Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben zelf ook nog bezig met experimenteren. WindBlock9000 is voornamelijk voor de motor temperatuur. Eigenlijk moet de carburateur genieten van die warmte, maar er komt nog te veel wind en buitenlucht langs.

Voorgaande jaren met m'n open filter en sproeier maatje idioot groot geen issues gehad. Dussss natuurlijk ga ik die afstelling er weer in zetten en kijken of het het probleem fixt.
 
@LimaSierra Dat is wel het fantastische symptoom van bevriezing.

@matzwart1200r Meer kont eelt kweken. :+ Voor een kleine 100 euro kan een zadelspecialist je zadel verbouwen met andere bekleding, schuim enz enz enz. (Mj-seats Groningen bijvb).


Kont eelt kweken ben ik mee bezig, ik ben al een kilo of 10 aangekomen sinds de patatzaak hier in de straat geopend is :)

Ik ga eens contakt opnemen met een bekleder, goeie tip bedankt !
 
Beste SV'ers,

ik heb me al een tijdje niet laten zien in dit dit of voorgaande topic maar dacht misschien kan ik hier iemand blij maken.
Ik verkoop een setje Zwarte z.g.a.n. Sv650 velgen vraagprijs 75,- MF 55,-.
Heb nog wat meer onderdelen zoals een XJ6 velg die in een sv650 achterbrug past maar dat zal vast wat minder interesse voor zijn.

Laat maar weten of er bijvoorbeeld nog een aspirant circuit rijder is die ik hier blij mee kan maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: R&zo
Dit wordt poging 1 om de voorkant iets strakker te maken.
20201208_184139.jpg
 
Het verschil in inveren is heel duidelijk, standaard iets van 0,77kg/mm, nu op advies een set 0,85 er in.
Volgens mij een dikke verbetering, dus ik ben echt benieuwd hoe ze het straks vindt rijden.
Helaas is er wel een verkeerd glijlager geleverd, de oude zag er nog goed uit dus de volgende keer maar vernieuwen.
Het lager in de poot zelf was wel de juiste. 15w olie er in, van het weekend de andere poot en wachten op beter weer voor een proefritje..

1607615539667.png


1607615602939.png
 
Heren,

Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een sv1000n, dus dit is gelijk mijn eerste post in dit Forum. Wat een lekkere fiets is dat zeg! Hij is al redelijk naar mijn smaak aangepast, echter zou ik er wellicht bar end mirrors op willen zetten, vind de originele niet echt mooi. Nu heb ik alleen het idee dat er niet universele spiegels op kunnen aangezien schroefdraad in het stuur zit. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit het beste kan oplossen, zonder het binnenwerk in het stuur er uit te slopen? Wellicht met een adapter oid?

Daarnaast vind ik het geluid van de standaard dempers opzich wel aardig, maar wil toch een wat dieper geluid. Heb er Leovince dempers bijgekregen, maar die missen helaas de db-killers. Heeft iemand een goed adresje in de omgeving van Rotterdam waar ik die db-killers kan laten maken of kopen?
Hoe is het geluid met een sportdemper met db-killer erin van een sv1000? Wil het graag niet te asociaal maken, maar vooral een wat dieper geluid dan wat ik nu heb. Kreeg met m'n vorige motor (gs500) zonder db-killer al klachten van m'n schoonouders als ik daar op bezoek kwam, en die zijn nu erg blij met de originele dempers. Daar moet dus wat aan gedaan worden ;-).

Groeten, Florian
 
@martijn76 Binnenpoten vervangen? Lijkt alsof ze schadevrij (pittingvrij) zijn.

@Flor1an Welkom en gefeliciteerd met je SV1000. Pas maar op voor je rijbewijs als je vanaf een GS'je komt.
- Bar-end spiegels moeten ook in een stuur geschroefd geworden. Kun je net zo goed het originele schroefdraad gebruiken. Beetje passen en meten met boutjes en je bent er zo. Bij ieder nieuw stuur dat ik koop mep ik er eerst schroefdraadpluggen in zodat ik gewichtjes of spiegels kan monteren.
- Uitlaat zonder killer? Oh man... De SV1000 is LUID, maar dan ook echt niet normaal LUID. Setje leuke dempers met E-keur moet je vast wel kunnen opsnorren. Bewaar de originele dempers wel voor als je op circuit wil. Daar zijn vaak strenge geluidseisen waar een E-keur demper voor de SV1000 ook niet aan voldoet. (Ik ken overigens eentje die met de SV650 zonder DB-killer de 120db haalt. Wettelijk max is 97db voor de 650. Laat staan wat een 1000 dan doet. :+)
 
@martijn76 Binnenpoten vervangen? Lijkt alsof ze schadevrij (pittingvrij) zijn.
Geen schade, maar ook geen chrome meer aan de onderkant. Nou maakt dat daar niet zo veel uit, volgende beurt maar eens kijken of het erger wordt.
Wiel en klauwen zitten er weer op, het in en uitveren voelt nu als een echte voorvork.
 
Laatst bewerkt:
@Flor1an ; neem voor dB killers even contact op met @Bolski
voor wat betreft de spiegels; de stuurgewichten zitten met een rubber in het stuur en in het rubber zit het schroefdraad.
die kun je er uit trekken met de bout van de gewichtjes als je die er een paar slagen indraait

assembly 2 op de onderstaande tekening;
 
Beste SV'ers,

ik heb me al een tijdje niet laten zien in dit dit of voorgaande topic maar dacht misschien kan ik hier iemand blij maken.
Ik verkoop een setje Zwarte z.g.a.n. Sv650 velgen vraagprijs 75,- MF 55,-.
Heb nog wat meer onderdelen zoals een XJ6 velg die in een sv650 achterbrug past maar dat zal vast wat minder interesse voor zijn.

Laat maar weten of er bijvoorbeeld nog een aspirant circuit rijder is die ik hier blij mee kan maken.
Voor een gen1 of gen 2 sv?

Is die xj6 velg breder, of iets aangepast.
 
@martijn76 Binnenpoten vervangen? Lijkt alsof ze schadevrij (pittingvrij) zijn.

@Flor1an Welkom en gefeliciteerd met je SV1000. Pas maar op voor je rijbewijs als je vanaf een GS'je komt.
- Bar-end spiegels moeten ook in een stuur geschroefd geworden. Kun je net zo goed het originele schroefdraad gebruiken. Beetje passen en meten met boutjes en je bent er zo. Bij ieder nieuw stuur dat ik koop mep ik er eerst schroefdraadpluggen in zodat ik gewichtjes of spiegels kan monteren.
- Uitlaat zonder killer? Oh man... De SV1000 is LUID, maar dan ook echt niet normaal LUID. Setje leuke dempers met E-keur moet je vast wel kunnen opsnorren. Bewaar de originele dempers wel voor als je op circuit wil. Daar zijn vaak strenge geluidseisen waar een E-keur demper voor de SV1000 ook niet aan voldoet. (Ik ken overigens eentje die met de SV650 zonder DB-killer de 120db haalt. Wettelijk max is 97db voor de 650. Laat staan wat een 1000 dan doet. :+)

Dankjewel, ik ga er zeker op letten.
Ik ga dan even kijken of ik er met wat boutjes wat van de standaard dingen kan maken.
Zonder DB-killer ga ik inderdaad echt niet rondrijden, dat lijkt me echt veel te luid. Dempers met e-keur heeft inderdaad de voorkeur. Origineel ga ik ook zeker bewaren, goede tip. Aangezien ik de dempers al heb, maar de db-killers ontbreken was ik daar dus vooral naar opzoek.


@Flor1an ; neem voor dB killers even contact op met @Bolski
voor wat betreft de spiegels; de stuurgewichten zitten met een rubber in het stuur en in het rubber zit het schroefdraad.
die kun je er uit trekken met de bout van de gewichtjes als je die er een paar slagen indraait

assembly 2 op de onderstaande tekening;

Thanks voor de tip, ga contact opnemen! En thanks voor de tekening over de stuurgewichten. Durf het nu wel aan om het eruit te slopen. Dan ga ik maar eens op zoek naar mooie bar end mirrors 8-).

Laatste vraag. Ik wil graag m'n halogenen lamp vervangen voor een led. Heb eventjes gekeken naar het vervangen van de hele unit, maar dit lijkt me veel gedoe en is duurder. Daarnaast wil ik graag de standaard uitstraling bewaren, maar wel mooi wit licht van een LED lamp voor beter zicht, en zichtbaarheid. En stiekem vind ik de looks ook gaaf. Iemand tips? Kan ik er gewoon een standaard Led H4 inknallen of zijn er dingen waar ik op moet letten om slechte verspreiding van het licht, warmte, foutmelding oid te voorkomen?
 
strakke prijs

@Florian zocht je nou dB killers voor Akra?
Er staat een setje op MP, rond en op het oog zo'n 42 mm uitwendige diameter.

 
 
Kusjes terug Sebas. ;)
Gort hekel aan mede motorrijders die hun lamp te hoog hebben. _O- Die mogen mijn 2x H4 LED grootlicht ook bewonderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan