- 26 feb 2009
- 30.128
- 104.371
- Onderwerp starter
- #2.451
Ik zal het nog eens nalezen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb putoline sport 4r van de winkel meegekregen. Deze moet goed zijn. 10w40 half synteet. het koste 13,50 de literJa, eruit die zooi dan en een gerenommeerd sapje erin. 5W40 volsyntheet, hè
Ze verkopen het het meest.volgens de zaakMoet goed zijn inderdaad. Wordt ook veel in de crosserij gebruikt. Mijn laatste SV was er ook mee afgeleverd (10W40 halsyntheet), dus ik heb het de eerste 10.000 km gewoon gebruikt tot de overstap naar 5W40. Geen problemen met de koppeling gehad op de Putoline.
Zeker , er zit nu 10 40 half syntheet in van putoline. Nu even testen en hopen dat ie gefixt isHad ik je nou niet al via PB vermeld dat je er goede 10W40 halfsyntheet in moest doen? Putoline voldoet goed, net als Castrol RS.
Evengoed, ik hoop dat je net zoveel plezier van je SV krijgt als ik had.
Jezus Christus van Nazareth. Had je de olie niet eerder kunnen bekijken? Dit is niet alleen slecht voor de koppeling.
Ja, prima dit. Zeker als je niet vaak bij -10 rijdt.Zeker , er zit nu 10 40 half syntheet in van putoline. Nu even testen en hopen dat ie gefixt is
De olie was 1000 km oud. De motor blijft kut schakelenJezus Christus van Nazareth. Had je de olie niet eerder kunnen bekijken? Dit is niet alleen slecht voor de koppeling.
De olie zag er gewoon normaal uit. Deze heb ik zelf vernieuwd. De winkel zegt dat ik toch echt eerst de schakelmechanisme uit elkaar moet halen en goed smeren. Hij wil mij niet op kosten jagen zei die maar haal dat eerst uit elkaar zei die. Smeer het met putoline lube en test nogmaals. Ik mocht hem ook brengen maar hij zegt het is misschien niet nodig scheelt een hoop kosten. Het zou kunnen dat de zooi klemt omdat het er allemaal wat droog uitziet. Deze zaak geeft mij wel vertrouwen hoe ze mij tips geven. Klus voor morgen is dus echt de pook loshalen en goed smeren. Het ziet er droog en kleverig uit. Dit werkt niet mee als dit het geval is dat het droog staat.Hoe ruikt je afgelaten olie?
Heb je deze olie er zelf ingedaan, dus weet je zeker dat het 1000 km oud is en niet dag de vorige eigenaar een ‘verkoop-pluspunt’ heeft verzonnen, maar dat uiteindelijk ‘vergeten’ was uit te voeren?
Zag het oliefilter er bij aanschaf ook nieuw uit? Daar kun je goed aan zien of het gedaan is of niet.
Wel vreselijk balen dat het met de Putoline nòg niet goed is. Stel de koppelingshandle zo af zodat de koppeling nèt vrijkomt bij volledig ingetrokken handle. zodra je de handle een beetje op laat komen moet je horen dat ie begint te koppelen. Dan gaan rijden. Zolang het niet goed is de stelbout aan de stuurzijde van de kabel 1/4 slag verdraaien zodat de koppeling een tikkie later begint aan te grijpen. Dan gaan rijden. Is het nog niet goed wéér een kwartslagen verder draaien etc etc tot ie goed schakelt. Het kan vrij nauw komen heb ik gemerkt. Een soort van optimum waar je blijkbaar ook overheen kunt. Alsof tever ontkoppelen als het ware mogelijk is.
hopelijk helpt dit. Als dit niet werkt en je krijgt ‘m nergens goed vrees ik dat er iets met de koppeling aan de hand is.
Ingeslagen koppelingskorf? Kromme koppelingsplaten (kan dat? Hoe kan dat?)
Ik heb geen ervaring met kapotte koppelingen, dus wellicht dat een van de anderen nog tips heeft waar naar te kijken.
De bedieningsworm die de drukstift bedient is OK en de drukstift is recht toch? Staat de achterketting inmiddels ook goed afgesteld?
Veel succes ermee.
Dat ga ik zeker doen. Ik heb de kabel nu eigenlijk echt een stuk verder uit. Waardoor de bike nu toch wel schakelt en tot nu toe nog niet hangt. Ik heb 200 km gereden net waar het prima werkte. De vrije slag is nu echt nihil. er passen net 2 bankpassen tussen nu.Dat mechanisme even helemaal uit elkaar halen dan, helemaal vetvrij maken in een bak benzine of zo en na drogen met een flinke kwak wiellagervet weer in elkaar zetten. Je mag ‘m helemaal volproppen met vet. Het voordeel van wiellagervet is dat het best wat warmte kan hebben zonder vloeibaar te worden en uit het gesmeerde object te lopen en het veroudert niet snel. Let wel op de kogeltjes bij het uit elkaar halen van dat mechanisme. Ze zijn erg klein.
In het glaasje zag het er echt niet zo uit. Zag gewoon helder. Misschien had de oude eigenaar er oude olie in en resten van de vorige wissel?Hoe kan de olie er als teer uitkomen na 1000 km? Of lijkt dat maar op dr foto. Is hoort indien volledig ververst na 1000 km maximaal lichtbruin te zijn.
Ik denk dat het ook maar zo lijkt op de foto hoor. In het glas zag zag het er gewoon goed uit niet donker ofzo. Bij het eruit lopen was het ook gewoon gelig. Dat kon ik goed zien bij het lopen van de olie.Hoe kan de olie er als teer uitkomen na 1000 km? Of lijkt dat maar op dr foto. Is hoort indien volledig ververst na 1000 km maximaal lichtbruin te zijn.