Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerder 'Motorzaak Thai ahj ahj' cover komt namelijk uit het altijd zonnige Thailand.
Nu ik beter kijk zie ik het ook. Er staat helemaal geen motorzaak, maar motozaaa of zoiets. Bijzonder dat Thais zo op Nederlands lijkt. Voor het eten gaat dat niet op. 😋
Voor wel meer dingen niet denk ik 🤪
Maar hoe dan ook. Een mooi, strak Thais kontje 👍🏻

edit: daar moet je voor de gein eens op googelen 😸
 
Nou; thaise “meisjes” kunnen in het echt heullllll anders zijn dan hun voorkomen in eerste instantie doet vermoeden

ik zie t nu idd; dr staat idd motorzaaa idd
edit; 3x idd in 1 zin 8)7
 
Laatst bewerkt:
Nu ik beter kijk zie ik het ook. Er staat helemaal geen motorzaak, maar motozaaa of zoiets. Bijzonder dat Thais zo op Nederlands lijkt. Voor het eten gaat dat niet op. 😋
Voor wel meer dingen niet denk ik 🤪
Maar hoe dan ook. Een mooi, strak Thais kontje 👍🏻

edit: daar moet je voor de gein eens op googelen 😸
Is geen Thais schrift, dat lijkt zeker niet op nederlands, verre van dat
Zal een merknaam ofzo zijn in engelse tekst

Wel een strak thais kontje
 
Is geen Thais schrift, dat lijkt zeker niet op nederlands, verre van dat
Zal een merknaam ofzo zijn in engelse tekst

Wel een strak thais kontje
Idd thais is niet te lezen.
16143205086593125463533764896772.jpg
 
Je zou toch verwachten dat als je 12v op de pluspool van de startmotor zet dat ie dan gaat draaien. Kabel die uit relais komt los, volle accu met startkabels. Min op het blok plus op de plus van de startmotor.
 
Relais zonder aangesloten op startmotor klikt aan zolang de startknop wordt ingedrukt en geeft dan 12v op de kabel. Als ik de plus op de startmotor houd geeft het relais bij indrukken van de startknop een ratelend geluid maar draait er niets.
 
Relais zonder aangesloten op startmotor klikt aan zolang de startknop wordt ingedrukt en geeft dan 12v op de kabel. Als ik de plus op de startmotor houd geeft het relais bij indrukken van de startknop een ratelend geluid maar draait er niets.
Klinkt inderdaad als een te slappe accu.

Vanmorgen de motor weggebracht voor een grote beurt. Thuis gestart met de choke erop, wil ik langzaamaan wegrijden blijft de choke kabel ineens hangen. Dus het ritje naar de garage met de choke erop moeten rijden, er was geen beweging meer in te krijgen. Dat rijdt niet heel comfortabel kan ik zeggen.
 
Relais zonder aangesloten op startmotor klikt aan zolang de startknop wordt ingedrukt en geeft dan 12v op de kabel. Als ik de plus op de startmotor houd geeft het relais bij indrukken van de startknop een ratelend geluid maar draait er niets.
Zou voor de zekerheid even alle massapunten nalopen, heb op het werk vaak vergelijkbare symptomen met laadkleppen zodra er vermogen gevraagd wordt en 9 van de 10 keer zit er een slecht massapunt in.
 
Wat een beginnersfout. De massakabel zat niet heel erg strak op de minpool van de accu. :$
Boutje goed vastgezet en nu werkt alles weer. Achteraf zou dit 1 minuut werk zijn geweest. :$
gelukkig niets kapot. Dit brakke contact is mogelijk ook de reden geweest waarom ik een paar weken terug weer een SR naar de haaien had. Van dd andere kant zat die er al meer dan 50.000 in, dus die had redelijk de normale levensduur van een OEM SR gehaald.
 
Wat een beginnersfout. De massakabel zat niet heel erg strak op de minpool van de accu. :$
Boutje goed vastgezet en nu werkt alles weer. Achteraf zou dit 1 minuut werk zijn geweest. :$
gelukkig niets kapot. Dit brakke contact is mogelijk ook de reden geweest waarom ik een paar weken terug weer een SR naar de haaien had. Van dd andere kant zat die er al meer dan 50.000 in, dus die had redelijk de normale levensduur van een OEM SR gehaald.
Zo heb ik een keer bijna m'n XT600 afgebrand. Massakabel vergeten aan te draaien dus ging los en de startmotor zocht een weg via een klein massakabeltje van het frame naar de - van de accu. Moest een keer doorstarten kwam er een flinke rookpluim onder het zadel vandaan....🤦‍♂️
 
Is dit dan mogelijk ook de reden geweest dat ik heel duidelijk een rookpluimpje en een verbrande electrogeur uit mijn startrelais zag/rook komen? Kan eigenlijk niet, want de massa gaat daar niet doorheen. Dat rookpluimpje was voor mij in eerste instantie wel de reden dat ik dacht mijn startrelais te hebben opgeblazen. Ik heb voor de zekerheid een stuk kabel onder de buddy gestopt. Als tzt blijkt dat ik het relais toch teveel heb gepest kan ik altijd nog rechtstreeks op de accu starten.
 
Nee. Ik denk dat het uit het relais zelf is gekomen. Echt zo’n electroknettergeluid en een heel dun door de gleufjes van het zwarte klepje door opstijgend rookpluimpje met bijbehorende geur. Ik ben eigenlijk verbaasd dat het relais niet kapot is. Daar leek de ellende in eerste instantie duidelijk uit te komen. Ik verwacht wel dat ie op zijn minst flink geleden zal hebben, dus vandaag de kabel voor starten over het relais heen. Ik blijf het vreemd vinden. Er lijkt niet echt iets kapot.
Ik zal nog eens wat naar de bekabeling gaan kijken en dan met name letten op een massadraadje dat even aan de hete kant is geweest.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Ik denk dat het uit het relais zelf is gekomen. Echt zo’n electroknettergeluid en een heel dun door de gleufjes van het zwarte klepje door opstijgend rookpluimpje met bijbehorende geur. Ik ben eigenlijk verbaasd dat het relais niet kapot is. Daar leek de ellende in eerste instantie duidelijk uit te komen. Ik verwacht wel dat ie op zijn minst flink geleden zal hebben, dus vandaag de kabel voor starten over het relais heen. Ik blijf het vreemd vinden. Er lijkt niet echt iets kapot.
Ik zal nog eens wat naar de bekabeling gaan kijken en dan met name letten op een massadraadje dat even aan de hete kant is geweest.
Dan heeft ie op de lage spanning "geklapperd". Dus dan was er wel genoeg spanning om het relais aan te trekken. Maar omdat dan je startmotor de accuspanning onderuit trekt druk het relais veertje het relais weer open. Dan heb je vlamboogjes op de contacten omdat je een lopende spanning onderbreekt (dat rook je). Nadat het relais opent is er weer genoeg accuspanning om het relais an te trekken en begint het weer opnieuw totdat je stopt met de start knop in te drukken.
 
Dank voor de heel duidelijke toelichting. Klinkt heel aannemelijk. Verwacht je dat deze actie schadelijk is geweest voor het relais en hierdoor de levensduur flink verkort zal zijn?
 
Contactjes zullen ingesleten zijn (die vlamboogjes trekken is net als lassen maar dan zonder vulmiddel), maar of het heel veel is kan ik niet zeggen. Zal op de levensduur weinig uitmaken tenzij je het elke week doet.
 
Vandaag de hugger gemonteerd. Tevens een nieuw onderdeel besteld voor mijn kettingsmeersysteen zodat deze aan beide kanten, aan de onderzijde van het tandwiel olie kan geven aan de ketting. Hangt nu nog los, had gehoopt hem vandaag binnen te krijgen, het pakket is volgens DHL afgeleverd, maar ik heb niks ontvangen. Even afwachten dus ....

IMG_20210303_160932.jpg
 
Nu nog een volledig rvs uitlaatsysteem. Weg met die vieze bochten 😃
 
Wie weet, in de toekomst ooit nog eens.

Zo'n volledig RVS uitlaat systeem is natuurlijk super mooi. Maar heeft ook wel een nadeel; het geluid. Nu wordt er een groot deel van het geluid gefilterd door de katalysator waardoor er een mooi beschaafd geluid uit m'n uitlaat komt, maar hard genoeg om hem aan te horen komen. Dat is met een RVS systeem helaas wel anders. Ook mooi natuurlijk, maar voor de buurt en mensen achter me misschien wat teveel van het goede.
 
Nu nog een volledig rvs uitlaatsysteem. Weg met die vieze bochten 😃
Een motor die gebruikt wordt is nou eenmaal niet altijd schoon, DM. ;) Ook met RVS bochten niet.
Het enige voordeel daarvan is alleen dat ze niet onder je motor wegrotten en dat ze hoe vies ze er ook uitzien ALTIJD weer in nieuwstaat te polijsten zijn. Scottoliler, Pro-oiler, LOOBman oiler, OSCO Rulezzzzzzz. Dennis :t
Ik kan zoiets super aanreden. Zeker de doorrijders onder ons.
DM: wat is er mis met de bochten van Dennis zijn bike. Volgens mij zijn ze brandschoon!
Ik weet dat mijn definitie van 'brandschoon' iets afwijkt van het gemiddelde , maar dan nog ...
Ik kan er niet veel zooi aan ontdekken.
Zijn die van de 3th gen SV trouwens niet meer van RVS??
 
Wie weet, in de toekomst ooit nog eens.

Zo'n volledig RVS uitlaat systeem is natuurlijk super mooi. Maar heeft ook wel een nadeel; het geluid. Nu wordt er een groot deel van het geluid gefilterd door de katalysator waardoor er een mooi beschaafd geluid uit m'n uitlaat komt, maar hard genoeg om hem aan te horen komen. Dat is met een RVS systeem helaas wel anders. Ook mooi natuurlijk, maar voor de buurt en mensen achter me misschien wat teveel van het goede.
Ho ho. Zo’n systeem is er ook gewoon gehomologeerd te koop hoor mét kat in het bochtenwerk en de demper. Niet dat ik dat op mn sv heb. Bij mij is het gewoon 1 open buis. Wel met de dB killer erin.
 
Een motor die gebruikt wordt is nou eenmaal niet altijd schoon, DM. ;) Ook met RVS bochten niet.
Het enige voordeel daarvan is alleen dat ze niet onder je motor wegrotten en dat ze hoe vies ze er ook uitzien ALTIJD weer in nieuwstaat te polijsten zijn. Scottoliler, Pro-oiler, LOOBman oiler, OSCO Rulezzzzzzz. Dennis :t
Ik kan zoiets super aanreden. Zeker de doorrijders onder ons.
DM: wat is er mis met de bochten van Dennis zijn bike. Volgens mij zijn ze brandschoon!
Ik weet dat mijn definitie van 'brandschoon' iets afwijkt van het gemiddelde , maar dan nog ...
Ik kan er niet veel zooi aan ontdekken.
Zijn die van de 3th gen SV trouwens niet meer van RVS??
Vies in de zin van een ontzettend smerig en lelijk lomp laswerk.
niet vies in de zin van vuiligheid, daarvan heb jij al genoeg van op jouw sv zitten 😁
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan