Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Oh, dat kun je toch bijna niet doen na deze paintjob. Zonde. Maar als het moet moet het. Dan juist NIET poetsen en alles invetten. Ook de remzuigers. Na de winter alles er weer afhalen, anders krijg je ‘opmerkingen’ hier. 🤣
 
Doe het liever ook niet😅, ben wel aan het kijken naar andere mogelijkheden maar financieel is er niet veel mogelijk omdat we ook net verhuisd zijn.
 
Doe het liever ook niet😅, ben wel aan het kijken naar andere mogelijkheden maar financieel is er niet veel mogelijk omdat we ook net verhuisd zijn.
Als het moet moet het hoor, en als je alles flink in het vet zet komt het er na poetsen weer brandschoon onderuit. Ik gebruik tegenwoordig gewoon putoline kettingspray voor bouten etc, Is vloeibaar bij aanbrengen, dus trekt overal goed tussen. Na opdrogen mooie taaie vetlaag die nog best wat warmte kan hebben ook. Voor de remzuigers heb ik andere spray die beter blijft afsluiten dan kopervet. Ik denk dat jouw witte kettingvet ook wel zal werken. Het kan zelfs met wielllagervet. Niet te dik, het blijven remmen natuurlijk. Alle blank delen in het vet. Het achterframe kun je ook blank tectyleren. Dat van mij is zeker niet vrij van roest. Ik heb destijds alleen de binnenzijde getectyleerd. Onderkant van de tank ook in de tectyl zetten al zal did van jou wat beter in de lak zitten dan origineel. Jouw pipo2 banden zijn niet lekker op nat koud wegdek. 😢 voor kroonplaten, vorkpoten en andere wat grotere al dan niet blanke delen gebruik ik nog gewoon vaselinespray. Het ziet er niet uit in de winter maar ‘t betaalt terug, zeg maar. 😜
 
Dat met de banden begin ik nu al te merken 's morgens vroeg😅 en voor de rest ik zie het wel anders huur ik wel een auto van Chris 😂 (hij heeft er toch zat)
 
Dat met de banden begin ik nu al te merken 's morgens vroeg😅 en voor de rest ik zie het wel anders huur ik wel een auto van Chris 😂 (hij heeft er toch zat)
Puchje.
Hoef je ook niet te poetsen. Is tweetakt, dus wordt vanzelf vet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar de verschillende(?) massa aansluitingen van de kabelboom zitten bij een 1e generatie sv650?
Ik heb het vermoeden dat er ergens iets niet goed zit bij mijn motor.

Start steeds onregelmatiger (starrmotor slaat niet eens aan) en stadslicht krijgt wel 12v maar wil niet branden.
Als de startmotor eenmaal aanslaat loopt hij perfect...
 
Controleer eens of de massapool op de accu goed vast zit. Ik heb hetzelfde gehad en bleek dat te zijn.
 
Ik wilde net zeggen wat een vreselijk schoon geheel, maar de puristen denken daar blijkbaar anders over 🤣. Schoon = schoon 🧽. Succes met vinden van het lek.

Die van mij lekt ook weer wat en ik denk bij het koppelingsdeksel want ook vrij hoog vettig, het peilglaasje moet ik tegenwoordig eerst schoon poetsen om te kunnen kijken en ik moet af en toe iets bijvullen. De onderkant is ook vet en er vallen soms druppels af, maar dat kan nog steeds van de rechterkant komen natuurlijk.
Hij word dan ook alleen met droog weer gebruikt😁, de kans om dan vies te worden is niet zo groot en het poetsen is ook wel een beetje een hobby opzich.

Ik denk toch dat de lekkage weer van de pushrod, en het seal afkomstig is. Ik vraag me af of hier modificaties voor zijn gekomen in de loop der jaren? Ik meen ook wat speling in de pushrod te hebben waardoor deze ook naar de zijkanten/omhoog en omlaag kan bewegen wat dan weer het seal uitlemmelt. Ik heb een iets dikkere pushrod gevonden(schroevendraaier kapot gemaakt) deze is 6,15mm ipv de 6mm orginele. Maar dit is eigenlijk weer te groot voor het seal dus dan slijt deze ook weer sneller.
Als ik ga zoeken dan kom ik filmpjes tegen op youtube waar het zijdelings bewegen heel extreem is ('pushrod movement') ik vraag me af of ik de bus waar de pushrod inzit niet ga beschadigen omdat de spelling eruit is. Vervangen van deze bus gaat enkel als het carter gesplitst wordt en daar zit ik ook niet op te wachten.
Dilemma...
 
Waar komt die speling door dan? Is de drukstift ooit krom geweest?
Het zaakje zit voor het voorste tandwiel dus te weinig smering kan het probleem niet zijn lijkt mij.
 
De bus in het carter is groter dan de pushrod, ongeveer 0,14mm spelling. Geen idee verder of er iets mee is gebeurt. Ik heb de motor sinds vorig jaar april en heb nu 7000 km ermee gereden. Al 2 x het seal en 1 x een nieuwe pushrod erin gezet maar als ik tijdens het stationair lopen van de motor met mijn duim tegen de pushrod duw dan komt er olie langs de pushrod en het seal, dit word steeds erger totdat de olie zo hard eruit komt dat het over de achterbrug, uitlaat en wiel spettert.
 
Vreemd en balen dat je het niet eenvoudig en permanent opgelost lijkt te krijgen. Een Suzuki hoort niet te lekken en zeker als het zoveel is dat achtervork en wiel vet worden is het echt te veel. Als het ook op de band komt, kan het nog gevaarlijk worden ook. Hopelijk houdt de schroevendraaierdrukstift het wat langer oliedicht.
 
Ik ga morgen het nieuwe seal halen en monteer die dan met de schroevendraaierdrukstift:?...ik denk dat ik tussen het seal en de slavecilinder een stukje hittebestendig buisje ga maken, deze duw ik vol met vet. Het buisje lijm ik vast tegen het seal. Mocht er dan nog olie doorheen komen dan houd het vet in het buisje en de stofkap op de slave cilinder dit wel tegen (dat is de theorie athans...of het in de praktijk gaat werken laat ik nog wel weten.) Als ik het klaar heb maak ik wel een foto ervan. Zal na het weekend welpas zijn
 
Hallo! Nog wat belangrijks gemist in de tussentijd?
Ik ben ondertussen lekker dik geworden 😂😂 en nog een nieuwtje; de horror gsxr1000 is de deur uit (thankgod😂)
Er is een gsxs750 voor in de plaats gekomen👍🏻 164126BD-D3C0-47AC-BD4D-5113E07AB562.jpeg
 
Nee niets gemist. Welkom terug.
Hoe is het afgelopen met de motorrijder die naast jullie kwam rijden naar wie je op zoek was?
Nog gevonden?
 
Zo, lekker gehobbyd aan de schroevendraaierdrukstiftoliekeerringknutselwerk.
Buisje aan de keerring gelijmd en daarna afgesmeerd met hittebestendige kit(die ook elastisch zou moeten blijven).
Buisje vol met lagervet geduwd, en aan de kant van de slave cilinder nog een keerring gelijmd en afgesmeerd met kit. Deze keering zit opgesloten tegen de cover waar de slave cilinder op zit.

Zo te voelen is dit een stevig geheel geworden en de drukstift beweegt nog soepel. Deze week het blok weer monteren en kijken of de lekkage verholpen is als het weer dat toelaat.
 

Bijlagen

  • 20221122_133839.jpg
    20221122_133839.jpg
    160,6 KB · Weergaven: 16
  • 20221122_134747.jpg
    20221122_134747.jpg
    200,8 KB · Weergaven: 14
  • 20221122_134750.jpg
    20221122_134750.jpg
    161,8 KB · Weergaven: 15
  • 20221122_134813.jpg
    20221122_134813.jpg
    174 KB · Weergaven: 15
  • 20221122_134820.jpg
    20221122_134820.jpg
    144,3 KB · Weergaven: 15
hoi sv kenners! ik heb een mooie sv zien staan uit 2005. een 650, maar hij heeft wel 98.000km op de teller. Hij ziet er wel roestvrij uit. Is dit een aanrader/afrader? Zijn er zaken waar ik op moet letten? Er zitten vrij uitgebreide onderhoudshistorie bij.

Bedankt alvast!
 
De blokken zijn redelijk solide, zeker die tweede generatie. Maar: iets wat bij vragen ontkent zal worden en waar ze niet tegen kunnen is wheelie's trekken. Dan komt een deel van het bigend lager zonder olie en gaat de boel naar de tering. Das het enige zwakke punt. Je kunt het wel andersom vragen: of dat ding een beetje makkelijk wheelies wil trekken.. als je dan het antwoord krijgt ja zeker zonder moeite: dan weetje genoeg. Verder; 100.000. Beetje olieverbruik zou ik niet van op kijken. Haal je vinger even door de uitlaat. Is het een droge zwarte vinger dan zou ik het wel aandurven. Maar zit er een nattige koek; lekker laten staan dan.

@Ivo1985 het is enorm creabea.. weetje zeker dat die kit wel tegen olie kan.. veelal niet namelijk.
maar: ik vraag me echt af waarom. Het ZOU met origineel proper/schoon spul niet moeten lekken toch?
Wellicht is die drukstift ietjes krom of wat? en sloopt ie langzaam maar zeker de keerring? Het zou gewoon met nieuw spul niet moeten lekken..
 
Helaas lekt het met nieuw spul ook(al 3x georobeerd), in het begin iets minder maar na een km of 1000 stroomt het er bijna uit, laatste keer zat het over mijn achterwiel en daar word ik niet blij van. De as waar de stift doorheen loopt lijkt iets te zijn uitgesleten en om die eruit te krijgen zal het carter gesplits moeten worden...

De kit is bestand tegen olie en vet, hier had ik speciaal op gezocht.

Of het gaat werken dat moet nog uitwijzen, maar als, dan ben ik blij dat ik weer zorgenloos kan genieten van deze fijne motor De makkelijkste weg was waarschijnlijk inruilen voor iets anders maar ik hou wel van een beetje knutsellen(als het effect heeft)
 
Aii das nie best nee.. en ha als het uitgesleten is zal dat de oorzaak wel zijn ja.. dan zit er net ff teveel speling in om de keerring heel te houden
 
Is dit wat of flut?
Is voor incidenteel gebruik.
Op filmpje ziet het er wel goed uit

Hier nog een ander model met iets andere uitvoeringen van de handelingen.

Nog geen filmpje gevonden over het gebruik van dit type, maar heeft iemand ervaring met een van deze twee sets?
 
Laatst bewerkt:
Meestal is HBM spul oké. Idd bedoeld voor af en toe. En dan volstaat het prima. Kost meestal ooo de wereld niet..
 
Terug
Bovenaan Onderaan