Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Disaster-Master

Vuâh Meistâh sins ‘9-23
Donateur
26 feb 2009
30.100
104.286
:W Welkom bij het grote SV verzameltopic :W

5e30319d-0769-4a22-834e-49a210fb2a64-png.1388883





EzWlSGq.jpg





Onderdelen tweedehands / nieuw:

Spare Partnummers opzoeken

Eenvoudig te vinden via Bike-Parts-Suz

Nederland:
Marktplaats
Japparts (Roukema)
Goparts (heet nu OEM Motorparts)
Baboon Parts
MDI Online

België:
Bike-design

Duitsland:
Metisse
KFM Motorräder
Gimbel-motorradtechnik

Internationaal:
Ebay
SV Racing Parts USA




Voorgaande topics:
Hier het overzicht van de afzonderlijke SV topics voorafgaande aan dit verzameltopic.
In deze topics vind je dan ook weer de links naar de oudere delen van dat betreffende topic.

Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVII
Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XVI
Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition
SV 650/1000N topic, deel III
Nieuwe SV650S deel XIV
SV1000 topic deel XI




Meetings:

Actueel:

:?

Eerder:
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #6 (8 juli 2023)

Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #5 (3 juli 2022)
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #4 (11 juli 2021)
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #3 (12 juli 2020)
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting #2 (14 juli 2019)
Suzuki SV650/1000/S/N Zomer Meeting (15 juli 2018)
SV Autumn meet & greet 14 oktober 2017 Barneveld
Suzuki V-Twin voorjaars rit 2014 'geen gejank'
Suzuki V-Twin voorjaarsmeeting 2013
SV650 meeting 3 juli 2011
SV + TL meeting the 4th edition
Die Dreite SV-TL meeting April 2009!!!
Suzuki SV650 meeting : 28 september - Oost nederland
Suzuki SV MegaMeeting Part deux
Eerste mega SV meeting 2007 in Vianen




SV Info

Specs

Suzuki SV650 - Wikipedia
Suzuki SV1000 - Wikipedia

Kleurcodes
ColorRite Motorcycle Paint

Artikelen
SV 650s review
SV1000 Edubs review Pagina 1, 2, 3, 4 en 5.

Handleidingen
Afstellen standaard veren 2003+ SV650S
Advies voor het verbeteren van de vering voor de SV650
Diverse how-to's voor de Gen1 SV650
FI Foutcode overzicht
Kleppen stellen Gen1 SV650 door Prut_Potje
Welke achter schokbreker kan ik allemaal monteren


Service manuals
Suzuki workshop manuals for download, free!

Langduurtest
Zie hier een verslagje van Roger zijn 'duurtest'




Verkozen tot erelid:
@Disaster-Master
2021 X-ADV - Mods: Volledig custom gespoten in rood metallic en zwart (rood)parelmoer, korte DPMrace kentekenplaathouder, Givi hugger (mee laten spuiten), Givi spray/mud guard op het achterwiel, carbon afdekking op de uitlaatdemper, Honda extra voetsteunen, zijafdekkingen en middenconsole in zwart laten spuiten, Honda valbeugels (gepoedercoat), mistlichten, X-ADV valblokken (ali), voorspatbord verlengd, Barracuda smoked dark windscherm, tft screenprotector, radiateur beschermrooster, 12v c-tek aansluiting.
IMG_4361.jpeg


Actieve Leden van het Topic:

Ook in deze lijst? Stuur mij even een PB met dezelfde lay-out (geen enters tussen de mods)


Danton
1999 SV650S - Mods: Zwart frame en achterbrug, TL1000R voorvork & spatbord, GSX1300R kroonplaat & LSL clamp, Renthal 789 handlebars, SP1 voorwiel, VFR800 achterbrug & achterwiel, Öhlins SU302 achterschokdemper, Shark Track 1000 carbon dempers, Venhill stalen remleidingen, Braking P19R18F radiale rempomp, TRW rearset, Bagster zittingen & tank cover, Poly26 Bellypan, RVS kentekenplaathouder & radiator cover, Puig windscherm, Gamma Tronix accu monitor, Koso mini3, Shindengen FH012AA Mosfet R/R, Healtech Gipro versnellingsindicator & Speedohealer, Claxon hoog en laag, Led achterlicht met strobe module, Knipperlichten met flow effect en DRL, USA/ GB koplamp, Scottoiler vSystem dualtip, CNC accessoires.
img_4347-jpeg.1873716



Emilio TT
2005 SV650S - Mods: Belly pan, pillion seat cover, full Laser systeem, progressieve voorvering, donkere double bubble, hippe rem- en koppelingshandels
img_20200628_153110-jpg.1520578




Giggs
2002 SV650S - Mods: full laser duo-tech systeem, cat-eye knipperlichten
1986391-3355251c541cdf55413886253dfde095.data




@JoeZo
1999 SV650N - Mods: No mods at all ;)
joezo-sv-jpg.1777056




@MyNameIsJeroen
2020 SV650X - Mods: Arrow race tech black exhaust, Highsider bar end mirrors, Highsider stuurdempers, Suzuki tankpad, R&G M8 paddockstand bobbins,
Ram mount X-grip, Tecmate Optimate O-01 Sae laadkabel + O-108 USB charger, EvoTech performance tidy-tail, Custom kentekenplaathouder (SUZUKI SV650x cafe-racer), SW-Motech ION S tail bag
whatsapp-image-2023-08-28-at-12-08-26-jpg.1918914




@negentiendrieentachtig
2004 SV650S - Mods: :?
1693473829297-jpeg.1919956




roger_SV
1999 SV650N - Mods: vorkpoten 30 mm doorgestoken, clip ons (Gilles) boven de kroonplaat, progressieve voorvering (WP), 15W vorkolie en kleinere luchtkamer, instelbare achterschokdemper (Hagon), tail risers, 15t / 49t eindreductie, special paint, flyscreen (Puig Raptor) en seat cover in bijpassend ontwerp, kleine knippers (Booster), radiatorcover, carbon kroonplaatbeschermer, carbon look aluminium stuurproppen, carbonlook hugger, crashdoppen (EvoTech), eigenbouw kentekenplaathouder, running light module met alarmverlichting (RedAlert), carbonlook universele einddemper (Alimura) met R1-linkpijp, koelvloeistoftemperatuurmeter, boordspanningscontrolemodule, stalen remleidingen voor de voorrem.
img_2604-jpeg.1920506




Solis560
2003 SV650 - Mods: HyperPro voorvorkveren, laser slipon
npfCa7L.jpg



Als er dingen missen of fouten in de OP staan laat me dat dan weten en ik pas het aan


Laatste bewerking:
Bezem dr door.. weer nieuwe start voor 2024.. :W
 
Laatst bewerkt:
Nieuw deeltje. Tevens stap ik van m'n geloof af om elke 100 pagina's een nieuw deel aan te maken.
Dat zal voor velen (eindelijk) een wens zijn die in vervulling gaat.. het was immers allang vanuit technisch oogpunt niet meer nodig..

Het heeft nog een reden.

Ik ga jullie verlaten als SV rijder.


Ik rijd de SV amper. Dit jaar was de meeting de eerste keer dat ik op de SV stapte. Heb er na thuiskomst nog geen meter meer mee gereden. Ik houd het niet vol. Ik heb teveel last in de handen en polsen. Zowel in de gewrichten als in de pezen. Ik kamp hier al jaren mee, en ik zie ieder jaar de gereden kilometers omlaag gaan. En dat is zonde. Dit jaar nog geen 500km, vorig jaar 900km, jaar daarvoor net iets meer dan 1700km.

Ik moet tijdens ritten elke anderhalf / 2 uur ongeveer 3 kwartier pauze houden. Krachtverlies en tintelingen in de handen die zorgen er voor dat het leunen op het stuur en het bedienen van de koppeling vervelend word als in een zeurend gevoel. Tijdens die pauzestop ebben die tintelingen dan weer weg en i.c.m. met 2 of 3 ibuprofen tabletten kan ik er weer max 2 uurtjes tegen. De afgelopen meeting heb ik daar dan ook flink last van gehad. De dag na zo'n rit is dan afzien. Enorme stijfheid gedurende de hele dag. Kan dan niet eens mn veters strikken om een voorbeeldje te geven. Dus dan is het nadenken en kijken naar een ander alternatief.

Het veranderen naar een naked bike heeft geen zin; dat geeft teveel gedoe om dat goed uit te voeren en dan blijf ik evengoed zitten met een koppeling die ik moet bedienen. Ik rijd naast de SV op de Honda SH300. Maar dit mist fut en wat comfort. Afgelopen week ben ik wezen proefrijden op een Honda X-ADV met DCT automaat. Dat beviel uitstekend. Geen last op de polsen, rechtoppositie en geen koppeling die bediend moet worden.

De SV gaat de verkoop in, de SH staat inmiddels al te koop.
De X-ADV door onbekende reden zeer waarschijnlijk niet leverbaar dit jaar; niet dat dat heel erg is. De winter komt er immers aan.

Maar binnenkort ben ik SV-loos. Ik wacht even op een nieuwe set spiegels (die er nu op zitten zien er niet meer uit) en dan is het oppoetsen en een advertentie plaatsen.

Het is niet anders. Maar dat bektend niet dat ik dit forumgedeelte zal laten versloffen. de SV is en blijft een fijne motor; ookal heb ik hem tzt dan niet meer in bezit.
 
Laatst bewerkt:
Ik meld mij ook voor nog eventjes.

Ik heb een Tuono gekocht waar ik inmiddels helemaal verliefd op ben. De SV gaat daarom de verkoop in. Ik zal wel gewoon het topic in de gaten blijven houden, maar een meet zal ik niet meer bij mogen zijn
 
Ik word doodmoe van dat ding. Nu heb ik weer clutch drag of plakkende platen. Wat is nu wijsheid. Platen vervangen?
 
@Disaster-Master mocht je geen zin meer hebben om het topic bij te houden in de toekomst, stuur dan 1 van de crew een berichtje, dan kan het topic overgedragen worden aan een andere user :)
 
Jammer Disaster-Master! SBK ombouw vind ik zelf super, maar zo te zien is de kogel al door de kerk. :-) Je hebt nieuwe remleidingen en gaskabels nodig (originele anders wegleggen was bij mijn 1000 onvoldoende). Mogelijk heb je ook een nieuwe koppelingskabel nodig.

Succes met het vinden van een andere motor!
 
Respect man! En bedankt voor je fanatieke geloof! Gelukkig zijn je kwaaltjes te voorkomen met een nieuwe motor en andere positie! Fijn om te horen! Fijne kilometers Fabian :) en jou kennende volg je een draadje extra al dan niet zo extreem 💪
 
@Disaster-Master dan is de lol van het motor rijden er snel af en dat is nu juist waar het allemaal om draait, lol hebben! Veel veilige kilometers gewenst op je volgende fiets en vooral ontzettend veel lol maken en pijnloos rijden 😎💪🏻
 
@Disaster-Master de Honda African Twin AS DCT rijd overigens fantastisch. Wat een gave machine is dat. Misschien het proberen waard
Die is een beetje boven het budget; en eigenlijk vinnik het maar een lelijk ding. Daarbij gaat de SH300 weg om financieel bij te dragen bij de aankoop van de X-ADV maar ik moet wel ook iets hebben wat praktisch is. Onder het zadel van de X past bijv een helm of andere zooi. En een koffer wil ik niet (meer).
@Disaster-Master mocht je geen zin meer hebben om het topic bij te houden in de toekomst, stuur dan 1 van de crew een berichtje, dan kan het topic overgedragen worden aan een andere user :)
Geen zorgen. Ben dat (voolopig) niet van plan ;)
Jammer Disaster-Master! SBK ombouw vind ik zelf super, maar zo te zien is de kogel al door de kerk. :-) Je hebt nieuwe remleidingen en gaskabels nodig (originele anders wegleggen was bij mijn 1000 onvoldoende). Mogelijk heb je ook een nieuwe koppelingskabel nodig.

Succes met het vinden van een andere motor!
Ja dat was de eerste gedachte maar gelijk een no-go. Ik blijf dan zitten met de koppeling en ook met een dergelijk stuur word het geen rechtopzitfiets. Daarbij is mijn model een ABS model, de leidingen daarvan komen uit de USA. Ook weer kostbaar om dat te doen. Ik heb er wel over nagedacht maar het gaat m niet worden.
Respect man! En bedankt voor je fanatieke geloof! Gelukkig zijn je kwaaltjes te voorkomen met een nieuwe motor en andere positie! Fijn om te horen! Fijne kilometers Fabian :) en jou kennende volg je een draadje extra al dan niet zo extreem 💪
No worries. Ik blijf hier wel plakken. Ook zonder SV.
 
Ik meld mij ook voor nog eventjes.

Ik heb een Tuono gekocht waar ik inmiddels helemaal verliefd op ben. De SV gaat daarom de verkoop in. Ik zal wel gewoon het topic in de gaten blijven houden, maar een meet zal ik niet meer bij mogen zijn
Mijn lichtelijk dictator regime stelt natuurlijk dat iedereen zonder SV niet mee mag maar ik vrees dat bij een aankomende meet ik met de Honda dan ook maar weg moet blijven :')
 
Nieuw deeltje. Tevens stap ik van m'n geloof af om elke 100 pagina's een nieuw deel aan te maken.
Dat zal voor velen (eindelijk) een wens zijn die in vervulling gaat.. het was immers allang vanuit technisch oogpunt niet meer nodig..

Het heeft nog een reden.

Ik ga jullie verlaten als SV rijder.


Ik rijd de SV amper. Dit jaar was de meeting de eerste keer dat ik op de SV stapte. Heb er na thuiskomst nog geen meter meer mee gereden. Ik houd het niet vol. Ik heb teveel last in de handen en polsen. Zowel in de gewrichten als in de pezen. Ik kamp hier al jaren mee, en ik zie ieder jaar de gereden kilometers omlaag gaan. En dat is zonde. Dit jaar nog geen 500km, vorig jaar 900km, jaar daarvoor net iets meer dan 1700km.

Ik moet tijdens ritten elke anderhalf / 2 uur ongeveer 3 kwartier pauze houden. Krachtverlies en tintelingen in de handen die zorgen er voor dat het leunen op het stuur en het bedienen van de koppeling vervelend word als in een zeurend gevoel. Tijdens die pauzestop ebben die tintelingen dan weer weg en i.c.m. met 2 of 3 ibuprofen tabletten kan ik er weer max 2 uurtjes tegen. De afgelopen meeting heb ik daar dan ook flink last van gehad. De dag na zo'n rit is dan afzien. Enorme stijfheid gedurende de hele dag. Kan dan niet eens mn veters strikken om een voorbeeldje te geven. Dus dan is het nadenken en kijken naar een ander alternatief.

Het veranderen naar een naked bike heeft geen zin; dat geeft teveel gedoe om dat goed uit te voeren en dan blijf ik evengoed zitten met een koppeling die ik moet bedienen. Ik rijd naast de SV op de Honda SH300. Maar dit mist fut en wat comfort. Afgelopen week ben ik wezen proefrijden op een Honda X-ADV met DCT automaat. Dat beviel uitstekend. Geen last op de polsen, rechtoppositie en geen koppeling die bediend moet worden.

De SV gaat de verkoop in, de SH staat inmiddels al te koop.
De X-ADV door onbekende reden zeer waarschijnlijk niet leverbaar dit jaar; niet dat dat heel erg is. De winter komt er immers aan.

Maar binnenkort ben ik SV-loos. Ik wacht even op een nieuwe set spiegels (die er nu op zitten zien er niet meer uit) en dan is het oppoetsen en een advertentie plaatsen.

Het is niet anders. Maar dat bektend niet dat ik dit forumgedeelte zal laten versloffen. de SV is en blijft een fijne motor; ookal heb ik hem tzt dan niet meer in bezit.
Dat probleem klinkt me bekent...maar bij mij komt het vanuit mijn nek. Meestal valt het mee zolang ik niet meer dan 60 à 70km rijdt , rijdt ik verder of is het een slechte baan of veel winddruk dan heb ik de volgende dag er ook veel "plezier" van. Net als bij u heb ik de laatste jaren het aantal gemaakte km's verder zien dalen en zit ik nu ook op zo'n (max)500 per jaar. Ik heb al verschillende motoren gehad i.v.m. dit probleem maar echt een oplossing heb ik nog niet gevonden. Elk jaar na het seizoen denk ik : als ik volgend jaar niet meer km's doe dan stop ik met rijden. Maar eens het goede weer er is , verdwijnt meestal die gedachte weer (voorlopig). Daarom had ik nu een 650N gekocht , maar heb er eerst nog wat werk aan en de test zal dus voor komend seizoen zijn.
Ik hoop dat het een oplossing brengt voor u en dat je weer wat meer kan genieten op de motor :] 👍
 
Ook weer van de partij. ;)
Speciaal voor de gelegenheid even voor 191 euro aan nieuw rubber aangeschaft. Lekker verse DOT-codes.
526B3788-07C3-4679-A0CF-A8F090AA036A.jpeg

de voorband in 110/70-17 deze keer ipv de 100/80-17 die ik eerder had. Komt qua vorm iets mooier in de buurt van het origineel. In omtrek maakt het allemaal niets uit.
 
Ook een setje mooi kleine projectorLEDS die ik als ‘mistlampjes’ ga inzetten. Opvallen in de positieve zin van het woord met de Adventure-look.
In tegenstelling tot het setje van de Versus dat ik niet kwijt bleek te kunnen is dit echt mooi compact. De lichtbundel valt nog niet eens tegen.
BD9D8428-9929-4870-950C-BCBE9FEFB9F1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
@Disaster-Master , ja we hadden het er al over gehad, maar nu dan ook echt wereldkundig. Geen gemakkelijke beslissing geweest en zeker niet over één nacht ijs gegaan, maar wel de juiste.
Super dat je door wilt gaan als aanvoerder van dit topic.
Mèt of zònder SV, wat mij betreft ben je erelid.
En voor de SV meet: als je nou een Suzuki-sticker over het H**da-logo plakt denk ik dat iedereen jouw X-Adv een heel mooi verbouwde SV zal vinden. ;)
Actieve deelname in het topic en deelname aan de meeting zijn wel vereisten voor de koper van jouw SV toch? Het is de mooiste en waarschijnlijk een van de best onderhouden SV’s van het topic.
Succes met de verkoop en het wachten op de scooter. 🛵
 
Dat probleem klinkt me bekent...maar bij mij komt het vanuit mijn nek. Meestal valt het mee zolang ik niet meer dan 60 à 70km rijdt , rijdt ik verder of is het een slechte baan of veel winddruk dan heb ik de volgende dag er ook veel "plezier" van. Net als bij u heb ik de laatste jaren het aantal gemaakte km's verder zien dalen en zit ik nu ook op zo'n (max)500 per jaar. Ik heb al verschillende motoren gehad i.v.m. dit probleem maar echt een oplossing heb ik nog niet gevonden. Elk jaar na het seizoen denk ik : als ik volgend jaar niet meer km's doe dan stop ik met rijden. Maar eens het goede weer er is , verdwijnt meestal die gedachte weer (voorlopig). Daarom had ik nu een 650N gekocht , maar heb er eerst nog wat werk aan en de test zal dus voor komend seizoen zijn.
Ik hoop dat het een oplossing brengt voor u en dat je weer wat meer kan genieten op de motor :] 👍
Ook ik leed onder dezelfde klachten.
De hoeveelheid keren dat ik tijdens een rit meermaals langs de kant van de weg stond om bijna letterlijk weer wat leven in mijn arm te schudden/knijpen/wapperen.. :X

Ik heb onlangs de clip-ons vervangen door een superbike stuur (zoals te zien was tijdens de meest recente meet-up), en dit heeft het probleem voor het overgrote deel verholpen. Ik heb hooguit bij lange snelwegritten nog wat gezeur, maar dat mag in vergelijking met de eerdere klachten echt geen naam hebben.
Voor deze ombouw heb ik echter geen enkele kabel of leiding moeten vervangen. Enkel de gas- en koppelingskabel op een andere manier door het frame of om de veerpoten leiden was voldoende. (In het geval van de gaskabel overigens nèt voldoende, die doet het nu helemaal foutloos maar heeft praktisch geen stelmogelijkheid meer over.)

@Disaster-Master Heel erg jammer dat het zo loopt, maar zoals hierboven beschreven kan ik me erg goed inleven in de reden.
Of het de stap van een grote-mensen-motor naar een opgevoerde scooter kan verantwoorden is dan weer een tweede... B|

Heel veel plezier met de nieuwe fiets, en ook wat mij betreft tot op de volgende SV-meet! (met die stickers van Roger, dat dan weer wel :j)
 
Op de Titanic-schoorstenen na toch wel een erg mooi ding.
 
Je moet wel van poetsen houden, met die witte velgen. :-) Ik heb juist een zwart setje aangeschaft, omdat ik niet van achtervelg poetsen houd.

Jullie zijn allemaal wel bikkels hoor. Zo'n last heb ik nooit van de clip-ons gehad. Ik liep voor de 1000 tegen een kroonplaat/stuur combi aan van een sloper, anders had ik nu misschien nog clip-ons erop gehad.
 
Ik heb mijn buisstuur van de N juist vervangen door clipons. Schetsplaten door die van de S. Ik vind dat lekkerder sturen en lekkerder zitten. Rechtop zitten levert me meer pijn in mijn rug op. Een beetje voorover zitten niet. Een natuurlijkere houding voor mij. Na 12 uur op de SV alleen een zadelpijn. Ik weet dat de meesten liever rechtop zitten. Mogelijk heeft het te maken met hoevaak je rijdt. Laag zitten moet je mogelijk trainen om eraan gewend te raken.

moderne motoren zijn bijna allemaal rechtopzitmotoren waarbij allerlei plastic ook ombouw naar clipons zowat onmogelijk maakt. Ook voor nakeds. Met mijn KTM is heg verlagen naar clipons nog net gelukt, maar het was een heel ‘proces.’ Maar ook die fiets zit en stuurt in mijn handen nu echt veeeel lekkerder.
Duc 1198 zat ook goed. 😉

Ik loop ook al lang met het idee een wielsetje in hoogglans zwart te spuiten. Waarschijnlijk gaat het er voor mijn nieuwe bandjes toch maar eens van komen. Niet dat poetsen het probleem is, maar hoogglans zwart past mooi bij de zwarte ‘racestreep’ op mij fly-screen en tank.
 
Laatst bewerkt:
Ach, zithouding is ook persoonlijk. Ik vind clip-ons prima voor actief bochtjes rijden, maar buiten dat minder. Heb woon-werk inclusief winter met de 650 gereden, maar vind het niet ideaal. Ben ook maar een klein vrouwtje, zal ook wel niet meehelpen. ;-) Heb laatst een CBF gereden, dat was dan weer niks met sturen. Veels te hoog en rare hoek. Mijn huidig stuur staat nu enigzins horizontaal (maar hoger als clip-ons), wil deze wel gaan vervangen door een Renthal stuur, waarvan de uiteinden naar beneden aflopen.
 
Een houding zoals een GS is super. Breed stuur is zo fijn...

De Tuono heeft standaard ook een heel breed stuur. Wat fantastisch is dat. Als ik weer op de SV stap dan voelt het als een brommer. Terwijl ik dat voorheen nooit zo ervaren heb.

Clipons kennen hun tijd en plek, maar voor toeren vind ik het niks. Maarja... Personal preferences he :)
 
@Disaster-Master wat vervelend om te horen zeg. Ik kan me voorstellen als je met zo veel pijn moet rijden de lol er snel van af is. Ik hoop dan ook voor je dat je snel een andere bike vindt waar je weer plezier mee hebt!

En aan de rest die ons gaat verlaten; :W

Ik blijf nog lekker door rijden op mijn SV. Al moet ik zeggen dat het wel een stuk minder kms zijn dan vorig jaar. Paar keer het circuit op geweest dit jaar, maar voor de rest zaten er maar weinig mooie dagen tussen, of ik had andere verplichtingen.

De Vespa bevalt goed. Je pakt zo'n ding toch wel een stuk makkelijker merk ik. Heel snel gaat hij niet, en erg spannend is het ook allemaal niet, maar wel genieten. En dat is het belangrijkste :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan