Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het word traditiegetrouw tijd voor een nieuw deel zie ik.. zal ik morgen even aanmaken.. :t
 
Google en vrees:)
De sv 650 staat er om bekend dat ze motorisch niet tegen wheelies kunnen.
Internet staat er vol van. De voorste cilinder krijgt dan te weinig olie en het big end lager gaat dan kaduuk en gaat boink boink doen.

Als je zuinig bent op je sv dan gewoon geen wheelies doen. Ook geen hopjes.

Dit is het geval bij een sv 650 jij hebt een sv 1000 toch? Lees daar weinig over dat het slecht is. Weten de andere dat misschien?
 
Google en vrees:)
De sv 650 staat er om bekend dat ze motorisch niet tegen wheelies kunnen.
Internet staat er vol van. De voorste cilinder krijgt dan te weinig olie en het big end lager gaat dan kaduuk en gaat boink boink doen.

Als je zuinig bent op je sv dan gewoon geen wheelies doen. Ook geen hopjes.

Dit is het geval bij een sv 650 jij hebt een sv 1000 toch? Lees daar weinig over dat het slecht is. Weten de andere dat misschien?

Boink boink 🤣
 
Mooie video.. ja dat het voor de gen3 ook zo is is niet meer dan logisch.
Het is zelfde blok. Net als de vstrom, gladius etc.. of de 1000 eenzelfde is weet ik niet..
maar als je de te technische tekeningen bekijkt van de crankcase van de 650 en de 1000 lijkt het enigszins het zelfde..
 
Mooie video.. ja dat het voor de gen3 ook zo is is niet meer dan logisch.
Het is zelfde blok. Net als de vstrom, gladius etc.. of de 1000 eenzelfde is weet ik niet..
maar als je de te technische tekeningen bekijkt van de crankcase van de 650 en de 1000 lijkt het enigszins het zelfde..
Er waren geruchten dat Suzuki het probleem bij de 3rd gen had opgelost en een aanpassing had gedaan. Maar dat is dus niet waar.
 
Interessant, dit wist ik dus niet.
Maar ik ben nu ook wel benieuwd of dit inderdaad het geval is bij een SV 1000. Daar had ik namelijk op gegoogled maar niet veel gevonden. Hoe komt het trouwens dat de 650 zoveel populairder is dan de 1000?
 
Wendbaarder lichter speelser.. de 1000 is vergelijking met de 650 maar een “lomp” zwaar ding..
 
Btw, im lees hier dat de SV nogal gevoelig is wat betreft motorolie. Iemand hier ervaring met Repsol? Die wilde ik namelijk gebruiken voor de mijne binnenkort.
 
Ik rijd met de racing variant; die is vol syntheet en gebruik ik al járen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan