Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Tijdje terug een seat cover erop gezet (dank aan @Dennis_H ) en vorige week nog de stock uitlaat gewisseld voor de LeoVince GP Duals.
Weer een stukje meer tevreden dan dat ik al was :)

SV.jpg
 
Netjes hoor. Had je hem nog overgespoten of zo gelaten?
Na er nog eens goed naar gekeken te hebben vond ik de krasjes niet dermate storend dat ik vond dat ik het meteen moest overspuiten. Misschien dat ik het in het voorjaar nog even onder handen neem.

En een koplamp van een kreidler?! _O-
Het doet mij een beetje hieraan denken [*foto*]
Nouja, je kan een soortgelijke stijl koplamp ook wel wat 'dichter bij huis' zoeken hoor. Denk aan:

351_08303.jpg
Ben_Leoncino_500_U7_M1_Rprof1.jpg

Kan me best voorstellen dat een SV-purist het niks vindt. Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik graag dat originele kuipje wilde weghalen, en dan een kapje wilde plaatsen om de achterkant van de teller netjes mee af te werken (een beetje de looks van een oudere SV650n zeg maar). Maar zo'n kapje is er niet. Dus toen heb ik het maar helemaal anders gedaan om toch een nette 'naakte' look te krijgen. Het is anders, maar vind het mooi staan. Wat 'stoerder' ofzo. En aangezien dat ik degene ben die er op rijdt... :t
 
Zeker. Smaken verschillen gelukkig en het is jouw fiets. Wie het niet mooi vindt kijkt maar de andere kant op 🙂
 
Zeker. Smaken verschillen gelukkig en het is jouw fiets. Wie het niet mooi vindt kijkt maar de andere kant op 🙂
Amen 🙏
Na er nog eens goed naar gekeken te hebben vond ik de krasjes niet dermate storend dat ik vond dat ik het meteen moest overspuiten. Misschien dat ik het in het voorjaar nog even onder handen neem.


Nouja, je kan een soortgelijke stijl koplamp ook wel wat 'dichter bij huis' zoeken hoor. Denk aan:

Kan me best voorstellen dat een SV-purist het niks vindt. Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik graag dat originele kuipje wilde weghalen, en dan een kapje wilde plaatsen om de achterkant van de teller netjes mee af te werken (een beetje de looks van een oudere SV650n zeg maar). Maar zo'n kapje is er niet. Dus toen heb ik het maar helemaal anders gedaan om toch een nette 'naakte' look te krijgen. Het is anders, maar vind het mooi staan. Wat 'stoerder' ofzo. En aangezien dat ik degene ben die er op rijdt... :t
Zitten er puristen in dit topic? Dan ben ik gelijk weg 🤪
 
Ja vooral @Danton Die heeft ‘m echt tot het laatste boutje origineel 🤣.
Nee maak je geen zorgen. Ik vind het best mooi als een klassieker origineel is, maar een SV is niet klassiek en standaard niet mooi genoeg. Wel een heel mooie tijdloze basis.
De ene wat meer dan de andere , maar nagenoeg iedereen heeft er wel iéts aan veranderd. Ik denk dat van de forumleden @JoeZo zo ongeveer de enige zal zijn die haar SV nog origineel heeft dus met taartschep, badkuipknipperlichten, Mickey Mouse oren, origine fietspomp voorvering en de fluisteruitpuf. Dat dan nog nieteens vanuit puristenoogpunt, maar meer ‘ik vind ‘m prima zo.’ 👍🏻
 
Hahaha, nou ik kijk nog wel. Eerst een beurtje geven en een plek voor de Garmin vinden.
De aftermarket teller die ik bedoelde is van Koso. Ik kon er gisteren niet opkomen. Als je de asymmetrische klokken niets vindt zou je dat nog kunnen overwegen. Wel redelijk aan de prijs, maar op de tanklamp na zou al het andere moeten werken. Even een paar jaar topic terugbladeren. Iemand met een blauwe SV die ‘m vrij snel na het verbouwen had verkocht. Ook een aliuitlaat.
 
Ik vind de ouderwetse ronde tellers wel mooi dus misschien koop ik wel een set van de bandit en ga ik rustig kijken voor een vervangende km teller.
Het reserve lampje wil ik wel behouden, die vind ik wel belangrijk
 
Ik heb weerstanden gebruikt, werkt prima, maar recentelijk besloten om een relais te kopen (die ik nog even moet aansluiten).

Ik heb adapterkabeltjes gekocht om de nieuwe LED knipperlichten mee aan te sluiten, en met de weerstanden er ook nog tussen is het al met al een beste verzameling bedrading geworden. Kan je opzich wel 'wegwerken', maar toch besloten om de weerstanden er straks weer tussenuit te halen. Die dingen kunnen ook heet worden, dus dat is dan ook geen issue meer.
 
Ik ga wel kijken voor een relay, waar zit die eigenlijk bij een eerste type sv?

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Onder het zadel bij de zekeringen, niet hetzelfde blokje maar de tweede.

Ik heb ook een relay, werkt prima en tot op heden nog geen problemen gehad.

Verder heb ik deze mod naar mijn weten (nog) niet toegepast. Het motorblok met daarbij alle andere benodigde onderdelen zijn naar mijn weten nog standaard, alleen een ander luchtfilter.
 
Laatst bewerkt:
Maar hij wilt hem niet versturen.
Bij mij in de buurt bood iemand een duo zadel aan maar hij vroeg 60euro.
Dat is teveel,dingen kosten 30euro op Ali express.
Ik wou er een bagage/kofferrekje van maken.
 
Maar hij wilt hem niet versturen.
Bij mij in de buurt bood iemand een duo zadel aan maar hij vroeg 60euro.
Dat is teveel,dingen kosten 30euro op Ali express.
Ik wou er een bagage/kofferrekje van maken.

Lekker stom dan... Zet dat dan niet in de advertentie 😒

Ik had overigens ook het idee dat met een buddyseat te doen! Maar zal nog wel even duren 😅.
 
Maar hij wilt hem niet versturen.
Bij mij in de buurt bood iemand een duo zadel aan maar hij vroeg 60euro.
Dat is teveel,dingen kosten 30euro op Ali express.
Ik wou er een bagage/kofferrekje van maken.

Jammer, als ik een auto had dan had ik hem voor je op kunnen halen en naar je toe kunnen verzenden, woon zelf heel dicht bij Zwolle namelijk.
 
Kan toch ook wel met de motor opgehaald? Ik ben gisteren nog met een gilera carter op stap geweest zelfs. Ging prima. De terugweg was wel deels offroad. Ik moest even aan de crossbanden van @prutpotje denken. Mijn motor ziet er nu net zo smerig uit als die van hem destijds.
 
Terug
Bovenaan Onderaan