Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat mag formeel niet. Een euro 3 of 4 motor mag in 2020 ook niet meer nieuw verkocht worden. Maar er zal altijd een u-bocht verzonnen worden inderdaad.
 
Goede keuze. Bijzonder verhaal.
kenteken uit 2020?
Nee. Het is een euro 3 motor dus datum eerste toelating in NL is op 2013 gezet. Datum eerste tenaamstelling is op 4 januari 2021 en vandaag is hij op mijn naam gezet. Dat ging niet anders, ik kon niet zelf naar de RDW.

Dus theoretisch ben ik de tweede eigenaar maar ik ben in het bezit van alle documenten van de importeur. De eerste eigenaar is 5 dagen eigenaar geweest en heeft er niet mee gereden.

Overigens ben ik ZEKER niet van plan om er afstand van te gaan doen ;)

Echt bijzonder.

Maar dan vraag ik me natuurlijk ook af wat je er voor betaald heb :Y

Ik vraag me dan ook af hoe het zit met de rubbers, keerringen, remvloeistof, benzine leidingen, koel leidingen etc. Hij stond al die tijd natuurlijk lekker warm en droog maar die onderdelen hebben natuurlijk ook geen eeuwig leven.
Een flink stuk onder de catalogusprijs.
Stuur maar PB als je je nieuwsgierigheid echt niet kunt bedwingen ;)

Qua rubbers en leidingen etc zit het wel goed. Alles lijkt voorsnog in hele goede conditie.
Maar het blijft natuurlijk allemaal 17 jaar oud dus moet nog gaan blijken de aankomende tijd..
Goede keuze. Bijzonder verhaal.

kan eigenlijk niet, want euro1 mag al heel lang niet meer nieuw op kenteken gezet. Heb je een origineel kenteken uit het bouwjaar van de motor?
Zie boven

Nog meer moeilijke vragen? :)
 
Laatst bewerkt:
Geen moeilijke vragen van mijn kant hoor. Heel veel plezier met jouw nieuwe motor. Succes met inrijden :)
 
Dank je wel. Ik vind het altijd wel een leuk proces om een motor in te rijden.. hoewel ik er voorlopig (vanwege gezondheid) helaas niet echt aan toe zal komen. Maar dat geeft niet.

Ik ben zelf ook nog een beetje beduusd dat het toch gelukt is om hem op kenteken te krijgen omdat het er lange tijd op heeft geleken dat dat vanwege de milieu-eisen niet zou gaan lukken.
Ik had de motor maanden geleden al aangekocht. De perikelen bij de RDW, mijn gezondheid en 'het virus' maakten dat ik zo'n 3,5 maand naar de foto uit de showroom heb zitten staren. En daar heb ik veel houvast aan gehad..

Gisteren was de eerste en waarschijnlijk voorlopig de enige mogelijkheid om de SV in mijn garage te krijgen zodat ik er af en toe eens in real life naar kan staren. Met koud water eventuele pekel verwijderd en met een bak koffie in de hand heb ik m.b.v. perslucht alles droog geblazen. Morgen nog een keer ;)
20210109_203801.jpg

Ook kan ik nu de bekende kleine kwaaltjes gaan aanpakken en een 12v voorziening maken.. dat soort zaken.
Dat is voor mij al een HELE vooruitgang.

De motor is gekocht om de aankomende jaren te gaan rijden dus haast heb ik niet. Ik hoop de motor zo te maken dat ik er comfortabel en vlot mee kan reizen. Ik vermoed dat ik daarom de zitpositie na verloop van tijd zal gaan aanpassen maar voorlopig is dat geen prioriteit.

Ik verwacht hier af en toe een vraag te stellen maar er is al zo veel geschreven, hier en op Engelse en Duitse fora, dat ik al aardig wat wijzer ben geworden.
 
Krijg ik met die kortingscode dan ook persoonlijk advies van jou of dat niet? :+
Met die kortingscode krijg je €10 korting. Als ik aanwezig ben zal ik zeker even langslopen. Ik geef SV'rijders altijd een compliment over hun motor keuze :}. Als je in me groep zit krijg je speciale aandacht _O-.
 
@Disaster-Master , kijk een nieuw gadget. Voor elk klusje een apart tooltje of hulpmiddel. Feitelijk is het niets meer dan een wat zwaardere uitvoering van de liftboy. Dat je daar nog patent op kunt krijgen. 🤪
Het principe is 100 jaar oud, alleen pas je het nu anders toe, maar goed.
Uiteraard koop ik het ding niet. Als ik een wiel wil ondersteunen gebruik ik gewoon een vlak oplopend wigvormig stuk hout of balkje met een los houtje eronder om op hoogte te kunnen brengen. Helaas ben ik nu te laat daar patent op aan te vragen 🤣
https://www.nieuwsmotor.nl/73-premi...en-motorfiets-wisselen-met-ixxowheel-wiellift
Ik gebruik al jaren deze Minilift voor motoren - zwart.
Die doet min of meer hetzelfde als de ixxo. Maar is wel universeler toepasbaar (en flink minder kostbaar).

Je punt dat het oude wijn in nieuwe zakken is: helemaal mee eens!!
 
Dank je wel. Ik vind het altijd wel een leuk proces om een motor in te rijden.. hoewel ik er voorlopig (vanwege gezondheid) helaas niet echt aan toe zal komen. Maar dat geeft niet.

Ik ben zelf ook nog een beetje beduusd dat het toch gelukt is om hem op kenteken te krijgen omdat het er lange tijd op heeft geleken dat dat vanwege de milieu-eisen niet zou gaan lukken.
Ik had de motor maanden geleden al aangekocht. De perikelen bij de RDW, mijn gezondheid en 'het virus' maakten dat ik zo'n 3,5 maand naar de foto uit de showroom heb zitten staren. En daar heb ik veel houvast aan gehad..

Gisteren was de eerste en waarschijnlijk voorlopig de enige mogelijkheid om de SV in mijn garage te krijgen zodat ik er af en toe eens in real life naar kan staren. Met koud water eventuele pekel verwijderd en met een bak koffie in de hand heb ik m.b.v. perslucht alles droog geblazen. Morgen nog een keer ;)
Bekijk bijlage 1582937
Ook kan ik nu de bekende kleine kwaaltjes gaan aanpakken en een 12v voorziening maken.. dat soort zaken.
Dat is voor mij al een HELE vooruitgang.

De motor is gekocht om de aankomende jaren te gaan rijden dus haast heb ik niet. Ik hoop de motor zo te maken dat ik er comfortabel en vlot mee kan reizen. Ik vermoed dat ik daarom de zitpositie na verloop van tijd zal gaan aanpassen maar voorlopig is dat geen prioriteit.

Ik verwacht hier af en toe een vraag te stellen maar er is al zo veel geschreven, hier en op Engelse en Duitse fora, dat ik al aardig wat wijzer ben geworden.
Wel echt een unicum hoor om zo’n hagelnieuwe op de kop te tikken.
 
Ja ik ben ook nog steeds een beetje beduusd dat het gelukt is.. Hoe langer ik er naar kijk, des te verliefder ik er op word.. Ik was op zoek naar een SV met aantoonbaar lage kilometerstand. Ik was systematisch aan het zoeken op de 'eigen' websites van diverse motorzaken. Zo doende stuitte ik op dit exemplaar. Ik ben de dag erna gaan kijken en wat ik zag overtrof al mijn verwachtingen..

De uitlaatpijpen waren nog volledig zilver-blank, er waren her en der hele lichte showroom sporen zichtbaar maar dat was het dan ook. De koelvinnen van zowel olie- als KVS-radiator waren 100% recht. Geen enkel plekje te vinden.
Toen wist ik zeker dat ie nog nooit had gelopen..

Als er geïnteresseerden zijn zal ik eerdaags eens wat close-up foto's maken..
 
Dat mag altijd..
succes met het zoeken naar wat leuke accessoires. Origineel suzuki is er natuurlijk de befaamde duozit cover, en daar horen kapjes bij om de hap in het kuipwerk af te werken wanneer je de beugel eraf haalt: die kapjes, die zijn schaars. Succes met zoeken.

zou er een radiateur cover opzetten, naar mijn idee niet zo’n opzichtig ding met het SV logo erin, maar een zwarte.
o. En natuurlijk de onderspoiler ;)

edit;
is die stuurdemper standaard op de 1000 ?
 
Moguh,
* Stuurdemper: ja, standaard op de 1000
* Onderspoiler is ook standaard op de 1000 en dus al aanwezig.
* kapjes.. ik verwacht bijrijders in de toekomst dus ik vermoed dat ik het zo ga laten.

Ik heb voor nu een budget van 500E aan de kant gelegd voor aanpassingen. De rubberen manchete voor de koppelingsnemercilinder en een set Pirelli Angel ST banden heb ik reeds in de garage liggen. Die vallen daar dus buiten.

* radiatorcover ga ik zeker overwegen. Goede tip. Waar worden die verkocht?
* Ik denk ook aan een ander achterspatbord dan de taartschep. Zijn daar ervaringen mee?
* De zitpositie is erg sportief maar of het voor mij té sportief is, daar ga ik proefondervindelijk achter komen. Ik zie nog niet de noodzaak om helemaal om te bouwen tot een hoog stuur.
* andere uitlaten zijn wel wenselijk t.z.t. maar vreten het hele budget op. Daar wacht ik dus nog even mee.

Zijn er nog andere aanbevelingen?
 
Even zoeken, zou dr ook 1 voor je oliecooler nemen, ik heb ze bijde van Evotech Performance, maar die produceren niks meer voor de 650/1000. Letop; de radiator voor de 650 en 1000 (en ik dacht zelfs ook tussen de 1000s en 1000n) zijn anders.

ik zelf heb een hugger op de SV, dat is er vast voor de 1000 ook, dan een aparte kentekenhouder (rizoma?) erop. Die van mij heb ik met zwart gespoten strips wat naar achter geplaatst omdat ie anders of heel schuin moest zitten of dattie tegen het wiel zou aankomen (wat ook eens gebeurd is in het verleden vóór ik die verlengers erop had)
 
De schok-, stuurdemper en voorvork servicen, als het nog niet gebeurd is bij de aflevering.
Gefeliciteerd met de aankoop.
Ja goeie tip; even nieuwe 15W erin in de voorkant, stuurdemper weet ik niet wat daar in moet?
als de keerringen uitgedroogd ogen of stug zijn; die mooie groene SKF keerringen zijn echt aan te bevelen :Y
 
Hier zie je wat ik fabriekt heb voor de kenteken plaat.
Hugger staat er ook deels op.. is tevens samen 1 met de kettingbeschermer..
61626085-95DD-438B-B488-2EF5AE8718F6.jpeg
 
De schok-, stuurdemper en voorvork servicen, als het nog niet gebeurd is bij de aflevering.
Gefeliciteerd met de aankoop.
Dank je. Staat op de agenda. Dit wil ik eigenlijk pas na dit seizoen gaan doen. Omdat ik dan ook beter zicht heb op de afstelling voor mijn gewicht en of er andere veren nodig zijn. Ik heb al het één en ander gelezen over een te slappe voorkant en te harde achterkant.

@Disaster-Master: SKF-keerringen staan genoteerd.
Bedankt voor de foto. Zoiets bedoel ik ja. Mooi.

En ik ga eens kijken voor radiator-covers, hoewel ik daar zelf ook wel netjes wat fijnmaziger gaas overheen kan spannen. Er zit nu al een hoop troep in de oliekoeler, na een maagdelijke 140km.. :(

20210111_094446.jpg
 
Ja netjes. De SV1000 heeft een cartridge constructie in de demper, daar waar de 650 alleen maar een dampingrod heeft. Dus dat is wel net ff anders. Als ik het zo zie kun je wel de demping instellen. Bij de 650 is dat beperkt tot alleen preload.

ahja; er zat idd een standaard rooster voor de oliecooler... dat was ik allang kwijt 8)7
ik heb dus een evotech, en is hier nog te koop. is binnen EU (Tsjechië), dus geen import & btw heffing.

ik zou de remleidingen vervangen voor staalomvlochten, zeker gezien de leeftijd. En dan in jouw geval kun je ze dan beter rechtstreeks naar elke klauw ipv over het spatbord. das een beetje het probleem met rubber delen wat lang stil staat. Dat lijkt wel erger te degraderen dan wanneer het gebruikt word. Zou ook even de tank omhoog liften en even naar het stukje brandstofleiding kijken. Ook de rubbertjes in de rempotjes even bekijken. Die willen wel eens helemaal (naar binnen de vloeistof in) vervormen. O en een kroonplaat + tankpad sticker voor de krassen..

tis net alsof ik mn eigen SV wishlist (die dus al uitgevoerd is) aan het delen ben haha :+


mooi ding hoor die 1000.
zelf destijds ook willen kopen, echter nooit geleverd met ABS, iets wat ik toch graag wilde (én ook al een aantal keer op de 650 gebruikt hebt!) dus daarom toen voor nieuwe een 2008 gegaan.

als je de verlichting in het donker tegen vind vallen en wel origineel wilt blijven; osram night racer 110.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan