieuwe hebt zou ik nog niets wegdoen. Misschien heb je direct na aankoop al iets nodig van de oude. Dan baal je als je het niet meer hebt. Ik doe mijn oude fiets in principe ook niet compleet weg, maar nu is het ook niet zo dat die schade heeft. Kan na een paar dagen sleutelen zo de weg weer op als het moet. In principe gaat dat niet gebeuren alleen als mijn huidige SV onverhoopt onherstelbare schade op gaat lopen. Het frame mag weg, maar de rest ga ik zeker bewaren tot ik het zelf gegarandeerd niet meer nodig heb. SV bevalt mij prima, dus ik verwacht dat ik het nog jaaaaren in opslag zal hebben.
 
Nog effe iets anders. Vorig jaar of misschien nog wel het jaar daarvoor was er iemand hier in het topic die de SV ging laten spuiten door een familielid als ik mij niet vergis en we hebben het toen over kleuren gehad waarbij het lime-green van de wat oudere modellen ZX6 (of mogelijk de eerste 636) als mooiste uit de bus waren gekomen. Ik heb nog een perfect tank-kont-flyscreen-spatbordsetje (metallic bordeauxrood van de 2002) dat ik ook nog steeds een keer in die kleur wil. Exact hetzelfde als wat ik nu heb, inclusief de zwarte baan over het midden, maar wat nu geel is dan groen, en de wielen zwart. Echt zwart, dus donkerder dan het huidige antraciet.
Ik weet niet meer wie dat destijds was, maar is dat nog wat geworden? De persoon zou ook even voor mij informeren wat het spuitwerk zou kosten als ik dit zou uitbesteden. Ik vrees dat het niet in verhouding zal zijn tot de (dag) waarde van een SV650 uit 2000, maar toch handig om te weten. .
 
Ik heb destijds m'n voorkuip laten spuiten bij een schadeherstel bedrijf. Koste me zo rond de 300 euro. Je kunt eventueel ook vragen in het spuiten/laten spuiten topic hier op het MF.
 
Ik heb deze week het onderhoud gedaan , olie+filter ,luchtfilter en bougies. Ook de remvloeistof ververst want dat was al even geleden...
Ook de gehavende "dogbones" vervangen door meer veiligere exemplaren. En natuurlijk ook de "custom" schakelpook aangepakt. Nu enkel nog een nieuw setje rubber er op:]
 

Bijlagen

  • IMG_20210508_113957.jpg
    IMG_20210508_113957.jpg
    73,6 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20210508_115241.jpg
    IMG_20210508_115241.jpg
    176,2 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20210508_124920.jpg
    IMG_20210508_124920.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 33
  • IMG_20210423_132445.jpg
    IMG_20210423_132445.jpg
    125 KB · Weergaven: 32
  • IMG_20210508_111137.jpg
    IMG_20210508_111137.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 31
  • IMG_20210422_162703.jpg
    IMG_20210422_162703.jpg
    131,8 KB · Weergaven: 26
  • IMG_20210508_104148.jpg
    IMG_20210508_104148.jpg
    148,2 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20210508_151555.jpg
    IMG_20210508_151555.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20210508_152912.jpg
    IMG_20210508_152912.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 22
Ik heb destijds m'n voorkuip laten spuiten bij een schadeherstel bedrijf. Koste me zo rond de 300 euro. Je kunt eventueel ook vragen in het spuiten/laten spuiten topic hier op het MF.
Dank, ik ga even kijken in het topic dat je noemt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan