Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar ff, er gaan dus wat geruchten dat Suzuki - net als Yamaha - zijn twin wil gaan voorzien van wat sportieve kuipjes om er zo een 'nieuw' model van te maken. Hoe kijken jullie daarnaar, goed idee of gedoemd te mislukken? Ik sta als SV650 eigenaar toch wel stiekem te trappelen
 
Maar ff, er gaan dus wat geruchten dat Suzuki - net als Yamaha - zijn twin wil gaan voorzien van wat sportieve kuipjes om er zo een 'nieuw' model van te maken. Hoe kijken jullie daarnaar, goed idee of gedoemd te mislukken? Ik sta als SV650 eigenaar toch wel stiekem te trappelen
Ziet er heel goed uit die schets. Stiekum zou ik een nieuwe dikke twin als een soort supernaked van Suzuki ook wel kunnen waarderen... Maar die komt er niet vrees ik. Afgelopen week nog wel een nieuwe gsxs1000 gezien en die is in het echt mooier als op de plaatjes.
 
Zo, ik heb de kabels van de green connector alle 4 doorverbonden. Allen voorzien van een stekkertje en deze voor de zekerheid nog vast gesoldeerd en voorzien van een krimpkous.

Na 2 ritten kan ik wel zeggen dat het probleem verholpen is.

Als extra lijkt het erop dat de FI melding die wel eens in beeld komt bij het starten met warme motor ook verleden tijd is. Waarschijnlijk heeft dat dus ook iets te maken gehad met de green connector.
Mocht er nog iets veranderen laat ik het wel weten maar voor nu ben ik tevreden.

Bedankt voor de reacties👍
 
Als het ook maar enigszins lijkt op de schets... kom maar doorrrrr!! 😍😎
Ziet er wel goed uit idd. Doet mij een beetje denken aan het hotbodies kuipwerk wat te koop is voor de gen3, maar een upsd met radiale brembo's in een sv af fabriek zie ik niet gebeuren.
suzuki_sv650_2017_race_bodywork-1-1.png
 
Waar ik benieuwd naar ben: wat is jullie reden geweest een SV te kopen?

Zelf heb ik 15 jaar lang een (rode) GS500 gereden. Ondanks het lage vermogen verveelde het bochtenwerk niet. Ik kwam gewoon zo weinig mogelijk op de snelwegen. }:O

Als opvolger naar de SV650S overgestapt vanwege het vergelijkbare karakter: lichte, wendbare tweepitter maar wel met genoeg vermogen. En curvy black, dat vind ik persoonlijk de mooiste O-)

Ik weet nog goed dat ik behoorlijk moest wennen aan het kuipje. En de SV voelde
zwaarder dan de GS, maar is grappig genoeg zelfs lichter. Tot nu toe nog heel blij met mijn SV! :] *O*
 
Waar ik benieuwd naar ben: wat is jullie reden geweest een SV te kopen?

Zelf heb ik 15 jaar lang een (rode) GS500 gereden. Ondanks het lage vermogen verveelde het bochtenwerk niet. Ik kwam gewoon zo weinig mogelijk op de snelwegen. }:O

Als opvolger naar de SV650S overgestapt vanwege het vergelijkbare karakter: lichte, wendbare tweepitter maar wel met genoeg vermogen. En curvy black, dat vind ik persoonlijk de mooiste O-)

Ik weet nog goed dat ik behoorlijk moest wennen aan het kuipje. En de SV voelde
zwaarder dan de GS, maar is grappig genoeg zelfs lichter. Tot nu toe nog heel blij met mijn SV! :] *O*
Het kuipje maakt de motor voor je gevoel zwaarder inderdaad. Ook begonnen met een gs 500. Daarna een curvy sv- pointy sv- bandit-rsv mille en nu weer een curvy sv. Ook ik vind de curvy het mooiste model. Maar alle types sv sturen geweldig. Ik ben er achtergekomen dat je niet perse het duurste of mooiste model motor moet hebben om plezier te hebben.
 
Bij mij puur toeval. Mijn vader had de gele Sv gekocht als eerste motor. Ik zat aan het einde van het A1 rijbewijs en de SV was voor hem te snel en te klein. Toen heb ik de motor overgenomen en geknepen naar 25kW. Daarna pas verliefd geworden... 😍
 
Het kuipje maakt de motor voor je gevoel zwaarder inderdaad. Ook begonnen met een gs 500. Daarna een curvy sv- pointy sv- bandit-rsv mille en nu weer een curvy sv. Ook ik vind de curvy het mooiste model. Maar alle types sv sturen geweldig. Ik ben er achtergekomen dat je niet perse het duurste of mooiste model motor moet hebben om plezier te hebben.

Een Bandit is wel even iets anders na je SV'tjes :o. Overstap naar de Mille kan ik begrijpen, mis je die power nu niet?
Mooi inzicht heb je gekregen en helemaal mee eens :t

Ik heb zelf weinig met de moderne(re) motoren, qua model niet mijn smaak. Blijf een beetje hangen in mijn 'tijdperk' :P

Bij mij puur toeval. Mijn vader had de gele Sv gekocht als eerste motor. Ik zat aan het einde van het A1 rijbewijs en de SV was voor hem te snel en te klein. Toen heb ik de motor overgenomen en geknepen naar 25kW. Daarna pas verliefd geworden... 😍

Gele SV 8-)💛

Je hebt twee nu zie ik? Is je pointy vol vermogen?
 
Waar ik benieuwd naar ben: wat is jullie reden geweest een SV te kopen?

Zelf heb ik 15 jaar lang een (rode) GS500 gereden. Ondanks het lage vermogen verveelde het bochtenwerk niet. Ik kwam gewoon zo weinig mogelijk op de snelwegen. }:O

Als opvolger naar de SV650S overgestapt vanwege het vergelijkbare karakter: lichte, wendbare tweepitter maar wel met genoeg vermogen. En curvy black, dat vind ik persoonlijk de mooiste O-)

Ik weet nog goed dat ik behoorlijk moest wennen aan het kuipje. En de SV voelde
zwaarder dan de GS, maar is grappig genoeg zelfs lichter. Tot nu toe nog heel blij met mijn SV! :] *O*
Ik was eigenlijk op zoek naar een FZR 600, maar iedere keer dat ik marktplaats of iets dergelijks opende kwam mijn huidige sv voorbij tussen de voorgestelde advertenties, de prijs stond mij wel aan en het model ook wel en ze stond nog in de buurt ook dus ben gaan kijken en was verkocht en inmiddels zijn we 4 jaar verder.
 
Waar ik benieuwd naar ben: wat is jullie reden geweest een SV te kopen?

Zelf heb ik 15 jaar lang een (rode) GS500 gereden. Ondanks het lage vermogen verveelde het bochtenwerk niet. Ik kwam gewoon zo weinig mogelijk op de snelwegen. }:O

Als opvolger naar de SV650S overgestapt vanwege het vergelijkbare karakter: lichte, wendbare tweepitter maar wel met genoeg vermogen. En curvy black, dat vind ik persoonlijk de mooiste O-)

Ik weet nog goed dat ik behoorlijk moest wennen aan het kuipje. En de SV voelde
zwaarder dan de GS, maar is grappig genoeg zelfs lichter. Tot nu toe nog heel blij met mijn SV! :] *O*
Ik heb jarenlang op een er-5 gereden en was toe aan iets anders. Dat werd een Bandit 1200 projectje. Na wat rondjes om de kerk het ik heb helemaal uit elkaar gehaald en laten spuiten. Resultaat is dat het blok nu in mijn tuinhuisje ligt een de rest in onderdelen in mijn kelder. Ik wilde deze zomer toch echt wel eens met een dikke machine op pad, liefst zo snel mogelijk. Omdat ik ook al jarenlang naar de SV 1000 aan het lonken was keek ik dus uit naar een andere Bandit 1200 of een SV 1000. Ik kwam deze SV toevallig tegen en was direct verliefd. Nog geen moment spijt van gehad!
En toch zal ik bij zijn als mijn Bandit ook weer rijdt.
 
Waar ik benieuwd naar ben: wat is jullie reden geweest een SV te kopen?

Ik ging van een 2013 Triumph TS 1050 naar een sv650n uit 1999 met 90k op de klok. :+
Ging weer studeren en dit paste toch wat beter bij mijn hernieuwde status als student.

Niet te veel vermogen en geen kuipwerk/ruitje zorgt er ook voor dat ik mij een heel stuk beter 'gedraag' dan op de Triumph.
 
Een Bandit is wel even iets anders na je SV'tjes :o. Overstap naar de Mille kan ik begrijpen, mis je die power nu niet?
Mooi inzicht heb je gekregen en helemaal mee eens :t

Ik heb zelf weinig met de moderne(re) motoren, qua model niet mijn smaak. Blijf een beetje hangen in mijn 'tijdperk' :P
Bandit had ik gekozen destijds om meer woon-werkverkeer te doen. Maar later stapte ik over naar een andere functie waarbij ik minder vaak hoefte te reizen en wilde weer wat sportief. Ik had een gsf 650 s maar ik vond dat absoluut geen fijne motor om mee te rijden. Lomp en weinig gevoel.

De rsv mille was echt bruut maar met 2 Kids hoeft het van mij niet meer zo hard. Daarnaast is het met de Mille minder lekker rustig toeren. De sv vind ik veel leuker en speelser rijden en je kunt er eigenlijk van alles mee. Toeren, jagen etc.
 
Ik had een gsf 650 s maar ik vond dat absoluut geen fijne motor om mee te rijden. Lomp en weinig gevoel.
Herkenbaar! Ik ging van een Honda CB-1 naar een gsf 650s. De CB-1 was lichter en stuurde veel makkelijker. De Bandit was gewoon lomp en zwaar. De SV geeft veel vertrouwen en stuurt ook erg makkelijk. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van de koop!
 
Ik heb jarenlang op een er-5 gereden en was toe aan iets anders. Dat werd een Bandit 1200 projectje. Na wat rondjes om de kerk het ik heb helemaal uit elkaar gehaald en laten spuiten. Resultaat is dat het blok nu in mijn tuinhuisje ligt een de rest in onderdelen in mijn kelder. Ik wilde deze zomer toch echt wel eens met een dikke machine op pad, liefst zo snel mogelijk. Omdat ik ook al jarenlang naar de SV 1000 aan het lonken was keek ik dus uit naar een andere Bandit 1200 of een SV 1000. Ik kwam deze SV toevallig tegen en was direct verliefd. Nog geen moment spijt van gehad!
En toch zal ik bij zijn als mijn Bandit ook weer rijdt.
Ook hier een GS500 en een bandit.. en nu SV.
Ik zie een trend :+

Wil ook nog wel eens de SV1000 proberen. Extra vermogen lijkt mij leuk, maar ook om te voelen hoe anders het weer stuurt t.o.v. de 650.
 
Mijn HJC RPHA ST was nog niet echt aan vervanging toe, maar dat vond ik geen excuus om de HJC RPHA 70 te laten staan... 😁 Ik heb schijnbaar een 'HJC hoofd' en deze zit dan ook als gegoten. Licht, relatief stil en past qua kleurstelling prima bij mijn SV650X 😄😎
 

Bijlagen

  • IMG_20210728_181826_resize_31.jpg
    IMG_20210728_181826_resize_31.jpg
    309,7 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan