Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Ik heb ze van bikelift. Die zijn stevig. Je zal de eerste niet zijn die zijn fiets op paddocks zet waarvan de kunststof wieltjes breken en de zaak ompleurt. Dus; koop een fatsoenlijke paddock.
 
Ik leg een balkje onder de paddockstand naast de wieletjes. Als de wieltjes knappen zou het balkje dit moeten opvangen.
 
Heeft er iemand wel eens motorbanden met platte vlakjes gehad na een paar maanden stalling? Ik heb het met de auto gehad, maar de motor nooit. (?)
 
Heeft er iemand wel eens motorbanden met platte vlakjes gehad na een paar maanden stalling? Ik heb het met de auto gehad, maar de motor nooit. (?)

Nope,

voor de winterstalling parkeer ik de motor wel op zijn zijstandaard op een aantal lagen dubbellaags karton. Om toch een beetje te druk te verdelen.
 
Heeft er iemand wel eens motorbanden met platte vlakjes gehad na een paar maanden stalling? Ik heb het met de auto gehad, maar de motor nooit. (?)
Nope, zelfs niet na 1 jaar. Mijn kont is al platter na een dag werken.

Ik weet niet of het samenhangt met de luchtvochtigheid? Mijn motor staat altijd droog gestalt echter wel in goed geventileerde ruimtes (lees bijna buitentemperatuur en luchtvochtigheid)
 
Ik heb ze van bikelift. Die zijn stevig. Je zal de eerste niet zijn die zijn fiets op paddocks zet waarvan de kunststof wieltjes breken en de zaak ompleurt. Dus; koop een fatsoenlijke paddock.
Ok Thanks.
Heb er één gevonden op Datona.nl, scheelt wel erg veel in de prijs met die van bikelift.
Las ook wel eens dat de voorkuip demonteerd moet worden, dit is bij de Sv niet van toepassing lijkt me?
 
Nee hoor; je kunt met een pin op de paddock onderin het balhoofd.
 
Afgelopen keren dat ik heb gereden is de motor met die regen lekker smerig geworden en heb ik 'm na elke werkdag afgespoten. (gelukkig geen startproblemen meer dankzij @roger_SV, bougiedoppen goed gedicht door die spray). Nu de vraag of daar iets tegen te doen is? Kan ik de motor ietwat beter beschermen tegen vuil en vocht? Dat ie wat lijdt maakt me uiteraard niet zoveel uit... dan kan ie beter in de schuur blijven staan 🤪
 
Een hugger helpt wel hoor (als je die nog niet hebt), denk dat je dan wel eentje zou moeten selecteren die je wiel zo veel mogelijk bedekt. Ik heb er ook één op mijn verlanglijstje staan. Maar wil zelf eerst de vering aanpakken.

Zondag heb ik voor het eerst met de 650 op het circuit gereden. Ik had nu wat meer moeite met de zithouding (reed ook af en toe stepjes aan de grond), maar had ook wat meer laagjes aan onder mijn pak. En clipons ipv SBK stuur; de handvatten van die laatste staan hoger en dichter bij de rijder. Misschien zou dat mij helpen met mijn 158cm.

Wilbers heeft deze maand overigens een kortingsactie, ik ga daarvan gebruikmaken en een iets verlengde+verstelbare schokdemper kopen. Van de week bij Tijgers Leathers het zadel later verlagen en waar mogelijk smaller laten maken, zodat ik weer iets omhoog kan met de motor. ;-)
 

Bijlagen

  • wp-content.jpg
    wp-content.jpg
    36 KB · Weergaven: 27
Een hugger helpt wel hoor (als je die nog niet hebt), denk dat je dan wel eentje zou moeten selecteren die je wiel zo veel mogelijk bedekt. Ik heb er ook één op mijn verlanglijstje staan. Maar wil zelf eerst de vering aanpakken.

Zondag heb ik voor het eerst met de 650 op het circuit gereden. Ik had nu wat meer moeite met de zithouding (reed ook af en toe stepjes aan de grond), maar had ook wat meer laagjes aan onder mijn pak. En clipons ipv SBK stuur; de handvatten van die laatste staan hoger en dichter bij de rijder. Misschien zou dat mij helpen met mijn 158cm.

Wilbers heeft deze maand overigens een kortingsactie, ik ga daarvan gebruikmaken en een iets verlengde+verstelbare schokdemper kopen. Van de week bij Tijgers Leathers het zadel later verlagen en waar mogelijk smaller laten maken, zodat ik weer iets omhoog kan met de motor. ;-)
Een hugger komt er bij mij niet meer op... 😅 Had er een en die is op de snelweg naar binnen geklapt...! Heeft dus wel wat schade aangericht 🤬

Lekker bezig dus met verlagen ;). Hopelijk verhoogt het je rijplezier en comfort!
 
Oeps, welk merk hugger was dat? Kan me dat bijna niet voorstellen.
Heb er een keer eentje gesloopt in een diepe put op een behoorlijke verlaagde motor, die combinatie doe ik dus niet meer.
Je hebt zeker een tail tidy? Dat zal niet helpen met de motor schoonhouden. Maar zelfs met originele spatbord wordt bij mij het kontje van de motor helemaal vies.

Ik verhoog de motor uiteindelijk he. Comfort zal het niet geven, wel meer bodemvrijheid. Ik moet meer gaan hangen, maar reed uiteindelijk ook niet zo lekker meer, wetende dat ik op de uiterste hellingshoek aan het rijden was. Volgende keer aan werken.
 
Oeps, welk merk hugger was dat? Kan me dat bijna niet voorstellen.
Heb er een keer eentje gesloopt in een diepe put op een behoorlijke verlaagde motor, die combinatie doe ik dus niet meer.
Je hebt zeker een tail tidy? Dat zal niet helpen met de motor schoonhouden. Maar zelfs met originele spatbord wordt bij mij het kontje van de motor helemaal vies.

Ik verhoog de motor uiteindelijk he. Comfort zal het niet geven, wel meer bodemvrijheid. Ik moet meer gaan hangen, maar reed uiteindelijk ook niet zo lekker meer, wetende dat ik op de uiterste hellingshoek aan het rijden was. Volgende keer aan werken.

Dat was volgens mij een Skidmarx hugger. Tja zo dacht ik er ook over echter bleek het met mijn setup tegen te vallen. En inderdaad een tail tidy en dat blijft zo haha. Daarom gaf ik al aan het niet zo erg te vinden maar alle beetjes helpen.

Ah dan heb ik het verkeerd begrepen ;).
 
Rustig hier de laatste tijd!

Kleine update van mijn kant: mijn SV lijkt wat probleempjes te hebben met het laadcircuit. Vermoedelijk de (originele) spanningsregelaar maar mogelijk ook de dynamo aangezien het voltage bij stationair (12,0V) en bij gasgeven (12,1V) echt te laag is -O-
 
Dat hoeft niet aan de dynamo te liggen. 9/10 keer is hef de regelaar igv een SV. Zitten de kabels aan de accu goed vast? (ervaring). Je kunt de gelijkstroomweerstand van de spoelen van de dynamo en de no-load spanning meten. Staat in WPHB hoe dat moet en wat de waarden horen te zijn. In elk geval zeker alle drie fasen zo goed als gelijk.
 
Ik heb niet de indruk dat de lensglazen van de tellers eruit kunnen.
5955CE88-349C-4F2E-8679-3DC0213EDDB6.jpeg

Ik ga nog kijken of ik hef witte eruit kan wrikken in de hoop dat het dan verder open kan, maar de bedoeling is hef zeker niet.

Het zit superstrak.
6F0F0340-0B37-403E-9957-219299ACF3E3.jpeg
Zelf ook nog extra vast onder de nokken aan de zwarte behuizing. Waarschijnlijk zo strak om het waterdicht te krijgen. Als ik het open wordt het ‘slopen’ en mogelijk niet meer waterdicht in elkaar te zetten. Het is daarbij ook nog de vraag àls ik het al open krijg of de onderste zwarte ringen waarmee de lenzen vast lijken te zitten los kunnen.
Lastig…
 
Laatst bewerkt:
Nee, dit wordt een no-go. Het lijkt zelfs warm in elkaar gezet of aan elkaar gelijmd op sommige stukken.
 
Dat lijkt idd 1 geheel te zijn en die rubbers zijn ook niet los bestelbaar.
SNELHEIDSMETER-SV650SX-SUX-SY-SUY-SK1-SUK1-SK2-SUK2-Suzuki-MOTO-650-SV-1999-SV650X-E2--DP026116.png
 
Zou zoeken naar een tweedehandse teller en daar de kap van overzetten in zn geheel. Misschien kun je ergens een defecte teller scoren voor weinig waarvan het glas wel heel is.

Of gewoon dichtlijmen :)
 
Jouw plaatje is van de S, maar zal op hetzelfde neerkomen.
'Als het dicht moet zitten kitten!' is het gezegde toch? ;)
Ring 17 zal waarschijnlijk alleen voor de sier zijn en niet op de lenzen op hun plaats te houden.
Ori tellers van de N zijn bijna niet te vinden en duur.
 
;)
Bij de N kunnen de ringen er blijkbaar helemaal niet af.
Ik heb nog de tellers van mijn andere SV. Ik zet de boel wel om.
Tegen de tijd dat ik die weer op ga bouwen heb ik mogelijk iets anders en anders een KOSO dingetje of zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan