Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
O op die fiets. Dank voor de toelichting op jouw definitie van ‘vies.’ ;)
 
Ik zou er een gen1 uitlaat op zetten. Ben je al die spaghettibochten, sensoren, kleppen en tussenpozen ook kwijt en krijg je er een gewoon strakke pijp zonder u-bochten voor terug 😋
 
Jammer. Past is niet door frame, achtervork of -veer bij de gen3 waar dat bij de gen1 niet zit. Los van het feit dat de ‘accessoires’ in het uitlaatsysteem nodig zullen zijn voor het motormanagement. De overmaat aan rommelige klunstroep aan blok en uitlaat vind ik echt het enige minder geslaagde aan de gen3.
 
Jammer. Past is niet door frame, achtervork of -veer bij de gen3 waar dat bij de gen1 niet zit. Los van het feit dat de ‘accessoires’ in het uitlaatsysteem nodig zullen zijn voor het motormanagement. De overmaat aan rommelige klunstroep aan blok en uitlaat vind ik echt het enige minder geslaagde aan de gen3.
Ik weet niet meer precies waarom het niet kan. Iemand op een Duits forum had het geprobeerd. Koste uiteindelijk teveel moeite om passend te krijgen.

En al die poes pas rondom het blok en uitlaat.... Klopt, is ook enorm jammer (en lelijk) maar daar kan Suzuki eigenlijk weinig aan doen. Dat heeft denk ik echt te maken met de nieuwe emissie eisen. En het blijft natuurlijk een beetje een 'budget' motor.
 
Klopt. Lang leve euro 4, 5 etc.
Hetkan inderdaad een heel stuk minder opzichtig worden gedaan. Ik vind het heel mooi weggewerkt op de z900rs, maar die is inderdaad ook bijna twee keer zo duur. De Kawa rijdt wb injectie overigens beroerder (letterlijk meer ‘ruk’ in de gare achterketting emulatiestand) dan de SV waar dat low-rpm assist (carb emulatie ;) ) best goed op werkt.
De laatste dagen zelf ook ècht weer genoten op de SV. De nieuwe loopt echt heerlijk soepel. Zowel in bediening als in motorloop. Bij constante snelheid rijden zelfs zo mooi dat je niet eens merkt dat je op een tweecilinder zit. :t
Zodra je gas geeft of dichtdraait verandert dat gelukkig. :)
 
heerlijke motor
 

Bijlagen

  • 20210220_124356.jpg
    20210220_124356.jpg
    509,5 KB · Weergaven: 13
Beste mede SV rijders,
Rij zelf sinds 2010 een SV650SA uit 2009, nu heb ik sinds kort een paddock stand om m’n voorband ook van de grond te houden.
Nu kan ik deze paddock stand (van XL Moto) alleen gebruiken met de bijgeleverde rubberen L vormige ‘houders’ die onder de voorvork komen. Alleen passen deze niet zo mooi omdat de Linkervoorvork anders is dan de rechtste voorvork aan de onderkant.

Zou graag ook bobbin’s willen monteren aan de voorzijde, zodat ik net als achter de paddockstand met haken onder de bobbin’s steady kan vastzetten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
En ineens zit je te denken. Een DL-650 of terwijl een V-storm. Ook leuk, meer conform maar dezelfde rij eigenschappen. Het begint toch te kriebelen, niet in plaats van mijn SV650X, maar voor erbij. Geen nieuwe, maar eentje met wat ervaring. Een motor waar de kinderen fatsoenlijk achterop kunnen zonder dat je elke 5min moet voelen of ze er onderweg niet zijn af gevallen. En een motor waar ik wat bagage aan kan hangen voor vakantie. Klinkt best leuk.

Hebben mensen hier ervaring met een 'oude' Dl650? Is het blok, en dus de aandachtspunten hetzelfde als bij een sv650? Zijn er veel verschillen in bouwjaar?
 
maat van me heeft een dl650. Blok is voor t grootste deel vergelijkbaar met de sv behalve dat ie net iets anders is getuned is vgm. of het precies hetzelfde is weet ik niet zeker.
 
En ineens zit je te denken. Een DL-650 of terwijl een V-storm. Ook leuk, meer conform maar dezelfde rij eigenschappen. Het begint toch te kriebelen, niet in plaats van mijn SV650X, maar voor erbij. Geen nieuwe, maar eentje met wat ervaring. Een motor waar de kinderen fatsoenlijk achterop kunnen zonder dat je elke 5min moet voelen of ze er onderweg niet zijn af gevallen. En een motor waar ik wat bagage aan kan hangen voor vakantie. Klinkt best leuk.

Hebben mensen hier ervaring met een 'oude' Dl650? Is het blok, en dus de aandachtspunten hetzelfde als bij een sv650? Zijn er veel verschillen in bouwjaar?
Gewoon zelfde blok maar met andere nokkenassen inlaat etc voor meer koppel bij lagere toeren. 'T is eigenlijk ook gewoon een tour versie van de SV (een allroad wil ik het niet noemen). Kent ook niet echt bijzondere aandachtspunten. Tot 2012 gewoon wat kleine updates/verbeteringen over de jaren.

Had zelf de 2012 met het Gladius blokkie, deed het prima met passagier achterop. :)
 
Dag SV rijders. Met een schuin ook kijk ik al enkele jaren naar de SV1000. Nu kwam ik deze tegen op MP. Wat denken jullie van deze motor en vooral de ombouwdelen ? De huidige eigenaar heeft de motor 5 jaar in bezit en volgens hem heeft de eigenaar voor hem de ombouw gedaan met de voorvork, koplamp... Tevens is de motor volledig overgespoten. Mij bekruipt het gevoel van "schade" maar ik ben doorgaans nogal achterdochtig...
 
De gouden regel : in geval van twijfel niet doen. Zeker niet igv een motor waarvan er nog heel veel worden aangeboden.
 
En ineens zit je te denken. Een DL-650 of terwijl een V-storm. Ook leuk, meer conform maar dezelfde rij eigenschappen. ...
comfort beter snap ik (zegt hij die al tevreden is met 2cm schuim op een circuit kuip _O-)

maar dezelfde rijeigenschappen never nooit niet. dat ding is onvergelijkbaar qua geometrie en zoals al gezegd, ook anders qua tuning op het blok
 
Dag SV rijders. Met een schuin ook kijk ik al enkele jaren naar de SV1000. Nu kwam ik deze tegen op MP. Wat denken jullie van deze motor en vooral de ombouwdelen ? De huidige eigenaar heeft de motor 5 jaar in bezit en volgens hem heeft de eigenaar voor hem de ombouw gedaan met de voorvork, koplamp... Tevens is de motor volledig overgespoten. Mij bekruipt het gevoel van "schade" maar ik ben doorgaans nogal achterdochtig...
Vind hem er als een beunfiets uitzien, gekke cockpit plaatsing, nog origineel stuur maar wel andere vorkpoten.. Vraagprijs vind ik aan de hoge kant gezien de afwerking. Oude foto's en geen zichtbaar kenteken ga ik ook nooit snappen.

Ik zou hem persoonlijk overslaan, maar ik koop het liefst motoren die nog zo origineel mogelijk zijn juist ook om de reden van evt. gebeun, schade..
 
Vind hem er als een beunfiets uitzien, gekke cockpit plaatsing, nog origineel stuur maar wel andere vorkpoten.. Vraagprijs vind ik aan de hoge kant gezien de afwerking. Oude foto's en geen zichtbaar kenteken ga ik ook nooit snappen.

Ik zou hem persoonlijk overslaan, maar ik koop het liefst motoren die nog zo origineel mogelijk zijn juist ook om de reden van evt. gebeun, schade..
Bedankt voor je onderbouwde mening 👍

Deze heb ik ook gezien (inmiddels ook in het echt dus niet alleen via foto). Mooie fiets. Klein plekje losgelaten lak op het voorspatbord.
Maar deze is nog helemaal standaard.... zou graag een paar mooie dempers erop zien en dan die naar achteren toe hoog oplopen.
Mijn huidige motor is nu voor onderhoud bij deze dealer, ik zou volgende week een proefritje kunnen maken.
 
Ik zorg er ook altijd voor geen kenteken op internet te zetten. Igv verkoop uiteraard opvraagbaar. Het voegt vaak niets toe en en kan alleen maar misbruik van worden gemaakt door kwaadwillenden.
De aangeboden sv1000 zou ik zeker laten staan. Er komen regelmatig veel mooiere voorbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan