Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Vandaag de zolder opgeruimd, heb een 2000 en 2006 sv650s gehad en kom 2 ongebruikte cr8e bougies tegen. Zonde om weg te gooien, Gratis af te halen in Barneveld
 
nav De eerder beschreven problemen waarvan ik dacht dat het aan de SR/accu oid lag: Wat ben ik op het verkeerde been gezet. Het bleek inderdaad gewoon ordinaire bevriezing te zijn. De BP Ultimate tank is inmiddels van winterbenzine voorzien. Op zomerbenzine rijdt mijn SV ook bij 2 graden en mist (zonder carb heaters) prima. Op winterbenzine niet, ook niet met CH. Winterbenzine is vluchtiger. Blijkbaar koelt de boel in de carburateur hierdoor veel meer af dan met zomerbenzine.
De symptomen die ik ervoer tijdens het rijden leken meer overeen te komen met een leeglopende accu dan met bevriezing, maar weer een ervaring rijker. Ik dacht dat ik na 3 ton zo'n beetje alles wel meegemaakt zou hebben, maar niet dus.
Net 75 km door koud en mist, zonder problemen.
 
De koppeling van de Sv heeft geen problemen meer. Moet toch de worm geweest zijn. Kwart slag zoals boek is haken. Halve slag geen problemen meer....
Zal er iets met die schroef zijn gezien ik gewoon echt een halve slag terug moet?
 
Breek je daar nou niet het hoofd over….. misschien is je push rod iets korter, of of of…. Het functioneert, problem solved👍🏻
 
Breek je daar nou niet het hoofd over….. misschien is je push rod iets korter, of of of…. Het functioneert, problem solved👍🏻
Het werkt inderdaad. De motor kruipt niet naar voren, haakt niet meer en schakelt erg soepel.
Ik kan denk ik zeggen dat het nu allemaal goed staat.
Wat me wel opvalt als hij koud is klakt de versnelling naar 1 niet. Als hij warm is wel weer.
 
Iig geen hoge drukspuit. Zou een oude tandenborstel nemen. Of een andere borstel met dunne nylon haren. Je hebt ook van die setjes borsteltjes van 1 euro; messing staal en nylon. Denk dat je daar een heel eind mee komt. uiteraard van zo’n setje niet de messing en staalborstel gebruiken ;)
 
Hogedruk überhaupt niet gebruiken eigenlijk. Je spuit het vet uit de lagers etc, en naast kans op directe schade komt water op plaatsen waar het niet hoort te komen.
 
Ik was altijd in de wasbox of op werk, omdat ik geen tuin heb. Dit doe ik uiteraard van een afstandje spoelen. Kan ik zo dan ook de olie koeler en radiator cleanen van een afstandje
 
Die tellers staan er al ruime tijd op, maar het glas van de N tellers kan er niet uit. :N -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan