Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Hallo beste SV650 rijders! Ik heb me reeds voorgesteld in een ander topic, maar hier ook hi!
Ik heb een eerste vraag. Mijn huidige voorkant is iets wat er bij de aflevering op gekomen is, maar ik zou graag willen weten wat / welk merk het precies is. Ik heb deze ook al eens eerder gezien (Huur een Suzuki SV650 voor €55 per dag), dus ik ga er vanuit dat het iets is wat ooit op de markt was.
Ik wil het echter toch vervangen, ik vind de naked-look wel mooier en de lichtopbrengst van deze lampen zijn niet top. Als iemand tips heeft voor een goede, vervangende koplamp met die SV looks, graag! Ik heb wel nog de bevestigingen zitten maar geen driehoekige beugels meer, ook heb ik geen originele koplamp (omhulsel) meer. Als iemand dat nog in hele goede staat heeft heb ik interesse, ik neem aan dat daar een modern binnenwerk in kan.

Groet!
Hey ik heb net een sv650 in ondrrdelen gemonteerd. Ik heb alle beugels en kuipframe nog, hoef er niet veel voor 😉.
 
Laatst bewerkt:
@Disaster-Master , jij weet nogal veel over accu’s. Standaard accuzuur is 37% (1,28 g/l) zwavelzuur. De accu die ik het laatst heb gevuld had 41% in het zuurpakket. Dat betrof een AGM High Performance accu. Weet jij of dat type met 41% gevuld hoort te worden en alle andere (gewoon AGM, yumicron etc) lood/zuur accu’s met 37%? Mag niet meer aangezien het als precursor voor explosieven gebruikt kan worden.
 
Ehh.. ja.. volgens mij wel.. dat heeft te maken met het soortelijk gewicht van het zuur. Ik dacht dat dat bij een AGM hoger lag..
Ik weet iig dat t anders is voor FB of een AGM accu.. maar nu weet ik niet alles uit mn hoofd gelukkig dus ik heb dat nagekeken en inderdaad;

37% zuur heeft bij 1L en bij 20 graden C een gewicht van 1280 gram.
Voor reguliere accu’s is een soortelijk gewicht van 1270-1290 gebruikelijk. Daar zit die 37% dus precies in t midden.
maar voor AGM is dat 1300-1310. Ik heb dat niet nagerekend maar dat zal precies die 41% zijn gok ik zo..

maar dat AGM high performance zal wel marketing zijn.. iig dus AGM met een hoger percentage ofwel soortelijk gewicht zuur dan een reguliere start accu.
 
Ja er zit nog wel ruimte in de prijs hoop ik. Hiervoor blijft ie zeker staan. 🤣
Alhoewel. De prijzen van tweedehands fietsen zijn gestegen omdat nieuw ook flink gestegen is en er blijkbaar niet zoveel gebruikte motoren in aanbod zijn. Dat ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe kieskeurig je bent of hoe specifiek je zoekt. Nieuwe SV650A kost tegenwoordig (3023 prijs) 9000 euro.
 
Tja.. hij is inmiddels volgens de RDW de 5e eigenaar.. er staat bijna 35.000km op en is bijna 19 jaar oud.. dus idd in nog heen 3750 jaar dattie er dat voor krijgt..
 
Het is wel rustig hier. Alle SV’s in winterslaap? Ook geen leuke klusjes die het posten waard zijn? In het adv-x topic dat ik wel eens meelees zijn er ook niet veel doorrijders @Disaster-Master , terwijl een scooter daar eigenlijk beter voor geschikt is dan een motor. Alleen rijden bij droog weer en minstens 12 graden valt bij mij in de categorie ‘mooiweerrijder.’ 😋
 
Toevallig de motor vandaag ff gewassen ( vorige maand heel vies weg gezet) voor de rest heel druk met werk en voorbereiden voor het nieuwe race seizoen. Wilde eerst niet gaan rijden vanwege het gedrag van andere deelnemers maar heb besloten om het anders te doen😈😈
 
Maar niet bijzonders kan toch wel mooi zijn. Die hoge pijpen vind ik er echt mooi op staan. Beter in lijn dan op de 650 waarbij de bochten een beetje vreemd om de achtervork lopen. En vaak zie je deze niet.
 

Wat een kut advertentie, sws veels te duur. Ja die hoge uitlaten zijn leuk, maar die zie je eigenlijk nog vrij vaak voorbij komen, vooral bij 2e gen 650s. Foto's die gemaakt zijn op 10 meter afstand is altijd een goed idee _O-. Hij mag mijn 1000N wel voor verkopen. zou mijn handjes dichtknijpen als ik er 3750 voor krijg en die van mij heeft maar 24k gelopen ;)
 
Het is wel rustig hier. Alle SV’s in winterslaap? Ook geen leuke klusjes die het posten waard zijn? In het adv-x topic dat ik wel eens meelees zijn er ook niet veel doorrijders @Disaster-Master , terwijl een scooter daar eigenlijk beter voor geschikt is dan een motor. Alleen rijden bij droog weer en minstens 12 graden valt bij mij in de categorie ‘mooiweerrijder.’ 😋

Ja die van mij is aan het winterslapen. Ben op het moment aan het sleutelen aan een ander fietsje (nx 250). Klein een pittertje, weer wat anders dan de v twins die ik heb.
 
Haha ja die foto’s idd vanaf 10 meter afstand.. daar hebbie ook echt wat aan idd.. verder ook geen technische info.. je krijgt er een telefoonhoesje bij.. nou zeg.. wh00p wh00p 🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan