Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zorg er ook altijd voor geen kenteken op internet te zetten. Igv verkoop uiteraard opvraagbaar. Het voegt vaak niets toe en en kan alleen maar misbruik van worden gemaakt door kwaadwillenden.
De aangeboden sv1000 zou ik zeker laten staan. Er komen regelmatig veel mooiere voorbij.
Wat voor misbruik?
 
Nog geen idee en misschien valt het maar er gebeuren altijd dingen waar een normaal mens geen rekening mee heeft gehouden. Als het niet nodig is toon ik nergens een kenteken. Baat het niet dan schaadt het niet.
 
Alle kentekens van de voertuigen staan gewoon op Internet.

Als ze je fiets willen dan zorgen ze daar wel voor met of zonder kenteken denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Kentekens zijn in Nederland openbaar en niet persoonsgebonden. Kenteken van die SV1000 was ook niet moeilijk te vinden dankzij de database van de RDW, bouwjaar en tenaamstelling (zijn er 8 met dezelfde data). Kenteken is ook niet helemaal goed geblurd en dan wordt het wel heel makkelijk.. :9
 
Het zal misschien of waarschijnlijk zo’n vaart niet lopen, maar toch. Liever niet. Misschien ongegrond, maar persoonlijke keuze.
 
Mijn (1ste gen) SV650 valt soms uit als ik het stuur maximaal draai. Meestal dus bij de oprit in manoeuvreren wanneer die stationair pruttelt.

Twijfel of het door de choke kabel komt of anders een elektra probleem. Choke kabel had ik nog naar gekeken en recentelijk gesmeerd. Toen nog de speling nagelopen maar die leek zo op het eerste gezicht wel oke.

Iemand hier die deze problemen ook wel eens gehad heeft?
 
Stopt de motor in een keer, of gaat ie ‘langzaam’ beroerder lopen tot ie afslaat en is dit afhankelijk van hoever je het stuur draait. In het eerste geval waarschijnlijk een elektrische storing in de bekabeling thv het balhoofd. In herverdeeld geval waarschijnlijk toch een kabel. Choke of gas. Lopen ze niet te strak bij insturen? Is er een hoger stuur gemonteerd dan er origineel op hoort?
 
Mijn (1ste gen) SV650 valt soms uit als ik het stuur maximaal draai. Meestal dus bij de oprit in manoeuvreren wanneer die stationair pruttelt.

Twijfel of het door de choke kabel komt of anders een elektra probleem. Choke kabel had ik nog naar gekeken en recentelijk gesmeerd. Toen nog de speling nagelopen maar die leek zo op het eerste gezicht wel oke.

Iemand hier die deze problemen ook wel eens gehad heeft?

Mijne heeft dit euvel ook gehad. Tenminste als je bedoeld dat de motor compleet uitvalt. Toen zat er een breuk in een van de kabels in de kabel boom.

Je hebt het ook over de choke... Als ik de tuin in manoeuvreer dan moet ik ook maximaal draaien en dan begint mijn SV iets hoger in de toeren te lopen. Zal wel een ontwerp foutje zijn...
 
Hier zul je het echt in moeten zoeken inderdaad. Afhankelijk van of de motor plots afslaat of langzaam aan zijn einde komt. Het choke-verhaal heb ik ook ervaren. Bij naar recht sturen ging het toerental omhoog. Nu moet ik wel zeggen dat ik een choke kabel van de S (korter dan die van de N) op een N had zitten, dus niet heel verwonderlijk dat dit gebeurde. Succes met het vinden van de draadbreuk. Vaak klusjes waar best wat tijd in gaat zitten als het niet van buitenaf zichtbaar is.
 
Bedankt voor je onderbouwde mening 👍

Deze heb ik ook gezien (inmiddels ook in het echt dus niet alleen via foto). Mooie fiets. Klein plekje losgelaten lak op het voorspatbord.
Maar deze is nog helemaal standaard.... zou graag een paar mooie dempers erop zien en dan die naar achteren toe hoog oplopen.
Mijn huidige motor is nu voor onderhoud bij deze dealer, ik zou volgende week een proefritje kunnen maken.

MotoPort Leeuwarden heeft er ook nog één staan.
 
Stopt de motor in een keer, of gaat ie ‘langzaam’ beroerder lopen tot ie afslaat en is dit afhankelijk van hoever je het stuur draait. In het eerste geval waarschijnlijk een elektrische storing in de bekabeling thv het balhoofd. In herverdeeld geval waarschijnlijk toch een kabel. Choke of gas. Lopen ze niet te strak bij insturen? Is er een hoger stuur gemonteerd dan er origineel op hoort?

Het valt abrupt uit vrees ik. Stuur is verder origineel. Het is een SV650N. Ik zal eens de kabelboom dan maar gaan langslopen. Zo op het oog vind ik die inderdaad vrij strak staan langs het balhoofd. Verder heeft de vorige eigenaar er nogal knullig een handvatverwarming op geïnstalleerd, er is dus mee gerommeld.

Ik zal eens proefrondjes gaan draaien in de tuin, kijken of het uitmaakt welke kant ik op draai en of misschien de lampjes op het dashboard ook uitvallen.
Mijne heeft dit euvel ook gehad. Tenminste als je bedoeld dat de motor compleet uitvalt. Toen zat er een breuk in een van de kabels in de kabel boom.

Je hebt het ook over de choke... Als ik de tuin in manoeuvreer dan moet ik ook maximaal draaien en dan begint mijn SV iets hoger in de toeren te lopen. Zal wel een ontwerp foutje zijn...

Ai. Hoe heb je die draadbreuk uiteindelijk gevonden en waar zat die? Ik vrees voor een lange jacht op elektrische spoken.
 
De 'Dual injector' gemonteerd. Nu wordt de ketting aan beide zeide via het tandwiel gesmeerd. Is een beter optie zoals ik eerst had, en ik wilde niet in mijn nieuwe hugger boren.

IMG_20210305_090016.jpg


IMG_20210305_115454.jpg


@iemandvandezaak ik hoop dat je probleem snel wordt opgelost. Electra is (vind ik) altijd een lastig probleem. Zit denk ik niks anders op dan het isolatie tape los maken en zoeken naar een draadbreuk. Maar misschien eerst kijken hoe de vorige eigenaar de handvatverwarming heeft aangesloten. Misschien maakt hij daar kortsluiting?
 
Het valt abrupt uit vrees ik. Stuur is verder origineel. Het is een SV650N. Ik zal eens de kabelboom dan maar gaan langslopen. Zo op het oog vind ik die inderdaad vrij strak staan langs het balhoofd. Verder heeft de vorige eigenaar er nogal knullig een handvatverwarming op geïnstalleerd, er is dus mee gerommeld.

Ik zal eens proefrondjes gaan draaien in de tuin, kijken of het uitmaakt welke kant ik op draai en of misschien de lampjes op het dashboard ook uitvallen.


Ai. Hoe heb je die draadbreuk uiteindelijk gevonden en waar zat die? Ik vrees voor een lange jacht op elektrische spoken.

Ik ben bij Jan Dokters geweest in Ede. Dat is een Suzuki expert. Ze hadden het in 20 min gevonden :).

Je kan het ook zelf proberen, door de kabeltjes uit elkaar te proberen te trekken, dan plots knapt er eentje en dan kun je die vervangen... Dat heb ik dus laten doen.
 
Ik ben bij Jan Dokters geweest in Ede. Dat is een Suzuki expert. Ze hadden het in 20 min gevonden :).

Je kan het ook zelf proberen, door de kabeltjes uit elkaar te proberen te trekken, dan plots knapt er eentje en dan kun je die vervangen... Dat heb ik dus laten doen.
Ja, Jan Dokter (zonder S) is een prima kerel. Gewoon een motorkenner van de oude stempel als je begrijpt wat ik bedoel. Eerst goed op zoek naar de meest aannemelijke oorzaak van het euvel en troubleshooten met veel technisch inzicht. Niet ‘zomaar klakkeloos’ iets duurs vervangen in de hoop dat het het is en daar veel kosten voor moeten rekenen. Vooral voor oude motoren wordt samen met de klant besproken en besloten wat de verstandigste keuze is. Ook een prijs of maximum vooraf en afgezien van extern gemaakte (expertise)kosten veelal op no cure no pay basis. Zeker een aanrader!
Exclusief Suzuki dealer dus zeker van een SV kennis tot het laatste schroefje. 👍🏻
 
Ik heb een SV1000 van 2008, en sinds vorig jaar heb ik dat de motor soms niet wil starten. Ik krijg dan een FI melding, en de brandstofpomp slaat niet aan. De sleutel of killswitch uit en weer aan, en dan hoor je de brandstofpomp z'n werk doen en start de motor prima. Ik krijg de indruk dat het steeds vaker voorkomt. Is dit een elektronica probleem? Of wat stekkerverbindingen die ik kan reinigen?
 
snelle vraag:
Moet, of is het verstandig dat, het metalen koelblok van de spanningsregelaar elektrisch contact maakt met massa, dus rechtstreek op het frame moet worden gebout?
Ik verwacht het niet wat loshangend werkt het ook prima, maar is het voor de elektrische werking of levensduur van het ding beter als deze wel contact met massa heeft?
 
snelle vraag:
Moet, of is het verstandig dat, het metalen koelblok van de spanningsregelaar elektrisch contact maakt met massa, dus rechtstreek op het frame moet worden gebout?
Ik verwacht het niet wat loshangend werkt het ook prima, maar is het voor de elektrische werking of levensduur van het ding beter als deze wel contact met massa heeft?
Sterker nog, spanningsregelaar moet vlak en het liefst nog met geleiding pasta gemonteerd worden op een staal of allu deel wat de warmte goed weg geleid.

Gaat niet zo zeer om de massa maar zodat de regelaar zijn overtollige hitte kwijt kan.

Heb het 1x ook niet gedaan met mijn 1e racer binnen 1 dag was de regelaar kapot.
 
Dank. Die dunne stalen bracket waar je 'm aan monteert kan nooit veel doen in termen van thermische geleiding.
Als ik 'm onder de undertail monteer waar ie lekker in de wind (en met een beetje pech ook water) zit zal ie toch wel genoeg verkoeling krijgen? Meer dan op de originele plaats uit de wind in elk geval. Veel moderne motoren hebben de SR ook op die plaats.
Als het voor de elektrische geleiding niet nodig is ga ik dit toch een keer doen (met de reserve niet aangesloten op de originele bracket altijd bij me). De SR is zo ongeveer het enige onderdeel van de SV dat er elke 40-50 dkm de brui aan geeft. Zelfs bij -6 waarbij je zou verwachten dat oververkitting echt de reden niet zou kunnen zijn.
 
Dank. Die dunne stalen bracket waar je 'm aan monteert kan nooit veel doen in termen van thermische geleiding.
Als ik 'm onder de undertail monteer waar ie lekker in de wind (en met een beetje pech ook water) zit zal ie toch wel genoeg verkoeling krijgen? Meer dan op de originele plaats uit de wind in elk geval. Veel moderne motoren hebben de SR ook op die plaats.
Als het voor de elektrische geleiding niet nodig is ga ik dit toch een keer doen (met de reserve niet aangesloten op de originele bracket altijd bij me). De SR is zo ongeveer het enige onderdeel van de SV dat er elke 40-50 dkm de brui aan geeft. Zelfs bij -6 waarbij je zou verwachten dat oververkitting echt de reden niet zou kunnen zijn.
Op de originele plaats doen die koelvinnen nagenoeg niks, als je m ergens kunt plaatsen met ook maar iets van luchtstroming zal die vele malen beter gekoeld zijn en lijkt mij de kans op oververhitting veel kleiner. Grote kans dat de orginele SR t dan ook langer volhoudt
 
Lijkt mij ook. Ga ik doen. En als het werkt pech gehad.
Ik wilde alleen even weten of elektrische geleiding met het frame noodzakelijk of wenselijk is, maar dat blijkt dus niet het geval. 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Ja, Jan Dokter (zonder S) is een prima kerel. Gewoon een motorkenner van de oude stempel als je begrijpt wat ik bedoel. Eerst goed op zoek naar de meest aannemelijke oorzaak van het euvel en troubleshooten met veel technisch inzicht. Niet ‘zomaar klakkeloos’ iets duurs vervangen in de hoop dat het het is en daar veel kosten voor moeten rekenen. Vooral voor oude motoren wordt samen met de klant besproken en besloten wat de verstandigste keuze is. Ook een prijs of maximum vooraf en afgezien van extern gemaakte (expertise)kosten veelal op no cure no pay basis. Zeker een aanrader!
Exclusief Suzuki dealer dus zeker van een SV kennis tot het laatste schroefje. 👍🏻
Zijn ze nog steeds officieel Suzuki dealer? Dacht het niet meer. Goede zaak idd' 15 minuten rijden vandaan.
 
Jammer genoeg woon ik in Delft dus Ede is niet zo praktisch. Lange busrit naar huis. Hoe dan ook, zelf de kabelboom afpellen durf ik niet aan. Lokaal hier zit Groenewold Suzuki. Hoop dat die daar in goede handen is, hoor er wel goede verhalen over.

Erg bedankt weer voor de info mannen.
 
Deze heb ik ook gezien (inmiddels ook in het echt dus niet alleen via foto). Mooie fiets. Klein plekje losgelaten lak op het voorspatbord.

Deze is letterlijk voor mijn neus verkocht. Ik ging zaterdag mijn gixxer ophalen van zijn beurtje en vraag aan de verkoper of ik een proefrit op de SV kon maken. Ja dat kon .......als die ander terug was van zijn proefrit op de SV. Die kwam terug met een grote smile op zijn gezicht... effe praatje met de verkoper en hoppa verkocht. Proefrit zat er niet meer in...
 
Laatst bewerkt:
Dank. Die dunne stalen bracket waar je 'm aan monteert kan nooit veel doen in termen van thermische geleiding.
Als ik 'm onder de undertail monteer waar ie lekker in de wind (en met een beetje pech ook water) zit zal ie toch wel genoeg verkoeling krijgen? Meer dan op de originele plaats uit de wind in elk geval. Veel moderne motoren hebben de SR ook op die plaats.
Als het voor de elektrische geleiding niet nodig is ga ik dit toch een keer doen (met de reserve niet aangesloten op de originele bracket altijd bij me). De SR is zo ongeveer het enige onderdeel van de SV dat er elke 40-50 dkm de brui aan geeft. Zelfs bij -6 waarbij je zou verwachten dat oververkitting echt de reden niet zou kunnen zijn.
Je zou eens naar een modernere (MOS)FET regelaar kunnen kijken. De standard SV OEM regelaar is een silicone controlled rectifier (SCR) welke van nature veel meer warmte opwekt dan een FET type: Mosfet Regulator - How does a MOSFET regulator work?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan