Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, maar handvast bij de Honda dus niet; dan lekt ie alsnog .
Het origneel filter van honda heeft ook een knijterharde (bijna vierkante) afdichtring.
Dus daar is het net ff anders dan je zou denken.
 
@Disaster-Master , kijk een nieuw gadget. Voor elk klusje een apart tooltje of hulpmiddel. Feitelijk is het niets meer dan een wat zwaardere uitvoering van de liftboy. Dat je daar nog patent op kunt krijgen. 🤪
Het principe is 100 jaar oud, alleen pas je het nu anders toe, maar goed.
Uiteraard koop ik het ding niet. Als ik een wiel wil ondersteunen gebruik ik gewoon een vlak oplopend wigvormig stuk hout of balkje met een los houtje eronder om op hoogte te kunnen brengen. Helaas ben ik nu te laat daar patent op aan te vragen 🤣
https://www.nieuwsmotor.nl/73-premi...en-motorfiets-wisselen-met-ixxowheel-wiellift
 
Hier de inspiratie. Zo’n ding kan 80 kg dragen. Zou ook meer dan genoeg moeten zijn voor hulp bij wielwisselen dus.
3E25B0D2-F48E-4C5A-B002-A9751AACEB39.jpeg

Maar dan nog. Een stuk hout werk net zo goed àls een steuntje überhaupt al nodig is. Zonder lukt het ook.
 
Laatst bewerkt:
@Disaster-Master , kijk een nieuw gadget. Voor elk klusje een apart tooltje of hulpmiddel. Feitelijk is het niets meer dan een wat zwaardere uitvoering van de liftboy. Dat je daar nog patent op kunt krijgen. 🤪
Het principe is 100 jaar oud, alleen pas je het nu anders toe, maar goed.
Uiteraard koop ik het ding niet. Als ik een wiel wil ondersteunen gebruik ik gewoon een vlak oplopend wigvormig stuk hout of balkje met een los houtje eronder om op hoogte te kunnen brengen. Helaas ben ik nu te laat daar patent op aan te vragen 🤣
https://www.nieuwsmotor.nl/73-premi...en-motorfiets-wisselen-met-ixxowheel-wiellift
hmm, €189. inderdaad ik gebruik altijd zoiets:
Kempen-houtbewerking_P100210031004-beuken-wig-6vu6ze8b258mgfl948pfdwdcsvcevitw8zly1hd605o.jpg
 
Handig voor als je in een flat woont en op het balkon wilt sleutelen :}
 
  • Leuk
Waarderingen: R&zo
Ja, en dan daarop dat fencie wielkrik ding. Ik gebruik daar zelf overigens een schaarliftje voor;
Nie deize; de mène is van Datauna en is blâh. Maah hè ziet dr zau ùit:
1610135282599.jpeg
 
Hoop geneuzel hier trouwens.. is nie erg.. word er nog gereden?
mijn SV is al een heel poosje in slaap.. wel een beetje achterstallig onderhoud dit keer...

dat ga ik van t voorjaar maar eens grondig aanpakken.. heb er nu 2 jaar niks aan gedaan.
heb ook echt bijzonder weinig gereden. 1576km in 2019 en wel 960km in 2020.
sinds dat er hier 2 koters lopen en dan ook in combi met covid echt bijzonder weinig tijd en zin om erop uit te gaan...

In 2020 zijn er alleen nieuwe bandjes om gegaan. De olie em remvloeistof dateert uit april 19 en de kvs zelfs uit feb 2018. Dus dat word een hoop peut vervangen over een paar maanden..




ik heb nog steeds van castrol de reguliere kvs liggen, een glycol die eigenlijk elke 2 jaar moet...
wie rijd er met een longlife coolant? En zo ja welk merk en type? Want longlife kun je doorgaans 5 jaar laten zitten..
 
goeie reden om geen Honda filter te gebruiken _O-
Hmmm. Nou. Ik heb eens een video gezien van een amerikaan die een aantal filters open sleep om te zien hoe ze aan de binnenkant gefabriekt waren. Het meest te spreken was hij over het Honda filter. Dacht me te herinneren dat de olie rechtstreeks het filter in ging, vaak zitten de kopsekanten van het filter gelijmd en daar kan de olie niet langs. En ook de blowby klep was goed over nagedacht. Het is verder geen onderlegde review met flowrates en analyse van de filtereigenschappen om te zien hoeveel partikels er wel of niet door gaan maar het geeft wel een beetje een beeld over hoe de constructie bij het ene en andere merk is.

ondertusse even de video opgezocht; zijn er zelfs 2.

deel 1

deel 2
 
Hoop geneuzel hier trouwens.. is nie erg.. word er nog gereden?
mijn SV is al een heel poosje in slaap.. wel een beetje achterstallig onderhoud dit keer...

dat ga ik van t voorjaar maar eens grondig aanpakken.. heb er nu 2 jaar niks aan gedaan.
heb ook echt bijzonder weinig gereden. 1576km in 2019 en wel 960km in 2020.
sinds dat er hier 2 koters lopen en dan ook in combi met covid echt bijzonder weinig tijd en zin om erop uit te gaan...

In 2020 zijn er alleen nieuwe bandjes om gegaan. De olie em remvloeistof dateert uit april 19 en de kvs zelfs uit feb 2018. Dus dat word een hoop peut vervangen over een paar maanden..




ik heb nog steeds van castrol de reguliere kvs liggen, een glycol die eigenlijk elke 2 jaar moet...
wie rijd er met een longlife coolant? En zo ja welk merk en type? Want longlife kun je doorgaans 5 jaar laten zitten..
Da’s niet zo veel km’s inderdaad. Daarom maar een beetje lekker neuzelen in het topic. We moeten iéts toch?
Ik rijd nog gewoon. niet heel veel minder dan in een normale winter. Afgelopen weekend het voorwiel met winterband er ook maar ingezet. De buitentemperaturen staan het weer toe. 40 ml olie in een volle tank en het carburateurbevriezen is ook verleden tijd. Succes met je onderhoud. Het handbediende kettingsmeersysteem werkt trouwens ook top! Zeker voor in de winter ideaal.
 
Die van mij staat lekker warm in de garage. In de tussentijd ben ik een beetje aan het oriënteren wat ik wil: nieuwe vering, accessoires etc.

IMG_20190910_140713.jpg


Daarnaast wat leuke routes zoeken en in mijn Tom Tom zetten voor het voorjaar.

Ook eer deze dagen een circuit dag boeken voor volgend seizoen. Dat is toch wel iets wat ik nog graag zou willen doen. Om te beginnen met een 'bochten training' en daarna misschien vrij rijden.
 
Die van mij staat lekker warm in de garage. In de tussentijd ben ik een beetje aan het oriënteren wat ik wil: nieuwe vering, accessoires etc.

Bekijk bijlage 1582473

Daarnaast wat leuke routes zoeken en in mijn Tom Tom zetten voor het voorjaar.

Ook eer deze dagen een circuit dag boeken voor volgend seizoen. Dat is toch wel iets wat ik nog graag zou willen doen. Om te beginnen met een 'bochten training' en daarna misschien vrij rijden.
Vering is inderdaad een hele fijne upgrade, vergeet die uitlaat zooi maar, vering moet je hebben *O*

Mocht je de bochten training bij 2theexperience willen volgen, kan je deze kortingscode gebruiken JASPER2TE
 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Maarten. Vandaag heb ik een nieuwe (overjarige) SV 1000s k3 aan de haak geslagen. Ik ben al enige tijd actief op het forum maar vanaf nu dus wellicht ook in dit topic.

Mijn motorgeschiedenis (1999 tot heden) in een notendop: Yamaha DT 125 LC / ZZR1100 / Kawasaki GT 750 / Kawasaki GT 550 (4x) / Honda CBR 600 F4i / Honda PCX 150 / Kawasaki Versys 300x

Na het nodige speurwerk op zoek gegaan naar een SV 1000s om de aankomende jaren weer te gaan sport-touren.
IMG-20210109-WA0004.jpg



Vandaag in code oranje vanwege ijzel de eerste 140 km op de teller gezet naar huis.. Alle vloeistoffen zijn nieuw, alleen de banden met dotcode uit 2002! zijn nogal hard en glibberig..

Ik heb wel wat wensen in de toekomst maar voorlopig eerst het technisch gedeelte maar eens even op orde brengen zoals de green-connector, vliegwiel-magneten verlijmen, koppelingsdruknemer-rubberdingie en eventueel de koppelingskorf-shudder.

Mijn eerste indrukken zijn erg positief. Het blok is wel een juweeltje en loopt soepeler dan ik me had voorgesteld, zelfs met nog maar 140km op de teller. Erg blij mee dus..

Even wachten op beter weer en dan het blok, remmen etc. netjes inrijden.

Groet en wellicht tot gauw.
 
Waf gaaf. Een NIEUWE motor uit 2003 (?).
Zuinig op zijn!
 
Hoe kom je daar dan aan? Een 'nieuwe' motor uit 2002/2003 met 0km op de teller? Dat is wel erg bijzonder, de vorige eigenaar heeft hem dus gekocht en nooit op gereden. Vraag me af wat het verhaal daarachter is.
 
Hallo, dank voor het welkom.

Ja, het verhaal.. Een beetje een unicorn.. Nieuw gekocht door motorzaak, in de showroom beland. Nooit verkocht.

20201013_110608.jpg


IMG-20210109-WA0001.jpg


Goed bod gedaan.. meegenomen. En natuurlijk zo blij als een hond met 7 .......

Werkelijk nieuw.. gewoon een tijdcapsule.
 
Goede keuze. Bijzonder verhaal.
kenteken uit 2020?
 
Echt bijzonder.

Maar dan vraag ik me natuurlijk ook af wat je er voor betaald heb :Y

Ik vraag me dan ook af hoe het zit met de rubbers, keerringen, remvloeistof, benzine leidingen, koel leidingen etc. Hij stond al die tijd natuurlijk lekker warm en droog maar die onderdelen hebben natuurlijk ook geen eeuwig leven.
 
Goede keuze. Bijzonder verhaal.
kenteken uit 2020?
kan eigenlijk niet, want euro1 mag al heel lang niet meer nieuw op kenteken gezet. Heb je een origineel kenteken uit het bouwjaar van de motor?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan