Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Die van Boonstra was ook al kapot
ook eens gehad, schijt mail gestuurd en toen hebben ze andere opgestuurd met complete nokjes maar verkeerde jaargang. Uiteindelijk via CMS maar gewoon 2 nieuwe besteld (1 spare, was me circuit fietsje dus had het vermoede dat ik er vaker 1 ging slopen :+ )

Zie toch dat ik uit ervaring sprak _O-
 
Zo, vandaar weer wat gedaan aan de sv.
Navigatie goed aangesloten ,duozit bekleed en een rammeltje opgelost.
De vorige eigenaar had de 2 schroeven van de accubak er niet in gedaan dus die hing naar beneden en stuiterde tegen het anti spat flapje die op de achterbrug zit.
 

Bijlagen

  • 20221022_142348.jpg
    20221022_142348.jpg
    273,7 KB · Weergaven: 21
  • 20221022_142324.jpg
    20221022_142324.jpg
    349,2 KB · Weergaven: 21
Hier iemand met een TomTom 500 / 550? Probeer met mijn iPhone (Mydrive) te verbinden maar tot nu toe weinig succes... Lees veel over problemen maar weinig oplossingen ☹️
 
Ja ik, ios16 zeker? Werkt idd niet.. met ios15 werkte het de helft van de tijd,,..
 
Die tomtom app voor de data verbinding voor files etc is altijd gezeik zodra er een nieuwe iOS versie is.. geen idee waarom dat altijd zo ruk gaat bij TT.. ik ben verder tevreden over de TT..
 
Ik heb het nog eens geprobeerd.. lukt niet.. zodra de bluetooth koppeling gemaakt is en je terug keert naar de app beweert ie dattie niet verbonden is.. waardeloos.. app is ook alweer een jaar lang niet bij gewerkt.. rete irritant dat TT zo laks is met updaten
 
Ik heb het nog eens geprobeerd.. lukt niet.. zodra de bluetooth koppeling gemaakt is en je terug keert naar de app beweert ie dattie niet verbonden is.. waardeloos.. app is ook alweer een jaar lang niet bij gewerkt.. rete irritant dat TT zo laks is met updaten
Ik heb contact opgenomen met TT maar tot op heden geen nuttige reactie...
 
Vind de TT 550 een fantastisch ding om mee te navigeren, maar na enkele verwoedde pogingen om het aan m'n iPhone te koppelen niet meer geprobeerd.
 
Krijgie een verwijzing naar een methode om via wifi te koppelen maar dan hebbie niet alle verkeers info etc (nu ook niet; want t werrek nie)

Deze dus;
https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/ar...evens-handsfree-bellen-en-smartphoneberichten

Heb ik idd ook gedaan.

Overigens over het systeem an sich wel tevreden. Verbinding met de Sena 5S (OLED model) is stabiel en het geluid helder. Opstarten gaat snel en de interface werkt redelijk vloeiend. Enorme verbetering ten opzichte van de 400.
 
Ja de 400 is een heel traag ding. Mn zus heeft die. Grootste ergernis daarin is dattie geen wifi heeft.. deze gelukkig wel..
 
Aangezien de lekkage nog steeds niet verholpen is ( keerring/koppelinsstift, keerring voorste uitgaande as, en gearshiftcoverpakking al vervangen) heb ik drastische maatregelen genomen en het blok uitgebouwd.

Nu eens grondig op zoek naar de oorzaak van het lekken.
Nog iemand tips van wat ik kan doen nu het blok eruit is zoals koppeling, kleppen stellen? Blok heeft nu 41000 gelopen...

Ik laat wat weten als ik iets gevonden heb
 

Bijlagen

  • IMG-20221111-WA0005.jpeg
    IMG-20221111-WA0005.jpeg
    131,6 KB · Weergaven: 20
  • IMG-20221111-WA0003.jpeg
    IMG-20221111-WA0003.jpeg
    123,9 KB · Weergaven: 20
Met een wattenstaafje alle hoekkies en gaatjes poetsen aan de binnenkant van je frame waar je normaal niet bij kunt :+

Maar idd kleppen stellen kun je nu mooi doen ja. Zou ik zeker niet nalaten. Als het eerder nog niet is gebeurd dan zal hij er nu wel aan toe zijn denk ik. Als het blok olie verbruikt, dan zou je eventueel je klepzittingen en de kleppen zelf kunnen polijsten zodat deze weer goed dicht zijn.

Maar ik neem aan dat je het blok zelf niet gaat demonteren?
Indien wel; dan kun je eerst de kop eraf trekken, en dan een benzine of een diesel badje erop gieten; als er na verloop van tijd niks aan de onderkant lekt is het goed. En anders idd zeker de klepzettingen etc nakijken. Keukenpapiertje eronder om te zien of het lekt.
 
Met een wattenstaafje alle hoekkies en gaatjes poetsen aan de binnenkant van je frame waar je normaal niet bij kunt :+

Maar idd kleppen stellen kun je nu mooi doen ja. Zou ik zeker niet nalaten. Als het eerder nog niet is gebeurd dan zal hij er nu wel aan toe zijn denk ik. Als het blok olie verbruikt, dan zou je eventueel je klepzittingen en de kleppen zelf kunnen polijsten zodat deze weer goed dicht zijn.

Maar ik neem aan dat je het blok zelf niet gaat demonteren?
Indien wel; dan kun je eerst de kop eraf trekken, en dan een benzine of een diesel badje erop gieten; als er na verloop van tijd niks aan de onderkant lekt is het goed. En anders idd zeker de klepzettingen etc nakijken. Keukenpapiertje eronder om te zien of het lekt.
Ik wilde net zeggen wat een vreselijk schoon geheel, maar de puristen denken daar blijkbaar anders over 🤣. Schoon = schoon 🧽. Succes met vinden van het lek.

Die van mij lekt ook weer wat en ik denk bij het koppelingsdeksel want ook vrij hoog vettig, het peilglaasje moet ik tegenwoordig eerst schoon poetsen om te kunnen kijken en ik moet af en toe iets bijvullen. De onderkant is ook vet en er vallen soms druppels af, maar dat kan nog steeds van de rechterkant komen natuurlijk.
 
En dan loop je niet ff naar binnen😅, ze moet wel in bad🤣 (alweer)
Nee joh. Ik moest even bij Chris zijn en weet natuurlijk niet of het de bedoeling is om zomaar ergens naar binnen te lopen. Even de tuinslang met een emmertje sop 🧽 en een poetsdoekje over het achterwiel kunnen geen kwaad, maar in de herfst met vaak nat wegdek heeft dat eigenlijk niet zoveel zin voor een brommer die je zowat dagelijks gebruikt.
 
Nee joh. Ik moest even bij Chris zijn en weet natuurlijk niet of het de bedoeling is om zomaar ergens naar binnen te lopen. Even de tuinslang met een emmertje sop 🧽 en een poetsdoeken over het achterwiel kunnen geen kwaad, maar in de herfst met vaak nat wegdek heeft dat eigenlijk niet zoveel zin voor een brommer die je zowat dagelijks gebruikt.
Idd blijf wassen met dit weer, gebruik de motor dagelijks voor woon werk tegenwoordig in september ergens anders begonnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan