Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Zaten je magneten los?

Zeg het maar!

IMG_0549.jpeg

Top!

Maar nu snap ik wel waarom je over ombouwen begon 😉.
Prima pekelfiets!
Niets meer aan doen ;)
wb. Kleurstelling inderdaad niet de mooiste combinatie ...
Maar een goede basis is belangrijker.

O ja kan. Vreemd. Sommige berichten komen ook veel later dan gepost. Hoe dan ook. Er is zeker optische verbetering mogelijk. Verder prima SV 🙂

Wel een torende massa, dus snelheid waarmee de krukas van toerental kan veranderen. Dezelfde reden dat lichtere ‘bewegende delen’ in de racerij worden gebruikt waar reglementair toegestaan.

Dingetje is dat met een lichter vliegwiel de motorrem krachtiger wordt, dus voor op het circuit wordt het oppassen dat dit een beetje binnen de perken blijft. Overigens ben ik dit vooral van plan i.v.m. de kleinere krachten die op de krukas komen te staan. Wil er geen pk "monster" van maken, maar denk aan: cilinders afdraaien ivm compressieverhouding, andere nokkenassen, gaskleppen, uitlaat). SV650 krukassen houden niet echt van vermogens boven de 80-85pk lees ik op verschillende fora, met afbrekende kruktappen als gevolg.

Ik ga dat vermogen lang niet halen maar een beetje extra ingebouwde zekerheid kan geen kwaad denk ik. +Ik heb het toch niet persé nodig, met 3 magneten laadt hij ook nog wel voldoende bij gok ik.

Dingetje is dat met een lichter vliegwiel de motorrem krachtiger wordt, dus voor op het circuit wordt het oppassen dat dit een beetje binnen de perken blijft. Overigens ben ik dit vooral van plan i.v.m. de kleinere krachten die op de krukas komen te staan. Wil er geen pk "monster" van maken, maar denk aan: cilinders afdraaien ivm compressieverhouding, andere nokkenassen, gaskleppen, uitlaat). SV650 krukassen houden niet echt van vermogens boven de 80-85pk lees ik op verschillende fora, met afbrekende kruktappen als gevolg.

Ik ga dat vermogen lang niet halen maar een beetje extra ingebouwde zekerheid kan geen kwaad denk ik. +Ik heb het toch niet persé nodig, met 3 magneten laadt hij ook nog wel voldoende bij gok ik.
Onthoud wel dat je stator en rotor de hele motor van spanning voorzien dus niet alleen je accu bijladen dat is maar 1 van de functies.

Ik zou eerst eens goed nakijken hoe jouw dynamo opgebouwd is, geschakeld beter gezegd. Zomaar magneten weglaten lijkt me niet zo'n goed idee tenzij je weet waar je mee bezig bent.

Stroom komt gewoon als 12V uit je accu, niet direct uit de dynamo want die moet eerst door de gelijkrichter.
Weet je dat zeker? Kan je wel vertellen dat de accu bij een sv in serie staat in het circuit dus net als bij een auto de accu weg laten zodra de motor draait werkt niet maar zodra de motor draait doet de accu niets meer behalve bijladen.

Dus. Die is KO. Eén lagerschaal is gewoon helemaal weg; ook pitting in de krukas zelf. Gekocht voor de versnellingsbak en die lijkt nog in orde te zijn gelukkig.

Een les voor de mensen hier; tijdig olie peilen en geen ellelange wheelies trekken. En nog één ding, dicht a.u.b. koppelings- en/of dynamodeksels niet af met siliconenkit maar gewoon netjes met een vaste of vloeibare pakking. Wat een rotzooi zeg, jezus...

IMG20231108214203.jpg
IMG20231108214704.jpgIMG20231108214730.jpg

Heeft iemand toevallig een UK koplamp voor een SV650N (1st gen)?
Alleen de spiegel zou al voldoende zijn, overigens.

Het continentale lichtbeeld is afgeplat met een kegel naar de rechterkant. De UK andersom. Ik denk niet dat ik hetzelfde ga krijgen bij roteren.

Ja in theorie zou het wel moeten kunnen. Of het heel wenselijk en legaal is weet ik niet.
IMG_3223.jpeg
IMG_3222.jpeg

≥ Suzuki sv650n org. NL motor historie bekend — Motoren | Suzuki — Marktplaats

Een heel fraaie z1000 uitlaat naar zeggen van de verkoper. Het is maar waar je fraai vindt. Ik geef toe dat ook ik een hoop geëxperimenteerd heb maar dit? Ach je ieder zijn ding. Bij heftig sturen zal ie de grond ook wel raken. Het E-keur dat ie zogenaamd nog zou hebben is natuurlijk niet waar. E-keur voor een Z1000 van dat type en niet op een andere motor. Maar goed. Als we zo gaan beginnen is die van mij ook niet goedgekeurd, want geen R1. 🙂

Laatst bewerkt:
Wel een torende massa, dus snelheid waarmee de krukas van toerental kan veranderen. Dezelfde reden dat lichtere ‘bewegende delen’ in de racerij worden gebruikt waar reglementair toegestaan.
En dat is merkbaar. Stijgt veel makkelijker in de toeren.

Terug
Bovenaan Onderaan