Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nice,

ik heb dezelfde pijp op mijn 1st gen. Kende het merk voor de rest niet, zat er al op. Klinkt een stuk beter dan de leovince op mijn 2nd gen. Stukje donkerder en ietsjes minder 'plofferig'. Echt een goed geluid. Wel iets luider dan de leovince ook. Ondanks dat beide e-keur en de db-killer er no in hebben.

Ik kende het ook niet. Wel erg blij mee. De uitlaat met db is inderdaad iets luider dan standaard. Maar zonder db brult de uitlaat ontiegelijk verslavend lekker. En de plofjes vindt ik juist leuk :)
 
Test voor je tempsensor: Laat je motor op een dag als deze 15-20 min stationair draaien. Als je fan niet aanslaat is er iets mis. fan slaat overigens aan op 95-97 graden. Check wel even met 5-10 minuten ofzo dat je radiator warm word. Blijft deze koud, is je thermostaat kapot...

Er is blijkbaar een makkelijkere manier. Met een stukje koperdraad kan je de boel ook testen. Toch maar eens doen. Ik heb er geen heugenis van dat ik die ventilator ooit heb horen aanspringen.

 
Heeft iemand ook ervaringen met mivv? Vind deze wel.mooi en betaalbaar. Hoef niet perse meer geluid maar de looks zijn wel.mooier in vergelijking met orgineel

 
Heeft iemand ook ervaringen met mivv? Vind deze wel.mooi en betaalbaar. Hoef niet perse meer geluid maar de looks zijn wel.mooier in vergelijking met orgineel

Ik heb op de vorige pagina mijn uitlaat gepost, speciaal voor jou.

EDIT: Dat heb ik gedaan omdat ik die 100x mooier vindt (persoonlijk). Weet eigenlijk niet meer hoe duur hij was. Anyway, misschien is het wat voor je
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op de vorige pagina mijn uitlaat gepost, speciaal voor jou.

EDIT: Dat heb ik gedaan omdat ik die 100x mooier vindt (persoonlijk). Weet eigenlijk niet meer hoe duur hij was. Anyway, misschien is het wat voor je
Zag het ja! Ook mooi! Klinkt hij met db killer nog beschaafd?
 
Vandaag de door mij gespoten onderkuip, tailtidy en ledknippers op de SV van @Sebastiaan058 gezet🤩🤘🏻Bekijk bijlage 1620664

Pho wat een plaatje ;-).
IMG_4249.jpg
 
Als je zo'n sensor wil testen moet je hem demonteren e hem in een pannetje met water hangen en dit aan de kook brengen en ondertussen de weerstand met een multimeter meten. Die sensor is een NTC oftewel hoe hoger de temperatuur des te lager de weerstand wordt.
 
Ik heb deze op het oog. Is die van iemand van hier / kent iemand deze motor ?
1618996321756.png
 
Laatst bewerkt:
Het zadel is wel een dingetje bij de gen 3 sv650(x). Maar daar zijn mooie alternatieven voor.

Vering is een beetje slap en de voor rem voelt wat sponzig.

De Dunlop roadsmart 3 hebben naar mijn idee een te harde compound waardoor ik ze niet heel fijn vind in de bochten.

Gashendel is erg gevoelig, een beetje een aan/uit idee.

Verder vind ik het een hele leuke fiets waar ik absoluut geen spijt van heb, maar houd die dingen wel in je achterhoofd dat het misschien een goed idee is die punten te vervangen.
Ik denk dat het ook wel persoonlijk is.

Zadel vind ik prima en ziet er cool uit. Ritje van 200km is goed te doen.
Vering heb ik geen problemen mee, de remmen zijn geen Brembo's maar voldoen goed.
Banden bevallen mij uitstekend
Gashendel bevalt me eigenlijk ook wel :-)

Kan ook gewoon zijn dat ik niet erg veeleisend ben. Maar ik heb niet de behoefte hier iets aan te veranderen.
 
Ik heb al aardig wat zaken opgezocht en bekeken op internet maar kan buiten de vering niet echt specifieke zaken punten van aandacht vinden over de SV1000. Blok is sterk/bullit proof. Elektronica schijnt OK te zijn
Kennen jullie specifieke aandachtspunten voor de SV1000?
 
Ik heb al aardig wat zaken opgezocht en bekeken op internet maar kan buiten de vering niet echt specifieke zaken punten van aandacht vinden over de SV1000. Blok is sterk/bullit proof. Elektronica schijnt OK te zijn
Kennen jullie specifieke aandachtspunten voor de SV1000?
- Koppelingskorf. Gaat ratelen/resoneren bij lage toeren. Vooral erg irritant qua geluid/gevoel. Dit kan je tijdens proefrit wel voelen/horen, meestal tussen 2000-4000rpm. Je kan dit eigenlijk alleen laten fixen door de korf op te sturen naar bijv. de UK voor €250. Je kan het ook zo laten, echt stuk gaat de korf/koppeling eigenlijk nooit...

Dingetjes die ook wel eens voorkomen maar lastig te controleren zijn bij aankoop:
- Koppelingscylinder (slave) kan issues krijgen
- Groene connector kan doorbranden (sta je opeens zonder stroom).
- Magneto kan falen
 
Laatst bewerkt:
- Koppelingskorf. Gaat ratelen/resoneren bij lage toeren. Vooral erg irritant qua geluid/gevoel. Dit kan je tijdens proefrit wel voelen/horen, meestal tussen 2000-4000rpm. Je kan dit eigenlijk alleen laten fixen door de korf op te sturen naar bijv. de UK voor €250. Je kan het ook zo laten, echt stuk gaat de korf/koppeling eigenlijk nooit...

Dingetjes die ook wel eens voorkomen maar lastig te controleren zijn bij aankoop:
- Koppelingscylinder (slave) kan issues krijgen
- Groene connector kan doorbranden (sta je opeens zonder stroom).
- Magneto kan falen

Ik heb 8 jaar/48dkm op een GSXR1000k5 gereden en inmiddels 4 jaar/16dkm op een GSXR1000K7. Nooit maar dan ook nog nooit iets defect gehad, geen mankement, geen olie- of koelstofverbruik etc... Nul komma nul issues. Niet eens een lampje hoeven vervangen.

Wist dus niet dat een Suzuki "dingetjes" kon hebben 😁. Ik zal er op letten.
 
Laatst bewerkt:
Eergisteren is mijn lief samen met mijn broer gaan kijken naar een SV650X in kader van de zoektocht naar haar eerste motor. Daar aangekomen bleek het niet zo'n heel net exemplaar te zijn, buitenslapertje, banden die cubben, en... mayonaise-vorming door het kijk-glaasje in het motorblok.

Dat werd dus een no-go.

Deze staat al geruime tijd te koop, in den beginne aan € 6750. Omdat hij bleef staan (en toen biedingen had rond de 5000-5500) besliste ik 6k te bieden. Mijn lief haar budget ligt eigenlijk op 5500, maar bon, we lossen dat dan wel op.
De koper wilde niet lossen, het minimum was € 6400. Ik haak af.

Even later (een week) zakt de motor in prijs naar € 6400. Mijn broer doet in opdracht van mij een bod van € 6000. Helaas, hij lost hem niet. Minimumprijs: € 6250.

Sindsdien zaag ik tegen mijn lief om toch maar de gaan kijken omdat die X-jes niet dik gezaaid zijn. Ik zou wel een beetje bijleggen dan, zolang ze dan maar haar zin heeft en vervolgens graag rijdt, én een goed exemplaar heeft.

Gisteren stuurt ze zonder mijn medeweten naar de verkoper. Ze komt thuis, toont me de motor en laat me lezen dat hij hem aan haar lost voor € 5850. Van onderhandelingskills gesproken... Ik mag hopen dat het niet is omdat het een meisjesnaam is die stuurde.......

Onmiddellijk in de auto gesproken, anderhalve uur voor enkele rit, daar aangekomen: zéér net ding. Ik sta van een afstand naar het kijkglaasje van de olie te kijken op 't ogenblik dat mijn broer hem recht zet, en ik zie eigenlijk geen olie komen. Ik besluit dus verder te inspecteren: een vol kijkglas mayonaise!!!!

We draaiden de olievuldop open, die dop langs binnen volledig witte aanslag. Geen massa, maar toch aanzienlijk. Zeer frappant voor een motor met 3000 km op de klok vind ik dat. 't Was een binnenslaper, dus condens kon het niet echt zijn volgens mij.
Vinger ging in de vuldop, en keer op keer haalden we er wel een laagje mayo uit.
KVS gecontroleerd: reservoir tsjok-vol! Dan vraag ik mij af vanwaar het water komt, en of het toch niet condens zou zijn, hoewel het werkelijk een witte massa achter het kijkglas.

Mijn broer (werkzaam bij Suzuki die vandaag de VIN door de computer zal halen) rijdt een stukje met de motor. We hoopten dat de mayo zou verminderen door het op temperatuur komen en verdampen van mogelijk condens. Wat bleek: het werd erger! Het kijkglas was gewoon water geworden, met een smurrie door. Het absolute onderste randje van het kijkglas vertoonde een beetje (zwarte) olie.

In eerste instantie zou ik gedacht hebben: olie eraf, nieuwe erop (met filtertje erbij) en zien of het terugkomt. Maar na de testrit waarbij het blok warm stond, vermoedde ik dat er toch wel wat anders aan de hand was.

Zijn dat zaken die hier bijvoorbeeld bekend zijn? Of is er iemand hier die een nette 650X wilt verkopen aan een jongedame die bezig is aan haar lessen?
 
Laatst bewerkt:
Eergisteren is mijn lief samen met mijn broer gaan kijken naar een SV650X in kader van de zoektocht naar haar eerste motor. Daar aangekomen bleek het niet zo'n heel net exemplaar te zijn, buitenslapertje, banden die cubben, en... mayonaise-vorming door het kijk-glaasje in het motorblok.

Dat werd dus een no-go.
Mooi laten staan en verder zoeken. Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland komen er met regelmaat X'jes voorbij. Misschien nog een beetje sparen en dan gaan voor een net exemplaar.
 
Mooi laten staan en verder zoeken. Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland komen er met regelmaat X'jes voorbij. Misschien nog een beetje sparen en dan gaan voor een net exemplaar.

't Is niet dat er gespaard moet worden, het geld is er wel. 't Gaat dan vooral over het punt: moeten we zo'n dure motor kopen als eerste motor die toch op bodemonderzoek zal gaan.
Ik ben nogal BMW-minded, ik sta zot van boxers, ik zou ze instant op een tweedehands rnineT zetten wat ze onwaarschijnlijk mooi vindt. Beugeltjes rond de cilinders en bij omvallen zal er nooit veel kapot zijn. Maar budgetgewijs volgen we die piste niet.

In NL staan er inderdaad enkele, we hadden ook eentje rond Parijs op 't oog. Maar door op 2 dagen naar 2 verschillende X'jes te gaan kijken, die BEIDE mayonaise aan de vuldop en in het oliereservoir hadden zitten, heb ik een bepaald vooroordeel gekregen over die blokken waarvoor ik niet 3-4 uur in de auto ga zitten.

Eerder importeerde ik wel al auto's en motoren voor mezelf uit Oostenrijk, Duitsland, Nederland, ... Altijd goed gegaan, maar dus zoals gezegd: op 2 dagen tijd, 2 motoren zien van hetzelfde type, met identiek hetzelfde probleem. Dat kan toch geen toeval zijn, denk ik dan zo? Is dat dan werkelijk geen zwak punt op die blokjes? Of wat kan er anders aan de hand zijn?
 
Eerder importeerde ik wel al auto's en motoren voor mezelf uit Oostenrijk, Duitsland, Nederland, ... Altijd goed gegaan, maar dus zoals gezegd: op 2 dagen tijd, 2 motoren zien van hetzelfde type, met identiek hetzelfde probleem. Dat kan toch geen toeval zijn, denk ik dan zo? Is dat dan werkelijk geen zwak punt op die blokjes? Of wat kan er anders aan de hand zijn?
Ik begrijp het. Voordat ik mijn SV kocht heb ik veel gelezen en geïnformeerd naar deze motorfiets en ben dit probleem niet tegengekomen. In 2 dagen 2 fietsen met hetzelfde probleem is wel verdacht. Ik zal die van mij goed in de gaten houden. Misschien dat er hier andere forumleden zijn met dezelfde ervaring?
 
Mijn broer heeft het VIN door de computer gehaald en overleg gehad met de verantwoordelijke van de werkplaats in de zaak waar hij werkt:
Geen claims op die moto
Zijn op die moto's ook nooit problemen geweest met water bij de olie
Op't eerste OH is de filter ni vervangen
En volgens *** is dat door de combo slechte kwaliteit olie en condens ophoping
Zeker als die daar 2j staat en die knuppel Da wa laat draaien
'k zou er nog wat proberen af te pitsen en 'm gaan halen
Desnoods vanavond/morgen
En steekt u desnoods ook wat weg achter die 5maanden garantie die er nog zijn
 
Kan ook zijn dat die betreffende SV's veel korte ritjes hebben gemaakt en nooit echt lekker kilometers hebben gemaakt op 'bedrijfstemperatuur'. Dan kan ik mij voorstellen dat je ook lichte mayonaise krijgt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan