Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Kijk zoals hier.
Bekijk bijlage 1696889
Rechtsonder de gele kabels uit de SR, rechtstreeks dus met 1 stekkerblokje aangesloten op de met nylon geïsoleerde kabels uit de hoofdkabelboom. Het flutstukje verlengkabel met te dunne kabels was ook bij mij bruin van de hitte, maar is nu met zichzelf kortgesloten en helemaal buiten het systeem.
Zo te zien is aan jouw rood/zwart aansluiting ook wat gehobbyd. Dat gewoon met voldoende dikke draden en krimpkous netjes solderen. Dan gaat het nooit meer kapot of los. Die draden worden lang niet zo heet als die gele van de dynamo.
Dit stukje kabelboom is af-fabriek een vrij onoverzichtelijk broddelwerkje, en zeker met dat stukje verlengkabel.
Jouw kleuren in de kabel die niet overeenkomt met de logica maakt het er ook niet fraaier op. Even een uurtje voor gaan zitten. Dan is het weer netjes.
Bedankt. Disaster heeft geen SV meer hè:W
Ik vervang de SR en stekkers nu ik er toch bezig ben, is alles straks weer fris. Anders zal je net zien dat ie straks in Italië verbrandt.
 
Heel verstandig. Ik verwacht dat het bij de 2D gen niet meer zo knullig geconstrueerd zal zijn geweest. Succes met herstellen en veel plezier in Italië 🇮🇹.
 
Nee, dat is dat flutstukje verlengkabel. Dat moet er gewoon tusssnuit. Het is dezelfde stekker als aan de kabel van de spanningsregelaar zit. Die draden verlengen met draden van voldoende dikte en dan rechtstreeks in de hoofdkabelboom steken. Zie een van mij eerdere foto’s.
Ah. Ja ik doelde meer het gedeelte wat voor de gesmolten draden zit.. denk als da5 een los gedeelte is zou ik dat er tussenuit halen.. maar die draden zullen idd wel rechtstreeks van de dynamo afkomen idd.

Bedankt. Disaster heeft geen SV meer hè:W
ja klopt ik ben overgelopen naar honda naar een ouwe-lulle-scooter...
maar volgend jaar juli gewoon de BeePee SV meet hoor.. met dus 1 Honda :9
 
Het komt vast elke herfst wel weer opnieuw voorbij: handvatverwarming.

Ik denk niet dat Suzuki ze bied als optie op de SV650x? Ik zie ze in ieder geval niet op de site staan bij de opties. Dat zou jammer zijn want veel andere merken doen dit wel.

Is Daytona Luxe een goed alternatief? Ze zien er uitstekend uit in ieder geval. Is de montage eenvoudig zelf te doen? Ik kijk het meeste op tegen het verwijderen van de originele handvatten. Deze lijken me heel erg vast te zitten, of valt dit mee?
 
En dan zal ik Roger maar alvast voor zijn; verwarmde handschoenen werken 10x beter.
 
Handvat gaat er vrij eenvoudig vanaf. Beetje verwarmen met een verfbrander en dan eraf DUWEN, niet trekken. Als je gaat duwen wordt de diameter iets groter en gaat het best eenvoudig.
 
Hallo alle, tijdje (3 delen) al niks meer gemeld hier maar dacht ga me toch weer eens aanmelden en wat spullen aanbieden.

Ik ben Daan en heb en verbouw al 7 jaar af en aan aan mijn 2006 SV650.
nu van naked naar streetfighter naar racer.
20211122_112834000_iOS.jpg
20211122_113504000_iOS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Motor nog 1 kans gegeven met afstellen net gemeten en al. 100 km gereden geen last wederom. Morgen nog maar eens 100 doen zien of hij nu toch wel goed is. Ik snap er echt geen ene reet meer van hoor. Wat een raar gedoe.
Enige wat ik nog kan bedenken is de actuator vervangen en de push rod... Die zien er niet gammel uit ofzo.
Alle balletjes zitten erin en de push rod is niet krom. Is het nog een optie om de push rod te smeren? Het lijkt mij niet bepaald nodig hem te smeren.
De koppeling slipt niet en doet verder niet gek ofzo op het haken na wat er nu weer niet is.
Wat ik nog kan doen is de coolant even nakijken of die toch helemaal afgevuld zit... Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hiermee een probleem zou kunnen zijn.
Wat wel opvalt is dat de motor minder verbruikt met nieuw luchtfilter.

Stiekem zit ik wel te kijken naar een msx 125 als dit kut probleem toch blijft.
Man man man wat een gezeik allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad heel vreemd. Uiteinde heb je je ‘m perfect weten af te stellen en nu werkt dat weet niet meer. Dat is echt heel vreemd. Het zou echt niet zo snel verlopen
 
Dat is inderdaad heel vreemd. Uiteinde heb je je ‘m perfect weten af te stellen en nu werkt dat weet niet meer. Dat is echt heel vreemd. Het zou echt niet zo snel verlopen
Ik ga morgen even die push rod helemaal nakijken op werk.
Kijken of die 100 recht is eventueel smeren (lijkt mij niet nodig)
 
Door toenemende pijn in mijn linkerhand, maar toch de wens om te kunnen blijven motorrijden, ga ik een Aprilia mana 850, proberen. Geen koppelingshendel, alleen maar had geven. Nu dus ook geen SV-meetings meer. :$Het waren 4 heerlijke jaren op de SV. Bedankt dat er even bij mocht horen.:}:W
 

Bijlagen

  • IMG_20211127_161327.jpg
    IMG_20211127_161327.jpg
    229,9 KB · Weergaven: 24
  • Screenshot_2021-11-27-20-06-57-551_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2021-11-27-20-06-57-551_com.android.chrome.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20211127_161327.jpg
    IMG_20211127_161327.jpg
    229,9 KB · Weergaven: 25
Heeft die een quick Schiffer?
Ik zie wel een schakelpedaal. Hoe werkt dat?
 
Variomatic en 2 flippers aan de linkerkant van het stuur. Opschakelen met de duim, met de wijsvinger naar een lagere versnelling.
 
Beetje zoiets wat de burgman scooter heeft? Das idd ook variateur maar wel de mogelijkheid om te “schakelen”
 
De witte Honda NC 700 S, ging net aan mijn neus voorbij. Deze zijn geschikt voor het A 2 rijbewijs, 35 Kw. De Aprilia heeft 54 Kw.
 
Waarom zit er dan nog een schakelpookje bij de linker voet? Om het nog een echte motor te laten lijken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan