Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wat foto's die ik laatst heb gemaakt met mijn Canon 60D (Lens: 24-105mm)
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    147,5 KB · Weergaven: 11
  • 2.jpg
    2.jpg
    385,1 KB · Weergaven: 8
  • 3.jpg
    3.jpg
    358,7 KB · Weergaven: 9
  • 4.jpg
    4.jpg
    416,9 KB · Weergaven: 7
  • 5.jpg
    5.jpg
    329,5 KB · Weergaven: 6
  • 6.jpg
    6.jpg
    384,4 KB · Weergaven: 9
  • 7.jpg
    7.jpg
    388,3 KB · Weergaven: 9
  • 8.jpg
    8.jpg
    201,2 KB · Weergaven: 9
  • 9.jpg
    9.jpg
    351,8 KB · Weergaven: 8
  • 10.jpg
    10.jpg
    369 KB · Weergaven: 8
  • 11.jpg
    11.jpg
    225,1 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Dag iedereen 🤙🏼 Terug van weggeweest😅
Ik was druk met school tentames en verschillende dingetjes vanuit thuis.

Inmiddels wel wat mooie foto’s van mijn suzuki sv650s uit 2007 kunnen maken aangezien ik nu een leuke camera heb en het leuk vind om deze met julie te delen 😉💯

Verder was ik erg nieuwsgierig of (ik weet het is nog vroeg) er komend motorseizoen een meeting kunnen doen? Dit zou mij erg gaaf lijken en zou ik ook wel het een en ander van op willen nemen zodat ik een video kan maken aangezien ik met youtube wil beginnen en dit mij heel leuk lijkt😋 Als hiervoor genoeg animo is kunnen we wellicht wat organiseren/afspreken.
@Disaster-Master organiseert vaak een 'sv meeting'. Volgens mij is dat meestal in Juni.

4F01BD9C-745F-4289-BA58-DEAF06BC5A32.jpeg
 
Op dit moment rijd ik op een V Strom DL1000 die ik in semi-permanente bruikleen heb van een maat, maar voor het komende seizoen wil ik een eigen motor aanschaffen. Ik ben er al uit dat het een sv650 of een sv1000 moet worden, want ik word echt blij van een v twin en de looks van de sv's vind ik een stuk beter dan de DL1000. Nu ben ik wel benieuwd wat de ervaring van anderen is met deze twee motoren? Qua technische specificaties weet ik de verschillen en ik begrijp dat de 10000 niet gewoon een krachtigere 650 is, daarom ben ik vooral benieuwd naar meningen.

Ik ben 193m dus alleen al qua formaat ben ik wel benieuwd naar het verschil. Ik heb al een proefrit gemaakt op een sv650 en dat ging prima, maar een sv1000 (naked) vinden hier in de buurt (Twente) voor een proefrit is me nog niet gelukt. Omdat ik nu op de 1000cc rijd ben ik bang dat ik me misschien zou gaan vervelen op de 650, maar aan de andere kant gebruik op dit moment ook echt niet alle power van de strom.
 
Op dit moment rijd ik op een V Strom DL1000 die ik in semi-permanente bruikleen heb van een maat, maar voor het komende seizoen wil ik een eigen motor aanschaffen. Ik ben er al uit dat het een sv650 of een sv1000 moet worden, want ik word echt blij van een v twin en de looks van de sv's vind ik een stuk beter dan de DL1000. Nu ben ik wel benieuwd wat de ervaring van anderen is met deze twee motoren? Qua technische specificaties weet ik de verschillen en ik begrijp dat de 10000 niet gewoon een krachtigere 650 is, daarom ben ik vooral benieuwd naar meningen.

Ik ben 193m dus alleen al qua formaat ben ik wel benieuwd naar het verschil. Ik heb al een proefrit gemaakt op een sv650 en dat ging prima, maar een sv1000 (naked) vinden hier in de buurt (Twente) voor een proefrit is me nog niet gelukt. Omdat ik nu op de 1000cc rijd ben ik bang dat ik me misschien zou gaan vervelen op de 650, maar aan de andere kant gebruik op dit moment ook echt niet alle power van de strom.
Staan div discussies hier in het topic.

De 650 en 1000 zijn niet te vergelijken.
650 stuurd zoveel lichter dan een 1000 die is wat lomper en voeld veel zwaarder.

1000N zal niet meevallen, zijn die uberhoud wel gemaakt?

Zelf gaan rijden en oordeel trekken is het best.
 
Staan div discussies hier in het topic.

De 650 en 1000 zijn niet te vergelijken.
650 stuurd zoveel lichter dan een 1000 die is wat lomper en voeld veel zwaarder.

1000N zal niet meevallen, zijn die uberhoud wel gemaakt?

Zelf gaan rijden en oordeel trekken is het best.
De zoekfunctie hielp me daar niet echt bij, maar ik zal nog eens extra goed zoeken.

De nakeds zijn wel degelijk gemaakt, maar volgens mij maar voor een relatief korte periode. Proefritje maken zou sowieso de beste optie zijn, maar dat ze lastig te vinden zijn helpt natuurlijk niet echt haha. Ik zal m'n ogen wel gewoon open houden
 
Even in het kort was is vind tussen de 650 en 1000 S versie.

Ik vind de 650 echt super lekker rijden in heuvel/berg achtige omgeving zoals de moezel/ijfel gebieden en op het korte bochtige circuit zoals cpz, mettet en zolder ook nog wel.
De motor heeft zat vermogen om lekker te spelen op technische wegen, rijd erg soepel en je zit sportief maar ook weer niet te racey.
Aan de andere kant vond ik het soms wel eens jammer dat je net wat vermogen te kort komt op de langere stukken en het even snel in of uitvoegen.
Daar vond ik de 1000 weer veel fijner in, even poepje gas er bij en gaan.
Maar de 1000 is zo lomp en voeld redelijk kolossaal aan vond ik.
Echt vechten in de bochten, sturen over de rotondes waarbij je soms dacht waarom moet het zo.
De 1000 is meer een sportieve toer motor denk ik voor lange vakantie stukken en de 650 is meer een sportieve fun motor voor alle daags en pak je ook snel.

Heb nu een 650 N gen 1 , hiervoor een 650S gen 2 en daarvoor een 1000S.
Moet zeggen op de 650N nog niet veel gereden maar als je er op rijd man man man waT een fun, het rouwe van de carbs en simpele rijden geen poespas gewoon opstappen en gaan.

Qua onderhoud.

650 is vrij simpel alles met kabels en makkelijk te doen, geen rare dingen op de gebruikelijke na.
Dat verhaal met de voorste bougie heb ik nog nooit last gehad en rij ook 365dagen 20k per jaar.

De 1000 heeft een hydraulische koppeling en daar heb ik 1 keer problemen mee gehad, vloeistof wordt snel bruin omdat het heel wordt, kettingvet en troep gaat tussen de koppeling cilinder zetten en koppeling zij doe het zelf maar.
Maar als je doe goed bijhoud en veel schoonmaakt voorkom je al een hoop ellende. Vond die hydraulische koppeling trouwens nooit echt wat, zat weinig gevoel in vind ik.

Moet wel zeggen bij bijde gen 2 injectie fietsen moest ik ze eerst af laten stellen voordat ze goed reden.
Eerst bokkend en stotterend over de rotonde en voor de bochten (te)veel motor rem.
Yohsi box er aan en afstellen in Goes was echt een weereld van verschil.

Met de N gen 1 heb ik nog niets gedaan, behalve vering voor.
Maar wellicht dat daar nog een dyno kit in gaat als die in de zomer wat tegen gaan sputteren.

Succes met de zoektocht.
 
Dat verhaal met de voorste bougie heb ik nog nooit last gehad en rij ook 365dagen 20k per jaar

Zo, nou ik wel hoor. Wat een gekut is dat. Uiteindelijk zelf een afdekplaatje gebeund zoals de gen2+ een rubber flapje ervoor hebben zitten. Dat heeft het eindelijk opgelost.
 
Als je er op welke manier dan ook voor zorgt dat er geen water langs de bougiedop naar binnen kan lopen heb je inderdaad nergens last van.
 
Ja en het waterkanaaltje vrij houden.. volgens mij begint daar het probleem; die raakt verstopt, dan blijft het wat staan, komt op het niveau van de dop.. en tja.. electriek en water gaat niet samen.
 
Wat er niet in komt hoeft er ook niet uit, maar inderdaad zorgen dat het afvoerkanaaltje schoon en open is.
 
Goedemorgen,

De SV1000s kwam ik toevallig tegen en heeft mijn interesse. Het lijkt een wat onbekendere motor, de SV650 zie je veel meer. Ik ben op zoek naar een sportieve toermotor voor weekendjes weg en vakanties zodra het weer kan. De volgende advertenties kwam ik zo tegen, misschien kunnen jullie er wat (motor/aanbieder) over zeggen.

SUZUKI SV 1000 S (bj 2006) Yoshimura
€ 4.290,00

Bovenstaande ziet er erg mooi uit, wel wat plekjes. Maar een mooie kleur en met sportuitlaten en hyperpro vering. Maar is dit een kleur die origineel in NL is geleverd?

Suzuki SV 1000 S (bj 2003)
€ 3.450,00

Bovenstaande is 1e eigenaar en ziet er ook netjes uit. Heel ander geld dan de bovenste.

Suzuki SV 1000 S
€ 3.350,00

Beetje hetzelfde als de vorige. Rood ipv blauw, moet dat toch eens in het echt zien denk ik.

Alvast bedankt voor de hulp :)
 
Nog even een laatste poging om een Gen1 koppeling en ontsteking deksel weg te geven. Anders gaat het binnenkort de prullenbak in.
Zie hier en hier voor detail en plaatjes.

Mbt de SV discussie hierboven.. mijn 2 cents. Heb zelf de SV650n gen1 en SV650S gen2 gehad. Mn zusje heeft de 650N gen2 dus ook daar genoeg op gereden. Heb 2 keer een 1000 proef gereden maar het is niet te vergelijken met de 650 en daarom dan ook niet mijn ding.
Te log wat sturen betreft en zoveel vond ik het blok niet toevoegen, heel andere karakter motorfiets. Uiteindelijk een duc geworden. Ook 2 cil maar meer vermogen en hetzelfde speelse karakter wat ik aan de SV650 zo kon waarderen.
Heb de SV650 gen3 ook nog proef gereden. Absoluut hetzelfde karakter maar vond het nou niet echt een upgrade tov mijn eigen gen2, en vond de ´anti-stall´ ronduit irritant.
 
Beetje koud om nu op te komen halen vanuit het verre Twente. Heb ik in oktober 2018 gedaan voor de motor bij coert, maar dat vond ik koud zat
 
Beetje koud om nu op te komen halen vanuit het verre Twente. Heb ik in oktober 2018 gedaan voor de motor bij coert, maar dat vond ik koud zat
Ja, het was toenflink koud! Ondanks dat jij en Prut goed gekleed waren op het weer gaat zo een lange rit je toch niet in de koude kleren zitten. ;)
Bevalt de SV je nog steeds?
 
Nog even een laatste poging om een Gen1 koppeling en ontsteking deksel weg te geven. Anders gaat het binnenkort de prullenbak in.
Zie hier en hier voor detail en plaatjes.

Mbt de SV discussie hierboven.. mijn 2 cents. Heb zelf de SV650n gen1 en SV650S gen2 gehad. Mn zusje heeft de 650N gen2 dus ook daar genoeg op gereden. Heb 2 keer een 1000 proef gereden maar het is niet te vergelijken met de 650 en daarom dan ook niet mijn ding.
Te log wat sturen betreft en zoveel vond ik het blok niet toevoegen, heel andere karakter motorfiets. Uiteindelijk een duc geworden. Ook 2 cil maar meer vermogen en hetzelfde speelse karakter wat ik aan de SV650 zo kon waarderen.
Heb de SV650 gen3 ook nog proef gereden. Absoluut hetzelfde karakter maar vond het nou niet echt een upgrade tov mijn eigen gen2, en vond de ´anti-stall´ ronduit irritant.
Dat wil ik zeker wel hebben voor het geval het ooit nodig is, maar volgens mij is het best een eindje rijden vanaf de Veluwe toch?
 
Ja, Puttershoek of all places. Ik vind het net iets te gortig voor een onderdeel dat ik mogelijk ooit kan gebruiken. Er is altijd een heel clubje dat bij de Andel afspreekt op weg naar de sv-meet. Die wonen meer in de buurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan