Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Bamidrone

MF'er
8 okt 2017
165
71
Ik zou oprecht niet weten waar ik het moet laten, tanktas gaat hem never nooit worden. Heb ook geen kofferrek meer op mn motor zitten...
 

roger_SV

Nieuw is beter! ....... Nee, toch niet.
5 apr 2015
7.246
1.704
Met noppenfolie en een paar sjorbandjes of bagagenetje op het kontje zou nog kunnen dan, maar niet optimaal. Het motorblok dat ik heb getransporteerd ging gewoon op de achterdrager inderdaad. Wel zo gemakkelijk

Hier het nog betere deel van mijn route gisteren. Ook al glibberen op wegbranden, maar bij de bomen linksaf was duidelijk ‘uitdagender.’

7BDEF97D-ECBE-4C74-8ABE-2CFAF306DC62.jpeg
 

oldskoolgsxr

Die hard MF'er
3 jun 2013
836
1.149
Een week geleden wat op circuit gereden (Clastres) met de 99'er sv650n.
Op een klein circuit is dit een verbazend makkelijk dingetje.
een maatje reed met zijn oude vfr750 mij even het snot voor de ogen met dat lijk. We rijden al meer dan 12 jaar vrij rijden of competitie (vroeger) ons niveau is gelijkaardig.
Ik had het voordeel van de wendbaarheid met de sv, maar hij had 30pk meer.
Het gewicht verschil was 20kg schat ik. Hij is klein en licht en ik ben (te) zwaar.
Jawel ik was 0,2 sec sneller per ronden, maar moest diep gaan. En dan tellen de kg's en de jaren al snel mee na 5-6 ronden.
Ik kon het gat van 40meter dichtrijden, maar dat was het dan.

306909472_510619821063148_5812571544998492245_n.jpg 307001716_510623991062731_6536743412816436526_n.jpg

De suzuki gsxf600 van 500€ was een heel moedige poging om mij af te troeven met een superklein budgetfiets, maar dat was te traag.
307022834_510618811063249_4546156009255580098_n.jpg

Een motor waar ik heel veel respect voor heb is dit ding.
Vermoedelijk 1 van de snelste classic motoren ter wereld ! Deze reed met ons mee met de mekanieker die hem aan het inrijden was voor een internationale race.
Zwaar getunde gsxr 1100 in een harris frame.
Ik kon hem met veel moeite voorbij, want dat ding had zo veel vermogen en ik wilde absoluut niet samen de grindbak in. De mekanieker-piloot had er echt moeite mee om dat voorwiel aan de grond te houden. Het lijkt me een bakbeest.

307003507_510619891063141_2470338999919390715_n.jpg
Deze motor met Greg Fastre (nu in de lappenmand) aan het stuur geraakt eenvoudig gekwalificeerd voor de 8h van Oshersleben met de moderne 1000cc motoren. ergens rond de 10e laatste plaats.
Ongelooflijk potente bike.

jgo_2510.jpg
Suzuki-GSX-1166-Belgium-Team-Force (1).jpg
 

Bijlagen

  • 306968808_510621394396324_6268140129035539053_n.jpg
    306968808_510621394396324_6268140129035539053_n.jpg
    251,2 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:

hawk gt

MF veteraan
11 mei 2003
8.502
308
noord holland

Danton

Die hard MF'er
19 mrt 2015
857
324
Oss
Ik heb de ignition mod gedaan maar geen idee of het merkbaar want ik heb pas 24km gereden op de sv.
Gister ook de duostepje zwart gespoten, hiel plaatjes gewrapt ,ruitje beter gemonteerd en extra duo zadel aangepast voor kofferrek.

Ben benieuwd, vooral naar het aangepaste duo zadel.
 

johanv

MF veteraan
1 mrt 2003
1.130
12
Ik ben op zoek naar een binnenkuip die rond het dashboard zit van een SV650S gen2. iemand toevallig iets liggen?
 

johanv

MF veteraan
1 mrt 2003
1.130
12
Nee, dat grote deel waar die 2 kleine kapjes inzitten(zie link van disaster-master). De kleine kapjes zijn nog heel bij mij
 

Disaster-Master

Daunateuâh ùit De Haag
Donateur
26 feb 2009
22.051
73.396
Nee, dat grote deel waar die 2 kleine kapjes inzitten(zie link van disaster-master). De kleine kapjes zijn nog heel bij mij
Geen idee of dat een beetje OK prijs is bij Boonstra, zag ze zo snel 123 nog wel voor meer elders maar heb verder niet gezocht.. zoek even op onderdeelnummer anders op ebay o.id..... maar; let op: bij boonstra zijn er 2 te koop. Die van de link die ik stuurde is OK maar ze hebben er nog 1 en die heeft schade (verkopen ze ook voor diezelfde 50 euro :? )
 

oldskoolgsxr

Die hard MF'er
3 jun 2013
836
1.149
gisteren nog 4 sessies met de standaard sv650 gaan rijden op Mettet.
Ik miste het meeste een goede voorvork, racebanden ipv straatbanden en een slipperkoppeling.
Over het vermogen kan ik weinig klagen, dan moet ik maar iets krachtigers kopen.
Het was een leuke les in het rijden rond de beperkingen van je motorfiets.
Het inhalen van krachtigere motoren was ook best leuk. Altijd proberen het gat terug dichtrijden dat ze moeiteloos maken na een recht stuk. Dat was leuk.
 

Disaster-Master

Daunateuâh ùit De Haag
Donateur
26 feb 2009
22.051
73.396
Ja maisto heeft ze gehad.. zullen vast wel nog wel ergens leverbaar zijn.. alleen in het geel, geen andere kleuren dacht ik.. alleen gen2..... maar de kwaliteit vond ik niet zo mooi.. en geel heh? ik had een witte..

voor @roger_SV zou het ook niks zijn, hij heeft een gen1 maar zijn SV is daarnaast ook behoorlijk zwart. Is welliswaar fabriek-af geel naar buiten gerold maar daar is niet veel meer van te zien :+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:

Danton

Die hard MF'er
19 mrt 2015
857
324
Oss
Ik kan alleen dit vinden:
Dank voor het delen. Tja ben nog niet zo'n fan eerlijk gezegd maar deze persoon heeft zeker zijn/ haar best gedaan. En helaas geen S topkuip ;)
 

Disaster-Master

Daunateuâh ùit De Haag
Donateur
26 feb 2009
22.051
73.396
@roger_SV heeft een olie systeem, maar advies is wel met een naaldje te werken die je langs het tandwiel kan positioneren... slang zul je denk ik tzt wel paar keer moeten vervangen. zowel pvc als silicone hard uit door de olie..
 

hawk gt

MF veteraan
11 mei 2003
8.502
308
noord holland
Op mijn andere motor heb een osco zitten en werkt prima maar op deze wil ik een scottoiler. Ik ga zondag even kijken voor een goede plek maar moet nog een vacuüm slang vinden.
 
Bovenaan Onderaan