Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Dat idee had ik ook al dat het eigenlijk te kort is 🤣 heb nig een malaguti phantom scooter staan dus kan die pakken en er staat hier in de buurt ook nog een ktm duke 125 en een 390 te koop vind de 390 wel een interessante optie voor erbij en woon/werk
 
Ik zou voor de 390 gaan. Ik ook leuk voor echt motorrijden. De Eiffel, Moezel, Ardennen en Luxemburg zijn niet ver weg en een 390 Duke heeft het daar zo naar zijn zin 👍🏻
 
Hallo allemaal, ik zat even op marktplaats te struinen op zoek naar nieuwe speeltjes voor de brommer. Kwam deze ixil dubbele dempers tegen. In eerste instantie vond ik het gave dempers. Maar toen keek ik naar hoe de tweede demper op de linkpijp vast zit. Die zit haaks, of eigenlijk zelfs in tegengestelde hoek erop gelast. Dit slaat toch nergens op? Volgens mij komt er amper gas uit de tweede demper. Staat leuk maar.... Dit zou je toch niet verwachten van een fabrikant als ixil die veel dempers produceert?
Eens. Linker demper zuigt verse lucht aan zodat de uitstoot aan de rechterkant schoner is :+.

Onderlangs vond ik toen niet mooi dus heb het zo laten maken. Voegt uiteraard ook niets toe maar werkt wel.

full
 
Een online cursus die velen waarschijnlijk wel uit interesse zouden doen als ie gratis zou zijn. Waarom 3 tientjes voor een online cursus waarvan je waarschijnlijk alles wat je leert ook via andere online bronnen te weten kunt komen?
https://www.motor.nl/nieuws/kickstartgo-online-je-motorvaardigheden-opfrissen/Iets anders. wordt het nog een keer droog deze week? Ik ben nog geen dag droog overgekomen en de motor staat al dagen nat onder zijn hoes en gaat 1, maar meestal 2 keer per dag door de ijsregen of sneeuw. Hij start wel gewoon goed en heeft er duidelijk meer zin in dan het baasje 🥶
 
Een online cursus die velen waarschijnlijk wel uit interesse zouden doen als ie gratis zou zijn. Waarom 3 tientjes voor een online cursus waarvan je waarschijnlijk alles wat je leert ook via andere online bronnen te weten kunt komen?
https://www.motor.nl/nieuws/kickstartgo-online-je-motorvaardigheden-opfrissen/Iets anders. wordt het nog een keer droog deze week? Ik ben nog geen dag droog overgekomen en de motor staat al dagen nat onder zijn hoes en gaat 1, maar meestal 2 keer per dag door de ijsregen of sneeuw. Hij start wel gewoon goed en heeft er duidelijk meer zin in dan het baasje 🥶
Ik heb het weerbericht bekeken en kan je niks goeds vertellen, dus ik houd m'n mond wel😬
 
Hallo allemaal!

Sinds afgelopen weekend trotse eigenaar van een sv650s uit 2000!

Moet alleen wel e.e.a. aan gebeuren als ik het zo lees... Iets met voorvork vering en stalen remkabels? Anyway. Eerst paar nieuwe (led) knippers erop (voor zitten ze los....). Ook de slangen lijken wat droog (en zijn wit uitgeslagen).

Waar halen jullie je spullen vandaan? En is er ergens nog een handleiding waar alles in staat qua onderdelen?

Bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • IMG_20230305_161401.jpg
    IMG_20230305_161401.jpg
    594,6 KB · Weergaven: 12
Eens. Linker demper zuigt verse lucht aan zodat de uitstoot aan de rechterkant schoner is :+.

Onderlangs vond ik toen niet mooi dus heb het zo laten maken. Voegt uiteraard ook niets toe maar werkt wel.

full
Of je koopt gewoon een SV1000 waar standaard een dubbele pijp op zit.
;)
 
Hallo allemaal!

Sinds afgelopen weekend trotse eigenaar van een sv650s uit 2000!

Moet alleen wel e.e.a. aan gebeuren als ik het zo lees... Iets met voorvork vering en stalen remkabels? Anyway. Eerst paar nieuwe (led) knippers erop (voor zitten ze los....). Ook de slangen lijken wat droog (en zijn wit uitgeslagen).

Waar halen jullie je spullen vandaan? En is er ergens nog een handleiding waar alles in staat qua onderdelen?

Bedankt alvast!
Ik haal de meeste spullen van nr1 motor of bij CMSNL oem parts. Stalen remleidingen bestel ik bij sparksonline.
Welke slangen zijn wit uitgeslagen? Slangen krijgen meestal droogte scheurtjes als ze oud zijn, kan je ze nog inknijpen?
 
De radiatorslangen slaan vaak wit uit. Kan geen kwaad. Gewoon effe poetsen met iets vettigs.
 
Mijn bitch staat inmiddels onder de overkapping met blauwe kuipdelen, even passen waar de ophangbeugels komen, dan maar schuren en spuiten... wanneer het weer wéér beter word🥳E9865AC0-C3C2-4F70-8E78-57DF8D4179C4.jpeg
 
Mijn sv had toen problemen met schakelen, bleek dus de ijzeren platen naar de knoppen te zijn, hele nieuwe koppeling laten zetten en de motor doet het weer als nieuw.

Vandaag even de ketting helemaal gekuist en ook dit maakte serieus verschil met schakelen ( er zat echt een berepak vet op ) en kreeg hem serieus bijna niet meer schoon :) voornamelijk smooth rijden gaat echt een pak fijner met die echte paar MM laag prut van de ketting af
 
Ik haal de meeste spullen van nr1 motor of bij CMSNL oem parts. Stalen remleidingen bestel ik bij sparksonline.
Welke slangen zijn wit uitgeslagen? Slangen krijgen meestal droogte scheurtjes als ze oud zijn, kan je ze nog inknijpen?
Yes! Ik kan ze nog in knijpen. Voelen nog redelijk flexibel aan (zie foto). Even insmeren met vaseline dan maar, thanks! Ik zat inderdaad al bij nr1 te kijken. Die hebben wat verloopjes zag ik.


Denk je trouwens ook aan een ledrelais bij led knipperlichten? Anders krijg je van die hyperactieve knippers, niemand word daar blij van👍🏻😂

Als je maar zichtbaar bent toch.... 😜 Ik wil wat weerstandjes mee bestellen. Begreep dat een relais niet kon omdat het een gecombineerde knipper op t dashboard was of zo. Zit naar wat fancy ledjes te kijken die er een beetje zo uitzien:

https://www.nr1motor.nl/shin-yo-led-knipperlicht-como-a97979.html?motor_universal=9216-2000
Verder op de planning staat een nieuw kuipdeel. Zoonlief van de verkoper was te ruig met de cola flessen dus zit er een barst in... ☹️
 

Bijlagen

  • IMG_20230311_140203.jpg
    IMG_20230311_140203.jpg
    264,1 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan