Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar zijn meerderen hier heel positief over. Als ik niets aan oem meer heb ga ik ernaar op zoek. Ik geloof dat ze wel flink duurder zijn
 
Sinds vorige week trotse eigenaar van een sv. Een jongensdroom die uitkomt, wat een machine! Lees al een tijdje mee. Handige tips hier op het forum!
 

Bijlagen

  • 20210309_075255.jpg
    20210309_075255.jpg
    241,5 KB · Weergaven: 17
Deze zat erop, gaat er natuurlijk af. 😅 gekocht omdat hij technisch goed in orde was. Grote beurt bij afleveren en met liefde behandeld. Iemand een idee waar ik originele stickers op de kop kan tikken?
 
Deze zat erop, gaat er natuurlijk af. 😅 gekocht omdat hij technisch goed in orde was. Grote beurt bij afleveren en met liefde behandeld. Iemand een idee waar ik originele stickers op de kop kan tikken?
bij de dealer heb je vast de originele, kan alleen de R er niet af anders.
 
Topadvertentie regelmatig mensen hier die op zoek zijn naar een N kroonplaat, dus ik dacht ‘ik post ‘m hier even. ;)
 
Misch een domme vraag. Wil mijn accu testen met een multimeter. Ik heb een stekker aangesloten op de accu voor de druppellader. Zou ik die pinnetjes van de multimeter niet in dat stekkertje kunnen doen ipv rechtstreeks op de accu. Hoef ik niet alles los te halen :)
 
Misch een domme vraag. Wil mijn accu testen met een multimeter. Ik heb een stekker aangesloten op de accu voor de druppellader. Zou ik die pinnetjes van de multimeter niet in dat stekkertje kunnen doen ipv rechtstreeks op de accu. Hoef ik niet alles los te halen :)
Als de stekker rechtstreeks is aangesloten op de accu moet je gewoon spanning kunnen meten.
 
Misch een domme vraag. Wil mijn accu testen met een multimeter. Ik heb een stekker aangesloten op de accu voor de druppellader. Zou ik die pinnetjes van de multimeter niet in dat stekkertje kunnen doen ipv rechtstreeks op de accu. Hoef ik niet alles los te halen :)
Dat kan gewoon ja.
 
Na een tijdje meelezen sinds een maandje eigenaar van een ‘08 SV650S met 15k op de teller. Eerste motor en ben er echt superblij mee! Fijn ook om gebruik te kunnen maken van de door jullie opgedane kennis op dit forum:p

Vandaag de tijd genomen voor ketting/kettingwielen, wassen/waxen, velgen poetsen ontdoen van kettingvet resten met lampenolie&waxen enz enz. Dus hij is er de komende tijd klaar voor!

Maar die rear-shock he, hoe krijgen jullie deze goed schoon? Er is bijna niet bij te komen .. bepaalde borsteltje ofzo?

Ride safe dit weekend!!
 

Bijlagen

  • 9E386217-63D1-495F-8D82-26151BE08106.jpeg
    9E386217-63D1-495F-8D82-26151BE08106.jpeg
    269,8 KB · Weergaven: 10
  • ACBF90CB-2947-49A2-B715-C71DD5E3B7EA.jpeg
    ACBF90CB-2947-49A2-B715-C71DD5E3B7EA.jpeg
    288 KB · Weergaven: 9
  • 7E226CD2-CF8A-4F7D-AE76-4CA5197620FA.jpeg
    7E226CD2-CF8A-4F7D-AE76-4CA5197620FA.jpeg
    251 KB · Weergaven: 10
Maar die rear-shock he, hoe krijgen jullie deze goed schoon? Er is bijna niet bij te komen .. bepaalde borsteltje ofzo?
Kwasten en een vies chemisch middel! Borstels, tandenborstels, doekje op een stok?

Of gewoon opgeven. ⬅️


Maar mooie fiets chef, veel plezier gewenst!
 
Mooie fiets en welkom in het topic @soezsv650s
Wat de achterschokker betreft, inderdaad gewoon opgeven
Als je 'm echt goed schoon wilt hebben even verwijderen en poetsen met een in benzine gedrenkte doek.
Wel veel werk voor een schone veer, maar je hebt wel eer van je werk ;)
 
Welkom en een mooie SV heb je daar!
Hier ook, ik besteed er niet heel veel aandacht aan. Wel heb ik een ‘speciale’ borstel waarmee ik de motor en andere delen schoon maak.

Mocht hij echt te vies worden en ik de schokbreker niet goed meer schoon krijg, schroef ik hem er zoals @roger_SV al aangaf er onderuit.
 
Balen aardig wat schade zo te zien.


Oww misschien al bekent en vaker gemeld.
Voor de sv650 gen 1 rijders.

Een yamaha gas handvat nr 5SL-26240-02 is echt een aanrader.
20210321_122725.jpg

Rijd echt beter en zo 1 op 1 te doen.
 
Balen! Toch een beetje een domper op het verder lekkere ritje.
Gelukkig valt de schade mee ...
Toch maar beter een setje Mickey Mouse oren erop. Die zijn veel robuster dan die JabbaBabba dingen die je er nu op hebt en geven prima zicht.
Succes met fixen!!
 
Balen aardig wat schade zo te zien.


Oww misschien al bekent en vaker gemeld.
Voor de sv650 gen 1 rijders.

Een yamaha gas handvat nr 5SL-26240-02 is echt een aanrader.
Bekijk bijlage 1610050

Rijd echt beter en zo 1 op 1 te doen.
Wat heb je hieraan?
Je hebt er inderdaad al vaker reclame voor gemaakt , maar wat is het voordeel?
Is het alleen een andere grip?
Andere greep met ander rubber dus?
 
Wat heb je hieraan?
Je hebt er inderdaad al vaker reclame voor gemaakt , maar wat is het voordeel?
Is het alleen een andere grip?
Andere greep met ander rubber dus?
Ja dacht al dat ik het er vaker over had maar had het part nummer er nog niet bij dacht ik.


Nee is het gehele gas handvat.
Veel kortere slag van het gas, de slag van de sv gen 1 is echt zoo lang was ik niet meer gewend.
Je hebt een grotere radius in de schuif waar de kabels over/in liggen en gas pakt veel beter op en de pols wordt niet zosnel moe door het overpakken of doorhangen van je hand.

Ik vond het een verbetering t.o.v origineel.
Gaat van toer motor naar sportief fun motor met zo handvat van dacht 15 euro.
 
Ja dacht al dat ik het er vaker over had maar had het part nummer er nog niet bij dacht ik.


Nee is het gehele gas handvat.
Veel kortere slag van het gas, de slag van de sv gen 1 is echt zoo lang was ik niet meer gewend.
Je hebt een grotere radius in de schuif waar de kabels over/in liggen en gas pakt veel beter op en de pols wordt niet zosnel moe door het overpakken of doorhangen van je hand.

Ik vond het een verbetering t.o.v origineel.
Gaat van toer motor naar sportief fun motor met zo handvat van dacht 15 euro.
O een soort 'snelgas'
Duidelijk.
Mijn rechterpols is nog soepel genoeg om het originele ding tot de stuit te draaien :)
Kan mij wel voorstellen dat het als lekkerder wordt ervaren.
 
Gisteren is mijn (sv650n 2001) snelheidsmeter en dus de kilometerteller ermee opgehouden. Of eigenlijk: hij twijfelt een beetje. Want de eerste én laatste 10 minuten van de terugweg werkte hij wel weer. De toerenteller is nog gewoon functioneel.

Ik lees op internet veel over de rotor bij de snelheidsopnemer waarvan tabs kunnen afbreken. Maar voordat ik die nieuw bestel: kan dit er ook voor zorgen dat de snelheidsmeter soms wél werkt? Of past dit symptoom meer bij een andere oorzaak?

Overigens heb ik wel de voorvork uit elkaar gehad van de winter, maar dat is alweer een 500 kilometer geleden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan