Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Ok, maar toch zijn er genoeg die stil willen en al is het alleen al voor een ritje bij de oosterburen. Of igv beschadigingen hebben aan de huidige set etc. De geluidsregels worden overal steeds strenger. Maar goed. De linker demper heeft trouwens wel iets aan krasjes. Dat had ik nog niet gezien zonder in te zoomen.
 
Laatst bewerkt:
Ok, maar toch zijn er genoeg die stil willen en al is hef alleen al voor een ritje bij de oosterburen. Of schade hebben aan de huidige art etc. De geluidsregels worden overal steeds strenger. Maar goed.

Ja dat ben ik helemaal met je eens hoor! Ik heb ze ook nog liggen voor het geval dat, ze nemen amper ruimte in en je krijgt er toch amper wat voor. Voor 25 euro zou ik ze zeker ook kopen, stel dat ze hier ook een APK gaan invoeren en controleren op geluid dan is het verekte handig om ff te kunnen switchen naar de OEM dempers.
 
Yes! Ik kan ze nog in knijpen. Voelen nog redelijk flexibel aan (zie foto). Even insmeren met vaseline dan maar, thanks! Ik zat inderdaad al bij nr1 te kijken. Die hebben wat verloopjes zag ik.




Als je maar zichtbaar bent toch.... 😜 Ik wil wat weerstandjes mee bestellen. Begreep dat een relais niet kon omdat het een gecombineerde knipper op t dashboard was of zo. Zit naar wat fancy ledjes te kijken die er een beetje zo uitzien:


Verder op de planning staat een nieuw kuipdeel. Zoonlief van de verkoper was te ruig met de cola flessen dus zit er een barst in... ☹️
Weerstandjes werken in principe net zo goed als een relais mits de weerstand goed is natuurlijk 😝

Aan die slangen zou ik niks doen als ze soepel zijn, dikke prima🥳
36451BBB-A9F9-4964-BD1E-67A7E5388647.jpeg
Ik heb deze knippers erop zitten van ome alie, deze zie je wel in daglicht😂👍🏻
 
Weerstandjes werken in principe net zo goed als een relais mits de weerstand goed is natuurlijk 😝

Aan die slangen zou ik niks doen als ze soepel zijn, dikke prima🥳
Bekijk bijlage 1856887
Ik heb deze knippers erop zitten van ome alie, deze zie je wel in daglicht😂👍🏻
Ziet er ook netjes uit toch! Inclusief hyperactieve knippers of wel met een relais er tussen? 😜

Ga vanavond eens wat bestellen. Als ze erop zitten zal ik wel weer een foto posten 👍
 
En ook een mooi bandje. 👍🏻
De einddemper duidelijk niet van Ali. 🙂
Neee klopt! Lextekje! Compleet systeem toen gedaan🥳
Ziet er ook netjes uit toch! Inclusief hyperactieve knippers of wel met een relais er tussen? 😜

Ga vanavond eens wat bestellen. Als ze erop zitten zal ik wel weer een foto posten 👍
Inclusief ledrelais, dus gewoon slome knippers 😝
 
Sinds de ontdekking van veel te weinig olie op 19 januari heb ik tot vandaag 3850 km gereden. Helemaal probleemloos zonder carburateurverwarming, maar mèt handschoenverwarming en op E10. ;)
Af en toe gewoon 'met twee wielen en twee voeten op de grond gekeken of ik nog olie zag, maar vandaag weer eens opgebokt in de positie waarin ik altijd vul en peil.
Het olieniveau bleek net iets boven het minimum te staan. Geen dramatisch laag olieniveau dus, maar wel reden om bij te vullen. Tot de F-streep moest 400 ml bijgevuld, maar omdat ik 'm liever iets te vol heb dan iets te leeg heb ik 100 ml extra gedaan. Dat was ook zoals ik 'm na de laatste olie- en filterwissel had gevuld. Mijn blok staat opgebokt wat voorover gekanteld (achter risers, voorkpoten 25mm doorgestoken, en met het bandje van de grond) en het peilglas zit aan de voorkant van het blok.
In een kleine 4000 km is dus zo'n 500 ml olie 'verdwenen.' Vette bende,' maar op zich valt het nog wel mee en verbruiken doet ie het niet en een lekker lange levensduur van de ketting. ;)
Mijn Kawasaki raakt meer olie kwijt op deze afstand en daar valt geen druppel vanaf ...
11A31D63-24CB-4BC6-9684-A996EA514D8A.jpeg
D13C87D0-6E54-4736-9C61-A5008FF91B1C.jpeg
A19E8246-1A54-4B3A-B2F4-B5B7A68D7961.jpeg
CDAE0D7C-CBB4-4D2E-8297-A1FA6E68525F.jpeg
 
Mijn SV liep bij goed doorrijden ook zuiniger dan bij rustig volgens de limieten rijden..

Maar t is een fink verschil.. maar 1:11 is wel debiel hoog.. :?
 
Ik haalde met mij K8 toch wel de 200 op een tank maar dan zat er vaak nog een liter of 3 in.. zoiets.. gemiddeld 1:18 bij rustig beschaafd maar bij lui schakelrjjden over dijkjes etc vaak dan 1:20-21..
 
Die van mij doet tegenwoordig gewoon 1:20. Over meerdere tanks gemeten, dus geen andere meetfout in het spel dan de tellerafwijking in de pomp. 300 km op een tank, er n dan nog 1/2 liter erin. Wel op E10, maar dan nog.
 
Ja dat ben ik ook, maar op ethanolvrije winterbenzine (dus zonder ethanol, maar met butanol) loopt ie heel slecht in de winter. Op ethanolvrije zomerseizoen loopt ie ook in de winter prima, maar aangezien dat nu niet verkrijgbaar is maar even gewoon E10. Liever niet, maar het kan even niet anders. Omdat ik er zowat dagelijks wee rijd valt de schade wellicht nog mee.
 
Als dit geen koopje is?
Zeker een koopje! Hier in België is er een "keuring bij verkoop" ingevoerd en ik heb ze kunnen verkopen voor 100€ *O*
Gister de eerste keer op mijn SV1000 gereden. Vanaf augustus niet kunnen rijden wegens een medisch probleem dus alle tijd gehad om onderhoud te laten doen en de koppeling te laten repareren. Was wel even (heel erg) wennen gister. Al een tijd niet gereden en daarvoor op een Honda VFR800fi, wat een verschil! Binnenkort nog wat meer kilometers maken om ècht te wennen en dan ga ik moeten kiezen tussen die twee. Hoewel, ik kan ook prima leven met twee motoren in de schuur. (drie met die van mijn vent erbij)
 
Zeker een koopje! Hier in België is er een "keuring bij verkoop" ingevoerd en ik heb ze kunnen verkopen voor 100€ *O*
Gister de eerste keer op mijn SV1000 gereden. Vanaf augustus niet kunnen rijden wegens een medisch probleem dus alle tijd gehad om onderhoud te laten doen en de koppeling te laten repareren. Was wel even (heel erg) wennen gister. Al een tijd niet gereden en daarvoor op een Honda VFR800fi, wat een verschil! Binnenkort nog wat meer kilometers maken om ècht te wennen en dan ga ik moeten kiezen tussen die twee. Hoewel, ik kan ook prima leven met twee motoren in de schuur. (drie met die van mijn vent erbij)

Gewoon beiden houden, kan je ongeacht welke motorfiets je pakt genieten van die gear driven cams ;). VFR800FI is ook een hele mooie motorfiets, sws de meest gewilde van de hele VFR 800 reeks dus ik zou die mooi houden als ik jou was.
 
Woensdag heb ik een flesje injectie reiniger in de tank gedaan (wynns) en even flink de tank leeg gereden. Vandaag heb ik 10 liter getankt en deze 10 liter afgereden zonder ook maar 1 keer normaal de regels te respecteren, mijn verbruik is van 1:11 naar 1:17 gegaan.
Dat is een verschil! Ik ben benieuwd naar het gemiddelde van de volgende paar tanken, 1 tank kan natuurlijk nog makkelijk een meetfout zijn
 
Woensdag heb ik een flesje injectie reiniger in de tank gedaan (wynns) en even flink de tank leeg gereden. Vandaag heb ik 10 liter getankt en deze 10 liter afgereden zonder ook maar 1 keer normaal de regels te respecteren, mijn verbruik is van 1:11 naar 1:17 gegaan.
het is een 1000 toch? Vind 1:17 nog knap dorstig 😅 dat doet mijn 650 met carbs ook maar dan moet ik wel als een streetrossi gaan rijden😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan