Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Ik heb bij het hermonteren van mijn topkuip/koplamp blijkbaar een van de knipperlicht aansluitingen gemold...
Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe mannelijke aansluiting van de desbetreffende connector, wat knap lastig blijkt te zijn. Ik heb al wel uitgevonden dat het om een NT040-3P aansluiting gaat, zie bijgevoegde foto.
Hebben jullie enig idee of dit zomaar bij een Suzuki/Yamaha dealer te halen valt? Of weten jullie toevallig een (Europees) adres waar dit soort connectoren te verkrijgen zijn?

Bekijk bijlage 1842307

Kijk hier even
 
Hallo allemaal, ik zat even op marktplaats te struinen op zoek naar nieuwe speeltjes voor de brommer. Kwam deze ixil dubbele dempers tegen. In eerste instantie vond ik het gave dempers. Maar toen keek ik naar hoe de tweede demper op de linkpijp vast zit. Die zit haaks, of eigenlijk zelfs in tegengestelde hoek erop gelast. Dit slaat toch nergens op? Volgens mij komt er amper gas uit de tweede demper. Staat leuk maar.... Dit zou je toch niet verwachten van een fabrikant als ixil die veel dempers produceert?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230130-203906.png
    Screenshot_20230130-203906.png
    63,3 KB · Weergaven: 26
Mijn garage heeft gezegd dat hij nog nooit kleppen heeft hoeven te stellen op een SV (als in, vaak open gehad, nooit buiten specificatie), en raade me af om het te laten doen. Nooit gedaan in 40 duizend km. Maarja, ik ben dan ook een arme sloeber en had het er niet voor over :Y
🤔🤔 mijn sv heeft 55k op se teller en heb vorig jaar de kleppen gesteld was hoog nodig ook met een inlaatklepspeling van 0.06 terwijl de tolerantie 0.10-0.20 is
 
De 650 heeft natuurlijk standaard geen dubbele dempers, en daar is voor het bochtenwerk ook niet echt goed ruimte om het achteraf wel te plaatsen zoals het standaard bij de 1000 zit. Dus ja; dan krijg je die rare haakse bocht eraan. Het meeste zal idd door de ene demper gaan maar ook wel wat van de ander gezien er zich toch een lichte druk opbouwt in de uitlaat en de gassen daarom ook langs de andere kant wel zullen komen.

@Giggs ; ja die van jou was dan wel aan de beurt ja :Y
 
Heb de mijne met 80k weggedaan. Sinds 36k had ik m en dus niet gesteld 🤷‍♂️

Maar ook niet gecontroleerd dus. Geen flauw idee of die ook zo erg buiten specificatie was
 
Ik laat zo'n beetje elke 30.000 km stellen en meestal moet er wel iets gebeuren. Na de eerste keer stellen verloopt het wat minder dan vanaf de fabrieksafstelling.
Ik heb wel eens een blok voor de eerste keer laten stellen bij 40.000 km en toen moesten er 8. Dat het nooit hoeft is flauwekul.
Ik betaalde ergens voor Covid 120 Euro voor alleen controle waarbij niets gesteld hoefde te worden. en 200 of iets erboven voor de situatie met 8 kleppen stellen. Het zal nu wel wat duurder zijn. Mijn huidige staat op ruim een halve ton of zo, en gaat na de winter voor de eerste stelbeurt. Ik verwacht dat er redelijk wat gedaan zal moeten worden
 
De 650 heeft natuurlijk standaard geen dubbele dempers, en daar is voor het bochtenwerk ook niet echt goed ruimte om het achteraf wel te plaatsen zoals het standaard bij de 1000 zit. Dus ja; dan krijg je die rare haakse bocht eraan. Het meeste zal idd door de ene demper gaan maar ook wel wat van de ander gezien er zich toch een lichte druk opbouwt in de uitlaat en de gassen daarom ook langs de andere kant wel zullen komen.

@Giggs ; ja die van jou was dan wel aan de beurt ja :Y
Idd🤣 was zover ik terug heb kunnen zoeken ook de eerste keer dat ze gesteld moesten worden.
 
Een vraag: Mijn sv650 uit 2003 heeft over het algemeen behoorlijk dorst. Het lampje begint tussen de 180 en 190 km meestal te branden. Dan gok ik dat ik daarna nog een 40km kan rijden. Ik weet dat er ook genoeg sv650 zijn, die veel minder slurpen. Het gaat mij niet om de benzine kosten. Ik gebruik de sv650 puur voor het plezier. Maat ik ben wel altijd veruit de eerste die moet tanken, als we mooi aan het touren zijn. Wat zou een betaalbare manier zijn om de sv650 een beetje zuiniger te maken?
 
Dat is inderdaad wel redelijk dorstig. Je hebt een andere uitlaat zie ik; opnieuw laten afstellen daarna? Mijn vorige sv1000 haalde met een goede afstelling en Leovince uitlaten vrijwel standaart de 200km-grens voor het lampje ging branden.

Ik deel trouwens je 'frustratie' van de korte actieradius. Heb er met m'm nieuwe SV1000 ook last van.
 
Ik heb de motor niet laten afstellen na vervangen van de uitlaat. Ik kan mij echter niet herinneren dat de motor daarna meer ging slurpen.
 
mijn ervaring met mn k8 was dat ik altijd de 1:18 haalde.. maar; ga ik een beetje dijkjes rijden en de gang erin met doorhalen en lui schakelen.. 1 op 20-21 héh.

Dus mij tip; rijd in de stad gewoon 50 in 3 ipv in 4.. wat langer door in 1 en 2.. niet te vlot opschakelen waardoor je in te lage toeren zit ookal is dat voor het gehoor niet zo.. probeer dat maar eens 1 tank uit..
 
Stad rijden doe ik het liefst helemaal niet, en laag in de toeren hmm nee, dat is het ook niet. Beetje sportief doorrijden is meer mijn ding. Denk dus niet dat ik het hier in moet zoeken.
 
Ok.. mja.. het is een injectie.. ik weet niet of er een storing in het dashschermpje van zou kunnen komen.. al ik nu denk dattie het niet heeft,, maar heeft de k3 een lambda sensor op de uitlaat..? Had mijn k8 wel.. als die defect is dan hebbje grote kans dattie dan rijk gaat lopen.. maar daar zou ik wel eigenlijk een foutmelding van verwachten..

wat je ook nog kunt doen is het gasklephuis synchroniseren.. weet niet wanneer je dat voor t laatst hebt gedaan.. geb je wel iets van een carbtune of andere vacuummeter set voor nodig.. verder kunnen injectoren wel vervuild zijn.. Maar of dat nou zorgt voor meer verbruik..? Meestal juist in een slechte loop..
 
Iemand die nog wat heeft aan een licht gehavende gen 1 koplamp voor spareparts zoals de glaasjes? Anders gaat die binnenkort naar de stort.
1676232336413.png

1676232364270.png
 
Hij heeft geen lambda sensor. Hij heeft nu ongeveer 20.000 gedraaid, dus dat soort onderhoud heeft hij nog niet gehad. Verbruik is ook niet toegenomen. Heeft hij al vanaf 2017 toen ik hem met 7000km op de teller heb gekocht.
 
Hé dat is grappig. Dit kuipje zat ook op mijn motor. Ik heb begrepen dat er een gelimiteerde serie op deze manier is geleverd. Toen ik mijn SV in 2013 kocht van de vorige eigenaar, kreeg ik de originele koplamp erbij. Moest nog wel achter lamporen aan, maar die werden tweedehands wel aangeboden. Het is me zowaar zelf gelukt om de originele koplamp er op te zetten. Verder was het nog even poetsen op de tellerunit, die jarenlang achter de kuip had gezeten. Zag er niet uit, maar Neverdull deed wonderen.

Bekijk bijlage 1835571Bekijk bijlage 1835572
Woa, ja ik vind de naked gewoon mooier :) Nog steeds zoekende naar de onderdelen :)
 
Merk je gelijk hoor.. tijdens het afstellen hoor je het al.. gaat op het gehoor ineens een stuk soepeler lopen..
 
Wat verbruikt de rest hier dan eigenlijk ongeveer? Misschien valt die 1:18 wel mee als we wat meer verbruikscijfers hebben?

Mijne doet 1:15 - 1:17 voor een sv1000
 
Nee geen ervaring maar ik weet wel dat de Bt021 is inmiddels wel een oudere band is.. zijn al 2 generaties nieuwer overheen gegaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan