Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoek maar eens op Green connector. Is een bekend euvel bij de SV1000. Misschien is dat et
En jawel, bedankt voor de tip...

Wat is de beste manier om dit op te lossen?
Ik zie enkele die een nieuwe stekker erop zetten maar ik zou het liefste de probleemkabel doorverbinden dmv solderen en een krimpkousen de stekker verder laten zitten. Of meteen alles doorverbinden?

Groeten, ivo
IMG-20210712-WA0000.jpeg
 
Als het in principe nooit los hoeft zou ik dat laatste zeker doen. De spanningsregelaar van mijn Kawasaki heb ik ook gewoon gesoldeerd om stekkerproblenen te voorkomen. Waarschijnlijk hoeft ie er nooit meer vanaf, en als dat toch noodzakelijk blijkt is dat nog steeds mogelijk. Desnoods een kroonsteentje mee onder de buddy voor als er onderweg geknipt moet worden. Moet die griend stekker ooit los op een moment dat je soldeerbout en tin niet bij de hand kunt hebben?
 
Mijn achterschokdemper is waarschijnlijk lek. Mogelijk al redelijk leeg. Dat wordt pompen zondag met de duo, maar overweeg een nieuwe. Ik kan 1000 Posts terugbladeren, maar welke instelbare demper past ook alweer zonder slijpen en zagen in de 1st gen? Ik heb die van een zx6 in gedachten. Klopt dat en zo ja welk bouwjaar zx6? Of mOet er Peres nog gezaagd worden? Accubakje? In dat geval ga ik niet voor zo’n swap en koop ik iets nieuws voor het model. Ik ben tevreden over Hagon die het 120 dkm zonder enig onderhoud en met pekelmishandeling heeft volgehouden , maar ga dan waarschijnlijk de YSS een keer proberen. Van de andere kant doet ie het bij sologebruik nu nog best goed.
SV Rear Shock compatibility chart

Bij de curvy passen schokdempers van andere merken/ types niet zonder enige aanpassing. Sommige plaatsen afstandsbusjes zodat de accubak verder naar beneden hangt en het reservoir ruimte krijgt. Zoals je waarschijnlijk nog wel weet heb ook in het een en ander geprobeerd... nu dan de Öhlins van een GSXR echter had ik liever een SV versie gehad. Wil je niet al te veel wijzigen koop dan een model specifieke schokdemper.
 
Dank Danny, de demper blijkt niet lek te zijn. Ik denk gewoon iets meer versleten of mogelijk iets druk verloren. Het voelt allemaal iets slapper aan nu. Ik zal een tikkie meer demping instellen om te compenseren voor het verlies. Waarschijnlijk dan wel weer ok. We hebben je wel gemist afgelopen zondag.
 
Gelukkig maar Roger, aan jouw postuur zal het niet liggen ;).

Ja het loopt niet allemaal even soepel, dat thuiswerken sinds maart 2020 hakt er behoorlijk in, en vaak genoeg is ons zoontje (22 mnd) dan ook nog eens thuis. Het kost mij allemaal erg veel energie...

Daarnaast kon ik de motor nog steeds niet kwijt maar daar komt verandering in! Dus binnenkort dat ding maar eens ophalen. Maar ik ga alleen rijden wanneer ik ben uitgerust :').
 
Snel met een föhn die gsxr stickers eraf halen en dr SV stickers opplakken 👌
 
Heee mede sv rijders,

ongetwijfeld bekende klacht maar ik heb op mijn sv650 de passagiers hendels en die zijn een doorn in het oog. Nu kun je deze er niet afhalen want dan kan je de seatcover niet meer vast zetten (zie foto’s voor info). Wie heeft de magic fix?
 

Bijlagen

  • 42E8C49F-12F6-461D-9969-32501433721F.jpeg
    42E8C49F-12F6-461D-9969-32501433721F.jpeg
    130,4 KB · Weergaven: 19
  • 82278C79-D8E3-4F21-A6E7-8A4F6E20ACEA.jpeg
    82278C79-D8E3-4F21-A6E7-8A4F6E20ACEA.jpeg
    126 KB · Weergaven: 15
  • 860CCA3A-F1C2-4B32-8082-FFACC8F0C930.jpeg
    860CCA3A-F1C2-4B32-8082-FFACC8F0C930.jpeg
    264,1 KB · Weergaven: 19
  • C575A05B-8A8E-47DE-A3D7-90BE5252F251.jpeg
    C575A05B-8A8E-47DE-A3D7-90BE5252F251.jpeg
    531,5 KB · Weergaven: 19
Heee mede sv rijders,

ongetwijfeld bekende klacht maar ik heb op mijn sv650 de passagiers hendels en die zijn een doorn in het oog. Nu kun je deze er niet afhalen want dan kan je de seatcover niet meer vast zetten (zie foto’s voor info). Wie heeft de magic fix?
1626901339380.png



Vast wel ergens goedkoper te vinden
 
Weet iemand waar ik de voorvork bussen kan krijgen voor de SV650 2002? Onderdelen komen maar niet aan via de dealer. Voorvorkkeering moet nu toch echt een keer vervangen worden, maar de bussen moeten ook echt...
 
Cms duurt lang en ze zijn duur.

Japparts kan ik ze niet vinden.

Third party vraag ik jullie hulp voor :)
 
Zo andere uitlaat bij Pajic laten monteren. Vreemde is dat voor zover ik merk ik nu geen last meer heb van het inhouden van de motor in de hoge toeren. Gisteren ook originele luchtfilter geplaatst en nu met de andere uitlaat lijkt de motor nu veel beter te lopen. Misschien heeft hij toch wat te rijk gestaan.
 

Bijlagen

  • 20210723_123633.jpg
    20210723_123633.jpg
    539,6 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan