Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Ik twijfel voor woon-werk (85km enkele reis, voornamelijk snelweg, 1 a 2 keer per week) een andere SV er bij te kopen. Is een S versie dusdanig meer comfortabel op de snelweg dat het een 2e SV650 verantwoord?
Bijvoorbeeld die van @Spitskool die ik net tegenkwam of misschien toch een gen 1 deze keer
 
Met de huidige 100 km uur is zelfs een S niet comfortabel op lange afstanden. Het zit wel beter dan een N als je net als ik een laag stuur lekkerder vindt. Je kunt net als ik heb gedaan ook gewoon clipons en eventueel een flyscreen om de meeste winddruk van borst te halen (al speelt dat bij 100 km/u niet echt) op je N zetten en proberen/voelen hoe het bevalt. Scheelt je een extra motor aanschaffen, en vind je het niets dan zet je het buisstuur weer terug.
 
Ik had nog een mazzeltje vandaag.
Ik moest mijn motorjas waar een nieuwe rits in is gezet even ophalen. De parkeerplaats was vol. Er stonden wat koekblikken, twee hele mooie sportmotoren (Kawa en Triumph), en een BMW waardoor ik min of meer genoodzaakt was mijn SV naast de afvalcontainer waar ook wat oud ijzer naast lag te parkeren. Je voelt 'n al aankomen. Sta ik in de winkel op mijn jas te wachten hoor ik de oud-ijzerboer het oud ijzer op de kar gooien. Ik was nog net op tijd buiten om aan te geven dat ie mijn motor mocht laten staan. _O-:W
IMG-1504.jpg
 
Zo te zien naar de slangpilaartjes aan de onderkant van het luchtfilterhuis. Ik zie de rest niet, maar neem aan dat het de carterontluchtingsangen zijn, al zou je dan weer wel een oliemistfilter voor terugvloeien van neergeslagen olienevel verwachten.
Edit: ja die zit er inderdaad ook. In het luchtfilterhuis voor de 2egeneratie itt een los dingetje bij de 1e generatie. Onderdeel 12 is het ‘sponsje’ dat in het bakje gaat en de ergste olienevel laat neerslaan en terugvloeien naar het blok (via cilinderkoppen).
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien naar de slangpilaartjes aan de onderkant van het luchtfilterhuis. Ik zie de rest niet, maar neem aan dat het de carterontluchtingsangen zijn, al zou je dan weer wel een oliemistfilter voor terugvloeien van neergeslagen olienevel verwachten.
Edit: ja die zit er inderdaad ook. In het luchtfilterhuis voor de 2egeneratie itt een los dingetje bij de 1e generatie. Onderdeel 12 is het ‘sponsje’ dat in het bakje gaat en de ergste olienevel laat neerslaan en terugvloeien naar het blok (via cilinderkoppen).
Dat klopt heb de spons vervangen alleen waarom komen die uiteinde leidingen dan op niet op de airbox maar onder
 
Dag 2 van de verbouwing. Zsm alles op moment aandraaien... Want daar had ik geen tijd meer voor...

En ik heb weer knipperlichten en kentekenplaat verlichting! Jeej!

De stuurdemper moest overigens nog wel een beetje worden aangepast.

Onderwerp.jpegOnderwerp.jpeg
IMG_8722.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt heb de spons vervangen alleen waarom komen die uiteinde leidingen dan op niet op de airbox maar onder
Omdat neergeslagen olie weer terug mag stromen naar het blok. Aangezien olie naar beneden loopt zitten de slangen aan de onderkant. Anders zou het eenrichtingsverkeer zijn en nooit kunnen terugvloeien naar het blok. Ik heb de carterontluchting ontkoppeld. Geen vette bende in het luchtfilterhuis. Daardoor wel ergens anders. Wet van behoud van ellende. 🙂
 
Die zijn wel heel klein @Danton.
Zo’n anti-flits kentekenplaat is ook echt fijn hè. Helemaal zeker weet ik het niet, maar waarschijnlijk is ook die niet helemaal legaal 🙂
‘t Ziet er goed uut 👍🏻
 
Ik ben eruit welke demper het moet worden ,volgende week maar eens kijken hoe ik het ga maken. Dan gaat deze rvs demper weg voor een carbon Bos demper.
De Bos GP1 demper vond ik te luid maar dat vind ik al snel.
 

Bijlagen

  • 20230527_140213.jpg
    20230527_140213.jpg
    293,9 KB · Weergaven: 26
Die zijn wel heel klein @Danton.
Zo’n anti-flits kentekenplaat is ook echt fijn hè. Helemaal zeker weet ik het niet, maar waarschijnlijk is ook die niet helemaal legaal 🙂
‘t Ziet er goed uut 👍🏻

Danku danku! Het wordt wel wat 😎

Hahaha anti flits! Was het maar zo'n feest 🥳.

Knipperlichten zijn inderdaad klein maar feller dan vele anderen, ben er denk ik wel blij mee :).
 
En de rem/schakeldelen en de duo vortsteunen, masf daar ix het dan ook mee gezegd.
 
(Ex) gen2 lid dat de signaal lampen heeft vervangen door knipperlichten? Of knipperlichten in de koplamp heeft gemonteerd?
 
En de rem/schakeldelen en de duo vortsteunen, masf daar ix het dan ook mee gezegd.
De duo steunen zijn zwart maar glanzen in de zon. De rem/schakelset slijt tesnel. De velgen worden glans zwart en de tank en spatbord gaan we wrappen maar we zijn nog niet uit de kleur. Mat blauw, donker cameleon ,chrome, er is zoveel keuze
 
De 650 is wel specialer. Ik zou een foto met beide maken. 🙂
O nee , wacht. Voor beide fietsen een foto natuurlijk. De ene sluit de andere niet uit 👍🏻
 
De 650 is wel specialer. Ik zou een foto met beide maken. 🙂
O nee , wacht. Voor beide fietsen een foto natuurlijk. De ene sluit de andere niet uit 👍🏻

Zeker verdienen ze een eigen plekje! Maar wil nog wel een keer goede foto's maken van de twee samen, niet alleen op de oprit.

Overigens ook de Wilbers GSXR schokdemper gemonteerd maar het reservoir wordt wel een beetje warm... Zou de toolbox weg moeten of is wrapped van de uitlaat naast de demper voldoende?

Het reservoir is overigens roteerbaar dus dat scheelt.

IMG_8798.jpeg
IMG_8799.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan