Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

@Disaster-Master jammer man maar begrijpelijk. Als ik plek en vooral geld had wist ik het wel... Eerst maar weer eens lekker op mijn eigen fiets rijden en wie weet komt er ooit een tweede. Overigens wel een vet ding zeg! Hoe rijdt zoiets?
 
Weet ik niet. Voorlopig staan de eerste 100kms voor zaterdag gepland en zondag ga ik vast ook nog even sturen maar ik moet zo nu en dan ook nog voor huisvader spelen en doordeweeks me iets bezig houden wat "werk" genoemd word ;)
 
Lekker op de scooter naar het werk dan toch of is dat te dichtbij en niet handig. Gemiddelde snelheid bij binnendoor rijden zal zo’n 50-60 km/u zijn, dus binnen 10 uur heb je het gedaan. En dat in 3 weken dan. Maar wat mooi eigenlijk dat je ‘m nu al hebt. Hij stond toch ergens voor april volgend jaar op de rol? Was er nog een van de vrachtwagen gevallen? :)
 
jajajaja.. druktemakers. Jullie kunnen gewoon niet wachten om allemaal suzuki stickers op de ADV te plakken.


Ja april (mógelijk.. niet eens zeker) volgend jaar zou er nieuwe levering plaatsvinden; ik wilde een rode maar daar ging ik dus maar niet op wachten en deze zwarte was direct leverbaar. Zodoende.

En naar mn werk.. ermee; nee joh! Ik heb buitendienst en vertrek vanaf huis naar de locatie waar ik zijn moet. Ben al in geen tijden op kantoor geweest om daar 8 uur aan een bureau te zitten..
 
Hoor ik daar HERFSTMEETING? Ik ben er!

Om jullie ook nog even up-tp-date te houden; afgelopen dinsdag een ritje naar het zuiden gemaakt om een sv gen2 2007 te bekijken, en ze is het geworden!
7A8E69AF-81FE-438C-B1A8-8EA12E244C35.jpeg

Heb haar voor een topbedrag van 950,- meegenomen, wetende dat ze enorm veel liefde nodig heeft kwa onderhoud. (Remmen, banden, keringen vorkpoot, beurtje, ed..)

Kort proefritje gemaakt en zit hier zelf ook veeeel lekkerder op!
Dus ze ligt natuurlijk ook alweer uit elkaar want ik heb geen geduld🤣
1438C88D-1E9F-406B-BC24-3F710DAE9844.jpeg
 
Hoor ik daar HERFSTMEETING? Ik ben er!

Om jullie ook nog even up-tp-date te houden; afgelopen dinsdag een ritje naar het zuiden gemaakt om een sv gen2 2007 te bekijken, en ze is het geworden!Bekijk bijlage 1679605
Heb haar voor een topbedrag van 950,- meegenomen, wetende dat ze enorm veel liefde nodig heeft kwa onderhoud. (Remmen, banden, keringen vorkpoot, beurtje, ed..)

Kort proefritje gemaakt en zit hier zelf ook veeeel lekkerder op!
Dus ze ligt natuurlijk ook alweer uit elkaar want ik heb geen geduld🤣Bekijk bijlage 1679607

Gefeliciteerd, ziet er goed uit! En een mooi prijsje :}

Doe je dat sleutelen allemaal zelf? Respect hoor hoe je dat direct aanpakt :t
 
@Disaster-Master als je ooit nog eens een ritje voor de SV-rijders gaat uitzetten hou je er dan even rekening mee dat een SV niet zo lekker off-road wilt als een X-Adv. (Die van Raymond uitgezonderd dan ;) )
Ik zie @Prut_Potje helemaal niet meer actief op MF. Geen motorrijder meer kan ik me niet voorstellen.
Geen SV meer ook niet.
De routeplanner dan even op 'aardewegen vermijden' zetten ;)


Iedere motor is een off road motor, als je maar genoeg schijt hebt 😝
 
Ja nou ik lees dus alle berichten en denk ja hoo even; de eerste 1000km geen snelweg of iig niet een langdurig constant toerental.. dat moet secuur gebeuren (vind ik, wil ik..) dus ik denk dat over een maandje herfst meet er voor mij dan niet in zit.

Gaat trouwes met filter wisselen erbij (2; ook een voor de bak) 3,4L olie in 😳
Maandje wordt voor mij ook spannend. Had nu de SV eindelijk terug. Maar moet de autopsie nog doen 😢
 
Iedere motor is een off road motor, als je maar genoeg schijt hebt 😝
Dat is waar, maar er zijn ook nog mensen op deze wereld die hun motor mooi en schadevrij willen houden. Off-road of circuit zijn niet de beste toepassing voor een motor dan.
 
Hoor ik daar HERFSTMEETING? Ik ben er!

Om jullie ook nog even up-tp-date te houden; afgelopen dinsdag een ritje naar het zuiden gemaakt om een sv gen2 2007 te bekijken, en ze is het geworden!Bekijk bijlage 1679605
Heb haar voor een topbedrag van 950,- meegenomen, wetende dat ze enorm veel liefde nodig heeft kwa onderhoud. (Remmen, banden, keringen vorkpoot, beurtje, ed..)

Kort proefritje gemaakt en zit hier zelf ook veeeel lekkerder op!
Dus ze ligt natuurlijk ook alweer uit elkaar want ik heb geen geduld🤣Bekijk bijlage 1679607
Dat is een nette prijs. Heb zelf net ook een zelfde switch gemaakt, eerst gen SV650 weg en tweede gen teruggekocht.
Gaaf dat jij ook sleutelt trouwens. Controleer je klepspeling wel zelf, of dat ook niet? De SV1000 controleer en stel ik zelf, bij de 650 heb ik nog nooit hoeven stellen. Is goed te doen hoor. Stellen bij de 650 zou wat lastiger zijn omdat je daar met een ketting zit, als ik het goed zeg. De 1000 is appeltje eitje.

Ik ga proberen erbij te zijn bij de herfstmeeting, maar kan nog niet toezeggen. Heb al een beetje veel op de planning staan de komende weken, privé en zakelijk.

Zit nu boven de Eifel, uitgesteld weekendje Phantasialand. Gisteren door de Eifel gereden naar ons huisje. Was mijn eerste keer Eifel, je wordt gek hier van verschillende snelheidslimieten. Gisteren dus gelaserd door de politie. Het zweet brak me al een beetje uit door E-keur verhalen, maar na betalen van de boete door de voorste rijder mochten we weer verder. We reden naar zeggen van die mannen "veels te hard" en de boete zou ook "heel hoog" zijn. We moesten 30 euro aftikken. :-)

's Avonds één van mijn remschijven kromgereden (slot vergeten), balen. Ik neig erna om een gebruikte remschijf te kopen, heb geen zin om 2 nieuwe schijven te kopen. Heb er in het technische forum een vraag over gesteld.
 
Dat is een nette prijs. Heb zelf net ook een zelfde switch gemaakt, eerst gen SV650 weg en tweede gen teruggekocht.
Gaaf dat jij ook sleutelt trouwens. Controleer je klepspeling wel zelf, of dat ook niet? De SV1000 controleer en stel ik zelf, bij de 650 heb ik nog nooit hoeven stellen. Is goed te doen hoor. Stellen bij de 650 zou wat lastiger zijn omdat je daar met een ketting zit, als ik het goed zeg. De 1000 is appeltje eitje.

Ik ga proberen erbij te zijn bij de herfstmeeting, maar kan nog niet toezeggen. Heb al een beetje veel op de planning staan de komende weken, privé en zakelijk.

Zit nu boven de Eifel, uitgesteld weekendje Phantasialand. Gisteren door de Eifel gereden naar ons huisje. Was mijn eerste keer Eifel, je wordt gek hier van verschillende snelheidslimieten. Gisteren dus gelaserd door de politie. Het zweet brak me al een beetje uit door E-keur verhalen, maar na betalen van de boete door de voorste rijder mochten we weer verder. We reden naar zeggen van die mannen "veels te hard" en de boete zou ook "heel hoog" zijn. We moesten 30 euro aftikken. :-)

's Avonds één van mijn remschijven kromgereden (slot vergeten), balen. Ik neig erna om een gebruikte remschijf te kopen, heb geen zin om 2 nieuwe schijven te kopen. Heb er in het technische forum een vraag over gesteld.
Geleerd van m'n paps! Ik laat alles doen kwa kleppen, dus ook de klepspeling, (koste me de vorige keer 75 euro) ik heb er wel eens naar gekeken bij een los blok, maar ik heb het geduld niet om het te leren🤣🤣

Wanneer was de meeting nou? Dan gooi ik ook een balletje op in de sv appgroep!
 
Ok ok.. zal proberen de 500km te halen. kreeg een PB van roger; die stelde voor ten wenste van Utrecht de route te starten en vroeg mij of ik de route wilde maken; dat wil ik wel doen.. Mocht ik dan de 500km niet hebben gehaald dan kan ik binnendoor daarheen en dan is dat voor mij te doen en dan een rondje rijden en dan de rest inrijden ;)

Gezien de periode van het jaar maak ik er niet een al te lange rit van. Het koelt immers snel af.
En nog 1 ding: als het regent: dan gaat het echt niet door. vorige keer tot op mn ballen nat geregend en daar had ik flink de tering over in en dat gaat me niet nog eens gebeuren. mijn pak is op. Maar voor dit jaar staat de portomnee het even niet toe om een nieuw pak te kopen.. want het is niet een nieuw pak.. moet eigenlijk alles nieuw.. helm en handschoenen en mn laarzen zijn ook al 12 jaar oud..

@FrancesSv
Aiii.. ik baal een beetje dat je hem dinsdag hebt gekocht; had het eerder gezegd; dan had je van mijn sv wel wat goodies kunnen swappen tegen een zacht prijsje.. en tweede puntje; ehm: meeting is met forumleden van dit topic en geen buitenstaanders.
 
Ok ok.. zal proberen de 500km te halen. kreeg een PB van roger; die stelde voor ten wenste van Utrecht de route te starten en vroeg mij of ik de route wilde maken; dat wil ik wel doen.. Mocht ik dan de 500km niet hebben gehaald dan kan ik binnendoor daarheen en dan is dat voor mij te doen en dan een rondje rijden en dan de rest inrijden ;)

Gezien de periode van het jaar maak ik er niet een al te lange rit van. Het koelt immers snel af.
En nog 1 ding: als het regent: dan gaat het echt niet door. vorige keer tot op mn ballen nat geregend en daar had ik flink de tering over in en dat gaat me niet nog eens gebeuren. mijn pak is op. Maar voor dit jaar staat de portomnee het even niet toe om een nieuw pak te kopen.. want het is niet een nieuw pak.. moet eigenlijk alles nieuw.. helm en handschoenen en mn laarzen zijn ook al 12 jaar oud..

@FrancesSv
Aiii.. ik baal een beetje dat je hem dinsdag hebt gekocht; had het eerder gezegd; dan had je van mijn sv wel wat goodies kunnen swappen tegen een zacht prijsje.. en tweede puntje; ehm: meeting is met forumleden van dit topic en geen buitenstaanders.
Aaah ja.. nouja goodies komen ooit nog, eerst het nodige onderhoud!
Er zijn een aantal die wel op eht forum actief zijn gelukkig 🤪🤪
 
Even een vraagje tussendoor, ik heb al een enkele keer mijn zijstandaard geraakt in een linkerbocht terwijl ik verwacht dat ik eerst de step zou raken? Dat was in ieder geval wel zo bij de fazer en de thundercat. Hebben meer mensen dit gehad of heb ik er andere steps onder zitten?
Ik kan zo snel niet zien hoe de orginele steps er uit zien.
 

Bijlagen

  • 16324801982598099131750146054059.jpg
    16324801982598099131750146054059.jpg
    154,2 KB · Weergaven: 21
  • 16324802320125662289883109900037.jpg
    16324802320125662289883109900037.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 22
Mijn eerste indruk; volgens mij is dat geen originele standaard?

Hoort er zo uit te zien; die van jou linkt veel te lang? Stepjes zijn de originele afgezien van het schakelpedaal (zal wel eens gebroken zijn; komt vaker voor).

Dit is een 2007 standaard; die 2003 ziet er het zelfde uit wat maat betreft maar ipv een stokje dan een kleine U.
 

Bijlagen

  • 63394D2B-D84F-4014-952D-FC37316C93C6.jpeg
    63394D2B-D84F-4014-952D-FC37316C93C6.jpeg
    29 KB · Weergaven: 7
Ok ok.. zal proberen de 500km te halen. kreeg een PB van roger; die stelde voor ten wenste van Utrecht de route te starten en vroeg mij of ik de route wilde maken; dat wil ik wel doen.. Mocht ik dan de 500km niet hebben gehaald dan kan ik binnendoor daarheen en dan is dat voor mij te doen en dan een rondje rijden en dan de rest inrijden ;)

Gezien de periode van het jaar maak ik er niet een al te lange rit van. Het koelt immers snel af.
En nog 1 ding: als het regent: dan gaat het echt niet door. vorige keer tot op mn ballen nat geregend en daar had ik flink de tering over in en dat gaat me niet nog eens gebeuren. mijn pak is op. Maar voor dit jaar staat de portomnee het even niet toe om een nieuw pak te kopen.. want het is niet een nieuw pak.. moet eigenlijk alles nieuw.. helm en handschoenen en mn laarzen zijn ook al 12 jaar oud..

@FrancesSv
Aiii.. ik baal een beetje dat je hem dinsdag hebt gekocht; had het eerder gezegd; dan had je van mijn sv wel wat goodies kunnen swappen tegen een zacht prijsje.. en tweede puntje; ehm: meeting is met forumleden van dit topic en geen buitenstaanders.
Top top top @Disaster-Master. Bij regen inderdaad annuleren. Fijn dat je de te rijden route uit wilt gooien. Aan alle topic-leden die mee willen doen: Zet de datum vast!! Globale locatie is bekend. Er zal spoedig een herfstmeeting topic volgen met alle info en intekenlijst voor die dag. Nog even overleggen met de baas wie het gaat hosten deze keer. 👍🏻
 
Mijn eerste indruk; volgens mij is dat geen originele standaard?

Hoort er zo uit te zien; die van jou linkt veel te lang? Stepjes zijn de originele afgezien van het schakelpedaal (zal wel eens gebroken zijn; komt vaker voor).

Dit is een 2007 standaard; die 2003 ziet er het zelfde uit wat maat betreft maar ipv een stokje dan een kleine U.
Ok, thanks voor de info, ik ga eens kijken voor een orginele standaard dan want ik vond deze al best lomp uitzien. Maar je verwacht niet dat de standaard vervangen word door een ander dan de orginele.

Stepjes aan de grond is niet zo spannend maar de standaard geeft niet mee dus dan wordt het gevaarlijk...
 
Kun je de steun voor het uitklappen niet gewoon korter slijpen, of wordt het dan te slap? Van de andere kant zal een ori poot ook de wereld niet kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan