Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Ik heb het blok verbeterd door de magneten vast te zetten zoals eigenlijk elke sv liefhebber dit doet.
Ik ben een beginnend liefhebber (nog niet heel lang in het bezit van een SV) maar hier nog nooit van gehoord en kan hier ook niets over vinden. Heb je een idee waar ik hier meer over kan lezen? Al is het meer om te begrijpen wat de gedachte hiervan is….
 
Nou.. iets beter zoeken dan.
Maar het heeft betrekking op de SV1000 waarvan de magneten die aan de rotor zitten die dus rond de stator draaien los komen.. en dan gaat de boel naar de klote en kom je iig met een platte accu te staan..
 
Inmiddels is de SV650s in PT aangekomen, Carbs laten reinigen en toen begon de ellende, lekkende carb 2e cilinder, o-ring vervangen(stom om niet gelijk beide te doen), begon de kraan te lekken, reparatiesetje gekocht, gaat de voorste carb lekken :D Maar deze is ook vervangen, inmiddels 500km verder en morgen ook een tochtje in het verschiet, begin was wel even wennen, heb ruim 10 jaar niet meer gereden, (ja een dtr125 tweetakt maar dat is een brommer:P) maar de fiets laat zich heerlijk rijden en wat een verschil zeg, je kunt vlot doorrijden met half gas tot 8/9k rpm of volgas tot de 11k als de duivel. Ben er hartstikke blij mee iig, nu nog achter de COC verklaring aan voor import, Suzuki NL heeft hem niet en ook Suzuki DE kan me niet verder helpen. maar eens aankloppen bij Suzuki Portugal. met COC is het invoeren een stuk simpeler/goedkoper. Maar goed voorlopig kan ik nog prima rond rijden met nl kenteken en van de lente genieten!
 
11.000? Als je er lang mee wilt doen lijkt me dat niet best. Rode gebied is 10.500 toch?
 
Even terugkomen op het koppelingsprobleem... en het extreme trillen hierdoor. Het "normale" trillen van een 2-cilinder blijft gewoon hoor.
Niet alleen bij de SV maar ook bij andere motoren komt dit probleem voor.

Op YouTube een filmpje gevonden waar het probleem duidelijk zichtbaar is:

En hier nog wat uitleg:
koppelingshuis - V-Strom Forum Nederland
De reactie van Ruben naar Gerrit legt het goed uit.


Bij mij is het binnenwerk vervangen voor een systeem zonder veertjes zodat het extreme getril niet meer voor kan komen.
 
Ik heb toevallig vanmorgen mijn koppelingskabel een slagje strakker gezet waardoor ie meer gaat ontkoppelen. De afgelopen 30k zal het toch een beetje gesleten zijn met een ‘klakbak’ en soms in stilstand helemaal niet of niet naar neutraalstand kunnen schakelen tot gevolg. Maar nu weer als het spreekwoordelijke mesje door de boter. Alleen rond neutraal maakt ie altijd wel wat geluid tijdens schakelen.
 
Nou ik heb vandaag ook eens een ritje gemaakt op een SV650a. Die staat hier al een tijdje in de schuur en is van mijn lief. Ik moet zeggen ,ik stapte met een 😁 er van af. Alleen het zadel vond ik erg dun. Maar voorlopig nog geen 2de er bij. Misschien aan het einde van seizoen.
 
Geen idee welke SV jij rijdt maar de mijne begint pas echt te leven boven de 8 á 9 duizend toeren.
Daar jas ik’m ook wel eens naar toe maar niet heel vaak. Boven de 9 is uiterst zeldzaam. Ik gebruik ‘m met name voor normaal rijden. Hij gaat zeker sneller bij 8-9 krpm, maar het is nou ook niet zo dat ie bij wat matiger toerentallen niets in huis heeft. Voor normaal gebruik op openbare weg zeker voldoende. Ik heb wel 49 tandjes achter ipv 45. Dat scheelt veel in trekkracht.
 
Destijds;
Vermogensafgifte MV-DF-04.JPG
 
Ik geloof dat de 1000 op 115 pk zit of zoiets. Maar ik heb het idee dat de 1000 wat langer en harder doortrekt als ik zo naar jouw grafiek kijk. Maar dat is puur beleving dus niet objectief.
 
Een 1000 trekt niet harder door hoger in het toerenbereik, ik heb een SV 1000 en die dipt ook rond de 8.5k merkbaar in trekkracht. Volstrekte logisch want een V-twin zijn karakter is gewoon veel koppel en vermogen laag tot het midden gebied en dan is het klaar.
 
SZ zak wel lastig woorden. Wel twee jaar geleden een keer hier gepost. De N is ook zeldzaam, maar die komt nog wel eens voorbij. Was het met de Duitsers niets geworden?
 
De SZ zou echt gaaf zijn. Sowieso bindvlies het het mooiste model SV1000, maar hij is ook maar heel beperkt geleverd, dus heb je daarmee echt iets redelijks bijzonders onder de billetjes, wat met jouw BumbleBee eigenlijk ook al wel het geval is. Die ik echt uniek. Succes met vinden van een mooie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan