Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disaster-Master

Vuâh Meistâh sins ‘9-23
Donateur
26 feb 2009
29.599
103.120
:W Welkom bij het grote SV verzameltopic :W

5e30319d-0769-4a22-834e-49a210fb2a64-png.1388883




EzWlSGq.jpg





Onderdelen tweedehands / nieuw:

Spare Partnummers opzoeken

Eenvoudig te vinden via CheapCycleParts of via Bike-Parts-Suz

Nederland:
Marktplaats
Japparts
Goparts
Boonstra Parts
MDI Online

België:
Bike-design

Duitsland:
Metisse
KFM Motorräder
Gimbel-motorradtechnik

Internationaal:
Ebay
SV Racing Parts USA




Voorgaande topics:
Hier het overzicht van de afzonderlijke SV topics voorafgaande aan dit verzameltopic.
In deze topics vind je dan ook weer de links naar de oudere delen van dat betreffende topic.

Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI
Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition
SV 650/1000N topic, deel III
Nieuwe SV650S deel XIV
SV1000 topic deel XI




Meetings:

Actueel:

:?


Eerder:
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #4 (11 juli 2021)
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #3 (12 juli 2020)
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #2 (14 juli 2019)
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting (15 juli 2018)
SV Autumn meet & greet 14 oktober 2017 Barneveld
Suzuki V-Twin voorjaars rit 2014 'geen gejank'
Suzuki V-Twin voorjaarsmeeting 2013
SV650 meeting 3 juli 2011
SV + TL meeting the 4th edition
Die Dreite SV-TL meeting April 2009!!!
Suzuki SV650 meeting : 28 september - Oost nederland
Suzuki SV MegaMeeting Part deux
Eerste mega SV meeting 2007 in Vianen




SV Info

Specs

Suzuki SV650 - Wikipedia
Suzuki SV1000 - Wikipedia

Kleurcodes
ColorRite Motorcycle Paint

Artikelen
http://www.suzuki.nl/nmg/up/ZegbqenHklB_040331_SV650S_Promotor.pdf (Promotor SV650S Test)
SV 650s review
SV1000 Edubs review Pagina 1, 2, 3, 4 en 5.

Handleidingen
Afstellen standaard veren 2003+ SV650S
Advies voor het verbeteren van de vering voor de SV650
Diverse how-to's voor de Gen1 SV650
FI Foutcode overzicht
Kleppen stellen Gen1 SV650 door Prut_Potje


Service manuals
Suzuki workshop manuals for download, free!
Alle aanhaalmomenten kun je hier bekijken, afkomstig uit een Haynes service manual




Forumleden

Ook in deze lijst? Stuur mij even een PB met dezelfde lay-out (geen enters tussen de mods)

Dennis_H
2019 SV650X - Mods: :?
1597651147220-png.1534169




Danton
1999 SV650S - Mods: Zwart frame, Suzuki TL1000R voorvork & spatbord, Hayabusa kroonplaat, Honda SP1 voorwiel, Honda VFR800 achterbrug & achterwiel, Öhlins SU302 achterschokdemper, Shark Track 1000 carbon dempers, Bagster zittingen, Buddy seat cover, Poly26 Bellypan, Venhill stalen remleidingen, RVS kentekenplaathouder, TRW rearset, Puig windscherm, Yuasa 11A AGM MF accu, Gamma Tronix accu monitor, Shindengen FH012AA Mosfet R/R, USB aansluiting, Healtech Gipro versnellingsindicator, auto claxon hoog en laag, Duplo dubbele koplamp module, Led achterlicht met strobe module, Knipperlichten met flow effect en DLR, led kentekenplaat verlichting met dimmer, Scottoiler vSystem dualtip, CNC goodies (rempotjes, hendels, schakelaars, etc...)
full




dB-tje
2006 SV650S - Mods: LeoVince volledig uitlaat systeem, K&N luchtfilter, Iridium bougies, GSXR 750 K7 voorvork met LSL clipons, GSXR 750 K7 Achterwiel, Ermax kentekenplaat houder, Radiator & oliecooler beschermers, stalen remleidingen en nog een hoop andere kleine zaken
XneejMI.png




Disaster-Master
2008 SV650S ABS - Mods: Achterlicht met geintregeerd knipperlicht, Onder spoiler, Hugger, K&N lucht filter, LeoVince volledig uitlaat systeem, LSL Crashpad doppen, Xenon verlichting met projectoren en LED stadslichtjes, Gear indicator (GI-PRO), Buddyseat kap, Rizoma kentekenplaat houder, Olie temperatuur dop, Tankpad-tankdop-kroonplaat stickers, MotoGP Rimstriping, HyperPRO veren voor & achter, Evotech radiator & oliecooler beschermers, tokico 4-zuiger remklauwen en stalen remleidingen...
ddc3bd9d-a93a-49a9-b48d-a8a9c6b0fc90-jpeg.1388884




DUCKI3S
2002 SV650S - Mods: Volledig Bos-uitlaatsysteem, K&N filter, afgesteld bij Ruud Fredriks,(tovami goes), Hyperpro Progressieve veren in de voorvork, Stalen remleidingen, gesinterde blokken, Andere wielen (kleur), Belly-pan, undertai, hugger, Kleine knippers, Donker kuipruitje, Metisse valdoppen, zx6r achtershock
whatsapp-image-2018-11-18-at-13-54-08-jpeg.1339334




Emilio TT
2005 SV650S - Mods: Belly pan, pillion seat cover, full Laser systeem, progressieve voorvering, donkere double bubble, hippe rem- en koppelingshandels
img_20200628_153110-jpg.1520578




Fulcrum
2002 SV650S - Mods: handvatverwarming, Scottoiler.
dsc_7814-jpg.1520357




Giggs
2002 SV650S - Mods: full laser duo-tech systeem, cat-eye knipperlichten
20190330_130837-jpg.1461886




grrtjuhh
.... SV650S - Mods: GPR ceremic demper, GSXR voorvork
img_20181118_160228759-jpg.1350363




HopHopGasErop
2001 SV650S - Mods: TRW rem- en schakelset, Hel remleidingen, WP voorveren, Kleine knippers, BSM Future uitlaat, Braking 19mm rempomp, 4 pots Nissin remklauwen, Rizoma stuureindjes, GiPro Gear indicator.
f73127e8-bb07-4ca5-a0e8-cfc6abafc02c-jpeg.1416481




JappieF87
2003 SV650S Cupracer - Mods: Stock block met first gen inlaat nokkenas op de uitlaatzijde, WP competie schokdemper, Voorvork race mod, (hyperpro), Staling "race" remleidingen, Motomaster "flame" remschijven, Hyper steering damper RSC type, Regenwielen incl schijven, Yoshimura demper incl dB killer, Remhendel bescherming
full




Millamet
2004 SV1000S - Mods: MFW SBK stuurombouw, Wilbers 641 Competition schokdemper, Wilbers Promoto voorvorkveren, Bos Performance uitlaatdempers, K&N luchtfilter, Pro-oiler, GSR600 5/8 rempomp+DL1000 koppelingspomp (geïntegreerde reservoirs), Motosliders valblokken, SW Motech afneembaar zijkofferrek, SW Motech Alu-Rack topkofferrek, SW Motech Quick-Lock tanktasring, Lightech LED kuipknipperlichten, LED knipperlichten in koplampbehuizing, Yamaha LED knippers achter, Bi-LED dimlicht, lithium accu, voltmeter, Shindengen SH775 spanningsregelaar, Healtech speedohealer+GIPro ATRE versnellingsindicator, Evotech tankdop, Givi touring ruitje, MRA X-Creen touring spoiler, Ermax carbonlook hugger, carbon fender extender vóór, zwarte GSX-R velgenset.
millamet1-jpg.1671841




roger_SV
1999 SV650N - Mods: vorkpoten 30 mm doorgestoken, clip ons (Gilles) boven de kroonplaat, progressieve voorvering (WP), 15W vorkolie en kleinere luchtkamer, instelbare achterschokdemper (Hagon), tail risers, 15t / 49t eindreductie, special paint, flyscreen (Puig Raptor) en seat cover in bijpassend ontwerp, kleine knippers (Booster), radiatorcover, carbon kroonplaatbeschermer, carbon look aluminium stuurproppen, carbonlook hugger, crashdoppen (EvoTech), eigenbouw kentekenplaathouder, running light module met alarmverlichting (RedAlert), carbonlook universele einddemper (Alimura) met R1-linkpijp, koelvloeistoftemperatuurmeter, boordspanningscontrolemodule, stalen remleidingen voor de voorrem.
img_8726-jpg.1420260




R&zo
2006 SV650N - Mods: ABM stuurtje, Yoshimura demper, bugspoiler, Led knippers, Korte kentekenplaathouder
full




Solis560
2003 SV650 - Mods: HyperPro voorvorkveren, laser slipon
npfCa7L.jpg




thunderkid
2005 SV650N - Mods: Yoshimura demper, middenbok, radiatorcover, valdoppen, miniRAW's, aftermarket spiegels, versnellings-indicator, Puig windschermpje
op-de-dam-2104x1184-jpg.1421100





Als er dingen missen of fouten in de OP staan laat me dat dan weten en ik pas het aan


Laatste bewerking:
Millamet toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de SV bepakt (ik schat ongeveer 10 kilo achterop op de duo seat), eigenlijk best wel lekker rijden. Misschien was het omdat de banden nu echt goed warm waren, maar voelde overal veel zekerder aan. Ik kon ook veel harder remmen met de achterband voordat deze slipte. Kan zo een klein gewicht achterop echt merkbaar zijn? Heeft de schokbreker hier invloed op? Een nieuwe kopen zit er niet in, maar er valt geloof ik wel een kleinbeetje aan te stellen? Of heb ik het me gewoon ingebeeld.
 
verrek!
Ben een tijdje niet op MF geweest XD
Is er alweer een nieuw topic!!

@roger_SV
Weet je nog dat we een tijdje over andere olie gesproken hebben?
Dat de volsyntheet minder verbruikte?

Nou, ik kan je vertellen dat ikstomverbaasd ben :o
Ik dacht, laat ik hem maar lekker vol doen, net boven F, dat je een mooi luchtbelletje hebt zeg maar.
800 km later is die luchtbel nog steeds even groot! :o:o
Hij verbruikt zo goed als niks meer_O-_O-*O**O*
Inmiddels 136700 op de teller.
Gaat helaas niet meer zo snel.

Ik woon nu dichter bij het werk (300 per week ipv 800)
En door Coronamaatregelen werk ik ook nog een paar dagen thuis, dus rond de 250 per week

Met 135k motor op de testbank gehad, met standaard demper maakte ze nog 69.5 pk op het achterwiel😍😍

Binnenkort maar eens kijken met open demper.
 
Doe ff een plaatje Prut want die van jou heb ik eruit gemikt omdat ik alleen maar een jankend imagehackshare dingens te zien kreeg ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja bijzonder hè dat met die olie. Bizar gewoon. Als je het niet hebt meegemaakt of zelf gezien geloof je het gewoon niet. n=2, waarvan mijn meting in duplo, maar dan nog.
 
Mijn plaatje klopt ook niet meer. Had ik al niet een keer een nieuwe gestuurd? Van de andere kant is deze wel gaaf. Het enige dat niet meer klopt is de uitlaat en de hugger. De rest zit ook weer op de huidige. Inclusief het vuil van de ton met die van het plaatje. Als ik erop zou zijn blijven rijden zou did nu ook op 135k hebben gestaan.
 
Staat mij bij dat je deze erin wilde houden want de andere was te schoon en derhalve niet representatief..
Maar stuur je nieuwe maar hoor.... in pb.
 
Aaah, je hebt gelijk. Eigenlijk staat ie zoals ie nu op de bandjes staat al in deze post in het vorige topic:
https://www.motor-forum.nl/threads/...n-verzameltopic-deel-xvi.443436/post-29670778Maar zo mooi is de foto eigenlijk niet en de motor onherkenbaar schoon en een andere uitlaat is echt een detail. Aangezien ik destijds heeeel lang heb zitten poetsen en heb zitten wachten op een mooie heldere dag en zelfs op zonlicht dat vanuit de goede hoek kwam invallen voor de huidige foto in de OP moeten we mijn eerste gen 1 eigenlijk ook maar in ere laten. :}
Ik hoop echt dat mijn huidige net zo probleemloos hetzelfde aantal km’s plezier en genot zal bieden.
Tot de 12e !! :t
 
Hier ook ff melden in het nieuwe topic.
Gelijk voorstellen; René 56jr jong
Sv650 S K3 cupracer.
Wilbers vering achter Hyperpro voor.
Word alleen gebruikt voor trackdays.
 

Bijlagen

  • 94b04a8a-3088-4a82-a834-9d1893a1cd04.jpg
    94b04a8a-3088-4a82-a834-9d1893a1cd04.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 21
Mijn mod lijstje is wel een beetje bescheiden voor wat er aan gedaan is. Ach boeit mij het. _O-

Ben er weer bij. *O* (inmiddels op 101.000)
 
Ik zal komende week wel even een foto maken voor de nieuwe op.

De eerste klusjes zijn bijna klaar, nieuw Pirelli rubber, remklauwen geserviced, remvloeistof vervangen en gesinterde blokken voor.
Nog wat verse olie en dan kan ie de weg weer op.

20200708_174443.jpg
 
Laat ik dat nou voor komende week van plan zijn. Nog tips qua plaatsen om aan te doen?
Het Noord-Oosten en Oosten zijn qua rijden het mooist. Maar dat is dan wel relatief. Het hele land is eigenlijk prachtig. De saaiste weg in Luxemburg is ongeveer de mooiste weg in NL.
veel plezier!
 
bestaande uitlaat er vanmiddag onder vandaan gehaald.
ook de tank even open gedaan, stom dat ik die nooit leeg gehaald heb |(zit wel wat roest in . .
vind verschillende manieren over het ontroesten, heeft iemand hier ervaring?

Meteen de nieuwe Yoshimura bochten maar van zolder gehaald en even gepast :9~
Yoshimura.jpg
 
Ontroesten kan met elektrolyse. Andere optie is laten stralen. Eventueel daarna een (e10) tank coating.
zou wel de brandstofpomp demonteren en met een plaatje het gat afsluiten.

naderhand pomp weer monteren, en niet te krenterig zijn en koop een nieuwe pakking voor de pomp.
je wilt niet dat dat spul gaat lekken wanneer het los is geweest. Nieuwe pakking is wel prijzig; ik dacht om en nabij de 2 tientjes.
Tijdens winterstalling tank júist helemaal vol zetten tot aan de rand met benzine, geen e10..
Een lege tank roest een stuk harder in de winter vanwege de condensvorming.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week E10 getanked met mijn SV650N uit '99. Hoe ernstig is dit nou echt? Suzuki heeft het alleen maar expliciet over misschien verminderde prestaties.

https://www.suzuki.nl/nmg/up/ZuwikrdKQ_09-10-Geschiktheid_E10_brandstof_V091019.pdf
Goed is het niet , maar vergelijk het met roken. Dagelijks roken is niet best, maar eenmalig 10 sigaretten wegstomen en daarna niet meer aanraken is een stuk minder schadelijk.
Niet langdurig in dat spul laten staan. Shell V-power en BP ultimate zijn ethanolvrij. De andere merken garanderen dat niet. Mogelijk Esso ook nog, maar tegenstrijdige berichten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan